lebron67

Adrenalin Makinası

İlk kez '92 yılında Avrupa yollarına çıkan ve '95'ten sonra sadeceJaponya'da üretimi süren RX-7'nin devamı niteliğindeki RX-8 2003yılında tanıtıldı.

- Bugüne kadar RX-7'nin de satışa sunulmadığı Türkiye, RX-8 ileilk kez bu yılın başlarında tanıştı.

- Mazda'nın sıradışı tasarımıyla dikkat çeken spor otomobili RX-8,düz ve otomatik şanzıman seçenekleri ve tek motor tipiyle ithalediliyor.

- Mazda RX-8'de Renesis imzalı çift rotorlu Wankel motor teknolojisikullanılıyor.

Konfor, işlevsellik ve donanım

" Dört koltuklu bir spor otomobil olan RX-8'in arka koltuklarıyeterli diz mesafesini sunuyor.

" Yere yakın olarak tasarlanan otomobilde geriye doğru açılanarka kapılar arka koltuklara iniş ve biniş için kolaylık sağlıyor.

" Deri döşeme spor koltuklar ergonomik tasarımı sayesinde sürücüyüyormazken, ergonomik açıdan bir sorun bulunmuyor.

" RX-8 bir performans otomobili olmasına rağmen sunduğu 290litrelik bagaj hacmiyle sınıf standartlarını zorluyor.

" Otomobil ağırlığına göre yüksek beygir gücü nedeniyle anikalkışlarda ve sert girilen virajlarda savrulma eğilimi gösteriyor.

Sürüş İzlenimi

Alçak şasisi nedeniyle uzun zaman Türkiye yollarına çıkamayan RX-8uzun süren bekleyişin ardından Türk tüketicisiyle tanıştı. Sıradışıtasarımıyla dikkatleri üzerine çeken otomobil, dört koltuklu sporotomobil kavramına yeni bir soluk getirdi. Ufak boyutlarına rağmenönde ve arkada yeterli diz mesafesi sunan otomobil geriye doğruaçılan arka kapılarıyla da önemli bir avantaj sağlıyor. Mazda mühendisleriotomobilin basık tavanı nedeniyle iniş ve binişlerde problem yaratmamasıiçin arka bölüme de kapı koymuş. Geriye doğru açılan kapılar sorunyaşanmasını engelliyor.

Dış tasarımındaki gibi iç mekanda da sportif öğeler dikkat çekerken,çift renkli deri döşemeli spor koltuklar ve alüminyum pedallar performansıçağrıştırıyor. Ön konsoldan başlayarak koltukların ortasından geçenve arkaya kadar uzanan konsol gerek güvenlik gerekse ergonomi bakımındaniyi tasarlanmış.

Mazda RX-8'in kalbini Renesis tarafından geliştirilen çift rotorluWankel motor oluşturuyor. İki adet 650 cc'lik motor 8200 d/d'de231 HP güç ve 5500 d/d aralığında 211 Nm tork sağlıyor. Alt devirlerdenitibaren gücünü fazlasıyla hissettiren otomobilin 0-100 km/s hızlanmasıise sadece 6.4 saniyede gerçekleşiyor. Eğer direksiyonu kırarakani kalkış yapmak isterseniz, 231 HP güç 1345 kg ağırlığındaki otomobilikendi etrafında döndürebiliyor. Sert girilen virajlarda ve ani kalkışlardasavrulma eğilimi gösteren araç başarılı süspansiyon sistemi ve direksiyonunmükemmel tepkisi sayesinde rahatlıkla kontrol edilebiliyor.

Yaptığımız testlerde hızı 235 km/s olarak ölçtük. Atmosferik birmotor olan Wankel motorun sesi oldukça etkileyici. Altı kademelidüz şanzıman sistemine sahip otomobil sakin kullanımda 100 km'deortalama 10.8 litre yakıt tüketiyor ancak bu oran agresif kullanımdaönemli ölçülerde artış gösterebiliyor. 61 litrelik deposuyla 564km'lik menzil sunan otomobilin yol tutuşu ise sertliği iyi ayarlanansüspansiyon sistemi ve ön ve arkaya eşit tork dağılımı sayesindebaşarılı.

100 km/s hızla giderken yapılan ani frende dört tekerde bulunanfren disklerinin de yardımıyla 36 metrede durmayı başaran araç güvenveriyor.

Güvenlik

Kilitlenmeyi önleyici fren sistemi (ABS) ve elektronik fren dağılımı(EBD) güvenli fren yapmanızı sağlıyor. Aracın ön ve arkasında bulunanve darbe enerjisini absorbe eden ezilebilir alan ve yolcu kabiniçevresinde kapı direkleri ve yan darbelerde güvenliği sağlayan yandarbe sütünlarına sahip sağlam güvenlik kafesi yer alıyor. Ayrıca,SRS ön, yan, perde havayastıkları, ön gergili emniyet kemerlerive yükleme sınırı yine güvenliği sağlamaya destek oluyor.

Genel Değerlendirme

İşçilik 8 Başarılı

Görüş 8 Sorunsuz

Performans 9 Sınıfını zorluyor

Tüketim 6 Yüksek

Konfor 7 Tatminkar

Frenler 7 Başarılı

Yalıtım 8 Sınıf standartlarında

Donanım 8 Eksiği yok

Fiyat 7 Makul

83.800 YTL

Sonuç  Mazda'nın dört koltuklu spor otomobili RX-8 çiftrotorlu Wankel motoru sayesinde rakiplerine meydan okuyor. Donanımıve performansıyla öne çıkan RX-8 fiyatı dikkate alındığındasınıfının önemli alternatiflerinden biri olarak dikkat çekiyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

rotary motor var galiba piston olayı yok bunda çok harika bir motor sesi var

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  Eğer direksiyonu kırarakani kalkış yapmak isterseniz, 231 HP güç 1345 kg ağırlığındaki otomobilikendi etrafında döndürebiliyor.

hangi salak direksiyon kırıkken ani kalkış yapmak ister?

veya şöyle soralım;

arkadan itişli hangi araba bu tepkiyi vermez?

veya

hangi salak bu durumu belirleyici bir kriter gibi test yazısına koyar?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tamam abi kızma :D

Şincik caponlar biraz yanlamacı ya ondan öyle bir araba tasarlamışlar :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tamam abi kızma :D

Şincik caponlar biraz yanlamacı ya ondan öyle bir araba tasarlamışlar :D

yok Uygar ben caponlara laf etmedim.

test yapan elemanın yazdığı saçma. arkadan itişli her araba direksiyon kırıkken kıçını savurur. ister mazda olsun ister bmw ister doğan-şahin ne olursa olsun bunu yapar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.