GokhanAlpan

İlk Aracım 1990 Mazda 626 Pırıl Pırıl Hale Getirmek İstiyorum

merhaba arkadaşlar :) daha önce tanışma mesajımda yazdıgım gibi 1990 model bir mazda 626 almıstım ve ehliyet sınavlarımı başarı ile tamamladım. Artık 1 haftadır evrakların hazırlanmasını bekliyorum. Genel anlamda araç sürüşünü başarıyorum. Arabadan son derece memnun kaldık ki, aldıgımız süre icinde 2 ayda 2500 km yol devirdik bile :) Yalnız ben hassas oldugum icin aracımı pırıl pırıl yapmak istiyorum genel anlamda motor olsun ve iç donanım olsun.

Taban döşemesi problemli ve kirli duruyor. 400 tl ye koltuk kaplamaları ve taban döşemelerini halledicem e tabanı winnex kaplamayı dusunuyorum ne dersiniz?

Aracımın tavan döşemesi çok iyi durumda. bu konuda sıkıntı yok.

Ön konsol da gayet iyi. temiz ve pırıl pırıl.

Yalnız aracın sağ kapı döşemesi ve dayama kolu sıkıntılı.

Aracın orta kısmında bulunan malzeme koyma kutusunda sorun var. eskimiş ve yıpranmış bunu değiştirmek istiyorum

Aracın cam çıtalarını ve kapı fitillerini yenilemek istiyorum.

Aracın arka tamponunda hafif çatlaklar var ama tampon oldukça sağlam duruyor.

Araçta bulunan güneş siperlikleri eskimiş durumda bunlarıda atmak istiyorum.

Motor gayet iyi ve temiz. Ancak videolarda izliyorum ve görüyorum abd deki araçlar pırıl pırıl bende diyorumki benim aracımın motoru da neden pırıl pırıl olmasın. simdiden para toplamaya başladım :) motoruda fabrikadan cıkmıs hale getirip uzun yıllar binmeyi dusunuyorum. cunku gerçekten aracın gunumuz araçları kadar bir konforu var.

Kısacası mazda 626 yı çok sevdim ilk aracım ve bunu pırıl pırıl hale getirmek icin para biriktiriyorum ve yardımınıza ihtiyacım var.

Bu işin altından kalkmak icin ne kadar bir masrafım olur? Nerde yaptırabilirim?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah yardımcın olsun.

Benim tavsiyem görsel düzeltmeler hariç masraf yapmayın.

Parçaları çıkmacılardan toplayabilirsiniz.

Önerler otomotivden parçaları edinebilirsin.

0212 482 52 30

Yada Adem Ustaya yakınsanız -Merter- ona danışabilirsiniz.

EKİNCİ OTOMOTİV

Mehmet Akif Cad. Yüksel Sok. No:3/Merter-Güngören-İstanbul

Tel: 0212 562 45 54

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çoğunun orjinalini almaya kalksan bir araba parasına yakın ödeyebilirsin. Mehmet hocamın da dediği gibi çıkma temiz parçaları arayıp bulmaya odaklanmalısın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tabiki bakış açısına göre değişir. Bu bakışımı yadırgayabilirsin de ama ben şahsen masrafı az olan çok küçük dokunuşlar yapıp harcamayı düşündüğüm parayı biriktirip bunu bir üst modele geçiş için kullanmayı tercih ederdim

626 kasasının her modeli birbirinden güzel ve devrinin ötesinde gelir bana ama  özellikle 1996 dan sonraki kasalar çok hoşuma gider.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende de aynı araçtan var.

Öncelikle fitilleri unutun bulamazsınız. Benimkiler halen sağlam iyi ki de öyle bulsanız bile çok pahalı olacaktır.

Orta konsol çok sağlamdır. Ama el altında olduğu için bozulabiliyor. Çıkmacılardan bulabilirsiniz. İsterseniz burada bir hurda gördüm sanayide yatıyor sorabilirim.

bunun dışında bence güvenlik, yol tutuşu, konfor daha önce geliyor. Aracınızın lastikleri eskiyse değiştirebilirsiniz. Alt takımda sıkıntı varsa onarabilirsiniz. Motoru zaten yağsız susuz kalmadıysa hiçbirşey olmaz.

Hayırlı olsun temizse kesinlikle sahibini üzmez. Çok konforlu araçtır. Forumda aracımla ilgili birçok yorumum mevcut.

iyi forumlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kapı fitilleri konusunda Fatih Bey'e katılıyorum. Yan Sanayi falan da yok. Babamın 94 model 626'sında da perişan durumdalar. 1200 TL gibi afaki bir masraf çıkarttılar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Genel olarak yapmayı planladığınız uygulamaların öncelikle güvenlik ve ekonomiyi etkileyen faktörlerinden başlamalısınız, ifadelerinizden anladığım kadarıyla yapılacakları kafanızda sıralamışsınız, illa değişilmesi gerekli parçaları arkadaşların dediği gibi çıkma veya uygun fiyata yan sanayi temin edebiliriseniz ediniz,

    Onun dışında araca yapacağınız temizlik işlemlerini yapmanız her halükarda iyi olucaktır, iç döşemeyi vilneks ( suni deri bişey sanırım)  kaplamak bence hoş durmaz her zaman orjinali daha güzeldir, detaylı bir iç temizlik yaptırın kalsın, motorun bakımlarını yaptırın, yakıt ekonomisi açısından iyi olacaktır,

      Baskı balataya, fren sistemine, soğutma suyuna, fren hidroliğine , direksiyon ATF sine, şanzıman yağına baktırın, gerekeni yaptırın, triger değişimi gelmiş ise değişiniz, lastikler bitik ise değişin, sonuçta öyle bir anda herşeye yüklenip kendinizi maddi olarak yormayınız, parça parça en gereklisinden başlayarak bütçe ayarlayıp aracınızı toparlayabilirisiniz.

      Hayırlı olsun, kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

O zaman ilk olarak taban doşemesi güneş siperlikleri ve ortadaki box yazan kutuyu değiştirieyim. Cunku araç oldukça sağlam ve 250.000 km de. Motor ustası 800.000devirir dedi. Aracın içi bakımsız kalmış. Dış kısım ve motor elektronik aksam yakıt sistemi soğutka hepsi çok iyi durumda. Triger seti değişecek birde. Lastikler çok iyi bu arada yardımlarınız için sağolun ama elektronik araç istemiyorum birde. Eski tarz mekanik araçlardan alırım yine ve hayalimde mazda 929 royal clasic olsada benzin ucmuş  durumda. Yinede 929 2.0 motorlu çok temiz bir araç hayalimde var. Yeni otomobiller ilgimi çekmiyor. Mercedes s600, e 200 ve mazda 929 çok beğendiğim araçlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dostum ayni kafadayiz beni ara :)

0539 389 6392

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Royal klasik şu andaki çoğu arabadan daha ileri bir tenolojiye sahip, ful enkesiyonlu 3.0 motoru ve ful elektronik dijital bir gösterge paneline , ful otomatik donanıma sahip bir arabadır, mekanik arabalar 323 ve 626 lardır, onlarında bazıları , avrupa modelleride hepsi ful elektronik ve enjeksiyonlu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Royal Classic harika bir otomobil ama Mazda 929 2.0 motorluları ve 3.0 mekanikleride var.

Su an için royal clasic benim için çok lüks kaçar zaten. Onlar ileriki hayallerim. Yalnız mazda 929 royal clasic te ne araba ama :)

ilk etapta mazda 626mı güzelleştireyim. Zamanla parayo buldukca ben yine mazda tercih edicem.

Ama ben yüksek model istemiyorum, yani eski gorunumlu otomobillerin hatları cok hoşuma gidiyor. Özellikle Amerikan stili otomobilleri çok beyeniyorum.

örnekte amerikalılar otomobillerine çok iyi bakıyorlar.

Gerçekten bende böyle yapmak isterım ancak zamanla aracı iyi seviyeye çekecem.

Gunun birinde maddi durumum iyi olursada e eski araç tutkumdan vazgeçmicem.

bir gun mazda 929  royal classic alırsam yaylana yaylana gemi gibi giderim yollarda :=)

judoka21 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  İnşallah Mazda keyfini hep beraber yaşamaya devam ederiz.   

    929 un 2.0 motorlu olanları var ama royalklasik kadar değil siz youtubeden 929 sentia ya bakın bide araba görün, akıllara zarar bişey 1992 den sonra üretildi.

     

arabaya bak hele, bir ara sahibinden de bir iki tane satıldı, fiyatları 12 bin ile 15 bin arasıydı.

judoka21 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hakatten cok guzel bir araçmış, Valla arkadaşlar Turkiyede eğer geliriniz iyi değilse işte böyle uzaktan bakıyoruz araçlara yoksa yurt dısında 3000-4000 dolara ne otomobiller var. Özellikle mazda fan ı olarak bu arac alınırdı :) ozellikle abd de.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.