Guest axela

::Efsane Lantis::

323F;in hikayesi……………James walshe

Hiç hata yapma!Mazda 323f\Lantis yada BA model olaral adlandırılan araç diğer Mazdalara hiç benzemiyor.Onun bir hikayesi ve sadece belli araçlar için oluşturulmuş araç tasarım merkezi ve soyu var.Konsept ilk 90 ların başında taslak haline getirildi ve Mazdanın çok hoşuna giderek derhal evlilik teklifi yapıldı.İsmide Latince Latens Curtis ten türetildi.Aracın sitili Almanyada mükemmel bir özgeçmişi olan bir adam tarafından merkezi yine Almanyada Orberammergau;da olan Mazda Dizayn Merkezinde geliştirildi.Şef tasarımcı(Ginger Arnold Ostle),aynı zamanda Porsche;nin 928,944,924 gibi zamanının en yakışıklı araçlarının tasarımından sorumlu olan şahıstı.Şuan bile bir 928 süperspor araçlar arasında caka satmaya devam ediyor.Son zamanlarda yapılan bir 944 e bakarsanız Lantisle olan benzerliğin cok açık olduğunu hemen farkedersiniz.Özellikle kaportanın tampona doğru batması ve tekerleklerin aldıği kavis bunu daha iyi özetler.

Bir 323f kullanın, hatta baz modelini kullansanız dahi sürüşün ne kadar tatlı ve dengeli olduğunu şaşırarak göreceksiniz.Bu rastlantı olarak görülmüyordu çünkü lantisin şasesi Almanya,Nurburgring;te geliştirildi.

Nissan,Skyline R32 i geliştirirken deneme pistini kulanan ilk Japon üreticiydi onu Honda NSX ile Subaru ise İmpreza ile takip etti.Lantisin yol testi ve şase gelişimi 1993 te yer aldı ve çabucak gerçekleştirildi.Lantis benzer ölçülerdeki modellerden testlerde daha sportif bir tat veriyordu.Lantis için önce Almanların yardımıyla modifiye edilen bir V6 makine seçildi.Porsche V6 modellerin geliştirilmesinde yardımcı oldu.Alman şirket hem 2litre V6 ünitelerin hemde daha önceler MX3 coupe de kullanılan 1.8 V6 ünitelerin geliştirilmesinden sorumluydu.1.5 ve 1.8 litre 4 silindir üniteler doğrudan Mazda tarafından üretildi.V6 motorun sadece bir araca sıkıştırılması için bir sebep yoktu ve daha geniş sedanlarda ve diğer coupe lerdede bu makine kullanıldı.Araç özellikle Japonyada hiçbir zaman çok popüler olmadı 1994 ve 1997 arasında 30.044 adet satıldı fakat bu dizayn dünya çapında büyük ilgi gördü ve 217.362 adet olarak başta Avrupa,güney Afrika,Avustralya,ve birkaç uzak doğu ülkesinde satıldı.Lantis hiçbir zaman diğer Mazda modelleri gibi büyük satış rakamlarına ulaşamadı ama sınıfında bir mücevher olarak kalmasını bildi.Japonyada kısa bir süre Japon touring araç sınıfında kaldı.98 model olarak son üretimi yapıldı.

Avrupada birçok fan kulüp ve hayranı olan bu aracın japonyada daha sonra diğer markalar tarafından can sıkıcı benzerleri üretildi ama hiçbiri o mühendislik ve tasarım zaferi olarak adlandırılan bu aracın tadını veremedi.Mazda lantis 90 ların klasik olmuş üretimi devam etmeyen bir araçtır.2004 model 3 güzel görünüyor ama Lantis kadar özelmi acaba

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

lantis bir hastalıktır. İnaın lantis kullandıktan sonra abartmıyorum ferrari bile kullansanız lantisi özlersiniz...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

eski bir ileti ama ben yeni üye olduğum için yazamadan geçemeyeceğim. bir de söz konusu olan lantis'se akan sular duruyor. altımda 2006 hb corolla var ama yolda bir lantis gördüğümde tabiri caizse içimin yağları eriyor. 18 yaşımın efsanesi  ne de olsa.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

içimdeki külleri yeniden alevlendiriyorsunuz  :kafa:  :2funny:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.