Jump to content

Mazda3 100.000 km bakımı


OveRMinD
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar geçtiğimiz hafta içinde (sanırım salı günüydü) 99.500 km'deki aracımı 100.000 bakımı için servise bıraktım. En son bakımı 84.000'de yapılmıştı yani malesef arabayı satarken "Tüm bakımları tam ve zamanında" diyemicem artık zira 90.000 bakımını atlamış olduk böylece.

Henüz arabayı almadım (kişisel sebeplerden dolayı) ama servisle konuştuğumda yağın çok kötü durumda olmadığını, 16.000 km'lik araya rağmen zarar verebilecek bi durum olmadığını söylediler. Tabi ki rutin prosedür olarak doğal olarak değiştirilecek yağ ama içimi rahatlatmak için sormam farz olan bi soruydu.

Neyse, gelelim asıl konuya, tüm fren disk ve balatalarının değişmesi gerekiyomuş, arkaların acil olarak değiştirilmesi lazımmış ama önler 110.000'e kadar götürür dediler. Maliyeti sorduğumda 4 disk + 4 balata için toplam 1030 YTL dediler. :eek: Sırf arkalar 340 YTL tutuyomuş. Disk değiştirme olayı bana biraz garip geldi, sonuçta bildiğim kadarıyla balataların bitmesi veya frenler çok sıcakken su tutulması gibi nedenle disklerin yamulması durumları haricinde disklerin pek değiştirilmediğini düşünüyodum. Benim hiç öyle balataların tamamen bitmesi gibi bi durum olmadı, arabayı da zaten yılda 2 kere yıkatıyorum, o da olamaz...

Toplam 1030 YTL fiyat nasıldır bilemiyorum ama bana asıl garip gelen şey arkaların 340 YTL, önlerin 690 YTL olması. 2 kattan fazla bi fiyat farkı var eğer telefonda yanlış duymadıysam. Bizim ön ve arka fren sistemleri arasında bi fark var mıydı yaw?

Herneyse, pazartesi günü alıcam arabayı, yapılan tüm işlemleri ve masrafları o zaman detaylı olarak yazarım ama şu disk işi aklıma takıldı...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi ben bu arabaya daha en az bi 2 yıl ve ~100.000 km kafadan binicem yolda bırakmadığı veya bu süre zarfında bi şekilde piyango filan çıkmadığı sürece. -ki Mazda'nın yolda bırakması zor bi ihtimal, piyango oynamayan birine de piyango çıkması daha da zor bi ihtimal :)

Belki biraz eski kafalıyım ama frenler için yan sanayiye güvenemiyorum, fren sonuçta, arabayı yavaşlatıyo ve kesinlikle %100 çalışması lazım. Aslında orjinal Mazda diye taktıkları parçalar da yan sanayi parçanın marka vurulmuş hali ama insanın içi rahat etmiyo yine de. Tabi 10.000 km sonra ön diskleri değiştirirken ne düşünürüm belli değil...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi ben bu arabaya daha en az bi 2 yıl ve ~100.000 km kafadan binicem yolda bırakmadığı veya bu süre zarfında bi şekilde piyango filan çıkmadığı sürece. -ki Mazda'nın yolda bırakması zor bi ihtimal, piyango oynamayan birine de piyango çıkması daha da zor bi ihtimal :)

Belki biraz eski kafalıyım ama frenler için yan sanayiye güvenemiyorum, fren sonuçta, arabayı yavaşlatıyo ve kesinlikle %100 çalışması lazım. Aslında orjinal Mazda diye taktıkları parçalar da yan sanayi parçanın marka vurulmuş hali ama insanın içi rahat etmiyo yine de. Tabi 10.000 km sonra ön diskleri değiştirirken ne düşünürüm belli değil...

Benim güvendiğim bir Mazda ustası var.Bende senin gibi kıllanıyordum.Fakat o bana rahatlıkla kullanabilirsin dedi.Tabi yan sanyininde kaliteli-kalitesis çeşitleri var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Okan balataları ve diskleri birde dışarıdan sor,biz geçen yıl toyotanın 4 balata değişimine servis 230 ytl istemişti kızdık aynı orjinalini dışardan 80 ytl ye aldık ve sanayide 20 ytl verip başka bir ustaya taktırdık,sonra bizi merkezlerinden aradılar böyle böyle yaptık dedik ve servisten şikayetçi olmuştuk..Aynı parçalarda dışarıyla servis arasında bayağı fiat farkı oluyor.

Birde disklerde eğilme veya çapaklanma olduğundan değişim lazım demişlerdir,çarklatma yaptırabilirsin,tabiki servislerde parça tamiri söz konusu değildir,diski söktürüp dışarda çarklattırabilirsin

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Diskler de zamanla bitiyor balata gibi yani bitmek değil de inceliyor..Sen yine de sanayide bi ustaya baktır gerçi sende elle anlayabilirsin incelip incelmediğini...Diskler inceldiyse torna kurtarmaz haliyle değişmesi gerekir balataların bitik olmasa daha yeni disk takıldığında balatalarında değişmesi gerekir böylece diskte yeni balata yer yapmış olur...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Okan ön ve arka diskler arasında çap farkı var, hatta benim gözümü rahatsız ediyor, o derece.. :)

Diskleri traşlamak gerekiyorsa ve traşla kurtarıyorsa serviste de var o alet, yaparlar, yalnız telefonda olmaz, bizzat gidip Mustafa Abi ve Mert'i karşına alıp iyicene konuş bence..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

okan eğer torna ile düzelecek durumdaysa disklerin ve sen yine de o kadar para vereceğim diyorsan biraz daha düşün derim ben. eğer pistlerde fırtına gibi esmiyorsan o diskler rahat rahat görevlerini yerine getirir. ha yok eğer ki ben japonlardan daha zenginim diyorsan o zaman başka, sen bilirsin ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar bu sabah arabayı aldım, bu arada ön ve arka diskler arasındaki fiyat farkını da sordum, önler soğutmalıymış bizde (hava kanalcıklı dedikleri olay heralde) arkalar diilmiş, o yüzden o kadar fark varmış...

Neyse çok uzatmadan hemen fatura dökümüne geçelim:

Yağ Filtresi : 12,39

Arka Sağ - Sol Link Kolu : 163,17

Arka Fren Diskleri : 284,76

Arka Fren Balataları : 199,82

Motor Yağı : 42,00

Karter Tapa Conta : 0,20 :D :D :D

Motor Temizleyicisi : 9,32

Cam Yıkama Suyu : 1,00

Cam Sabunu : 1,90 (Bu da bizim beyaz kalıp zabunlardan mı acaba :D)

Fren Balata Temizleyicisi : 5,08

Saf Su : 0,75

Hava Filtresi : 50,40

Motor Temizliği İşçiliği : 20,00

Arka Disk - Balata Değişim İşçiliği : 25,00

10.000 Km Bakım İşçiliği : 59,20

Toplam : 874,99

%18 KDV : 155,29

FATURA TUTARI : 1.018,00 YTL

Demem o ki, 99.999'de satın arabanızı :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Lİnk kolu nedir yaw? Okan çok şükür ki daha bu masrafı yapmadım arabaya  ;D 150.000 km oldu heralde at mt fren olayında bu kadar fark edebiliyor...en son bakımı sanayide 70 liraya yaptırmıştım hava filtresi , yağ değişimi , yağ filtresi, fren hidroliği eklettim bi de cam suyu  :tey:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Link kolu meşhur "lıkırtı" sesinin kaynağı ve araba yeniyken garantiden değişen parça. Yine ses yapmaya başlamıştı boşluk yapmış deyip değiştirdiler. Kıllatmadım artık garantiye sokun diye, çünkü yaylarla jantlarla garantiye sokmayacakları belliydi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...