arabalar

3. Nesil Mazda3 Yokuş Tırmanma Performansı

Ankara- Bolu arası otobanda seyir halinde iken aracın max. tırmanma performansını test ettim. En eğimli güzergahta max. 150 km/saat hız ile tırmanabiliyor. Bu esnada devir 5500 d/dak ( 4. vites)

Selamlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yavaş gibi geldi bana . Bende 1.3 grande punto var aynı yolda 150 yi 5 . Viteste çıkıyor. Dizel olması Kaynaklı sanırım

oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benzinli ve otomatik normal...

oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bursa'dan Kocaeli'ye full yüklü araç bagaj arka ön koltuklar tamamen dolu(Teksti ürünleriyle) Çok iyi değil çokta kötü değil. Açıkçası sürekli Altea 1,6 ile (104 beygir) aynı şekilde gidip geldiğim yoldur.  Lpg'li olmasına rağmen sanki 1 tık daha iyi gibi geldi. Ama arabanın şok olduğuna eminim (:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Palandöken dağını bilen ne kadar uzun ve dik yokuş olduğunu bilir. Ilk aldigimda ben 4 . Vites te 100 u zor gördüm şimdi 4000 binde dahada açıldı 120 130 olur sanırım. Dün arkadaşımın 3 aylık golf 7 122 lik tsi DSG sini Denedim arac 5000 kmde.evet daha Ciğerliydi ama turbo ve tork farkıyla çok daha fark atar diye bekliyordum ama Gördüm ki mazda da baya iyi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Her turbolu aracı gözünüzde büyütmeyin, yanlış anlaşılmasın benim aracım da turbolu dizel mazda ama o bahdettiğiniz golf turbo ünitesi ile 122bg güç üretiyor. Yani turbosuz çok daha düşük bir hp sunacak. Sizin aracınız ise turbosuz 120 bg. Yani turbo varsa hızlıdır diye birşey yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

TSi ile fark sadece düşük devirde hizini koruyabilmesi ve hizlanmasidir atmosferik araçta deviri yüksek tutarak hizlanmak mümkün ki ben 90 model otomatik 626 imla 2.viteste 110-120 civari bayağı dik rampaları çıkıyorum tek ihtiyaç devir

Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ayrıca DSG de frenden ayağını çekince kayma var çok Azda olsa geç algiliyor maxda 1 2 3 tam otomatik olduğundan midir nedir anında aliyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ayrıca DSG de frenden ayağını çekince kayma var çok Azda olsa geç algiliyor maxda 1 2 3 tam otomatik olduğundan midir nedir anında aliyor

 

Dsg'li araçların bir çoğunda artık, yokuşta kalkış desteği vardır. İlk gelen Dsg'li araçlarda yokuşta kalkış desteği olmadığı için. Rampa ve yağmurdan dolayı kaygan yolda. Bir çok VW kullanıcısının baskı balatayı bitirmiştir. 5-10 bin kmde bu sorunla karşılaşan çok olmuştur. Ve bir çoğuda garantiye girmeyip, sürücü hatasından dolayı nitelendirilip müşteriye yıkılmıştır giderler.

Benim 100 Bin kimde ki aracımın baskı balatası değişti. Servis iyi niyet garantisine sokabilmek için elinden gelen her şeyi yaptı. Ama 4 yılımı bitirmeyipte, 4.yılın içinde olsaydı garantiden karşılanacaktı. Genel müdürlükten olumsuz yanıt gelince, servis mağduriyetimi en aza indirebilmek için. Ellerinden gelen maksimum indirimi sağlayarak işimi hallettiler.

 

Mazda'nın kullandığı otomatik şanzıman en sorunsuz, problemsiz şanzımanlardan birisidir.

arabalar ve M.E.G bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben ilk 4 viteste (manuel modda) araçtan çok memnunum. Yüklü de olsa gayet seri bir güç aktarımı var. Turbosuz bi araç için çok atak kesinlikle. Hele araç boşsa müthiş keyifli.  Ancak 5. ve 6. vites için çekişin çok iyi olduğunu söyleyemicem :( Araçta 4 kişi ile yokuş yukarı yüksek hızda araç sollamanız mümkün değil. 4. vitese düşmeniz gerek. 5.-6. viteste tork değerimiz 80-100 gibi bişey galiba :D

 

Neticede tüketime göre makul bir çekişi var bizim araçların. Eren Tekin'in dediği gibi, bu araç ortalama bir performans ve ortalama bir yakıt tüketimi sunuyor. Ama sürüş hazzı kesinlikle çok başarılı...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

turbo sizin alt devirde daha  çok hava çekebilmenize ve böylece daha çok benzin yakabilmenize sonuçta daha çok güç üretmenize yarayacaktır.  

 

sizinde daha çok benzin yakabilmeniz için, vites küçültüp devir sayısını arttırmanız yeterli olacaktır.    

 

araçların yokuş tırmanırkende giderkende, hızlanırkende ihtiyacı olan tek şey güçtür.  net tekerlek gücü.   

 

 

 

 

6. viteste iken, hem devir düştüğü için, motor çıkış gücü 120den 60-70 hp lere geriliyor,  hemde dişli çapı küçüldüğü için tekerlek gücü direkt olarak %20-%30 daha da azalıyor.         

kindness, Bikes44, Mehmet Özdemir ve 1 diğer kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Atmosferikte 6500 devirde bağırtarak çıktığınız yokuşu turbolu araçta 4500 devirlerde çıkıyorsunuz. (Tork x Devir x ....)Bu da motor sesini sevmeyenler için büyük bir konfordur. Turbonun en büyük avantajı 1300-1400 devirlerde maksimum torkunu verebilmesidir. Buda yokuş çıkış için ara hızlanma için çok büyük avantajdır.

arabalar bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

en büyük dezavantajı da devir yükseldikçe nefesinin kesilmesidir.

oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Auris otomatik miydi? Rampalarda bir dizel motor gibi olmasa da yüksek devirle girdiğinizde kesinlikle üzmez. Test sürüşü yapmanızı tavsiye ederim. Ayrıca forumda 3. Nesil Mazda 3 rampa performansı diye bir konumuz olacaktı, onu bir inceleyin. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok büyük farkları yok ikisinin performansı da aynıdır hemen hemen. Auris' in bayıldığı rampada mazda3 te bayılır. Çok fark beklemeyin.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.