Jump to content

1997 Familia Yatak vurması.. Komple motor yapılcak yardım..


ozansss94
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Evet arkadaşlar daha önce 1-2 konu açmıştım motordan ses geliyor diye. Baktırdık ve usta yatak vuruyor dedi 1-3 bin arası değişir masrafı dedi açmadan bilemeyiz gibi cumleler kurdu. Abim aracı yağsız bırakmıştı ondan sonra oldu bu problem. Benim sizden istediğim bana iyi bir usta onermeniz hem fiyatta çok uçmıcak hemde adam gibi motor yapacak Anadolu yakasında onerebileceğiniz bir yer varmı. Bu arada butun bakımlarınıda yaptırıcam aynı zamanda komple alt takımada girecek araba lütfen bana bu arabadan anlayan birini onerin ona gideyim şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hangi yakada olduğunu bilmiyorum ama Merser Maslak servis , kaliteli yan sanayi parça konusunda merkezdir. Merser'e giderseniz hem kaliteli ustalık hemde uygun fiyatlı kaliteli yan sanayi parça bulabilirsiniz. Ancak ne kadar uygun olursa olsun sizin ki gibi bir problem 2500 TL den aşağı kesinlikle olmaz yaparım diyene inanmayın . Motor dahil diğer işlemlerle birlikte tahminim minimum  3500 civarı bir rakam çakabilir. Ama araç 0 gibi olur .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim.. Dediğiniz yer bana çok uzak. Kartaldayım ben. Ve yoğun çalışıyorum. O yüzden muhtemelen oraya gidemeyeceğim. Keşke olsaydı. Neyse usta bize şöyle dedi bi açarız bakarız komple motorda olmayabilir. Dedi. Ne olduğunu kimse bilmiyor yani ben paramı cebime koydum usta arıyorum. En kotu ihtimale karşı butun motor parçalarını internetten buldum topladım 3200 tl çıktı kdv dahil . 800 falan tahminen işçilik tutsa. Sanırım 400 tl bi alt takımı var. Araba sıfır gibi olur. Ancak daha sorun bile tam bilinmiyor. Tek bilinen yatak vurduğu. Yatak vurunca komple motor bitermi biri bunu açıklayabilir mi ? Bide hala usta bulamadık :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracın yağsız kalmasından veya susuz kalmasından dolayı motor içindeki parçalar aşırı derecede ısınır ve hasar alırlar, contalar ve tüm parçalar buna dahildir. Oluşan bu ısı hasarından dolayı motorun yeniden yapılması en doğru ve tek seçenektir.

  İzmir'de de mazda servislerine sık sık gittiğim için masrafı ortalama şekilde tahmin etmiştim,  tuturmuşum  :) . Tekrar geçmiş olsun umarım Mazda'dan anlayan bir usta bulabilirsiniz :) Kendi parçalarınızı kendiniz alma fikri çok güzel, ancak o parçaların faili meçhul olmaması için aracın başında da durmanız gerekir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende öyle duşunmuştum komple motor yapılmalı. Hiç alttan yatak atma geçici şeyler falan uğraşmayayım. Gideyim açtırayım liste istiyim parçaları getireyim ustanın başınada babamı dikerim emin olsun diye. Artık tek guvenilie bir usta bulmak kaldı. Tekrar teşekkür ederim. :) başka arkadaşlarda birşeyler yazarsa sevinirim :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Araç yağsız kalınca krank, biyer kolları, egzantrik milleri,  sübaplar, hepsi yağsız çalışmış olur, ve çalışan aksamların içine, her daim yağ pompası yağ basar bu arada da sürtünme en az seviyede olur, yağ olmayınca bu aşırı sürtünme ve akabinde oluşan yüksek ısı motorun bu çalışan ekipmanlarını resmen yakar, unutmayınki sizin aracınız mazda olduğu için hala çalışıyor başka dandik bir motor olsa anında şişer ve kitler , kitledikten sonrada zaten hareket halindeyse araç , motoru paramparça ederdi, ben Doğan slx biyer kolunun, motorun kitlemesinden dolayı blogu parçalamış halini gördüm.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Cevabım için çok teşekkür ederim öncelikle. Ben internette her turlu parçanın sıfırını buldum pistonlar contalar muşurler gömlek subap yatak vs vs ama dediğiniz parçalara hiç rastlayamadım usta benden muhtemelen bu parçaları isteyecek nereden temin ederim ? Birde yetkili servise yaptırsam fiyat çokmu yüksek olur ? Araç 1997 familia 216 km de bu arada ve hala çalışıyor hiç tekleme vs yok performans harıka sadece yatak vuruyor ben böyle kaliteli bir arabada hayatımda görmedim :))

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Üzerine pistonların takıldığı kollara biyer kolu denir, biyer kollarıda krank miline baglıdır, yatak denilen parçalar ise bu parçaların birbirine sürtündüğü kısımlardaki değişilebilen ara parçalardır, motor açılınca bu tip parçaların hepsi genellikle sanayide rektefiyeciye gider , bakılır ona göre değişilir ama sizinki gibi durumlarda ustalar riske girmez ve motoru en hatasız ve risksiz şekilde toplamak için hepsini sıfırlarlar.

      Umarım fazla masraf çıkmaz, çok geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkür ederim umarım çıkmaz çunku kime sorsam en kralını yapsalar en kotu ihtimal 5000 tl olur dediler razıyım artık olsun yeterki araç 1.5 bu arada. Bir sorum daha olacak ben buarabada 1.8 olan modelin pistonlarını kullanabilir miyim daha iyi performans açısından veya farklı bir işlem yapılabilir mi motor toplanırken ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ankarada olsaydın yardımcı olurdum da istanbuldasın. Benim Lantisi burda yarışcı bi ustaya yaptırdım, 100 bin garantili şu an...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Keşke olsayfık burada kime yaptıracagımı bilmiyorum kazıklayacakmı edecekmi. Sanırım servise gidicem bu gidişle...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkür ederim umarım çıkmaz çunku kime sorsam en kralını yapsalar en kotu ihtimal 5000 tl olur dediler razıyım artık olsun yeterki araç 1.5 bu arada. Bir sorum daha olacak ben buarabada 1.8 olan modelin pistonlarını kullanabilir miyim daha iyi performans açısından veya farklı bir işlem yapılabilir mi motor toplanırken ?

Keşke olsayfık burada kime yaptıracagımı bilmiyorum kazıklayacakmı edecekmi. Sanırım servise gidicem bu gidişle...

    Aracın motor bloğu uyarmı bilmem ama silindir hacmi artırılabiliyor, ben kesinlikle önermiyorum, orjinalini takınız genede, bakınız diyeceğim şu, araç hala çalışabildiği için bence çoğu parçanın değişimine gerek olmayacaktır, dedimya rektefiyeci parçaları kontrol eder ve değişmine gerek olmayanları değişmez, sizinki gibi durumlarda neyin değişip, neyin kalacağı, motor açılmayıncaya kadar belli olmaz, bu kadar karamsar olma,  güvenebileceğin bir usta bul veya servise git fazla bütçen olmadığını ellerinden geldiğince motordaki orjinal parçaların kalmasına özen gösterip israf tarzında gereksiz değişim yapmamalarını iste, ama gerekenide yapmalarını iste, zaten motor açılıp, sorun belli olunca, size malumat verebilirler, sizde öğrenizsiniz, neler yapılacağını, ustalar ne gerekiyorsa bilirler ve yaparlar.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadasim yatak vurmasi 91 model 626 imda basima gelmisti bendeki gaz ayari yapan ustanin sogukken Asiri gaz vermesinden olmuştu.. fiyati simdi hatirlamiyorum ama 100 150 arasi yatak takimi aldim alt karter acildi ve yataklar degisti usta inşallah kurtarır bi deneyelim dedi ve kurtardi bir daha sorun cikarmamisti bu arada yagsiz kalmasından demissin araç yağ mi yakiyor yoksa yagmi kaciriyor...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Nofear öncelikle cevabın için tekrar teşekkür ederim. Artık açtırıp baktırıcaz nedir ne değildir gereken ne ise yapacağız. Son yazan arkadaşım için diyorum birde, araç bir gün yağ ışığı yaktı ve abim yağ koymadan kontrol ettirmeden gezdi.  Ben 4 gün sonra yağ koydum öğrenince. Araç sogukken ses yok sadece kontak basarken ve ısınınca devirlenince geliyor. Araçta ust kapaktan yağ kaçırma var motor biraz pis bunun yuzunden. Ve babam yatak vurması diyen ustaya baktırdıgında ufaktan yağ da yakıyor demiş..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yağ ışığı yanık şekilde bindiyseniz geçmiş olsun. Motor hala dönüyorsa belki sadece yatakla kurtulabilir ama onu kontrol etmek için bile motor söküleceğinden diğer parçaların vahimliği gözler önüne serilecektir...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Haklısınız.. Hala çalışıyor olması ve performansından hiç bi şey kaybetmemesi beni hayran bırakıyor arabaya ve umutlandırıyor. Her ne ise. Ben işim kesin olsun diye komple motoru yenileyeceğim. Yatak falan attırmak istemiyorum sadece. Omurluk bir motor istiyorum. Onun dışında her şeyi aldım zaten. Vogland 5 cm yay. Volkte37 jantlar drift direksiyon sparco koltuk kılıfları paspaslar vs hazır. Ufaktan bir modifiye düşünüyorum. Bir tek motor kaldı..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle Geçmiş olsun...

Benimde bu konuda sorulu cevaplı çok sesli tavsiyelerim olacak.

Önce şunu sorun kendinize hangi araç olursa olsun.

Aracın günlük hayatınızdaki yeri nedir tamir için geçecek süre zarfı sıkıntı yaratırmı hala kullanıyorsunuz yolda bırakacak hasara ulaşmamış bu coğu araç konusunda sağlamlık diye ifade edilebilir aslında hasarın yüzdesidir olan sorun büyürse sıkıntı büyür.

Aldığım aracı ne için aldım kullanmak için güven yakıtı nedenlerimiz nedir?

Çıkardığı masrafı değerinden düşerek satarsam ne kaybedersin araç yapılacak masarafı hakkını verebilecek kaporta boya şaşeye sahipmi bu konularıda düşünerek veya gereken masrafı usta ellerde yapıp kafam rahat şekilde uzun vadeli kullanmayı düşünüyorsanız yapın derim.

Ayriyeten hurda sanayi sitelerinde araç motoru komple bulunabiliyor yükümlülük olarak ruhsata yeni motor şase kaydı yeniden fenni muayene bilemem.

Ticareti nasıl ustalığı yapanlar açmadan göremem usulu ile yapıyorsa alacağınız çıkma motorun geçmişi bilmesi işte şukadar kilometre yapmış yeni yapılmış sıfır motora yapacağınız masrafın 3 te 1 ine motor alsanız ne faydası olur zararı olur arkadaşlarda fikirlerini paylaşsın.

Motoru yaptıktan sonra km garantisi yıl garantisi vermek yaptığın işe kullandığın malzemeye güvenmek demek ise ticarette bu konularda garanti verebilcek esnaflar işten anlayan esnaflar bulabilirsin ama çoğuda parça parça satar bütün olarak satacağı motorun fiyatından 4 kat kara geçer neyse şansını dene derim.

Hinlik piyasa simsarlarının yaptığı gibi katkı koy sesi kes diyemem ne faydası olur sorunun üstünü kapamanın bazıları parasal yönden bu girişimlere girdikleri için yeni modelli araç sensörleri bol olan cinslerinden Exper ve diğer testlerden geçsede ücretsiz yağ değişimini öncesi tabi araç sahibi yanaşırsa ticaretin kirlendiği dönemde öngörüleri çoğaltıp alış verişi yapmak gerek.

OEL-6889.jpg

reklama girmesin bunun gibi bir katkı ile temizler yağ değişiminden sonrada motor sesini dinlerim ben olsam tabiki pinpiriklik veya kıllık hangi kisve içinde değerlendirilir bilemem.

Kaporta boyasına önem verenlerde alacağı araçı kendi yıkayıp temizlesin işten anlıyorsa o zaman aracın bir çok kusurunu görebilir yani pistlere inmek gerek.

Yani tasarrufta ekonomik çözümde hinlikte insanın vicdanına ve ahlakına kalıyor kullanım amacına göre emellere göre çözümler değişiyor.

Daldan dala oldu ama birçok konuda yardımcı olan arkadaşlarım gibi katkıda bulunabildiysem ne mutlu bana sanada kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle cevabınız için teşekkürler çok detaylı bir cevap olmuş bilgileriniz paylaştığınız için tekrar tekrar teşekkür ederim. Öncelikle arabaya kesinlikle bir kaç sene binmeyş satmamayı düşünüyorum eğer yaptırırsam. Ve arabayı zorlayan hız yapan birisiyim. 1.8 olsa çok daha iyi olurdu ama .1.4 is kadar yuruyor o bile yeter bana herneyse. Geçici bir çozım dğilde komple yaptırıp kurtulmak daha mantıklı ama yaptırdıgım taktirde çok zarar edeceğim satarken karşılığını alamıyacagım kesin malum Mazda piyasası. Aracı bu şekilde de satabilirdim. Ancak kimsenin gunahına girmek istemedim. Sonuç olarak geldi başımıza bir olay malesef işin kotu yanı arabayıda kredi çekip almıştım bir heves ile. Yaptırmak için tekrar kredi çekeceğim. Zararın dibindeyim yani. Artık ne olacak göreceğiz 3 gün sonra netleşecek herşey.. Cevap veren herkese teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...