bykenan07

Mazda6 Lpg Yakıt Tüketimi Ortak Konu

mazda 6 konusunda lpg tüketimini pek yazan yok sakıncası yoksa bende buradan paylaşayım >:D

 

Bu arada bujileri Burak beyden aldığım orjinal bujilari ile 1000 km önce falan değiştirdim performans arttı ve son ölçümlerde yakıtında düştünü gördüm

..

Geçen hafta antalyadan izmire gittim geldim. düzler çamından çıktıktan sonra fulledim depoyu 2,35 civarı idi litre fiyatı. depo 34 litre lpg aldı cc açık 115 km sabit hızda, Klima 24'C de sürekli açık 4 kişi...

420 km de benzine geçti ve hızı 90 a düşürüp tekrar lpg ye alıp 20 km de daha gittim ve yine benzine geçti araç toplam lpg ile  420+20: 440 km gitti, 100 km de 7,8 litre gibi bi tüketim gerçekleştirdim.

100 km de 7,8*2.35 : 18,3 tl yaktık oda kmde 184 kuruş değerini gördüm şaka gibi ama gerçek...

 

Dönüşte otobanda shell de fulledim yine odabanda haliyle biraz daha hızlı olduğumuz yine cc açık 130  aralığında 400 km de benzine geçti.

100 km de 8,5 litre yaktık.

8,5*2.45 : 20.82 tl lik tüketimiz oldu.

 

odabanda birde küçük bi hız testimiz oldu() aracı zorlamadan 210u  gördüm araba daha kesiciye girmemişti, fakat karşı şeritten gelen ford connectin refüje çarpıp takla atması sonucuo (Allah tan ölen olmadı) panik ile yavaşladım ve durdum bi daha deneyemedim daha fazla hız görebilrmiydim bilmiyorum.

 

Bu arada araç manuel 2002 mazda 6 ilk üretim 2003 model yani :hi:

şu anda 315.00 km de 80.000 km oldu lpg takılalı zavoli kit mevcut :nazar: maşallah de nazar değmesin :dua:

Yazın Bujiler değiştiğinde kompresyon testi yapıldı 128 gibiydi yanlış hatırlamıyo isem.

bi 80.000 daha gider diye düşünüyorum sübap sıkıntısı yaşamadan :tey:

3800 devirde benzine geçecek şekilde ayarlandı..

1. nesil M6 lıların motoru makyajlı kasanın 6 ileri motoruna  göre daha dayanıklı gibi sanki lpg ye yada benim canım öyle istiyo >:D

 

şehir içi tüketimi merak edenlerde olabilir. antalya merkezde oturmadığım için bizim burada Işık falan yok birde pek fazla kullanmıyorum. gittiğim yerlerde 15 km civarında, size kıyasla sağlıklı bi değer yazamam. yinede ordalama 33 litre lpg ile duruma göre  320 km civarında gidiyor.bu arada  kışın 400 m de falan lpg ye geçiyor . kullandığım Lpg İpragaz.

 

kısaca şehir içi  320 km de 33 litre Lpg+ 2 litre ye yakın benzin yakıyor.

Güncel fiyatlardan

100 km de 10,5 lt lpg* 2,35: 24,67

100 km de 0,6 lt benzin*4,65: 3,0

Şehir içi 100km de 28 kuruş :)

 

 

 

bir arkadaşımda aynı ortak motora sahip  2003 mondeo var oda 350.000 km de 200.000 kmde lpg takıldı hala kullanıyor subap sıkıntısı yaşamadı. ^-^

Burak bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ellerine sağlık, ayrı bir konu olarak düzenlendi ;)

bykenan07 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ellerine sağlık, ayrı bir konu olarak düzenlendi ;)

Sağolasın abi.

Sanda zahmet ettik kusura bakma ayrı bi konu olmayınca mazda 3 topiğine yazmış bulundum.

Çok güzel değerler bunlar

Teşekkürler.Sadece 2.0  lt lik motorun sakin kullanıldığı takdirde 1,6 ile aynı değerlerin görebiliceğini paylaşmak istedim..

Yakıt fiyatları düşerse değerler dahada iyileşecek inşallah :tey:

LPG 3 e yaklaşmıştı bi aralar benzin deseniz 5,1 :sopa:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazdanın özellikle büyük hacim motorları tüketim konusunda bilmeyen adamın dudaklarını uçuklatacak kadar iyi ;) 

bykenan07 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazdanın özellikle büyük hacim motorları tüketim konusunda bilmeyen adamın dudaklarını uçuklatacak kadar iyi ;)

 

Küçük hacimliler de zıttı gibi. Hele bir de otomatikse :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Küçük hacimliler de zıttı gibi. Hele bir de otomatikse :)

Boşuna dememişler bigger is better diye :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Küçük hacimliler de zıttı gibi. Hele bir de otomatikse :)

otomatik candır can,  ama malesef manuel kullanıyoruz şehir içinde az yaksın diye :kanka:

belki bi kaç yıl sonra 2014 ün otomatik bi skyactiv mazda 3 ünü  alarak yarım kalan otomatik aşkımızı yaşarız :dua:

Bir de vergi kıskacı olmasa ;)

Aaah o Vergi kalemi olmasa, binilecek tek araba 2.4 executive honda accord 190 küsür hp  :kafa:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kaç yılına kadar ki mazda 6 lar lpg uyumlu arkadaşlar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, drakyuz :

kaç yılına kadar ki mazda 6 lar lpg uyumlu arkadaşlar

2011-2012 model Makyajlı Mazda 6 Sport donanımlılar, ülkemizde Lpg uyumlu değil. Y.dışında forumlarda lpg uygulamalrı var. Ama ülkemizde şu ana kadar yok. Uygulamaya kalkıldığında da çok maliyetli deniliyor..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
02.12.2016 at 13:53, İlhan :

2011-2012 model Makyajlı Mazda 6 Sport donanımlılar, ülkemizde Lpg uyumlu değil. Y.dışında forumlarda lpg uygulamalrı var. Ama ülkemizde şu ana kadar yok. Uygulamaya kalkıldığında da çok maliyetli deniliyor..

Bir gün bir çılgınlık edip benim aleti makyalı 6 ile takaslayıp lpg'ci olma gazım vardı ufaktan, artık yok :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • kuzey55
      Yazan: kuzey55
      son 1 aydır (ilgisi varmı bilmem ama havalar soğuduktan sonra) herzaman olmasada  ayda 3-4 kere benzinden lpg ye geçişte sorun yaşadım. aracı çalıştırıyorum hareket halinde benzinden lpg ye geçiş yaptığında bazen motor ışığı yanıp sönmeye araba teklemeye başlıyor. elimle benzine alıyorum benzinde gidiyorum araba ısınana kadar ısınınca elle lpg ye çevirdiğimse sorun yok. yada durduğum yerde aracın ısınmasını dolayısıyla benzinden lpg ye geçmesini beklersem yine sorun yok.. sadece araba soğukken hareket halinde benzinden lpg ye geçerken bu sorunu yaşıyorum. arabam 1.5 senedir bende yani geçen kış da bendeydi böyle bir sorun yaşamamıştım. nedeni hakkında fikri olan varmı?
    • Gökhan
      Yazan: Gökhan
      Bu böyle olmayacak, arkadaşlar 626larınızın 100kilometrede kaç metreküp LPG yaktığını burada belirtir misinz?
      Kullanım şartlarını da (Devir, vb.) belirtmeniz ileride fikir edinecekler için iyi kaynak olur.
      Ama lütfen kuruştu, peniydi, sentti yazmayın. İki gün sonra bu veriler hiç bir halta yaramıyor.
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      14.0:1 sıkıştırma oranına sahip benzinli motorları ile dikkat çeken Mazda, bu oranı 18.0:1'e çıkartmayı hedefliyor
       
      Avrupa Ar-Ge Şefi Kenichiro Sarutawari'ye göre Mazda benzinli motorlarının verimlilik oranlarını 2020'ye kadar %50 arttırmayı planlıyor.  Benzinli motorların şu anki verimlilik oranları %40'ı buluyor, 5 yıl içerisinde bu %60'a çıkartılacak. Bu verimlilik hedefine ulaşmak için homojen şarj basınçlandırmalı ateşleme teknolojisi (HCCI) geliştiriliyor. Bu sistemde karışım kıvılcım yerine dizel gibi basınçla ateşleniyor. Bu da kompresyon oranını 14.0:1'den 18.0:1'e çıkartmayı ve vuruntuyu önlemek için hassas bir yanma kontrolünü gerektiriyor. Hedef benzinli motorun daha temiz emisyonları ile dizelin verimliliğini biraraya getirmek. Skyactiv verimlilik programının bir parçası olarak Mazda aynı zamanda yakıt enerjisinin %30'unu tüketen, egzoz sisteminde kaybedilen ısıyı azaltmanın yollarını arıyor.
       
      Firma 2002 yılında Mazda 6'yı geliştirdiğinden beri verimlilikle ilgili şu anki politikasını oluşturmaya başlamıştı. Mazda 6 bu politikanın ilk nesliyken, CX-5 crossover ise 7. nesil olacak. Ar-Ge Şefi Kenichiro Saruwatari Skyactiv programının ana hedefinin değişmediğini, zaman zaman bir adım ileri götüren yeni teknolojiler ve materyaller eklediklerini belirtiyor.

       
      Mazda yakın zamanda Toyota ile ortaklık kurduğunu duyurdu. Bu ortaklık sonucunda Mazda'nın bir plug-in hibrit modeli üretmesi bekleniyor. Ayrıca nenzinli arabaların da kuyudan tekere verimliliği ile elektrikli arabalarla yarışabileceğini ön gören Mazda, Skyactiv 2. nesil motorla ortalama bir model için yaklaşık 80g/km kuyudan tekere CO2 emisyonları hedefliyor. 3. nesil Skyactiv motorları bunu daha da ileri götürebilir. Mazda, kesin bir tarih vermese de 50gr/km kadar düşük ortalama kuyudan tekere CO2 emisyon değerleri uzun dönemde hedeflediğini de belirtiyor. 
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Niyetlendik bakalım bir işe, Allah utandırmasın.
       
      Mevcut guzumdan çok memnun olmama rağmen. Daha büyük geniş, ferah ve en önemlisi otomatik vites otomobile ihtiyaç duyuyorum. Hem ikinci çocuk hem ilerleyen yaşla beraber alışkanlıklarda yavaş yavaş değişiyor gibi.
       
      Guzumdan da ayrılmak zor olacak, bu güne kadar aracıma ilave  yaptıklarıma bir çoğunuz şahit oldunuz. O yüzden florasanı olan abimi işliyorum, sat kurtul benim aracı sana vereyim diyorum.
       
      Piyasada 2011 Mazda 6 çok az. Olanların çoğuda İstanbul dışından. İlan açıklamalarında kimisi yetersiz, kimiside soru işareti oluşturuyor kafada.
       
      Bakalım kısmetimizde varsa buluruz, bütçemize göre bir Mazda 6
    • Evreka
      Yazan: Evreka
      Merhaba arkadaşlar,
       
      Uzmanına veya konudan mağdur olan benim gibi kader arkadaşlarıma 2 önemli sorum olacak. Aracıma 50-60 tl LPG alıyorum 4 led full olarak doluyor ve şehir içinde en fazla 125 km yol yapıyorum ikaz ışığı yanıyor, LPG bitiyor. Bu kesinlikle normal değil farkındayım... Bunun nedenlerini sormuyorum bir sürü nedeni olabilir. Ama özellikler şundan olmazsı kuuvetle muhtemel diyebileceğimiz bir konu varsa onu öğrenmek isterim.
       
      Diğer en önemli sorum ise özellikle 100 km hız ve 3000 4000 bin deviri geçtiğimde içeri çok fazla tüp kokusu geliyor. Ne kadar hassas ve devirli kullanırsam kullanayım engel olamadım. Özellikle ani gaz kesme ve hızlanmalarda geliyor diyebilirim.
       
      Karbüraötrde gaz kesme kelebeinde sorun olabilir henüz baktırmadım. Bunun nedeni benim için önemli bilenlerden ya da tahmini olan arkadaşlardan yardım rica ediyorum.
       
      Bu arada otomatik şanzımandır.
       
       
      Hepiniz sevgiyle sağlıcakla kalın
       
       
       


Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.