sekoelk

1. Nesil Mazda3 Motorda Çekiş Düşüklüğü

Bu konuda 24 ileti var

Aracim 2006 dinamik..ozellikle rampalarda aracim gaz yemiyor fark edilir sekilde performans dusuklugu var bujileri filitreyi degistirdim enjektor bakimi yaptirdim lpg ayari yapildi fakat degisen hicbirsey yok.baska nerelere baktirmam gerekir arkadaslar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Serkan merhaba,

Aracın güncel kaç km'de. Burak abinin dediği gibi Lpg ile kaç km kullanıldı. Aracın periyodik bakımları zamanında yapılmış mı bu güne kadar. Sırf benzinde kullanırken bu testi yaptın mı ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Araç cihaza bağlandı mı herhangi bir arıza kodu var mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Yakıt aldığın yeri  değişip başka bir yerden farklı bir marka yakıt aldınmı ???  Sorulacak sadece bu soru kalmıştı. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

110000 km..lpg takilali 20000 felan olmustur..benzindede ayni sikintiyi yasiyorum.oksijen sensoru arizasi var ama ondan yapmaz diyorlar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Her ne kadar 20.000 km LPG'nin sübaplara zarar vermiş olabilmesi için çok erken olsa da benzinde de aynı problemin olması bu soruyu akla getiriyor. Bu şüpheyi ortadan kaldırmak için kompresyon testine sokman lazım aracı.  Yani aracın silindiri tam sıkıştırmada bir yerlerden kaçak yapıyor mu bunu bulmak gerekiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Komperesyon testini herhangi bir tamirci yapabilirmi kars 3-5 tane tamirci ancak var...birde subaplarda sikinti varsa bana ne kadara patlar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda 3 'ler 50.000 Km Lpg ile kullanıldıktan sonra yarım rektifiye ister, bu olayı bilen önceki sahibinin Lpg taktırdığı Km'yi yanlış söylemesi ihtimalide var .

Sübaplar + üst kapak , conları , tornası vs. yan sanayi 1500-2000 , orjinal parçalarla 2500+ civarında bir rakam tutabilir.

İnternetten araştırma yapıp yakın illerde ki  Mazda'lardan anlayan bir ustaya veya en yakın Yetkili servise gösterip kompresyonundan emin olmak gerekli. Eğer ki yenileme gerekliyse de işlemler yapılırken aracınızın başında durup işlemleri takip etmeniz yararınıza olacaktır.

Oksijen sensörününde bozuk olması küçümsenecek bir şey değil.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Bu arada sorulması gereken bir soru daha var, araç hiç hararet etme  v.b. motora zarar verecek bir durum oldumu ,son bakımında neler yapıldı???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hararet yapmadi...ben kompresyonu baktirmak istiyorum ama burda mazdadan anlayam yok kars cevresinde mazdadan anlayan yer onerirseniz sevinirim

.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kompresyonu motorcular ölçer. basit bir manometre ile ölçülüyor. ama mazda 3 için fabrika verisi kaç bar onu bilmesi lazım yorum yapması için

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Kullanım kitapçığında yazmıyormu bu teknik bilgi acaba ???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aynı sorunu ford escort da yaşamıştım 5 le çıktığım rampaları 3 ile zor çıkıyordum.sonuç olarak arabayı sattım.aldığım mazda 3 e kesinlikle lpg taktırmayı düşünmedim.buji kablolarınız hiç değiştimi,değişmedi ise onun üzerinde durun lpg yüksek ısı nedeni ile buji kablolarının ömrünü kısaltıyor.zaten buji kabloların da sorun var ise lpg takan yerler cihazları ile  tespit ederler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar,

EVO'nun Servis Müdürü Cem'e telefon açıp sordum, sağolsun güzel bilgiler verdi ;

1. Nesil Mazda3 için değerler şu şekilde olmalı diyor

Sıfır bir araç için silindirdeki değerler 1.46 kilo Pascal / 15 kg

Olabilecek en düşük değer 1.0 kilo Pascal / 10,5 kg

Yani en düşük değere kadar bile motor normal sayılıyor. Yalnız ;

Silindirler arasındaki farkın 2 kg'ı geçmemesi gerekiyor. Yani bir silindir 15 kg iken diğeri 11 kg olamaz, o zaman tekleme ve düzensizlik oluyor dedi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar,

EVO'nun Servis Müdürü Cem'e telefon açıp sordum, sağolsun güzel bilgiler verdi ;

1. Nesil Mazda3 için değerle şu şekilde olmalı diyor

Sıfır bir araç için silindirdeki değerler 1.46 kilo Pascal / 15 kg

Olabilecek en düşük değer 1.0 kilo Pascal / 10,5 kg

Yani en düşük değere kadar bile motor normal sayılıyor. Yalnız ;

Silindirler arasındaki farkın 2 kg'ı geçmemesi gerekiyor. Yani bir silindir 15 kg iken diğeri 11 kg olamaz, o zaman tekleme ve düzensizlik oluyor dedi

Keşke diğer araçlar için de bu bilgiyi isteseydin abi :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Telefonda tutmak istemedim, servise gittiğimde araç yapılırken bunları teker teker almaya çalışırım ;)

Bu arada bu bilgileri aklından söylemedi bir sisteme bağlanıp söyledi, yani Mazda'nın verdiği veriler..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaslar aracin kompresyonun olcumu yapildi dusuk cikti yani subaplar degisecek..usta elime liste verdi.....

Takim subap

Kulbutor kapak contasi

Silindir kapak contasi

Manifold yan conta

Subap yag lastigi

Vurt sivi conta

Parcalari alabilecegim adres verebilecek arkadaslar olursa sevinirim..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Geçmiş olsun, parçaları orjinal alacakasan  yetkili servisi aramalısın, e zaten alacak olsan bence götür yetkili serviste yaptır, yooo yan sanayi alıp sanayide yaptıracaksan, netten araştırman gerek sonuçta yan sanayi parça fiyatları değişkendir, bütçene göre takılırsın , aslında ustanın sölemesi gerekirdi , sonuçta yan sanayi parçaların hengisinin kaliteli olduğunu en iyi onlar bilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.