kursadnart

Yeni Mazda3 Performans Denemesi

Bu konuda 30 ileti var

Bazı arkadaşlarımın tasarımına hayran oldukları bu makinanın performansını da görmek istemelerinden kaynaklı tahrikleri neticesinde trafiğe kapalı ve oldukça güzel ve geniş kaymak gibi bir yolda; 2013 Ford Focus (1,6 lt benzinli 125 HP, atmosferik,6 ileri otomatik), 2014 Mercedes A-200 (1,6 lt benzinli 156 HP, turbo 7 ileri otomatik) araçlar ile 500 mtlik bir performans denemesi yaptık. Ben A200 ün iki boy (yaklaşık 10 mt) gerisinde kalırken , focusta benim 2 boy gerimde kaldı. Yani skyactive motor ve şanzımanın beklenen performansı ve ataklığı vermediğini kimse iddia edemez, aksine oldukça iyi ve beklentimin üzerinde bir performans sonucu diyebilirim. Özellikle A200 gibi oldukça iyi performansa sahip bir araca bu kadar direnebileceğini düşünmemiştim. Ayrıca bu test sonucu benim aracım 21,9 lt tüketim gösterirken, focus 22,8 lt , mercedes ise 23,5 lt tüketim gösteriyordu. Yani asıl rakibimiz focus hem performans olarak hemde tüketim olarak mazda 3 ün gerisinde kaldı.

nsbtl bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Teknoloji ve emek birleşince böle işler çıkıyor ortaya işte, güle güle kullan.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Araçları karşılaştırma açısından bilgi verici bir test olmuş abi. Aradaki 5 beygir de Focus'un fark yemesine engel olamamış. Performans konusunda Mazda3 yetersiz denince, bu testin linkini kopyalarız artık.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

IstanbulPark'ta hissettiklerimiz demek ki doğruymuş  :clap::)

yukselokur bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gücü yere aktarmada kayıplar da önemli. Bu kriterde Focus'a göre öne çıkmış.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gücü yere aktarmada kayıplar da önemli. Bu kriterde Focus'a göre öne çıkmış.

Mevzu tam olarak bu. Motor gücü performansın ana unsuru ancak tek etken değil. Şanzıman vites geçiş seriliği ve dişli oranları, araç ağırlığı, lastik ebatları, aracın aerodinamik yapısı, lastik hava basıncının doğruluğu, kullanıcı faktörü. Bunların hepsi irili ufaklı etkenler topluluğu. İşte bu farkların toplamı aradaki 100 cc ve 5 HP in önüne geçirmiş mazdayı. Focusdan ziyade A200 gibi çok çok iyi bir performansa sahip bir aracı bu denli sıkıştırmak hoşuma gitti. Bu denemeden sonra kağıt üstü verilerle kolay bir yarış olacağını düşünen arkadaşımın rengi atmış, baya bir şaşırmıştı. "bir ara geçileceğim diye çok korktum, arabayı sattıracaktın abi bana" dedi ve üst segment için Mazda 6 yı düşünmeye başladı. İlk 300 metre kadar başabaş gittik ve 3. vitesten sonra benimkinin nefesi biraz kesildi ve yavaş yavaş geri düşmeye başladım. Yoksa ilk 3 vites çeyrek boy ancak öne geçebilmişti.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda kullanıcılarının yıllardır söylediği bir şeydir güç aktarımının diğer markalara göre çok daha iyi olduğu ama malesef bizim insanımız hep beygir sayısına takılıyor. ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Eski kasalarda da aynı durum söz konusu.

Trafiğe kapalı alanda 1.6 ve 1.5 dizelleri deneyelim dedik.

Focus 115 bg

Fluence 109 bg

Golf 105 bg

jetta 105 bg

A3 105 bg

A 180 CDI 109 bg

Ceed 128 bg

Mazda 3 115 bg.

Mazda3 dizeli geçebilen yok. Özellikle Kia ceed' in geçeceğini düşünüyordum. 1 araçtan fazla fark atıyorum. En yakın A180 CDI gelebiliyor.

En ilginci Focus' da gelemiyor ne yazık ki aynı motora sahip olmasına rağmen. Burada işte aktarma organlarının verimi ortaya çıkıyor. Özellikle şanzımanın kısa oluşu büyük bir etken. Mazda bu konuda harbiden çok iyi.

nsbtl bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sıfırdan hızlanmaya nazaran seyir halinde iken dip gaz yapma durumunda ara hızlanma anlamında Mazda3 fena değil. Zaten performans aracı değil.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Performans ve ekonomi karışımı bir araçtan çok üst seviyede birşey beklemek yanlış olur. Ama kalite ve sağlamlık tartışılmaz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu yapilan testlerin videosu varmi arkadslar ben bulamafim burda  ???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Performans ve ekonomi karışımı bir araçtan çok üst seviyede birşey beklemek yanlış olur. Ama kalite ve sağlamlık tartışılmaz.

Zaten karşılaştırılan araçlar da farklı kategoride değil , doğru araçlarla iyi bir karşılaştırma olmuş, sonuç da samimi bir şekilde yansıtılmış.

Bugün dergilerde yayınlanan bir çok değerlendirmeden daha inandırıcı geliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu yapilan testlerin videosu varmi arkadslar ben bulamafim burda  ???

Video var demedik ki video arıyorsunuz. :) Videoya çekmek aklımıza gelmedi açıkçası. Biraz aceleye geldi bizimkisi çokta planladığımız bişey değildi. Gerçi araç içinden çekim yapılmamalı bu gibi denemelerde, ben bunu doğru bulmuyorum. Ha yanında araç içinde bir arkadaşın daha olur o çeker ayrı konu. Yada dışarıdan çekim yapılabilir ama o od biraz uzak çekim olur pek bişey anlaşılmaz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar bakın burada benim kimseyi kandırmak, inandırmak için ispat etmek gibi bir durumum yok. Kimseye yalan borcum yok, yalan söylesem bana ne katacak. Hadi sizleri kandırdım (bana ne kazandıracak), kendimi nasıl kandıracam peki. Focusu geçsem ne geçmesem ne...Keza A200 ü de. Benim için performans  kriteri bir araçta arayacağım 5. etken yani zurnanın son deliği. İlk 4 etkenden beni memnun edecek aracın son etkendeki durumu araçla ilgili fikrimi asla değiştirmez. Ben sadece bilgilendirme amaçlı belki merak eden olur, mazda 3 almak isteyip de sağdan soldan duyduğu 'zayıf' saçmalıklarına aldanmış, kafası karışmış arkadaşlara bi nebze faydası olur diye yazdım. Yoksa emin olun benim aracım fokustan 5, A200 den 15 boy fark yese de ben aracımı seviyorum ve Mazda dan başka marka kullanmıyorum, kullanmayacağım. C class araçların performanslarını kısacık ve amatör de olsa kıyasladık işte ve bu maximum performans çizgilerindeyken tüketimlerini de üç aşağı beş yukarı çözümlemeye çalıştık. Adım hıdır, elimden gelen budur...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Elinize sağlık daha ne olsun, ayrıca bu tip denemelerde sabir araç kameraları olmalı, diğer türlü çok tehlikeli olur, sonuçta çok yüksek hızlara çıkıyor araçlar, dikkat dağılmamalı, sabit kamera olmayınca da yapacak bişey yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben videoyu bisey ispatlamak için sormadım abi,o manaya geldiyse ozur dilerim,sadece yükse hızda İstanbul parkta yol tutusu falan merak ettim,turkiyede pek oyle test yok,otomobil dünyamdakini sevmedim,varsa seyredicektim ondan sordum  :) ben zaten arabanın yakıtını cok takmıyorum bana göre c segmentli araçlar arasında cok iyi durumda,bizim ülkemizde bir algıda var zaten adam porsh alsa bile kaç yakıyor diye sorarlar,sadece hızını ve yol tutusunu görmek istemiştim,bide icerden motor sesini 8:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben videoyu bisey ispatlamak için sormadım abi,o manaya geldiyse ozur dilerim,sadece yükse hızda İstanbul parkta yol tutusu falan merak ettim,turkiyede pek oyle test yok,otomobil dünyamdakini sevmedim,varsa seyredicektim ondan sordum  :) ben zaten arabanın yakıtını cok takmıyorum bana göre c segmentli araçlar arasında cok iyi durumda,bizim ülkemizde bir algıda var zaten adam porsh alsa bile kaç yakıyor diye sorarlar,sadece hızını ve yol tutusunu görmek istemiştim,bide icerden motor sesini 8:)

Estağfurullah. ;)  Senin manuel noldu daha ses yok mu araçtan.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben ekim ortasinda tekrar sikayet ettim bayiyi,sonra bayi beni aradi daha onceden okan arabanin sasi numarasi varsa nerde oldugunu ogrenirsin demisti,bende bayiye 6 ay oldu ikinci sikayetim ve yine aradin,heralde beni hic aramicaksin dedim,sonra sasi numarasina gore benim araci ispanyadami japonyadami yada denizin dibindemi gorebiliyorsunuz dedim suan nerde,oda bizim boyle bir ekran yok dasi numarasini vereyim siz ogrenirseniz ozaman haklisin dedi,bende 1 hafta bekledim dun mazda genel mudurlugunu aradim ve cumartesi yetklinizle gorusmek istiyorum dedim,yarin beni aricaklar bu aptalca durumu tekrar anlaticam ve bana nerde olucagini soylicek aracin ama yuzyuze gorusme talebimi tekrar soylicem,hatta gecen cumartesi binalarina gittim is cikisi 19:00 gibi cikmislardi,bana arabayi simdi verselerde bu arkadsi sikayet edicem durum bu abi,sinirden guluyorum☺

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Özellikle a200 den sadece 2 boy fark yemiş olması, başlı başına bu makinanın başarısını gösterir. Aradaki beygir farkından ayrı a200 ün turbo olması zaten olayın durumunu bambaşka bir yöne çekiyor. Burada focus un gücünün yere aktarılmasından çok a200 ün gücünü tam aktaramadığını daha net görebileceğiz

Sent from my iPhone using Tapatalk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

böyle bir testin resmiliğinden bahsedilemez ancak emeğinize sağlık. şahsen benim içim rahatladı :) focustan daha iyi olması yetrlidir :))

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • bozkurt358
      Yazan: bozkurt358
      forumdaslarim; ingilteredeki BBR GTİ  firması ile görüştüm, geliştirdikleri yazilim bizim 1.5 120 lik araçlarda 20 hp 15 lb/ft güç artırıyor. bu kadar yüksek artışın sebebide araçlarımızın ecusu mx5 ile aynıymış galiba. yalnız tek başıma satın almak istemiyorum çünkü 600 sterlin. bu paket içerisinde ecu programını araca yükleyen cihaz da var. Kafasina yatan varsa ortak alalım. kişi sayısı arttikca fiyat düşer 
      (aracin orjinal programi da flash bellekte saklaniyor )
      firmayi merak edenler, google dan biraz baksin. 25 yildir mazda uzerine tuning, turbo donusum gibi hizmetleri var.
      SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
       
    • emregc
      Yazan: emregc
      Aracı bende test ettim bugün, 

      -İlk bakışta tasarımına vuruluyorsunuz
      -Ağır olan kapılarını açınca üst sınıf hissi uyandırıyor (bir audi/bmw kapısı gibi ağır , yalıtım olduğunun ispatı bu,  zaten ses falan da duymuyorsunuz kullanırken)
      -İçine oturunca kalın süngerli yumuşak koltuklar dikkat çekiyor (Eski kasa Mazda6 da bile bu koltuklar yok)
      -Çalıştırınca sessizlik bozulmuyor
      -Kalkışı güzel ancak fırlamasını beklemeyin, direksiyon çok hafif değil, ağırda değil, kontrol odaklı, aracın ataletini her daim hissediyorsunuz, hafif bir araç sürüyor hissi vermiyor, ağır bir araç hisside vermiyor, tam ortası diyebilirim, vitesler çok keyifli , otomatik şanzıman çok akıcı.
      -Aracın gaz pedalına asıldıkça headers bağırıyor, bu da performanslı kullanımı tetikliyor, bu sesi duymak istedim bazen tekrardan
      -Tüketim otoyolda 4,7 ortalama gösterdi, şehir içi 1-3 vites arası 50 km altı süratte 8 lt gösterdi. Karışık bununla ben istanbulda ortalama 6,5 ile gezerim diye düşünüyorum...
      -Konfor 10 numara, 215/45/18inç  Dunlop lastiklerle bile süspansiyon vuruntu yapmadan çalışıyor, 16 jant olsa Mercedesi aratmaz...Mazda 6 dan daha yumuşak süspansiyonları var
      - I stop çok hızlı çalışıyor , diğer markalarınki gibi sinir bozucu değil, devre dışı bırakmak istemiyor insan tüketimi azaltma faydasını düşününce
      -Klimanın , AC,  AC eko ve normal fan modu var
      -Ses sistemi güzel, konsol daki ekran ile ilgilenmek keyif verici, görsellik çok güzel, hiç karmaşık da değil diğer markalarınki gibi...
      -Aracı çalışıtırırken motorun çalışmaya başladığını azda olsa hissediyorsunuz ancak durdurmak için start/stop tuşuna tekrar basınca motorun durduğu hissedilmiyor, sarsıntı hiç yok

      Sonuç olarak bu araç Türkiye'ye geldiği kadar satılır derim, sadece Mazda severler değil, trafikte bu aracı gören herkes gelip bakacaktır ve beğenmemeleri için ben bir tek sebep bulamadım, Mazda kefeni yırtmıştır , geçmiş olsun ...




    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği, 3. Nesil Mazda 3 lerde gerektiğinde motoru soğutmak, çabuk ısınmasını sağlamak ve aerodinamiği arttırmak için kullanılır .

      .Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur. Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.

      Aktif Hava Kelebeği Açık Aktif Hava Kelebeği Kapalı Araç etrafındaki Hava Akışı Motora Giren Hava Akışı Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur. Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı) 66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık 90° (tamamen açık)

      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o Aktif Hava Kelebeği Açık 66o Kelebek Kanadı Fan Radyatör Kondansatör Aktif Hava Kelebeği Sistemi Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır. Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler. Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda A/C sistemi normal yük altında olduğunda Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATF Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu

      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar . Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.

      makale yi okumak için buraya tıklayın
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur.

      Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.



      Aktif Hava Kelebeği Açık
      Aktif Hava Kelebeği Kapalı
      Araç etrafındaki Hava Akışı
      Motora Giren Hava Akışı

      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur.

      Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı)
      66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık
      90° (tamamen açık)



      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o
      Aktif Hava Kelebeği Açık 66o
      Kelebek Kanadı
      Fan
      Radyatör
      Kondansatör
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır.
      Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler.
      Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir

      Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda
      Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda
      A/C sistemi normal yük altında olduğunda

      Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATX Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu

      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar .
      Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.

    • enginkaypak
      Yazan: enginkaypak
      Merhaba arkadaşlar nisan 2011 de 2011 model mazda3 sedan touring gri aldım.
      (Bursa inallardan onlara sonsuz teşekkürler ve gönül rahatlığıyla tavsiye)
      mazdanın gram stratejisinden çok etkilendim geleneksel çelik yerine + %20 sağlam %8 hafif yüksek dayanıklı çeliktir.

      Her parçanın yeniden yapılandırılması gerçek bir emek, azim, kararlılık. emsallerinden
      iyi yol tutan erişilemeyen fren mesafesi(dün aniden çıkanköpeğe çarpmadım) iyi aerodinamik,
      sürtünme %50 azaltılmış bilyalı devirli şanzıman, devirli performans motor, orta seviyelerde yakıt tüketimi,(sadece aklıma gelen megan, honda dan az) bol zenginlikte ve kaliteli donanım (en kalitelisi %17 arıza oranı ile 1.sorunsuz)

      çift bölge klima benim için önemli. c segmentteki araçların yakıt tüketimi ortlalamasının biraz üstünde yaksın varsın. neticede compact spor otomobil. emsaleri arasında en hafifi beni bildiğim en yakını honda yeni kasa 1220 kg, megan-fuluence 1265, cruze 1285, corollo 1295, astra 1320, jetta 1400 ortalaması 1298 kg.dır. (passatta 1460) ortalama 1298-1160: 140 kg.

      hafif olan mazda3 aracımız harika. ben sizlerle paylaşmak istedim. Ben mazda3 mü dahada hafiflettim kuru ağırlık olarak 52 kg. bunun içinde dönen parçada var azaltılan ağırlık.
      10 ay dan bu yana zaman zaman bıkmadan çalışmalarda bulundum bilinçli bir şekide, hiçbir sistem iptal olmadan güvenlikten konfordan da vazgeçmeden klima cam motoru radyo hava yastığı koltuk ve başlığı sis farı vs. yerindedir.

      maksadım performansı arttırmak, yakıtı biraz düşürmekti.  hedefime ulaşmanın mutluluğunu siz mazda severlerle paylaşmak belkide örnek teşkil edebilmek geliştirmek güzel şey elle tutulur gözle görülür somut verilere ulaştım aşağıda belirteceğim.

        1-dönen parça hafifletilmesi: en etkili ve katlamalı çarpım sonucuna götüren yöntem direk ivmelenmeye tesir eder: lastik biris b 25 olan lastikleri michelin enerji saver ile değiştim aynı ebat aynı yük endeksi eskilerin her biri 9,5 kg idi yeniler 7,5 kg.toplam:8 kg. (eskiler aynı zamanda sert idi şimdi yumuşak bunlar %20 düşük yuvarlanma direnci ile 1 numara)

      ve jantlar uzun internet araştırmalarından sonra uygun jantları buldum ölçüler birebir, sağlamlık: 500 beygir civarı araçlarda da kullanılıyor çarpma basınç,ısı ve x rey kontrollü fiyat olarakta uygun tl olarak nakliye dahil 4ü: 1480tl 15x7 114.3 et40 ağırlık 5,5kg. önceki üzerindeki jantlar
      7,5 kg. idi. piysada bu ölçü jantlar 7ila10kg.arası pekte kaliteli olmayan jantlardı benim yeniler dünyanın eniyisi değil herhalde ama iyilerden oz ssr volk gibiler 3-4 kat pahalılar gerçi dahada hafifler 4-4,5 kilolar.

      15 yerine 15 tercih ettim amacım istikametinde çünkü aynı ağırlık tada olsa büyük jantın ağırlık merkezi çap merkezinden uzakta olacağından ivmelenme azalır kaldıki büyük jant ağırdır
      almanya 4tuner.de den temin ettim: rota slipstream. toplam: 8 kg.

      dönen parçanın ağırlığa etkisi (kasnaklar,volan,tekerlekler) aracın sırtındaki yük ağırlığı gibi olmaz. 4le,8le,10la çarpılır şeklinde değişik geçmiş ben ortalama rakam olarak 7 ile 4tekerlekten kazanılan 16kg. çarptım: 112 kg. aracın sırtından atılmış 112 kg. etkisi.

      2-aracın sırtından azaltılan ağırlık: 36 kg. da bu şekilde hafiflettim. stepne kaldırdım bodruma kriko ve teferuatıyla 11,750kg. köpük bulunduruyorum (daha önceki aracımın stepnesi 18kgdı) akü 17,5kg.idi 42 amp. mutlu ile değiştim 11,5 kg : 6 kg. iki kornadan sadece tiz olanı seçtim diğeri bas olan tesbit ayağı ile 330 gr. ekzost borusu altındaki atkı kuşakları hafiflettim 1,2 kg paspasları daha ince malzemeden ürettim 1.3 kg fren ve debriyaj pedalları delikli spor pedal yapıldı delinip boyanarak, kaput içi keçenin alınması ve benzer şeyler.

        hepsi toplamda 148 kg. yapıyor 140kg. da zaten hafifti: emsallerden 288 kg.hafif anlamındadır. kendisi önceki haline göre ise 1160-148:1012 kg.dır. (kantarda 1110kg.dır.dönen parça ağırlık etkisi kantarda gözükmez, hareket halinde belli olur) bu müthiş ataklık vermekte
      balıkesirdeki rakım da 0-100 denemelerinde 4 kez 2 ayrı yolda 10,3-10,6-10,7-11,1 değerlerini elde ederek ortalama '10,67' değerine ulaştım.

      kalkışlarım tek kişi, çeyrekten biraz az yakıt ve rolantiden itibaren (deviri yükseltipte değil) şeklinde oldu. 180 ne kadar nerdeyse bir çırpıda, hızlı bir hızlanma, 60 dan 80 e çıkar gibi aynı. ara hızlanmalar çok başarılı (ama ölçmedim 60-100 ve benzeri 4.vites,5 gibi) ve son hızı henüz ölçmedim. ayrıca 2. vites dip gaz denemelerimde daha önce 99-100km. hızı görebiliyorken 101 demiyordu şimdi 106km. gördüm.

      mazda gram stratejisinde ağırlığın performansa olan etkisi 100kg.da % 8 dir yani 1kg.da 0,08 dir 148x0,08: 11.84 yani % 12 performans geliştirildi sağlamasını yaparsak fabrika verisi 0-100: 12,1 sn. 12,1 x 12(%12) / 100 : 1,45 sn. yüzde 12, 12,1 lik derecede 1,45 sn.iyileşme
      sağlıyor 12,1-1,45: '10,65' sn. yani demek istiyorum mazda gr.stratejisi ve benim test birbirini tutuyor.

      birde yakıt etkisini tam anlamıyla ölçemedim ancak şehir dışına çıkıp geldim 30 km. yol 110km.hız civarı (hız sabitleyici ilave ettirmiştim çoğunluk kullandım) döndüğümde 5,5 i gördüm. baş üçlü akü lastik ve jant tır çünkü 3/2 si bunlardan elde edildi. kantarı elinize alın ve değişimleri mutlaka daha hafif ve kalteli olanlar ile değiştirin.

      birde ben hepsi burada dan 150 tl ye kutu içi performans filtre kn marka değişimi yaptım 1milyon km. değişim yok yani yalnız bakımlarda hava tututturmayın yada oldukça uzağından hafif hava tutturabilirsiniz ilk 50 bin bakım istemiyen özellikte zaten. performans filtre getiri sağlar pamuktur.

      forumlarda 5 ayrı araçta yapılan test sonuçlarında 2 ila 6 hp sağladığı yazıyordu örneğin focusta 3,5 hp veriyor. kutu içi kullanırsanız harici filtreye göre konumlandırma sorunu olmayacak ve sıcak hava alma ihtimali kalmayacaktır, ayrıca tadilat istemez. özel solüsyonu ile yıkanmalı. 97 oktan benzin kullanırsanız sürtünme azaltıcı ve aşınma önleyici var % 1-4 arası performans getirisi olduğunu da yazmış bp ve shell 6-7 kuruş fark 1 dolu depoda 3tl yapar ben artık 97 kullanıyorum.

      önce: güç/ağırlık oranı 1160/105: 11 idi 11 denfazla olanlar a kasa ağır geliyor, kaldırmıyor dedikleri. tork/kg. oranı ise:1160/145: 8 idi
      şimdi: güç/ağırlık oranı 1012/105: 9,6 oldu 9 dan aşağı az araba bulunur 11 den yukarı olan çok var normali 10-11 arası yani 1 beygir
      başına 11 kg. yerine şu an 9,6 kg. düşüyor tork/kg. oranı ise: 1012/145: 6,97 çeşitli araçların ağırlıklarını güç ve torklarına bölerseniz çıplak motor güçlerini değil araba olarak verebildikleri güçleri böylece görebilirsiniz.

      bilgi bağlantısı 

      http://forum.donanimhaber.com/m_24892038/mpage_16/tm.htm

      41890_12ab9332aaaaf330edaf06ad338b7abeacb65a8b.txt


Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.