Guest axela

Rekortmen Mazda MX-5, 15 yaşında

Rekortmen Mazda MX-5, 15 yaşında

Başarısıyla en iyimser tahmincileri bile şaşırtan Mazda MX-5,15'inci yılını kutluyor. İlk olarak 1989 yılında Avrupa'da lansmanı yapılan Mazda MX-5'e olan talep, Japonya'dan ithal edilen sayıdan çok daha fazlaydı.

İmkanı olan müşteriler, MX-5'lerini Amerika'dan kendi çabalarıyla ithal ederlerken, MX-5'in Amerikan pazarındaki ismi olan "Miata"yı otomobillerinin arkasında taşıyanlara, gizli bir örgütün üyeleri gibi bakılıyordu. Fakat bu ithalat bile kolay değildi. Çünkü MX-5 Amerika'da bile daha başlangıçta başarılı satışlara imza attı. 1990'da pazara sunuluşunun bir yıl ardından yaklaşık 40 bin Amerikalı evlerinden işlerine yada yazlıklarına üstü açık bir roadster'le gitmeyi tercih etmişti. Talep o kadar büyüdü ki, karaborsacılara başvurmayanlar uzun teslimat zamanlarını beklemek zorunda kalmıştı.

Aslında Mazda MX-5 Amerika ve Japonya göz önüne alınarak geliştirilmişti ama, Avrupa'yı etkisi altına alması uzun sürmedi. Böylece Avrupa pazarına olan arz artırıldı. Bir süre sonra eski kotanın satış rakamları, yeni kıtanınkini geride bıraktı. Hatta sürpriz bir şekilde güneşe hasret yaşayan İngiltere ve Almanya gibi ülkelerdeki MX-5 satışları, diğer Avrupa ülkelerinden daha fazla oldu.

Esasında spesifik bir "niş" ürün olarak tasarlanan Mazda MX-5, tüm zamanların en çok satan roadster'ı olarak Guinness rekoru kırdı. İlk 10 yılda 500 bin adet Mazda MX-5 üretildi. 2003 sonu itibariyle, 677 bin Mazda MX-5 yollarda dolaşıyor. Bir "tebeşir çizimi" için fena bir kariyer değil. Gerçekten de Mazda MX-5'in doğumu, bir karatahtada yapılan tebeşir çizimiyle oldu. Bu, 1979 yılmda olmuştu ve o zamanlar bu tip pek de pratik olmayan otomobillerin zamanı değildi. Tüm iyi fikirler gibi, bu projenin de gelişimi zamana bırakıldı ve 729 kod numaralı dosya, Mazda'nın tasarım ve geliştirme bölümlerinin raflarında uzun süre bekledi. Bu süre zarfında Mazda MX-5 için bir çok alternatif fikir üretildi. Kimi mühendisler RX-7'deki gibi bir rotary motor önerdiler, kimi ortadan motorlu, kimiyse önden çekişli olmasını savundu. Sonunda konseptin şablonu belli oldu: Önden motorlu, arkadana itişli, şirin ve klasik iki koltuklu bir roadster üretilecekti. Tüm gerçek roadster'lar gibi uzun bir kaputu ve kısa bir bagajı ve manuel olarak elle açılıp kapanan bir kumaş tavana sahip olacaktı. Küçük ve hafif bir roadster konsepti, Mayıs 1987'de seçkin otomotiv eksperlerine ilk kez gösterildi. Reaksiyon inanılmazdı. Eksperler, Mazda MX-5'te bir bestseller, hatta hit potansiyeli görmüşlerdi.

Tahminler doğruydu, otomobil 1989'da Hiroshima'da halka tanıtıldığında, 'roadster'de rönesans' olarak yorumlandı. 1990 sonunda 10 binden fazla Mazda MX-5 yollarda dolaşırken, satışların tepe noktasına ulaştığı 1999 yılında showroomlardan 21 bin Mazda MX-5 çıktı. 2003 yılındaki kötü ekonomik şartlarda bile 18 bin 700 müşteri Mazda MX-5'i tercih etti.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fazıl o sol farın üstündeki ne ?

Bir de her mesajın altına resim koymak için bir program mı kullanıyorsun yoksa tek tek ekliyormusun ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fazıl o sol farın üstündeki ne ?

Bir de her mesajın altına resim koymak için bir program mı kullanıyorsun yoksa tek tek ekliyormusun ?

Bir nevi hava deliği.Sağ veya sol far kapağı değişiyor.Biraz görüntü olsun diye sanırım.Ben fotoğraf çekmesini seven biri olduğum için her msj altına farklı bir resim ekliyorum.Özel bir program yok.Sadece kesme ,tonlama ve küçültme işlemlerini photoshopta yapıyorum.İmage Shack'e yükleyip link alıyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fazıl galiba senin beyaz meleği yukarıdaki siyah şeytana dönüştüreceksin.Yani örnek araba olsa gerek. O0:nazar:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fazıl galiba senin beyaz meleği yukarıdaki siyah şeytana dönüştüreceksin.Yani örnek araba olsa gerek. O0:nazar:

Siyah şeytana bir hayli masraf etmem gerekiyor.Şu an boya bitti araba toplanıyor. Daha USA dan şeffaf arka stop ve krom depo kapağı getirtebildim anca.Xenonlar da tamam.Sıra jant ve lastiklere gelecek.Araştırma içerisindeyim.Rollbar yaptıracağım etc.Anlayacağın liste bir hayli kabarık.Teknoloji olarak MX-5 sizin Mazda 3 lerin yanına yaklaşamaz.O yüzden örnek olabilir mi bilemem.Bütün değişiklikleri sizlerle paylaşacağım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.