Jump to content

2012 Dizel Mazda3'e Hız sabitleyici


madtrix
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba Arkadaşlar,

forumu arattım ama soruma bir cevap bulamadım.

Ben 2012 model Dizel aracıma hız sabitleyici taktırmayı düşünüyorum.

aslında 490 TRY ama şuan kampanya dan dolayı 320 TRY ye taktırma fırsatı yakaladım.

Gaziantepte oturuyorum.

İşe gidiş geliş 42 km, bunun yaklaşık 20 si çevreyolu ( yolun bu kısmında hız sabitleyici kullanmayı düşünüyorum)

Haftada en az 3-4 gün araçla gidiyorum, yani hafta da 60-80 km hız sabitleyici ile gidilebilir.

Şimdi gelelim soruma;

Bu kilometrelerde sabitleyici  ortalama ne kadar bir zaman içerisinde kendisini amorti eder?

veya çok ayrıntıya inmeyelim... Hız sabitleyizi taktrımak gerçen ciddi bir tasaruf sağlar mı?

şimdiden ilgi ve yardımlarınız için teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dizel Mazda 3 kullanıcısıyım. Ve otomobilimde hız sabitleyici var. Benden önce ki sahibi taktırmış. Ben olsam taktırırmıydım, kesinlikle taktırmazdım.

İstanbul'da trafiğin keşmekeş olduğu bir yerde kullanıyorsunuz. Hız sabitleyici devreye alıyorsunuz. Sonra hooop birisi makas ata, ata gelip. Sizin takip mesafesine otomobilini sokuyor. Haliyle frene dokunuyorum, hız sabitleyici devre dışı.

2011 Yılından bu yana kullanıyorum otomobilimi. İstanbul'da hız sabitleyiciyi kullanma sayım, bir elin parmak sayısını geçmez.

Uzun yolda kullanıyorum. Çok bir faydasını gördüm mü yakıt sarfiyatında. Hayır görmedim, otomobilime artık çok alıştığım için. Gaz pedalı ayarını çok iyi ayarlayabiliyorum.

Hız sabitleyici kullanmadan şehir içi yakıt sarfiyatım 5,4 - 5,8 litre arası geziyor. Ağırlıklı ortalamam ama 5.6 Litre.

Şehirler arası tüketimde 4.4 Litreyi bile yakaladım. Hız Sabitleyici kullanmadan.

İşyerim şehir dışında sayılır.İstanbul-Gebze-İstanbul toplamda her gün 108 Km yol yapıyorum. Yolumun 90 Km'si otoyolda geçiyor, diğer kısmı köy yolları ve yan yollar.

Hız sabitleyici kullanmadığım halde yakıt ortalamam 5,4-5,6 litre arası.

Benim şahsi fikrim, sonradan satın alarak takmaya değmez.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sizin de tahmin edebileceğiniz şekilde araçların yakıt tüketimini sürekli değişen devirde kullanmak etkiliyor. Siz ne kadar ayağınızla sabit devirlerde gitmeye çalışsanız da yolun durumu, yokuş yukarı tırmanışlar falan bunu pek mümkün kılmıyor. Ne kadar tasarruf edeceğinizi kestirmek mümkün değil ama bir miktar tasarruf olacağı kesin.

320 TL bu sistem için bence çok cüzi bir tutar. Bence taktırın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mehmet güzel yere vurgu yapmış. Kişinin sürüş şekline göre, amorti süresi değişkendir. Sen alırsın 2 yılda amorti edersin. Ben alırım takarım, 5 yılda amorti ederim.

Yukarıda yazdıklarımdan hız sabitleyicinin faydası yok manası çıkarılmasın. Aksine kesinlikle vardır. Özellikle trafiğin olmadığı ve uzun şehirler arası yolda. Yakıt sarfiyatı konusunda faydası olduğu gibi. Sürüş konforu açısından da faydası var. En azından bacağı dinlendiriyorsun.

Ama otomobillerimiz yakıt sarfiyatı konusunda zaten ekonomik sayılırlar. O yüzden sonradan ben takmam diyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sizin de tahmin edebileceğiniz şekilde araçların yakıt tüketimini sürekli değişen devirde kullanmak etkiliyor. Siz ne kadar ayağınızla sabit devirlerde gitmeye çalışsanız da yolun durumu, yokuş yukarı tırmanışlar falan bunu pek mümkün kılmıyor. Ne kadar tasarruf edeceğinizi kestirmek mümkün değil ama bir miktar tasarruf olacağı kesin.

320 TL bu sistem için bence çok cüzi bir tutar. Bence taktırın.

öncelikle cevaplarınız için teşekkürler.

Evet, İlhan abi yine güzel açıklamış.

Ama şöyle bir durum var abi, biz senin ve ortalama yakıt tüketimini gösteren ekranın fotoğrafını çekip hem evlerimizin baş köşesine, hem de arabalarımızın kullanma kılavuzlarına koymayı düşünüyoruz  :D

Abi çünkü senin tüketimin gerçekten çok farklı bir durum.

Hatırlarsan arabayı yeni aldığımda da yazışmıştık.

O zaman da anlatmıştın tüketimini, hatta şuan daha da düşmüş.

ben o zamandan beri gerçekten baya bir ortalamamı düşürdüm.

Mehmet Bey'in : Siz ne kadar ayağınızla sabit devirlerde gitmeye çalışsanız da yolun durumu, yokuş yukarı tırmanışlar falan bunu pek mümkün kılmıyor. cümlesi burada benim için can alıcı noktadır.

Zira aynı problemi yaşadığım için düşünüyorum.

Hani İlhan abi gibi ortalamam 5,5 litre civarlarında olsa pek bir fayda beklemem.

Ama benim ortalamam 6 - 6,5 arası olsa gerek ( bayadır ölçmüyorum )

Bu rakamları aşağı çekmek için yararlı olabilir diye düşünüyorum.

Ben burada tüm fikirlerinizi ilgiyle okuyup değerlendireceğim.

belki sabitleyici yerine yay atarım :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence imkanın varsa taktır. Taktırırken de ne kadar amorti eder diye de düşünme. Bazen insan yorgun oluyor, değil 20, 3-5 km için bile aktif hale getirebiliyorsun. İşte o zaman paha biçilemez oluyor ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sinan bu arada sitem etmeden de geçemeyeceğim. Foruma 2 ayda bir uğradığın kayıtlar altında. :)

Geçtiğimiz hafta mini bir Gaziantep buluşması oldu, haberin oldu mu ?

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17.11.2014 at 14:31, İlhan :

Sinan bu arada sitem etmeden de geçemeyeceğim. Foruma 2 ayda bir uğradığın kayıtlar altında. :)

Geçtiğimiz hafta mini bir Gaziantep buluşması oldu, haberin oldu mu ?

şuan üzüntüden geri kalanı okumadım...

benim heyecanla beklediğim bir şey idi.

maalesef son zamanlarda biraz yoğunluktan, biraz ihmalkarlıktan giremedim foruma.

çok isterdim gitmeyi.

ama organizasyonu yapan arkadaşa mail adresimi vereceğim.

belki bir daha ki sefer yine burada olmasam daha mail ile bilgi geçerler...

tuh ya

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  Şehir içi yollar ve şehir içinde kalan otoyollarda yoğun trafikten dolayı pek işe yaramayacaktır. Yukarıdaki yorumlarda da yazılmış zaten. Benim için şehirler arası ve uzun zaman kullandığım yollarda işe yarıyor. Ayağınız sabit sürekli aynı şekilde durması zamanla ağrı yapabiliyor. Hız sabitleyici bu yönden benim çok işime yarıyor. Şehir içinde çok nadir kullanmışlığım oldu.

  Benim dikkatimi çeken nokta bazı zamanlarda gaz pedalına normalden fazla baskı uygulamamız sonucu fazla benzin tüketmesi. Mesela manuel giderken hız sabitleyiciyi açtığımda değerlerin biraz daha düşük olduğunu görüyorum veya ara hızlanmalarda hızlanırken harcanan anlık tüketim daha düşük oluyor.

  Hız sabitleyici muhakkak ekonomi yaptıracaktır ama bu hissedilir seviyelerde olmaz. Ancak çok uzun zamanlı ölçümlerde farklılık görülebilir.

  Alınır mı dersen fiyatının uygunluğu nedeniyle alınabilir. Araçta zaten altyapısı mevcut. Direksiyona kumanda monte ediliyor ve yazılım güncellemesi yapılıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Hız sabitleyici kesinlikle ekonomi için değil, ben aracı kendim kullanarak hız sabitleyiciden daha az yaktırıyorum ancak rahatlığını hiç bir şeye değişmem. İzmitten otobana giriyorum 110 a bağlıyorum 3 saat 15 dakikada ankara:) hemde 4.2 litre ortalama ile daha ne olsun:) not: aracım 1.3 dizel otomatik astra.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hız sabitleyici kesinlikle ekonomi için değil, ben aracı kendim kullanarak hız sabitleyiciden daha az yaktırıyorum ancak rahatlığını hiç bir şeye değişmem. İzmitten otobana giriyorum 110 a bağlıyorum 3 saat 15 dakikada ankara:) hemde 4.2 litre ortalama ile daha ne olsun:) not: aracım 1.3 dizel otomatik astra.

Sent from my iPhone using Tapatalk

katiliyorum hiz sabitleyici tamamen konfor odakli bir donanim , yakit tasaraffu sonucu maliyetini amorti eder seklinde dusunumeyin

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arabayı alalı 6-7 ay oluyor, şehirler arası yolda, çevre yolunda, veya yazlığa giderken otoyolda yolculuk yapıyorum, bazen 3-3,5 saat mola vermeden sabit aynı hızda yol gidiyorum ama 1 kere bile kullanmadım, merak edip düğmesine bile basmadım, kullanmaya da niyetim yok, bence çok gereksiz bir özellik. 

 

Bir çok teknoloji gibi bu özellikte uçaklardan esinlenilerek araçlara uyarlanan bir teknoloji ama uçaktaki durum farklı pilot rotayı belirleyip irtifa ve hızı sabitliyor, başka işlerle uğraşıyor çünkü işi çok; telsizle konuşuyor, bilgisayarlarla ilgileniyor, yakıtla ilgileniyor, görev listesiyle vs. bir dolu işi var adamın . Ama arabanın içindeki şoförün böyle işleri yok, bir zahmet gaza da basıversin, nazik bilekleri ve tabanı birazcık ağrıyıversin.   :D   8)

 

Hız sabitleyiciler ("uyumaya neden olduğu") için, ("devreden çıkmama") , ("istemsiz hız artışları") veya her iki durum aynı anda yaşanarak, kazalara sebep oldukları için bir dönem Amerika'da acaba yasaklansın mı diye otoyol güvenlik dairesi NTHSA tarafından epey tartışılmıştı. Gerçekleşen bütün trafik kazaların içinde hız sabitleyicilerin sebep oldukları kazaların sayıları az olduğu için yasaklanmadılar. Ama sisteme tam güvenilmemesi konusunda uyarı yazılarının arttırılması ve belirginleştirilmesine karar verildi, kamu oyu bilgilendirildi. 

 

Dikkatinin dağılmaması için sürücü her an araçla iletişim halinde olmalı, teknik açıdan da her çeşit hız sabitleyici çok gereksiz ve çok tehlikeli !!! , kullanmamakta fayda var.

Şahsen ben ne şimdiki arabamda nede gelecekteki arabamda hız sabitleyici düğmesine asla basmayacağım, o sistemi asla kullanmayacağım. Yorulduysam durup mola veririm, fuzuli bir konfor için hem kendi canımı ve malımı hemde başkasının canını ve malını tehlikeye atmam.  :kanka:   O0  :hi:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...