GökayT

Manuel Şanzıman Yağ Değişimi

Debriyaj değişimi yapılırken, şanzıman yağının tamamı mı, yoksa bir kısmı mı boşalır  ?

Debriyaj değişimi yapıldıktan sonra yerine geri monte edilen şanzımana yanlış bir yağ konuldu,  bu yanlış yağın tamamını boşaltmak istiyorum, şanzımanı yeniden sökmeden sadece alt tapayı açarak bu yanlış yağın tamamını boşaltabilir miyiz ?

Bu konuda bilgi ve tecrübeye sahip olanlar fikirlerini paylaşırsa sevinirim, saygılar .  :hi:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Manuel şanzıman da baskı balata değişiminde yağın boşalması çoğunlukla gerekebiliyor, tabii mazda 6 nın ki nasıl bilmiyorum, normalde aks kollarının şanzımana girdiği yere kadar yağ doludur ve orada körük vardır, aks kolları çıkarılırken doğal olarak körükler sökülür ve yağın bayağı bir kısmı boşalır, bazı şanzımanlarda da şanzıman girişi segmanlıdır ve yağ boşalmaz sadece  kol takıldığı herden çıkarılır , baskı balata değişilir, debriyaj bilyesi takılır ve monte edilir, yağ yanlış konulmuş ise tümünü alttan boşlatabilirisiniz, genelde tüm manuelller böyledir.

      Kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Özel bir serviste, orjinal parçalar kullanarak debriyaj seti değişimi yaptırdım. İşlem başından sonuna kadar seyrettim, volan tornalandı herşey yerine monte edildi, şanzıman arabaya geri takıldı, o sırada işim çıktı aracın başından ayrıldım, geri geldiğimde araba hazırdı, etrafta hiç boş şanzıman yağı bidonu görmedim sağa sola, çöplerin içine baktım hatta çöpleri karıştırdım bulamadım, tatmin edici bir cevapta alamadım. Yani şanzımanın içinde ne yağı var meçhul ??? durumda.

Kış kampanyası varken bundan faydalanıp, orjinal şanzıman yağını doldurtmak istiyorum ama eğer ki bu meçhul yağın tamamını alt tapadan boşaltamazsam üstten orjinal yağ koymanın hiçbir anlamı olmayacak, şanzımanı yeniden söktürmekte en az 300-350 TL ilave masrafa demek. Durduk yere başıma iş açtım, bu hafta yetkili serviste randevum var ama hala kafam karışık.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Usta hangi yağı kullandığını bilmiyor mu Gökay? Tuhaf bir durum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Alt tapadan bütün yağ boşaltılabiliyor, aksi halde her yağ değişiminde şanzımanın inmesi gerekir, denildiği gibi ustana niye sormadınki yağı değiştinmi veya eski yağı niye tekrar kullanamadın diye, unutmadan senden yağ parası aldılarmı ki, genelde böle durumlarda yağ bir kaba boşaltılır ve iş bitiminde gene aynı yağ doldurulur, fakat bu esnada bahsi geçen kutunun temiz olması gerekir, yağ pislenmesin diye, gene eski yağı koymuş olabilirler, değiştim diyolarsa eger kutu bulamaman normal çünkü manuel şanzımana yağ yukarıdan çeki ile konulur, ve çekide hangi yağ varsa onu koyar geçerler, bazen gene eski yağı çekiye koyup şanzımana basarlar, çeki dediğim döndürülen bir kolu olan bir tür büyük yagdanlığa benzer 2 geri bi1 ileri yaparak bir çeki yağ basarsın şanzımana.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İşlem tamamlanıp şanzıman arabaya takıldıktan sonra, ben arabanın yanından ayrılınca , beklesin diye dayımı orada bırakmıştım,  onun söylediğine göre ; usta atölyenin bir yerinden yağdanlık veya tas gibi bir şey getirmiş içindeki yağı el pompası ile şanzımanın içine koymuş. Bunu bana atölyeden ayrıldıktan sonra anlattı dayım.

Ustaya sorduğumda Shell'in şanzıman yağını koyduğunu söylüyor ama raflarda Shell şanzıman yağı yok, çöpte de boş bidonu yok . Shell'in hangi standartlarda ki şanzıman yağını koyduğunu sorduğumda da hepsi aynı diyip geçiştirdi, hiç bir şekilde net bir cevap alamadım. Birde üzerine bu yağdanlıkla ve tasla yağ doldurulma hikayesinide duyunca iyice huzursuz oldum.

Bu esrarengiz yağ şanzımanın derinliklerine gittiyse ve tamamen boşaltmak için yeniden söküm yapmak gerekirse işte bundan korkuyorum.  :( 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Yazdığım gibi boş kutu bulamazsın, ustalar o yağları teneke veya fıçı ile alırlar, sonra bahsi geçen çekiye koyar ve arabaların şanzımanlarına basarlar, önemli olan shell olması değil, viskosite değeri, sanayide genelde 75W-90 manuel şanzıman yağı kullanılır, ve tüm arabalar uyar bu yağ, önce kullanım kitapçığına bak bakalım, hangi yağ gerekiyor, sonra ustanın bıraktığı yağın viskosite değerini öğren, ona göre davran, belki viskositesi doğru olan yağdır.

    Boşa gider yağ ve emek sonra.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

O özel servise yeni şanzıman yağı parası ödedim 3 litre yazmışlar 70 TL gibi bir rakam ödedim.

Madem ki o esrarengiz yağ alt tapadan hepsi boşaltılabiliyor, o zaman  randevu günümde sadece 3 litre orjinal şanzıman yağı almam yetecek demek ki  :)  . 

Kaç gündür bu konu yüzünden uykularım kaçıyordu, arabayı bile park yerine kapattım zarar gelmesin diye yerinden oynatmıyorum 3 haftadır, sadece çalıştırıp ısıtıyorum.  Salı günü servise ağır ağır sağdan sağdan giderim, 3 litre yağ değiştikten sonra yeni debriyajın tadını çıkarabilirim nihayet.  8)

350 lira şanzımanı yeniden sökme parası vermeyecek olmama çok sevindim ;D  :egy:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Öle diyosun ama servistede orjinal koyulacağı ne malum, orada da aynen o çeki makinasıyla koyacaklar, bak şöle  ifade edeyim, orjinal yağ diye bişey yoktur, hepsi orjinaldir, aracına uyan viskosite değerini koymalısın, bişey daha var, yazdığım gibi pek de farklı manuel şanzıman yağı yoktur, sorun olmaz için rahat olsun, madem böle detaycısın bari serviste söle hangi viskosite yağ koyduklarını sana sölesinler, veya gözünle gör.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Cevaplar için teşekkür ederim  :) . Fikir sahibi oldum  :) . Arabanın klavuzunu önceki sahibi vermedi, internetten bulduğum klavuzlarda da böyle bir bilgi yok sadece motor yağı tavsiyesi var.

Normalde yetkili servislerde arabanın yanında durdurtmazlar ama rica edip durucam artık. Yetkili serviste eğer kapalı kutu orjinal yağ yoksa Castrol 'un Ford ve Volvo onaylı, 6 vitesli 2008 sonrası manuel araçlar için 75W Syntrax FE yağları var 1 litrelik bidonlarda satılıyor en son çare 3 bidon alıp servise öyle gidicem ve başında durucam.  8:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gören oto Mazda servisi Okan bey var. Ona mail veya telefonla ulaşabilirsin. Gerçekten yardım sever bir insan. Ondan yağın özelliklerini öğrenebilirsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  Kaputtaki yağ çizelgesinde de aracın kullanacağı yağlar yazılıdır bildiğim kadarıyla, benim arabamda yazıyor, motordan tutunda direksiyona kadar, bir bakın isterseniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Boşaltma tapasından boşalır ekstra söküp takma işlemine gerek yok. 75W-90'dır o aracın spesifikasyonu, Castrol Syntrax güvenle kullanabilirsin. Ama SAKIN 80W-90 koyma-koydurtma.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Castrol'un 75w 80 veya 75w Syntrax şanzıman yağını Castrol satan bütün alışveriş merkezlerinde ve BP istasyonlarında 2 hafta aramama rağmen bulamadım.  :  ( sanayideki yağcılara bilerek hiç bakmadım )

 

En son çare Yetkili servise gittim ;

Yetkili serviste Total'in 75w 80 şanzıman yağı varmış, şanzımanın içindeki 90 numara yağ boşaltıldı, Total'in 75w 80 şanzıman yağı koyuldu 3 Litre . 

Vites geçişleri bariz şekilde yumuşadı, araba rahatladı, yakıt azaldı, şimdi içim rahat artık, sonuçtan memnunum.  :D  8)   :tey:

NoooFearrrr bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Castrol'un 75w 80 veya 75w Syntrax şanzıman yağını Castrol satan bütün alışveriş merkezlerinde ve BP istasyonlarında 2 hafta aramama rağmen bulamadım.  :  ( sanayideki yağcılara bilerek hiç bakmadım )

 

En son çare Yetkili servise gittim ;

Yetkili serviste Total'in 75w 80 şanzıman yağı varmış, şanzımanın içindeki 90 numara yağ boşaltıldı, Total'in 75w 80 şanzıman yağı koyuldu 3 Litre . 

Vites geçişleri bariz şekilde yumuşadı, araba rahatladı, yakıt azaldı, şimdi içim rahat artık, sonuçtan memnunum.  :D  8)   :tey:

 

 

 

İlginçtir ki ben de baskı balatayı değiştirirken syntrax'ı çok aramıştım hiçbir yerde bulamamıştım ama sanayide çok alakasız bir dükkanda bulmuştum :)

NoooFearrrr bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.