RotaryLover

Rx8 Buji Değişimi

Merhabalar, dün aracımın yağ ve filtre bakımlarını yaptırdım orada fark ettik  aracımın bujilerininde değişme vakti gelmiş. Servisteki ustalara BHR ateşleme kitini sordum fakat orjinal mazda bujilerinin yeterli olacağını, BHRnin iyi olduğunu fakat o kadar para vermeye gerek olmadığını söylediler. Bende bhr kullanan RX8 kullanıcılarına bir danışmak istedim. Sizce BHR ateşleme kiti almalımıyım yoksa hazır Mazda yedek parça ürünlerinde %30 indirim varken orjinal bujilerle mi devam ediyim. Buji kablolarım ve bobinlerim yeni, BHR alırsam onlarda boşa çıkıcak sanırım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Orjinalden şaşma bence.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Orjinal dediğimiz zaten NGK; ki NGK önceden kullandığım bir motosikletin de orjinal markasıydı yani başka markaya gerek yok.

Ancak RX-8'e özel olarak çok önemli bir ayrıntı var: RX-8'de NGK bujiler sıcak ve soğuk buji olarak 2 farklı tipte, hatta parça kodları dahi farklı: Sıcak olan RE7C-L, soğuk olan RE8C-L Sondaki L, Leading buji kodu, ve sadece Leading bujilerde bu farklılık var diye hatırlıyorum, diğer Trailing bujide (o da RE9BT kodu olmalı) böyle farklılık yok diye hatırlıyorum

Bu ikisi arasında Yani RE7C-L ile RE8C-L arasında en azından benim RX için dağlar kadar fark var. Geçen sene ikisi arasındaki farkı henüz bilmiyorken eBay'den RE7C-L yani sıcak buji olandan 4'lü set alıp taktım. Ancak 24 saat kadar parkettikten sonra ilk çalıştırmada motor ilk birkaç devirde zorlanarak çalışıyor ve doğru dürüst yanamayan benzin, egzosta yanıp ciddi yükseklikte bir egzos patlama sesi yapıyordu. Sırf o yüzden arabayı birkaç gün parkettikten sonra hep komşuları rahatsız ettiğim için sıkıntılı anlar yaşıyordum. Sorunun "yepyeni buji" hariç başka yerden kaynaklandığını düşünüp akü, ateşleme bobinleri, yağ, hava filtresi değişimi, 2 farklı reset ve ESS (eksantrik şaft sensörü) temizliğine kadar her birşeyi yaptığım halde o ilk çalıştırmada egzos patlama sesi devam ediyordu. En son marş motoru iyi cevirmiyor mu acaba diye marş motorunu da değiştirecek veya bakım yaptıracaktım ki o esnada jeton düştü: Değiştirdiğim o "yepyeni" bujiler yapıyordu, 2 tane "yeni" RE7C-L bujileri çıkarıp elimdeki eski RE8C-L'leri taktım sorun sonsuza dek ortadan kalktı. Araba isterse 2 hafta soğukta çalışmadan kalsın ilk marşta süper sorunsuz ve sessiz çalışıyor.

Fazla uzun anlattım galiba :)

KuralZ bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Orjinal dediğimiz zaten NGK; ki NGK önceden kullandığım bir motosikletin de orjinal markasıydı yani başka markaya gerek yok.

Ancak RX-8'e özel olarak çok önemli bir ayrıntı var: RX-8'de NGK bujiler sıcak ve soğuk buji olarak 2 farklı tipte, hatta parça kodları dahi farklı: Sıcak olan RE7C-L, soğuk olan RE8C-L Sondaki L, Leading buji kodu, ve sadece Leading bujilerde bu farklılık var diye hatırlıyorum, diğer Trailing bujide (o da RE9BT kodu olmalı) böyle farklılık yok diye hatırlıyorum

Bu ikisi arasında Yani RE7C-L ile RE8C-L arasında en azından benim RX için dağlar kadar fark var. Geçen sene ikisi arasındaki farkı henüz bilmiyorken eBay'den RE7C-L yani sıcak buji olandan 4'lü set alıp taktım. Ancak 24 saat kadar parkettikten sonra ilk çalıştırmada motor ilk birkaç devirde zorlanarak çalışıyor ve doğru dürüst yanamayan benzin, egzosta yanıp ciddi yükseklikte bir egzos patlama sesi yapıyordu. Sırf o yüzden arabayı birkaç gün parkettikten sonra hep komşuları rahatsız ettiğim için sıkıntılı anlar yaşıyordum. Sorunun "yepyeni buji" hariç başka yerden kaynaklandığını düşünüp akü, ateşleme bobinleri, yağ, hava filtresi değişimi, 2 farklı reset ve ESS (eksantrik şaft sensörü) temizliğine kadar her birşeyi yaptığım halde o ilk çalıştırmada egzos patlama sesi devam ediyordu. En son marş motoru iyi cevirmiyor mu acaba diye marş motorunu da değiştirecek veya bakım yaptıracaktım ki o esnada jeton düştü: Değiştirdiğim o "yepyeni" bujiler yapıyordu, 2 tane "yeni" RE7C-L bujileri çıkarıp elimdeki eski RE8C-L'leri taktım sorun sonsuza dek ortadan kalktı. Araba isterse 2 hafta soğukta çalışmadan kalsın ilk marşta süper sorunsuz ve sessiz çalışıyor.

Fazla uzun anlattım galiba :)

Estağfurullah uzun ne demek keyifle okudum sayenizde bilgilendim. En iyisi servisteki kullandıkları bujilerin kodunu öğreniyim hatta marka NGK ise parçaları sanayidek parçacılardan sordururum. Malesef yurtdışından internet alışverişiyle ilgili deneyimim yok.  Peki parçaları serviste mi taktırıyım yoksa sanayide herhangi bir ustada takabilir mi acaba ? İyi günler teşekkürler :)

iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

RX-8 gibi bir arabayı sanayideki ustaya emanet etmeyin aman diyeyim :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhabalar, dün aracımın yağ ve filtre bakımlarını yaptırdım orada fark ettik  aracımın bujilerininde değişme vakti gelmiş. Servisteki ustalara BHR ateşleme kitini sordum fakat orjinal mazda bujilerinin yeterli olacağını, BHRnin iyi olduğunu fakat o kadar para vermeye gerek olmadığını söylediler. Bende bhr kullanan RX8 kullanıcılarına bir danışmak istedim. Sizce BHR ateşleme kiti almalımıyım yoksa hazır Mazda yedek parça ürünlerinde %30 indirim varken orjinal bujilerle mi devam ediyim. Buji kablolarım ve bobinlerim yeni, BHR alırsam onlarda boşa çıkıcak sanırım.

Şöyleki BHR Komple bir kittir. Bobin ler değişir. Buji servisteki buji ile aynı buji. Bobinleriniz değişecekse BHR kiti tavsiye ederim daha başarılı ateşlemeyi arttırıyor.

Ama sadece buji değişştiricekseniz indirim varken servisten alın. Ha yurt dışında aynı bujiler 80 dolar =)

Getirtme şansın varsa yurtdışından getirt boşuna serviste kazıklanma. 350 liraya satıyorlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ancak şunuda söylemeliyim BHR taktım araba güçlendi olmuyor. BHR kiti taktıktan sonra o bobinlerin ateşlemesi beyinin düzenlemesi biraz süre alıyor. Tam verim alması 1 2 ay sürebilmekte.

Farklıbir coil sistemi kullanmakta.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ayrıca şunuda ekliyeyim =) NGK RX-8 için tek tip buji üretmekte farklı bir buji yok yani. Leading ve  Trailing olarak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yorumlarınız için hepinize teşekkür ederim. Ben en iyisi biraz daha araştırıyım. BHRnin fiyat farkı çok yüksek olmasa zaten direk bhr alıcam. Buji kablolarım bobinler vs yeni onlarda boşa çıkıcak. Biraz daha araştırıp alırım artık birini. Bugün aracım ikinci kere katalizör ışığı yaktı, bujilerden önce aracımı erken muayeneye sokup katalizörü iptal edicem. Zaten orjinal değil yenisinede bir sürü para vermek gereksiz.

iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yorumlarınız için hepinize teşekkür ederim. Ben en iyisi biraz daha araştırıyım. BHRnin fiyat farkı çok yüksek olmasa zaten direk bhr alıcam. Buji kablolarım bobinler vs yeni onlarda boşa çıkıcak. Biraz daha araştırıp alırım artık birini.

iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

BHR dışında alınabilecek kit easytuning var yunanistan'da ki önümüzdeki hafta ben Türkiyeye getiriyorum ECU tuning yapması için ...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

RE8C-L kodlu bujiler şunlar sanırım fiyatıda servisten ucuz. Ebayde de fiyatlar pek farklı değil, dolar kuru baya fark ettirmiş sanırım.

http://www.ngkbuji.com/product.php?id_product=225

Birde RE9BT diye bir seri var daha pahalı bu yeni çıkmış vs olabilir mi ?

http://www.ngkbuji.com/product.php?id_product=815

Birde bu BHR ateşeleme kiti sadece yurtdışından mı getirtiliyor ? Türkiye' de satan bir yer yok mu ? İnternette o kadar arattım bulamadım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

RE8C-L kodlu bujiler şunlar sanırım fiyatıda servisten ucuz. Ebayde de fiyatlar pek farklı değil, dolar kuru baya fark ettirmiş sanırım.

http://www.ngkbuji.com/product.php?id_product=225

Birde RE9BT diye bir seri var daha pahalı bu yeni çıkmış vs olabilir mi ?

http://www.ngkbuji.com/product.php?id_product=815

Birde bu BHR ateşeleme kiti sadece yurtdışından mı getirtiliyor ? Türkiye' de satan bir yer yok mu ? İnternette o kadar arattım bulamadım.

BHR kiti sadece Charles satıyor. 

http://black-halo-racing.myshopify.com/ buradan tedarik edebilirsiniz. NGK buji bir çok yerde mevcut.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

BHR kiti sadece Charles satıyor. 

http://black-halo-racing.myshopify.com/ buradan tedarik edebilirsiniz. NGK buji bir çok yerde mevcut.

Yurtdışından hiç alışveriş yapmadım, BHR dışında almak istediğim bir sürü üründe oluyor fakat cesaret edemiyorum prosedürü bilmediğim için.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ayrıca şunuda ekliyeyim =) NGK RX-8 için tek tip buji üretmekte farklı bir buji yok yani. Leading ve  Trailing olarak.

Tamamen yanlış. NGK, RX-8 için 2 farklı tipte (Leadin ve Trailing'in ötesinde) buji üretiyor.

RE7C-L (Leading)  http://www.ngk.com/product.aspx?zpid=10143

RE8C-L (Bu da Leading :)http://www.ngkbujimarket.com/product.php?id_product=225

RE7C-L için alttaki sekmelerde Fitment (uyumlu araçlar) sekmesini tıklayınca RX-8'in 2004-2012 arası tüm modelleri çıkıyor.

RE8C-L 'de de RX-8 yazıyor.

Yani NGK, RX-8 için 2 farklı tipte buji üretiyor.

KuralZ bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Peki parçaları serviste mi taktırıyım yoksa sanayide herhangi bir ustada takabilir mi acaba ? İyi günler teşekkürler :)

Ben Youtube taki videolara (Replace RX-8 Plug) bakarak kendim değiştirdim. Tabi ki elimde o iş için gerekli takımlar ı kullanarak.

NGK kutusunun üzerinde, buji elle çevrildikten sonra takım ile 1/2 ila 2/3 tur çevrilerek sıkılmalı talimatı var ona da uyarak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bobin mi var elektronik ateşleme mi?

Farklı tip bobin kullanmaktalar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.