kursadnart

3. Nesil Mazda3 Motor Yağı Seviyesi.

Bu konuda 39 ileti var

Geçen ay sıfır olarak aldığım aracımda , aldığımın ertesi günü yağ seviyesini ölçtüm max. çizgisinin 2 mm üstündeydi. Yani yaklaşık 100 gr fazlaydı. Çok önemli bir miktar olmadığı için önemsemedim, yaklaşık 1 ay sonra yani 2 gün önce araç 1000 km ye gelmesinden dolayı bir kontrol yapayım dedim. Motor soğukken (yaklaşık 12 saat beklemişken) yağ seviyesini ölçtüm ve yine max. çizgisinin 2 mm üstündeydi. yani hiç eksilme yoktu.

Bunun üstüne kullanım kitapçığında tavsiye edilen şekilde motor normal çalışma sıcaklığına ulaşmışken, motoru stop edip 10 dk bekleyip öyle ölçtüm; bu sefer max. çizgisinin 4-5 mm üstündeydi, şaşırdım tekrar tekrar baktım ama yine aynı. Dün bir kez daha sıcak ve soğukken seviye kontrolü yaptım yine aynı sonuç : soğukken 2 mm, sıcakken 4-5 mm üstünde.

Bunun üstüne servisimle iletişime geçip nedenini sordum, showroom daki araçlardan birinin yağ seviyesine baktılar aynı şekilde 2 mm. üstünde. Yani araçlar barcelonadan bu şekilde geliyor. Ama işin ilginç tarafı; sıcakken yağ seviyesinin daha yukarda olması (ihtimal vermiyorum ama mazda ısınınca genleşen yağ kullanıyorsa vay halimize).

Aslında sıcakken 10 dk beklemekle yağ tam olarak kartere süzülmez yani biraz daha az çıkması gerekirken daha fazla çıkıyor. İlginç gerçekten ilginç! Bayim teknik departmanla görüşüp bilgilendirme yapacak..Merakla bekliyorum...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Bayinin vereceği teknik cevabı bende çok merak ettim, bakalım ne diyecekler.  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

o kadar ayrıntıya girmenize hiç gerek yok ya bizim 2. nesillerde iki tane yuvarlak delik var tam ortasında olması kafi :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

o kadar ayrıntıya girmenize hiç gerek yok ya bizim 2. nesillerde iki tane yuvarlak delik var tam ortasında olması kafi :)

Barışcım bizde de 2 tane yuvarlak delik var, ama mesele bu delik- çizgi meselesi değil.Mesele o üstteki max. deliğinin üstünde olması. Yoksa ikisinin arasında olması gerektiği konusunda hem fikiriz. Hatta ikisi arasında değilde max. çizgisine çok yakın olması yada tam maximum da olması daha iyidir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben de merak içindeyim.  Lütfen sonuçları paylaşın.  Umarım sorunlu yağ kullanilmamistir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçen ay sıfır olarak aldığım aracımda , aldığımın ertesi günü yağ seviyesini ölçtüm max. çizgisinin 2 mm üstündeydi. Yani yaklaşık 100 gr fazlaydı. Çok önemli bir miktar olmadığı için önemsemedim, yaklaşık 1 ay sonra yani 2 gün önce araç 1000 km ye gelmesinden dolayı bir kontrol yapayım dedim. Motor soğukken (yaklaşık 12 saat beklemişken) yağ seviyesini ölçtüm ve yine max. çizgisinin 2 mm üstündeydi. yani hiç eksilme yoktu.

Bunun üstüne kullanım kitapçığında tavsiye edilen şekilde motor normal çalışma sıcaklığına ulaşmışken, motoru stop edip 10 dk bekleyip öyle ölçtüm; bu sefer max. çizgisinin 4-5 mm üstündeydi, şaşırdım tekrar tekrar baktım ama yine aynı. Dün bir kez daha sıcak ve soğukken seviye kontrolü yaptım yine aynı sonuç : soğukken 2 mm, sıcakken 4-5 mm üstünde.

Bunun üstüne servisimle iletişime geçip nedenini sordum, showroom daki araçlardan birinin yağ seviyesine baktılar aynı şekilde 2 mm. üstünde. Yani araçlar barcelonadan bu şekilde geliyor. Ama işin ilginç tarafı; sıcakken yağ seviyesinin daha yukarda olması (ihtimal vermiyorum ama mazda ısınınca genleşen yağ kullanıyorsa vay halimize).

Aslında sıcakken 10 dk beklemekle yağ tam olarak kartere süzülmez yani biraz daha az çıkması gerekirken daha fazla çıkıyor. İlginç gerçekten ilginç! Bayim teknik departmanla görüşüp bilgilendirme yapacak..Merakla bekliyorum...

isininca butun araclarda yag normalden 1-2 mm fazla gosterir kaldiki gercek olcum seklide kullanim klavuzunda yazdigi sekilde arac normal isinma sicakligina geldikten sonra stop edip 10 dk sonra olcmektir yanildiginiz nokta isinan yagin akiskanligi daha fazladir ve tumu karterde daha rahat toplanir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Tamam haklısın ama sonuçta soğukken ki değerde gene motor sıcakken akıp aşagıda birikmiş hali değişmez tek fark birinde yağ sıcak , birinde kartere biriktikten sonra soğumuş hali, bence yağın sıcakken fazla çıkmasını bu ifade açıklamaz, benim düşünceme göre bu durumun sebebi ısınan yağın genleşmesi, yani her madde gibi genleşiyor, demek ki genleşme oranı yağın kartere uzun süre birikmiş halinden bile daha fazla değişim oranına sahip.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

isininca butun araclarda yag normalden 1-2 mm fazla gosterir kaldiki gercek olcum seklide kullanim klavuzunda yazdigi sekilde arac normal isinma sicakligina geldikten sonra stop edip 10 dk sonra olcmektir yanildiginiz nokta isinan yagin akiskanligi daha fazladir ve tumu karterde daha rahat toplanir

Söylediklerinin hepsine hak veriyor ve katılıyorum, ancak akışkanlık dolayısıyla daha rahat toplandığını söylüyorsun ama unutma ki  soğuk yağda anasının karnından soğuk doğmuyor. Çalışmış, ısınmış bir şekilde, senin tabirinle tüm akışkanlığı ile kartere rahat toplanıyor sonrada karterde soğuyor. yani o 10 dakikalık evreyi baya bir katlıyor.

Ayrıca benim ilgilendiğim nokta motor yağı seviyesi gibi hassas bir konuda Fabrikadan çıktığı gibi ellenmemiş 0 bir araçta max. seviyesi aşılacak şekilde yağ neden ve nasıl konulmuş oluyor. Doğru şekilde kullanım kitapçığı hazırlayanlar yanlış şekilde yağ koyarak nasıl iş yapıyorlar. Madem sıcak yağ fazla gösterir, kullanım kılavuzunda böyle kontrol etmemizi isteyenler kendileri yağı koyarken soğuk kontrol yapmışlar heralde..Yani nerden tutsan elinde kalır bir düşünce ve uygulama.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar, yağ sıcakken fazla göstermesinin nedeni altta sıkışan egzoz gazlarının seviyeyi yükseltmesi olabilirmiş (yüksek ihtimal bu nedene diyorlar). Muğla servis müdürümüz Aytaç Bey'in görüşü bu yönde. ayrıca İstanbul genel müdürlükten teknik personelde bu görüşe katılmış. Ama genel müdürlüğün asıl üstüne düştüğü konu soğukken bile 2 mm fazla göstermesiymiş. Neden böyle gönderildiğini genel müdürlük japonyaya yazıp muğla servisimize bildirecekler. Görünen o ki barcelonadan tüm avrupaya dağıtılan mazda 3 lerde 150-200 ml yağ fazlalığı var. Diğer markalar 200 ml eksik koyarken bizim mazda bu konuda da bonkör.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Bana bu egsoz gazı teorisi pek mantıklı gelmedi, sonuçta gazı aşağıda tutacak kadar yoğun değildir motor yağı, kartere süzülmesine gaz engel olmuş olamaz,hem unutmadan bu gazı ve basıncı zaten hava filtresine emen  bir boru vardır çoğu motorda, üstten blok kapağında çıkan , böle bişey çok zor.

    Ama şöle bir ihtimal geldi aklıma, şöleki motor çalışırken yağın içinde hava kabarcıkları kalması, köpürmesi,  yani biliyosunuz sonuçta sky motorlar çok farklı motorlar, diyorumki acaba servis egsoz gazı derken bunumu kastetmiş.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Bana bu egzoz gazı teorisi pek mantıklı gelmedi, sonuçta gazı aşağıda tutacak kadar yoğun değildir motor yağı, kartere süzülmesine gaz engel olmuş olamaz,hem unutmadan bu gazı ve basıncı zaten hava filtresine emen  bir boru vardır çoğu motorda, üstten blok kapağında çıkan , böle bişey çok zor.

    Ama şöle bir ihtimal geldi aklıma, şöleki motor çalışırken yağın içinde hava kabarcıkları kalması, köpürmesi,  yani biliyosunuz sonuçta sky motorlar çok farklı motorlar, diyorumki acaba servis egzoz gazı derken bunumu kastetmiş.

Oda olabilir tabi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence yağın max. çizgisinden 1-2mm yukarıda olmasının sebebi; Fabrikada araç sıvılarının koyulduğu istasyonda ki görevliler, 0 km motor çalışıp içinde yağ dolaşımı başlayınca bir ihtimal eksilirse diye azıcık fazla yağ koymuşlardır (sky-activ yeni bir teknoloji olduğu için her ihtimale karşı önlem almışlardır) . Belki de fabrikada ki araçlara yağ basan pompada bi hata oldu ve belli bi dönemde çıkan araçlara azıcık fazla yağ koymuştur mesela.

Ben olsaydım yağ çubuğundaki yağın max. çizgisinden 2mm yukarıda olduğunu görseydim, hımm iyi bi sorun yok diyip geri kapatırdım  :) . 4-5 mm yukarıda olsa bile tamam bi sorun yok diyip geri kapatırdım. Servise değil yazlığa giderdim :D  8) .Sonuçta araç fabrikadan geliyor  ordakilerin vardır bi bildikleri derdim yani :D .

Allah aşkına dakika dakika saniye saniye yağ sıcaklığını, seviyesini falan ölçüp içinize dert etmeyin. Piyasada çok büyük problemler yaşayan 0 araçlar var  . Bu kadar incecik ayrıntıları kafanıza takmayın, aracınızın keyfini çıkartın, güzel günlerde kullanın .  :nazar:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Arkadaşın bahsettiği durum yağın fazla olması değil, zaten 2 mm dert edilecek mevzuda değil, dikkatlice okursanız yağın tam  karterin dibine süzülmüş beklemiş hali 2mm,  yeni stop edilmiş ve daha yağın kartere süzülmemiş hali 4-5 mm yani daha az çıkması gerekirken, fazla çıkmış seviye, onu irdelemeye sebebini öğrenmeye çalıştık.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Her arabaya 150-200 ml fazla yağ koyan eleman acaba Mazda'yı ne kadar zarara uğratıyordur ? Şirketler en ufak giderin hesabını yaparken böyle bir hatanın yapılması ilginç

Tabii bu bir hata ise ve Mazda'nın mantıklı bir açıklaması yok ise

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Ben hata olacağına ihtimal vermiyorum , çünkü fabrikada bırakılan motor sıvıları otomatik sistemler ile standartında bırakılıyor, personel hatası olma ihtimali olamaz, bir çok arabanın fabrikasında üretimini seyrettim , öle kişi keyfiyetine bırakılmıyor bu işler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence yağın max. çizgisinden 1-2mm yukarıda olmasının sebebi; Fabrikada araç sıvılarının koyulduğu istasyonda ki görevliler, 0 km motor çalışıp içinde yağ dolaşımı başlayınca bir ihtimal eksilirse diye azıcık fazla yağ koymuşlardır (sky-activ yeni bir teknoloji olduğu için her ihtimale karşı önlem almışlardır) . Belki de fabrikada ki araçlara yağ basan pompada bi hata oldu ve belli bi dönemde çıkan araçlara azıcık fazla yağ koymuştur mesela.

Ben olsaydım yağ çubuğundaki yağın max. çizgisinden 2mm yukarıda olduğunu görseydim, hımm iyi bi sorun yok diyip geri kapatırdım  :) . 4-5 mm yukarıda olsa bile tamam bi sorun yok diyip geri kapatırdım. Servise değil yazlığa giderdim :D  8) .Sonuçta araç fabrikadan geliyor  ordakilerin vardır bi bildikleri derdim yani :D .

Allah aşkına dakika dakika saniye saniye yağ sıcaklığını, seviyesini falan ölçüp içinize dert etmeyin. Piyasada çok büyük problemler yaşayan 0 araçlar var  . Bu kadar incecik ayrıntıları kafanıza takmayın, aracınızın keyfini çıkartın, güzel günlerde kullanın .  :nazar:

İyi dilekler için teşekkür ederim. Ancak küçücükte olsa benim gözümde bir aksaklık olan, hata olan bu sorunun üstüne gitmek bir mazda sever olarak benim görevim. Kayıtsız kalmak olmaz..Aracım için bir sorun yada problem yaratacağından değil...Bu araçların motorlorı nice zorlu testlerden ve etaplardan geçiyor, kalkıp 150-200 ml fazla yağ, teknoloji ve sağlamlık konusunda rüştünü ispatlamış bu motora ufacık bile bir zarar vermez- veremez. Ama bu hatanın önüne geçilmesi için bunu mazdaya bildirmek markanın tutkunu bizlerin bir görevi. Unutmayınki mazda için en faydalı eleştiriler, kullanıcıları olarak bizim mazdaya geri bildirimlerimiz olacaktır. Küçücükte olsa hataların üstü kapatılmadan açık seçik bildirilmeliki mazda bizler için daha iyi işlere imza atsın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle yazıyı dikkatle okudum ; normalde motor soğuk ve 12 saat beklemişken max. çizgisinden 2mm yukarıda . Motor çalıştırılmış ve ısınmışken stop edip 10 dk. bekleyip ölçtüğünde max. çizgisinden 4-5 mm yukarıda çıkıyor .

Yani motor soğukken ve bütün yağ kartere süzülmüşken max. çizgisini 2mm geçen yağ , motor sıcakken kapatılıp 10 dakika beklendiğinde yağ kartere tam süzülmeden bile max çizgisinin 4-5mm üzerine nasıl olur da çıkar , sorumuz bu .

Motor yağının içi mikroskopik büyüklükte metal parçalarıyla dolu olduğu için genleşmesi çok normal. 0 km araçlarda metal parçaların birbirine alışıncaya kadar ki süre zarfında (10.000 km) parçalar birbirlerine çok daha fazla sürtünür dolayısıyla normalden daha çok miktarda metal parçacık ortaya çıkar. Dolayısıyla da genleşme miktarı normalden fazla olur.

Fabrikada yağı koyan çıraklar var demedim zaten :D , yağ basan "pompa" dedim. Bi eleman hortumu tutup deliğe yaklaştırıyor basıyor düğmeye makine otomatik olarak ayarlandığı miktardaki sıvıyı boşaltıyor hazneye . İşte o pompada bir sorun hata veya yanlış miktar girişi, yazılım hatası olmuş olabilir vs. vs.

Sonuç olarak araba sağlam  :D taş gibi , hiç bi sorunu da yok . Volkswagen Tiguan alıpta 30.000 km de turbo arızası yaşan insanda gördüm, 0 Km Amarok'unun radyo\cd çalarını garantiden değiştirtende gördüm, yine 0 alınmış 55.000 km ye gelmiş benzinli Jetta'nın yağ yakıp hazneyi boşalttığınıda gördüm, akrabalarımda hep vosvos kullanıyomuş bunu da şimdi fark ettim :D

Yağ seviyesine takılmayalım uykumuzu kaçırmayalım, Mazda sahipleri olarak halimize şükredelim :)  :nazar:  Saygılar .  :hi:   

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sizinle şöyle bir deneyimimi paylaşayım ; Mercedes-Benz'de çalışırken Euro4 motorlu Sprinter'larda kronik olarak yağ çoğaltma sorunu vardı. Evet yanlış duymadınız yağ çoğaltma. Araç bakımdan çıkar, ertesi gün müşteri arar : Yağ seviyesi uygun değil ikazı veriyor ! Getirir ölçeriz, seviye yüksek.  Adamlar şaşkın, 'ben yağ eksilten motor duydum da çoğaltan ilk kez duyuyorum' diye espri konusu olmuştu hatta :) 1 değil 3 değil tüm araçlarda sorun çıkınca genel müdürlükle görüştüm. Bununla ilgili bir guide gönderdiler, meğerse olay motor soğukken enjektörlerin bir miktar yakıt sızdırarak motor yağına karıştırması, dolayısıyla yağ seviyesini yükseltmesiymiş. Skyactic motorda direk enjeksiyonlu olduğundan, yani enjektörler yanma odasının tam içinde olduğundan benzeri bir olay olabilir mi düşünüyorum ama araç eğer yağ basıncı ile ilgili bir ikaz bildirmiyor ise bir sorunun varlığını göstermez. Bu olayın çözümü , aracın ilk yağ değişiminden sonra netleşir. Eğer benzer bir durum varsa Mazda zaten bununla ilgili bir aksiyon alır...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Yani diyosunuzki ilk etapta yağa benzin karışıyor ve artıyor sonra bekleyince benzin uçup gidince yağ gene aynı seviyesine geliyor, böle olduğunu düşünürsek yağın özelliği çok hızlı bozulacaktır, her harekette  150-200 grm yani 2-3mm fazla yağ göstermesine sebep olacak kadar yakıt yağa karışıyor ise motorun yağlanması bile tehlikeye girer.  Bide anlayamadığım enjektörlerin yanma odasında olması normal de yanma odasından yağ kısmına benzin nasıl sızıyor , o halde segmanlardan yakıt kaçırması gerekir yağ kısmına, böle oluncada beraberinde yağda yanma odasına kacacak ve araba yağ yakacaktır.  Yağ sevisyesi soğukken hep aynı sadece sıcakken artmasını irdeledik size gelen bilgide motor soğukken yakıt sızdırdığını yazmışsınız.

    Böle olduğunu düşünmemekteyim.

   

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Benim düşünceme göre yağın sıcakken daha fazla ölçülmesinin sebebi mazda 3 ün yağ pompasının gücü, ve çalışma esnasında  yüksek basınçla yağlama yaparken yağı köpürtmesi ve de kabartması onun dışında hiçbir şey olması mümkün değil, hem nihayetinde yağ seviyesindede değişme olmuyormuş, durgun haldeyken yani eksiltme yok , sadece çalıştıktan sonra bir artış gibi gözüküp sonra durulunca gene normal seviyesine geliyomuş.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.