Ilgaz-p

Mazda3 Veda

2 yıl önce 93 model mazda 323 ümü satarak aldığım 2006 model mazda3 ümü dün itibari ile satmak zorunda kaldım aracı aldığımda lpgden kaynaklı üst kapağını yaptırdım yaklaşık 50.000 km kullandıkta sonra tekrar subap yaktı bende aracımı bu şekilde sattım. evde 2 adet mazdamız vardı şu an sadece 92 model mazda 323 mevcut:. 

yeniden araç bakmaya başladım ancak lpg den çok soğudum bu mazda3 e de benzinde binecek gücüm yok bu sebepten dolayı opel astra 1.3 dizel veya eski kasa c5 1.6 HDİ tarzında bir araç almayı düşünüyorum 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi hayırlısı olsun. Bahsettiğiniz diğer Otomobillerde LPG'den dolayı problem olmuyor muymuş?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi hayırlısı olsun. Bahsettiğiniz diğer Otomobillerde LPG'den dolayı problem olmuyor muymuş?

bahsettiğim diğer araçların dizel olanlarına bakacağım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayılı olsun. Ülke şartları malesef bu tür şeylere zorluyor insanları. 

Ilgaz-p bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun, inşallah kafana göre bir araç bulursun

Ilgaz-p bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi geçmiş olsun üzücü olmus bu iki modele de bakma tavsiyem TDI yada TDCI olan dizellerdir.iki tane hdi motor eskitmis kullanmis biri olarak söylüyorum herseyin hayırlısı olsun

Ilgaz-p bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Cok tesekkurler en kotusude araci istemiyerekte olsa satmak. Hayirlisi boyleymis. Simdilik 1-2 sene bu şekilde idare ettikten sonra tekrar mazda3 e donus yapacağım . Normalde subap erimesi bu kadar erken olmaz. Ben birde aracı sakin kullandığim halde 50.000 km de yapmasi canımı sıktı . 8000 km oldugunda yagimi değiştirdim. Hava filtre hep orjinal ve yeni olmasina ragmen bu sekilde oldu. Geriye tek kalan lpg montaji. Demekki lpg de montaj çok onemliymis bunu anladım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayırlısı olsun kismetten ötesi yok :)

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Ilgaz-p bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Umarım Mazda'dan sonra alacağınız aracınızdan da en az Mazda kadar memnun olursunuz.. ve arayı soğutmadan tekrar Mazda'ya dönersiniz :)

Ilgaz-p bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi geçmiş olsun üzücü olmus bu iki modele de bakma tavsiyem TDI yada TDCI olan dizellerdir.iki tane hdi motor eskitmis kullanmis biri olarak söylüyorum herseyin hayırlısı olsun

 

Bilgi:

TDI dediğiniz sanırım VW gurubunda kullanılan motor.

TDCI dediğiniz gurup, fordun araçlarında isimlendirdiği gurup olsa gerek. 

HDI diye isimlendirdiğiniz de Peugeot ve Citroren (PSA) gurubunun motoru olsa gerek.

 

Ford'un bünyesindeki 1.4 ve 1.6 TDCI diye isimlendirilen motorlar, Peugeot firmasından alınmaktadır. Mazda da kullanılan 1.6 Dizel de aynı motordur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi:

TDI dediğiniz sanırım VW gurubunda kullanılan motor.

TDCI dediğiniz gurup, fordun araçlarında isimlendirdiği gurup olsa gerek.

HDI diye isimlendirdiğiniz de Peugeot ve Citroren (PSA) gurubunun motoru olsa gerek.

Ford'un bünyesindeki 1.4 ve 1.6 TDCI diye isimlendirilen motorlar, Peugeot firmasından alınmaktadır. Mazda da kullanılan 1.6 Dizel de aynı motordur.

Evet TDI WV AUDI SEAT SKODA da kullanılıyor sanırım kimsenin itirazı olmaz en iyi dizel motor bu

Ayrıca TDCI ile hdi arasında fark var tdci hdi motora göre sahsi fikrim açık ara önde mazda 3 de ayni motor kullanılmasına nazaran fordun şanzıman dişli farklılıklarindan ötürü bambaşka gidişi var

Lafin özüne gelicek olursak hdi den benim canım cok yandi ki 5000 km de bir yağ değiştiren dizel kurallarina uyan biri olarak tavsiyem alman yada japon üretimi yada patentli arac almanizdir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bana göre lpg de önemli olan montaj yani usta, çok iyi montajda çok uzun süreli kullanimlarim oldu mazda 323 94 modelde 140000 km mazda 1 de 50000 2 sinde de motorla ilgili hiç bir sorun yaşamadım. Usta çok önemli..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bana göre lpg de önemli olan montaj yani usta, çok iyi montajda çok uzun süreli kullanimlarim oldu mazda 323 94 modelde 140000 km mazda 1 de 50000 2 sinde de motorla ilgili hiç bir sorun yaşamadım. Usta çok önemli..

 

Engin, bir önceki aracında sen de uzun süre LPG ile kullandın, hatta bize de ön ayak olmuştun :D Onu ne kadar kullandın LPG'de ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet TDI WV AUDI SEAT SKODA da kullanılıyor sanırım kimsenin itirazı olmaz en iyi dizel motor bu

Ayrıca TDCI ile hdi arasında fark var tdci hdi motora göre sahsi fikrim açık ara önde mazda 3 de ayni motor kullanılmasına nazaran fordun şanzıman dişli farklılıklarindan ötürü bambaşka gidişi var

Lafin özüne gelicek olursak hdi den benim canım cok yandi ki 5000 km de bir yağ değiştiren dizel kurallarina uyan biri olarak tavsiyem alman yada japon üretimi yada patentli arac almanizdir.

 

Peugeot, Citroen, Ford, Mazda, Volco hepsi aynı motoru kullanıyor. Biri CRDİ, biri HDİ, biri bilmem ne diye isimlendirmiş.

 

Ford focus 1.6 TDCİ ile mazda 3 1.6 CR dizeli trafiğe kapalı alanda bizzat denedik. Focus' un hiç şansı olmuyor. 2 boya yakın arayı açıyor Mazda. 200' e kadar böyle. Son dişli oranının düşük olmasından dolayı Focus son hızda geçebilir. Son hız dediğim 220 den sonra. Mazda3 220 yi gram geçmiyor. 4250 devire geliyor ve artık gitmem diyor. Focus o hızlarda 4000 civarı devir çeviriyor.

 

Mazda3 ü geçtim A180 CD (109 bg) ' yi bile geçemiyor Focus.

oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Engin, bir önceki aracında sen de uzun süre LPG ile kullandın, hatta bize de ön ayak olmuştun :D Onu ne kadar kullandın LPG'de ?

Mazda 3 1.nesilde 50.000 km kullandım hiç bir şeyi yoktu. Şimdi okuyunca şaşırıyorum. İzmir de tanıdığım çok iyi bir usta vardı çiğli de.. En az 15 tanıdık kişinin lpg montajını yamıştı değişik modellerde hiç problem yaşamamıştık...

Ilgaz-p bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun abi , Yeni alacağın mutlu eder seni umarım.

Ilgaz-p bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

herkeze çok teşekkürler

bende araştırmalarımda en iyi dizel Motor TDİ yani VW gurubuna ait motor.

lpg olayına gelince millet aygazı kötülüyor ama aygazın yağlı olması motoru koruduğu düşüncesine vardım

otogazı hep Po dan aldım nadiren de olsa aygaz kullandım. ancak aygaz kullandığımda aracın gidişi bir farklı oluyordu. ve diğer konu lpg de montaj çok önemli benim aracımda 50.000 km de yapması aracın otomatık olmasına veriyorum çünkü düz vitese göre devir saati sürekli hareket halinde düz vitesde bu yıpranmanın biraz daha uzun sürede olacağı kanaatindeyim. 

ancak düz vites mazda 3 lerde 7-9 litre arasında benzin tüketeceğini düşünürsek lpg montajına pek gerek kalmıyor.

ben aylık 1000 km yol yaptığım için birazda cebime göre bir araç almak gerekiyor. dizel mazda3 için şu an müsait değilim ilerde kısmet olursa inşallah 

oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.