fundabilg

Hararet ve Geç Çalışma Sorunu

Herkese iyi Akşamlar.

Toyota carina aracımı satıp 94 626 2.0 hb alarak aranıza Ankara'dan katıldım.

Aldığım aracın muayenesi yoktu ve ufak tefek masrafları vardı bundan dolayı biraz ucuz aldım yarın muayene götüreceğim alt ve yürüyen herşeyi yeniledik. Aldığım arkadaş aracın motorunun 4-5 ay önce yeni yapıldığını söyle Ankara'da ustamda yapılmış ama baştan savma yapılmış dedi neyse aldık artık ne gerekiyorsa yapacağız. Şöyle bir problemim var.

Araç sabahları çalıştırdıgımda tek marş da alıyor sorun yok ama hararet göstergesi hemen yani 2-3 dakika sürede 90 a çıkıyor ama araçtaki su ısınmıyor ısınmadığı için lpg ye de geçimiyor. ama hararet 90 oluyor. Bu şekilde yola çıkıp devam ediyorum iş yerim 15 km mesafede hemen hemen iş yerime 1-2 km kala araç lpg ye geçiyor inip baktığımda araç yeni ısınmış oluyor. Daha sonra bu şekilde stop ettiğimde araç 5-6 seferde ancak çalışıyor motor sıcakken ama sabahları soğukken tek marşda alıyor. Kafama takılan hararet hemen 2-3 dakika sürede 90 a çıkması araç ısınmadan. Ustama götürdüm Conta yanık dedi .

Buna inanmak istemedim. Neden istemedim . Araç arkadan duman atmıyor. Çekiş mükkemmel 3ncü vitesde araç patinaj çekerek uçuyor neredeyse o şekilde bir performansı var gidişinde vs bir şey yok yağında gariplik yok inanmak istemedim.

Forumda bir çok başlığı kurcaladım daha önce arkadaşlar buna benzer sorunlar yaşamışmı gibi hepsini not aldım Ankarada bilgisayarcıyım aracı dükkanın önüne çektim. Arkadaşlar sıcaklık sensöründen bahsetmiş yeşil başlı olan onu değiştirdim hava filtre borularında patlaklar yırtıklar vardı onları kapattım radyator kağağında 1.1 yazıyordu onu 0.9 orjinal kapakla değiştirdim radyatör kapağının oradan genleşme kabına giden küçük hortumunun ağzını vida ile tıkamışlar sebebini anlamadım o vidayı çıkarttım. suyunu komple boşaltıp antifirz koydum herşeyi denedim ama sorunum çözülmedi hala arabayı çalıştırdıgımda hararet 90 a fırlıyor bu konu hakkında bilgisi olan varmı conta yanık diye gidip kimseye teslim etmek istemiyorum.

Selametle

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

araç su eksiltiyormu hiç. dikkatlice kontrol edin. bana conta yanık gibi geliyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

        Hararetin aniden yükselmesinin sebebi conta yanması olabilir ama motorun ısınması gerekir neden su ısınmıyor, hem ısınmamış motorun harareti neden yükselsin, conta yanık olsa gene ısınmaya devam eder,  hararet eder, motor neden etmiyor, motor suyu bile ısımıyormuş,  bana kalırsa siz sorunu iyi ifade etmediniz , araba sabah ilk çalıştığında 2 dakka içinde hararet yükseliyor ama lpg ısınmıyorsa, ya  su ısınıyor ama devir daim yapmıyor  veya geç yapıyor, yada motor olduğu yeride ısınıp kalıyor, sonuçta lpg beyni direk soğutma suyuna bağlıdır, hararet müşürü motorun solunda ön taraftadır yani su ısınmasa bile motor ısınınca bunu belli eder.  Bir husus daha var sizin aracınızın bypassı çalışmıyor da olabilir,  oda şuki motor sıcaklığı termostatın sıcaklık değeri ne ise (genelde 88 dir), o sıcaklığa gelene kadar sadece motor bloğunda döner sonra termostat açınca radyatörden geçmeye başlar , demekki su blokta tam dolaşmıyor hava yapıyor, siz termostata baktırınız , termostatın üzerinde küçük iğne gibi bir hava valfi var pislik falan tıkanmış olabilir, termostat geç açıyor olabilir, devirdaimede baktırınız suyun tam doğru hızda motorda dolaştığından emin olunuz, ayrıca radyatör  kapağının gene 1.1 takınız, sonuçları yazınız.

     

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sorun tamamen şu şekilde..

Sadece sabah değil motor soğukken ne zaman çalıştırırsam çalıştırayım hararet 2-3 en fazla 5 dakika içerisinde 90 a geliyor. araçtan inip kontrol ettim motor buz gibi yani 90 derecelik ısı söz konusu bile değil motor ısınmadığındanda lpg ye geçmemesi çok normal. hava filtre kutusunun yanında forumdada fotolarla göstermiş arkadaşlar sıcaklık sensörü var onun fişini çektiğimde fan çalışıyor. ben o bozuktur diye onu değiştirdim. sonra radyatör kapagının oradan genleşme kabına giden küçük hortumun ucunu bilerek tıkamışlar önceden acaba tahliyemi yapamıyor diye o hortumun tekrar ucunu açtım. kapağıda değiştrdim sorun düzelmedi. ama şöyle bir husu var radyatörden motora ikitane büyük hortum gidiyor biri arabanın önünden baktığımızda sağ üst tarafda ve sıcaklık müşürünün olduğu yere giriyor biride sol en alt kısımdan motora giriyor. ben bu hortumlara dokunduğumda sağ üst tarafda olan büyük hortum yani sıcaklık müşürünün oraya giren sıcacık yani ısınmış oluyor öbür tarafda sol alt radyatörün altındaki soğuk oluyor bu araba da termostat nerede benim değiştirebileceğim bir yerdemi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Aracınızın termostatı geç açıyor anladığım kadarıyla, termostat üst kısımda radyatörden motora giren siyah hortumun hemen girdiği yerdedir. Termostatı değişin.

    Eliniz yatkınsa değişebilirisiniz lakin contası gelende paramparça çıkar conta kesecek malzemeniz olsun, glindirik v.b..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Ayrıca termostat geç açtığından motorun hararet etmesi çok muhtameldir,  fazla sıkıştırmadan termostat açana dek dikkatli kullan, motorun sıcaklığı elle anlaşılmaz siz dışını soğuk sanırsınız ama içiten içe yanar, zaten temostat hiç açmaz ise su radyatöre dahi uğramadan arabanın motoru yanar, hararet eder.  Gözün hararet göstergesinde olsun %75 i geçmesin sakın, yavaş yavaş yüklenmeden termostatın açmasını bekle, hatta gerekirse çek kenara stop et, yeterki motor zarar görmesin,  zaten termostat açtığı anda hararet  normale denecektir , ibreden anlayabilirsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

peki bugün pazar saatde geç oldu. iş yerinden eve geçeceğim yarın sabahda iş yerine geleceğim tekrar bu süre içerisinde sıcaklık sensörünün fişini çıkartsam o şekilde fan devamlı çalışıyor. bir gün boyun ca arabayı bu şekilde kullansam sorun olurmu acaba fan direk çalışır şekilde

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Fanın çalışması neye yarar, su radyatöre dahi gitmiyorki, termostat açmadıkça su radyatörden geçmez kendi kendine motor bloğunda baypası kullanarak dolaşır, bir anlamı olmaz,  fan, motoru hava üfleyerek soğutmaz , radyatördeki soğutma suyunu soğutur, suda motoru soğutur, yazdığım gibi dikkatli ol.

    Fişi falan çıkarma hararet müşürünün ,en azından sıcaklığın arttını görüp yavaşlarsın, arabayı sıkıştırmadan dikkatli şekilde termostat açana kadar idare et.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tamam çok teşekkür ederim ilginiz için. termostata baktıkdan sonra neler olacak yazarım buraya

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ama anlamadığım şu var daha önceki sahibi yada bir başkası radyatör kapağının oradan genleşme kabına giden küçük hortumun agzını neden özellikle tıkamışlar. bu sorunu anlamadım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Rica ederim, Belki radyatör kapağı basınç kaçırdığı içindir, beraberinde de su kaçırır, yan, su eksiltir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sıcaklık sensörünü değiştirdim. Hararet müşürünü değiştirdim. termostat değiştirdim antifiriz zaten kaç sefer değişti sayamadım radyatör kapağını değiştirdim 0.9 bar taktık ne yaptıysak. Motor soğukken çalıştırıyorum arabayı tam dakika tuttum 4 dakika sürede hararet 90 dereceye geliyor 90 ı geçmiyor ve arabanın su boruları basınç yapıyor. egsoz dan duman atmıyor yağda su yok suda yağ yok ama basınç oluyor arabada borular sertleşiyor ve ne zaman radyatör kapağını açsam fışkırtıyor herkes conta diyor ama güvenip kimseye emanet edemiyorum ya sorun düzelmezse diye

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Kapak 1.1 olmalıdır, ya kapaktan dolayı basınç oluşuyor, yada aracınızın contası yanık olduğundan ssiteme basınç kaçırıyor.

      4 Dakkada 90 a gelebiilir bu sorun değil, 90 ı geçmiyosa bu da sorun  değil ama hortumların sertleşmesi ve radyatörde basıç oluşması conta yanığına işaret eder yazdığım gibi belki radyatör kapağındaki basıç farkındandır , daha önce 1.1 ile değişin demiştim, siz gene 0.9 taktığınızı yenilemişsiniz orjinaliniz 1.1 değilmiydi , ayrıca sorunu tam bulmadan diğer parçaları neden değiştiniz, benim aklıma sadece termostat gelmişti, daha önce alt hortumun ısınmadığını yazmıştınız ne oldu, ilk mesajlarıdaki sorunlarınızdan hangileri çözüldü.

    Güvenilir bir usta bulup gösteriniz veya yetkili servise gidiniz, unutmadan silindir kapak contasını değişirseniz kesinlikle yetkili servisten orjinal alınız.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Termostat kaynaklı görünüyor, değiştirmek çözüm değil, orjinali ile değiştirin bence hala açmıyor o termostat.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

evet ilk yazımdaki sorunlar hala çözülmedi iki üç gün çözüldü oda şu şekilde oldu. 1.1 kapak bulamadım. sorun iki üç gün nasıl çözüldü termostat değiştirdim kendim antifirizini ve suyunu tamamladım radyatörün üstünden motora giden büyük hortumda hava alma vidası vardı oradan havasını aldım 3 gün boyunca düzeldi sabahları tek marş da çalıştı 10 dakikada hararet 90 a yükseliyordu ve çalıştırmakdan 2-3 dakika sonra tık edip lpg ye geçiyordu inip baktığımda tüm hortumlar lpg beyni ve motor sıcaktı ama bu sadece 3 gün sürdü. şimdi ise durum şu çalıştırıyorum 4 dakika sürede 90 a geliyor 90 ı geçmiyor ama radyatörün üstünden çıkan büyük hortum sıcak oluyor motor soğuk lpg beyni soğuk diğer hortumlar soğuk rolanti valfine giden hortumda soğuk hemen hemen bir 15 dakika sonra tüm hortumlar ısınıyor ve araba lpg ye geçiyor ama bu sefer baktığımdada radyatörün üstünden çıkan hortum sert oluyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    O halde sayın sezar 323 haklı taktığınız termostat sıkıntılı veya aracını zhala hava yapıyor yani o havasıı aldığınız yerden gene almayı deneyin bakalım ne olacak, yapacak bişey yok deneme yanılma yoluyla bulmak gerek sorunu ama dikkatlice , diyeceğim şu öncelikle aracın orjial 1.1 lik basınç lı radyatör kapağını temin edip takınız, sonuçta bunun sorunla alakası olamsa bile gerekli ve alınması gereken bir parça , boşa gitmez, ondan sonra hala devam ederse duruma göre termostatı yetkili servisten orjinal almayı önerecem, ondanda zarar olmaz önemli bir parçadır, kaliteli olması gerekir boşa gitmez , sonrasında bakalım ne olacak.

    Kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim bildiğim radyatör üst hortumu sertleşiyosa ve radyatör kapagını açtığınızda su fokurduyorsa conta yanık demektir iki defa başıma geldi malesef.Umarım yaptırıp sorunu çözmüşsünüzdür

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.