oguzhan89

Mazda 626 Mikser Ve Bant Olayı

6730680b9a4e4958ca3ebd9c816c0fd5.jpg
Manifold dan gelen yere yarim bant yapılıp hava yönünü de oraya çevirdi ithal markanin yetkili servis hatta ithalatçısı gaz yemesi hızlandı ama ben pek hoşnut olmadım söktum çünkü hava kaçağı hiç yok tüm vidalar sıkılı sıvı contalarla destekli kendim gaz ayari yaptim idarelik çalışmasında vs sıkıntı yok, sizlerin aracinda durum nasil ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bende bant falan yok zaten regülatör düzenli çalışıyorsa banta ihtiyaç yok. zararlı bir uygulama en doğrusu bantsız önden soğuk havanın gireceği şekilde çalışması. (Tabi erzurum gibi kutup kenarında yaşamıyorsanız :) )

Bu arada LPG regülatörüne giren ana lpg borusuna bağlı olan şey nedir?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bende bant falan yok zaten regülatör düzenli çalışıyorsa banta ihtiyaç yok. zararlı bir uygulama en doğrusu bantsız önden soğuk havanın gireceği şekilde çalışması. (Tabi erzurum gibi kutup kenarında yaşamıyorsanız :) )

Bu arada LPG regülatörüne giren ana lpg borusuna bağlı olan şey nedir?

Filtre sanırım...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Araci aldığım kişinin tasarruf cihazı diye kandirilip taktirdigi gereksiz birsey :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bant olayı işin basitine kaçan ustamsı insanların işi. Düzgün çalışan bir regülatör ve düzgün çalışan bir karbüratör işi bilen bir adamın elinde muhteşem bir ayar tutar. Yıllarca karbüratörlü araç kullandım, bir kez olsun bant kullanmadım.

oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bant olayı işin basitine kaçan ustamsı insanların işi. Düzgün çalışan bir regülatör ve düzgün çalışan bir karbüratör işi bilen bir adamın elinde muhteşem bir ayar tutar. Yıllarca karbüratörlü araç kullandım, bir kez olsun bant kullanmadım.

üst devirlerde fakir karışım oluyor ayarlarla araç otomatik olunca hiç bir zevki olmuyor,blos lpg,kazık mikser yada ms olmadan olmuyor ben hiç memnun değilim bu şekilde

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

üst devirlerdeki karışım da ayarlanabilir. regülatörden miksere giden kalın borudaki ayar vidası bunun için. Bunu açtığın zaman alt devirlerdeki zengin karışımı da sarı vidayı kısarak dengelersin. Ben sırf bunun için o2 sensörlü bir devre düzmeyi düşünüyorum. Etrafına bakın kullanılmayan atılmış o2 sensörü bulursan devresi basit. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi mikserle olmuyor bu iş ne ayarlar neler neler denedim hepsi hikaye şuan cok güzel maşallah ama her zaman araba belli ediyor yetmiyor diye ben ustanin yaptığı ayari yarim tur daha açarak kullanıyorum olmuyo en azından bir benzinli tadi gram yok mikser çok engelliyor. Oksijen sensörü güzel fikir ama buna birde afr ekledim mi super olur ama bu anca blos gibi yada ms türü işlerde artı getirir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kardeşim ben mikser kullanmıyordum, lpg yi direk karbüratöre veriyordum bu da sana her devirde karışım ayarı yapma imkanı tanır ;)

oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ms en kesin çözüm.

Benim aklıma daha farklı bir fikir gelmişti aklımdaki en basit proje halen bu. Common rail mazot enjektörleri 2000bar gibi bir basıncı kaldırabiliyor bizim 10-12 barlık LPG basıncını niye kaldırmasın ki? LPG yi doğrudan regülatöre maruz bırakmadan enjektörle hatta tek bir enjektörle tek nokta enjeksiyon sistemi gibi kullanabiliriz. Tabi yine akışmetre veya map sensörü kelebek pozisyon sensörü ,sıcaklık sensörü ve oksijen sensörü gerekli ve tabi ki bunları anlık izleyecek bir yazılımsal organ. Bu şekilde turbo için bile LPG gayet sağlıklı kullanılabilir. Tek problem enjektörden buharlaşan LPG nin enjektörü soğutacak olması bu da aracın soğutma sisteminden alınacak bir destekle halledilebilir. Böylelikle LPG nin havayı soğutmasını da pistonlara gidecek fazla oksijen olarak lehimize çevirebiliriz diye düşünüyorum. 

oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kardeşim ben mikser kullanmıyordum, lpg yi direk karbüratöre veriyordum bu da sana her devirde karışım ayarı yapma imkanı tanır ;)

 

ms en kesin çözüm.

Benim aklıma daha farklı bir fikir gelmişti aklımdaki en basit proje halen bu. Common rail mazot enjektörleri 2000bar gibi bir basıncı kaldırabiliyor bizim 10-12 barlık LPG basıncını niye kaldırmasın ki? LPG yi doğrudan regülatöre maruz bırakmadan enjektörle hatta tek bir enjektörle tek nokta enjeksiyon sistemi gibi kullanabiliriz. Tabi yine akışmetre veya map sensörü kelebek pozisyon sensörü ,sıcaklık sensörü ve oksijen sensörü gerekli ve tabi ki bunları anlık izleyecek bir yazılımsal organ. Bu şekilde turbo için bile LPG gayet sağlıklı kullanılabilir. Tek problem enjektörden buharlaşan LPG nin enjektörü soğutacak olması bu da aracın soğutma sisteminden alınacak bir destekle halledilebilir. Böylelikle LPG nin havayı soğutmasını da pistonlara gidecek fazla oksijen olarak lehimize çevirebiliriz diye düşünüyorum. 

ms en ideali sorunsuz verimli ve %100 performans ama bunu elde edene kadar kazık mikser yada blos mikser en iyi çözüm dizel enjektör fikri çok zor olur gibi geldi abi bana ama düşünmek fikir üretmek lazım illaki :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kazik miksere örnek olarak paylaştım

706983e343503d05d9dc32b4657e381e.jpg51f9c47b6c8b31fda7898f11bada3be5.jpg84ee951db8185e6e7bb9e7e6b622b358.jpg5fd37a4c3bfff424a2ed107861736ea7.jpgf23d0a07d4c098a1a22786efc561e532.jpg7ce51d5c15d7c33f02a7fc58ffff64bd.jpg

"ALINTIDIR"

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.