Guest axela

Mazda "En İyi Motor" Ödülünü Aldı

Mazda 'En İyi Motor' ödülünü aldı

Japon otomobil üreticisi Mazda rotary motor konseptiyle uluslararası arenada yılın en iyi motoru unvanına sahip oldu. RX-8’in Renesis Rotary motoru sadece 2003’ün “En İyi Yeni Motoru” seçilmekle kalmadı ayrıca Almanya’daki törende bütün kategorilerde ödül aldı.

Mazda böylelikle Engine Technology International dergisinin 1999 yılında bugüne düzenlediği ‘Uluslararası Yılın En İyi Motoru’ yarışmasında ilk kez zafere ulaştı.

Jüri Mazda’yı “Wankel formatını takip eden ve başarılı olan cesur bir marka” olarak nitelendirdi.

1.3 motor 2005 Euro 4 emisyonları için gerekenleri karşılıyor ve 240 HP güce sahip.

Bu yılki yarışma Alman otomobil üreticileri için de başarılı geçti. BMW geçmişteki başarılarına ek olarak yarışmada üç derece daha aldı.

ÖDÜL DAĞILIMI:

2003’ün En İyi Motoru

Mazda RENESIS Rotary (RX-8)

En Ekonomik Yakıt Tüketimi

Honda 1.3 litre IMA (Civic Hybrid)

En İyi Performanslı Motor

Mercedes-AMG 55 V8 (E55, SL55,S55,CL55)

1.0-litre

Honda 1-litre IMA (Insight)

1.0 -1.4 litre

Honda 1.3 litre IMA (Civic Hybrid)

1.4-1.8 litre

MINI Supercharged 1.6 litre (Cooper S)

1.8-2.0 litre

Honda 2-litre (S2000)

2.0 -2.5 litre

BMW 2.5-litre (325i, 525i, Z4)

2.5-3.0 litre

Mazda RENESIS Rotary (RX-8)

3-4 litre

BMW 3.2 litre (M3)

4 litreden fazla

Volkswagen Dizel 5-litre V10 (Touareg/Phaeton)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Rotary haricinde normal motorlarda ödül alsaydı iyi olurdu

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Rotary haricinde normal motorlarda ödül alsaydı iyi olurdu

haliyle.keske M3tede rotary kullanılsa.vergiside düşük.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

haliyle.keske M3tede rotary kullanılsa.vergiside düşük.

zaten insanlar önyargıyla yaklaşıyolar bide motoru rotary kullansalardı dahada düşük satış yaparlardı bence

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ama aynı fiyata yüksek beygir.satılarda patlamada yaptırabilir.benim başım dönerdi mesela.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ya bu Wankel motorla ilgili biyerde bişey okudum ama nerde okuduğumu hatırlamıyorum...Wankel motor öyle söylendiği gibi 200000 km de biten bi alet değilmiş,en az 450000 km gittiği test edilmiş bu motorun  ;D yani Wankel motorlu bi araba alınabilir,endişe edilecek bişey yok gibi ortada  8:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ama aynı fiyata yüksek beygir.satılarda patlamada yaptırabilir.benim başım dönerdi mesela.

işin içinde beygir olunca benimde dönerdi ama heralde mazdanın bizim gibi müşterileri için satmayı hedeflediği araç düz mazda3 değil ya spor versiyonu yada rx8 dir heralde

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ya bu Wankel motorla ilgili biyerde bişey okudum ama nerde okuduğumu hatırlamıyorum...Wankel motor öyle söylendiği gibi 200000 km de biten bi alet değilmiş,en az 450000 km gittiği test edilmiş bu motorun  ;D yani Wankel motorlu bi araba alınabilir,endişe edilecek bişey yok gibi ortada  8:)

bu motorun hikayesi çok eskiler gidiyor.o zamanlar öyleymiş.ve fazla rağbet görmemiş.ama artık gelişmiş bi motor karşımızdaki.ve biçok marka kullanacak bunu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ya bu Wankel motorla ilgili biyerde bişey okudum ama nerde okuduğumu hatırlamıyorum...Wankel motor öyle söylendiği gibi 200000 km de biten bi alet değilmiş,en az 450000 km gittiği test edilmiş bu motorun  ;D yani Wankel motorlu bi araba alınabilir,endişe edilecek bişey yok gibi ortada  8:)

emin değilim volkan ama kullanımdan kaynaklanan sorunları daha çok açığa çıkartıyo heralde faik usta bana sen rx8 le 100.000 km yapamazsın demişti ama ben yapamam yani acemi şöför

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence Mazda3 te wankle kullanılsaydı aracın maliyeti artabilrdi :(  tamam daha az materyal kullanılıyor ama bilmiyorum teknolojisi baya fazla

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda3'te rotary kullanılsaydı Rx-8'e gerek kalmazdı, Mazda da 40.000 liralık bi otomobille kendi 80.000 liralık spor otomobilini vururdu...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sadece motor aksamı değişik olsaydı bence mazda 3'ün 80 milyar  biraz fazla olurdu.Sonuçta Rx8 83 milyar.Tabi motor değişip 230 beygir olunca ,değişimin sadece motorla kalmaz.Bence ozaman Mps ye gerek kalmazdı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda3 80 olurdu demiyorum ben, 40 - belki de 50 milyar bi araba varken sırf görüntüsü güzel diye 30-40 milyar fazla verilmezdi, Mazda3 Rx-8 satışlarını vururdu.

Nasıl ki Mazda Ford'u vurmamak için cabrio araç yapmıyor, aynı şey burda da geçerli...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ya rx-8 240 beygir değil mi.Yani rotary motorun bir tanesini m3'de kullansaydılar yine 120 ps.yapardı.Yine bize yeterdi bu icabında. ;D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Orası doğru ama bu seferde en çok satılan otomobil sınıfı olan compact sınıfta adı dayanıksıza çıkmış bi motor tipini kullanmak çok mantıklı olmazdı diye düşünüyorum. Zira Rx-8'in içine hamster motoru koysalar hastası gidip yine alır ama compact arabalar duygudan çok mantıkla alınıyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aslında olabilirdi ya,motor çeşitliği olurdu isteyen wankel motorla alırdı(mesela ben)  ;D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda3 80 olurdu demiyorum ben, 40 - belki de 50 milyar bi araba varken sırf görüntüsü güzel diye 30-40 milyar fazla verilmezdi, Mazda3 Rx-8 satışlarını vururdu.

Nasıl ki Mazda Ford'u vurmamak için cabrio araç yapmıyor, aynı şey burda da geçerli...

Kusura bakma yanlış okumuşum.Bugün idare edin hala kendime gelemedim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.