Dexter

Mazda 626 Dyno Test ve Tork Artışı

Bu konuda 71 ileti var

Merhaba herkese

uzun zamandır aracım acaba fabrika verisi gibi 90Hp mi merak ediyordum bugün boşlukta gittim dyno test yaptırdım sonrasında da vanalı bir egzoz takıp tekrar yaptırdım. bir kaç bakım yaptırıp tekrar dyno test yaptırmayı düşünüyorum. ama test verilerinde göre %62 tork %3Hp artışı olmuş egzoz değişimi sonrası. Ve bu yaşta bir araç için 20 Hp düşük oluşu fabrika verisinden iymidir kötümüdür.

ben mi yanlış algılıyorum yoksa tork çok mu fazla çıkmış ?

(nem oranı %73 hava sıcaklığı 15 derece)

70Hp 179nm tork

bu ilk yapılan

QO80aF.jpg

buda ikinci egzoz takıldıktan sonrası

lDlR0F.jpg

araç sadece benzinli 18 inç jant 225/40/18 lastikleri var 24 yaşında =) 160 binde egzozdan önce de 0-100 11 saniye 2.vites 5500 devirde en iyi zamanlamasıydı yeni halini yağmurdan ötürü tam deneyemedim ama sanki bi farklı gidiyor =)

bujiler filtreler gibi bakımlar yapıp tekrar legal hp artışı sağlayabilir miyim denemeyi düşünüyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Senin araç 1.6 idi sanırım. O kasalar için 1.6 80bg 120nm tork standarttır. blok f6 blok araştır istersen. değerler çok iyi de tork değeri doğru mudur? emin misin? ben de yaptırayım ne yaptırdıysan :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Atatürk oto sanayide serp dyno diye popüler bir yer 2. kısımda orda yaptırdım.

f6 blok uda araştırdım az. dediğin gibi 80hp 120nm tork denilmiş hep

ama benimkinde anlamadığım yan o işte =) 105 den 179 çok fazla bir artış gözüktü =)

şu dediğim bakımları yapıp tekrar bir baktırmak gerek herhalde

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kaçıncı viteste bu değerler ölçüldü?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok enteresan değerler. 2900 devirde maksimum gücünü vermesi imkansız gibi bir şey atmosferik motorlarda.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dynonun kalibrasyonu uzaya çıkmış. Bir egzoz (üstelik sadece son susturucu) GT-R'a bile o kadar tork eklemez.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben aracımı alırken de teste cıkarmıştım benzinde lpg mikseri üzerindeyken yanlış hatırlamıyorsam 96.6 civarı güç çıkmıştı dyno ile ilgili bi sıkıntı mevcut sanırsam

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

banada değerler biraz tuhaf geldi ondan sordum

egzoz olayıda ilk susturucu arkasına vanalı sistem yapıldı gaz tepkimesinde değişiklik var ama bu kadar tork ve hp fark ettiriyorsa manifolddan sökeyim.. şaka tabiki o sese katlanılmaz =))

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim motor aynı motorun 2.0 olanı. blokta görünen tek fark piston çapları, üstkapak bile aynı sanırsam, nasıl oluyor bilmiyorum ama 1.6 motorun sıkıştırma oranı 2.0 a göre biraz fazla. 2.0 için 66kw(90bg) 4500d/d 152Nm 2500d/d böyle çağdışı devirsiz basit bir motora sahip araçlarımız. Tek avantajı aynı blok turbo modellerde de kullanıldığı ve nonturbo modeller için farklı bir blok üretilmediği için olsa gerek düzgün kullanımda 1milyon kmyi aşan ciddi bir motor ömrü var. (ki turbo modellerinde bile 400k da bile hiç sıkıntı çıkarmadığı bir çok forumda ve youtube videolarına konu olmuş) aracın diğer aksamlarının da motoru gibi üretildiğini düşünürsek araç o yüzden japon mercedesi denmiş o yıllarda. Aklımda bir proje var yıllardır. elektrikli süpercharger turbo yerine yüksek devir ve verimlilikli bir elektrik motoruyla manifolda hava basmak hatta geçen sene parçalarını bile getirttim çinden çalıştırmak için küçük bir devre ve program gerekiyordu düzdüm yazdım ama iş mekanik kısıma gelince vakit ve nakit sıkıntısı yüzünden proje aracımın bağajında dolanıyor :D madem satamıyoruz çok seviyoruz rx8in de üretimi bitti bari altımızdaki araç gitsin değil mi?

Çok yazdım başınızı ağrıttım.

iyi forumlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim motor aynı motorun 2.0 olanı. blokta görünen tek fark piston çapları, üstkapak bile aynı sanırsam, nasıl oluyor bilmiyorum ama 1.6 motorun sıkıştırma oranı 2.0 a göre biraz fazla. 2.0 için 66kw(90bg) 4500d/d 152Nm 2500d/d böyle çağdışı devirsiz basit bir motora sahip araçlarımız. Tek avantajı aynı blok turbo modellerde de kullanıldığı ve nonturbo modeller için farklı bir blok üretilmediği için olsa gerek düzgün kullanımda 1milyon kmyi aşan ciddi bir motor ömrü var. (ki turbo modellerinde bile 400k da bile hiç sıkıntı çıkarmadığı bir çok forumda ve youtube videolarına konu olmuş) aracın diğer aksamlarının da motoru gibi üretildiğini düşünürsek araç o yüzden japon mercedesi denmiş o yıllarda. Aklımda bir proje var yıllardır. elektrikli süpercharger turbo yerine yüksek devir ve verimlilikli bir elektrik motoruyla manifolda hava basmak hatta geçen sene parçalarını bile getirttim çinden çalıştırmak için küçük bir devre ve program gerekiyordu düzdüm yazdım ama iş mekanik kısıma gelince vakit ve nakit sıkıntısı yüzünden proje aracımın bağajında dolanıyor :D madem satamıyoruz çok seviyoruz rx8in de üretimi bitti bari altımızdaki araç gitsin değil mi?

Çok yazdım başınızı ağrıttım.

iyi forumlar...

abi 90 beygir enjeksiyonlu motorlar için geçerli değil mi ? hatta benim dyno testimde 96.6 beygir çıkmıştı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hayır. 2.0 için enjeksiyonlu 12valf modeller 110bg 165 torka sahip bizim araçlarımız için ise 8v için 2 seçenek var bi çift boğaz karburatör: 102 bg bir de bizim kullandığımız 90 bg lik model bir de bunlardan ayrı 2 seçenek daha var, 16v dohc 122bg enjeksiyonlu ve 16v dohc turbo 142bg bunlar benim bildiklerim. Tek bir ihtimal aklıma geliyor, Belki bizim karburatörler çift barreldir. 102 bg olabilir araçlarımız yanılıyor olabilirim.

Vakti zamanında bundan 2-3 sene önce 95-03 kia sportage'ların FE blokla 16v üretildiklerini duydum ve acaba üstkapağını takabilirmiyiz diye bir araştırma yapmıştım. ama onun da 122bg güç ürettiğini görünce vazgeçmiştim. (gerçi kia sportageların o zamanki gücü ECU ile 128 bg) şimdi hiçbirini yapamıyoruz vakit yok ancak biniyoruz araca.

iyi forumlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

abi bizim araçlar da çift boğaz ben temizliğini yaparken görmüştüm üstelik dyno sonucum da var biz olumlu bakalım 102 beygir diyelim

AYMg20.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1kas.jpg

çift boğaz dan kastımız bumudur ?

bnm karbüratör bu temizlik konusu açmıştım ordan kalmış foto

peki 2,0 ların dereceleri nedir mesela

0-100 kaç saniye ? top speed kaçtır ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet sizinle.karburatorum ayni hizlanma benim otomatik olduğundan 13-14 saniye civarında birde top speed konusunda benzin 3.vites de 195 km hiza geldim 4 e atmadi araç yol bitti ayagimi çektim daha önce 200 u hafif gecmiştim Gerede civarlarinda.otobanda

post-6913-141695302562_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

otomatik 3. vites 6000 devirde 195 mi çok acayip ki allahtan daha da gitmemişsin yolda kalacakmıssın benzin bitmiş =))

benim araç 3. viteste 160 anca görüyor en fazlada 200 gördüm 15dk kesmeden düşmeden gitti temde gece.

hatta 196km videosuda var ama orda araba çok yüklüydü helal olsun demiştim =))

hızlanmada 10-11 saniye 2, viteste 100 ü görüyor

hayır araba hız için yapılmamış zaten ama sanki bana düşük gibi geliyor işte

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

:D totalde 4 ileri benimki 1.vites de 70 2.vitesde 120-130 3.vites 195 4.vites de en sonu bulamadim daha :) 4.vites 3 bin devirde 140 km hiz keyfi iyi oluyor benzin ibrem sıkıntılı böyle düşüyor sonra geri yükseliyor yada tamamen ibre düşüyor en sona o anda yarim depo benzinim vardi aslında bu araçların hızı hızlanmasi herseyi super beni de kesmiyor atesleme karburator değişimi vs oynayacağım zamanla bakalim neler çıkacak :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

capon yapıyor yaa =)) otomatikte 5 ileri sanıyorum ben.

aklımda benimde oynamak var ama durdurma konusu düşündürüyor beni abs yok malum kolay kızaklayabiliyor Allaha şükür denemelerimde bile hiç savrulmadı bugüne kadar ama. ani durumlarda riskli geliyor bana. aklında ne var mesela artı katmak için ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

4 ileri ama gayet başarılı şanzıman.durma işi gercekten sıkıntı hele otomatik olunca bayagi sıkıntı diskleri büyütmek lazim. Aklimda W124 kasa mercedesin BERU marka bobini performans bujisi vs, egzosu yenilemek birde 38/38 olculu ford granadalarda kullanilan karburator var ama bulunmuyor kac aydır arıyorum karburator konusunda benzin memelerini büyütmek bayagi fark ediyor ben taunusumda denemistim mühim konu iyi ustadan geçiyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.