Roxmarcell

Mazda 3 Şanzıman Hakkında Sorular

Merhaba arkadaşlar. Kasım 26'sında M3 aracımı satın aldım. başta çekincelerim vardı ama artık iyi ki de mazda almışım diyorum, eleştirilere kulak tıkıyorum. Siz değerli ve tecrübeli arkadaşlara bir kaç sorum olacak.

 

Soru 1. 2005 mazda 3'te kullanılan şanzıman teknolojisi nedir? CVT olarak duymuştum bu şanzımanın çalışma prensibi nedir, arıza çıkarma ihtimalleri vs. var mıdır?

 

Soru 2. Tiptronik şanzıman olduğu için yüksek eğimli yerlerde geri kaçırma oluyor ancak manuel kullanımda 2. vitese alınca bu sorun ortadan kalkıyor diye duydum. Peki bu durumda nasıl yapmalı yani araç bayır yukarı 2. viteste kalkmayacağına göre araca bir miktar gaz verip ayak gazda iken vitesi 1 alsak (geri kaçırma olayını sıfıra indirgemek için) şanzıman açısından sorun çıkarır mı? 

 

Soru 3. aracı D seçeneğinde kullanırken 40-45 km hızlarda 3. vitese geçtiğini görüyorum. Dolayısıyla düşük devirde vites yükseltmiş oluyor. Bu bir arıza mıdır? Eğer normal ise yakıt tüketimine etkisi nasıldır?

 

Saygılar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende kasislerden normal geçişlerde çok aşırı yavaşlamazsa eğer 3.vitesle geçiyorum. Bana da ilk başlarda anormal bir durum gibi geldi ama sonraları alıştım. Yakıt tüketimine etkisini bende merak ediyorum.  Cevap verecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tork konvertörlü otomatik şanzıman kullanıyor Mazda. Yol durumuna göre 40 km hızda 4 e bile atabilir sorun yok.

mazda_ozan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Otomatik şanzımanlar yakıt tasarrufu sağlamak maksadıyla yüksek viteste gitme eğilimliler, bazı araçların şanzımanında Power/Sport modları olur, bu tuşu devreye soktuğunuzda vitesler daha üst devirlerde yükselir, performansa öncelik tanınır , tasarruf 2. planda kalır.

 

Otomatik şanzımanlara aracın ağırlığını bindirmek zamanla şanzımana zarar verir diye söylenir. Dolayısıyla rampa kalkışlarında el frenini çekip  kalkmaya çalışmak daha mantıklı.Bazı geri kaydırmaz denen tam otomatiklerinde dik rampalarda bir miktar geri kaydığı görülmüştür.

mazda_ozan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

* Aracınızda kullanılan şanzıman Mazda'nın Activematic diye adlandırdığı tork konvertörlü şanzımandır. Sorunsuzlukta üzerine yoktur diyebiliriz. Otomatik şanzıman kullanma prosedürlerine uyduğunuz sürece arıza çıkarması çok zor ihitmal.

 

* Geri kaçırma olayında 2. viteste bırakma işini ben de denedim, güzel çalışıyor sıkıntı yok. Uzun süreli park etmelerde şanzımana zarar gelebileceğini düşündüğüm için el freni opsiyonunu kullanıyorum.

mazda_ozan ve Roxmarcell bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi paylaşımında bulunan arkadaşlara teşekkür ederim. Bu platform sayesinde mazda sahibi olma ayrıcalığını daha derinden hissediyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar ortada aslında bi kavram sorunu var. 

Mazdanın kullandığı şanzıman yarı otomatik değil tam otomatik şanzıman. Fakat tam otomatik şanzımana, manuel kullanım fonksiyonu eklenmiş. Fakat çalışma mantığı tam otomatiktir. Araçta baskı balata filan yoktur.

Türkiye'de yarı otomatik şanzıman için triptronik tabiri kullanılıyor. Yarı otomatik şanzıman ise bildiğiniz manuel şanzımana otomatik fonsiyonu eklenmiş. Örnek olarak Toyota MMT, Honda iShift şanzımanlar. Bu şanzımanlar bildiğiniz manuel vites mantığıyla çalışır, araç sizin yerinize debriyaja basar ve araçlarda baskı balata vardır. Avantajı ise yakıt tasarrufudur. Manuel mantık ile çalıştığı için yakıt tüketimi daha düşüktür.

Fakat Türkiye'de bu araçları tam otomatik gibi sattıkları için kullanıcılar yanlış yönlendirildi ve çok fazla sorun yaşayan oldu. Yanlış bilmiyorsam Honda 2 yıldır Türkiye'ye iShift şanzıman getirmiyor.

mazda_ekrem, mazda_ozan, Mehmet Özdemir ve 1 diğer kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

40 ile giderken bırakın 3 ü 4 e bile atardı benim eski kuzu(2006 dynamic at) bir terslik yok gazı dipleyin 4 ten 1 e çekince zevkten 4 köşe oluyor insan. Bu kadar sağlıklı ve hızlı vites değiştiren bir tork kon. Tam otomatik şanzıman yoktur. Bu arada mazda 3 ün hiçbir modeiinde cvt kullanılmadı hatta yanlış bilmiyorsam mazda hiç bir modelinde de cvt kullanmadı.

Sent from my iPhone using Tapatalk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet otomatik olmasina rağmen hızlanması beni tatmin ediyor. (Sakin bi hayatı olan orta kesim memur için ☺ ) yorumlariniz için teşekkur ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sayın arkadalar 

aktif bir üye olmasamda forumu takip eden bir üye olarak aracımdaki bir sorunla ilgili bilgilerinize ihtiyacım olduğundan yazıyorum 

m3 2006 AT aracımın şanzımanında p0745 power train pressure control solenoid A arızası aldım bu arıza ile ilgili pek bir şey öğrenemediğim için sizlere danışmaya karar verdim 

Aracım motor soğuk iken R konumuna aldfığımda sarsıntılı şekilde geçiyor ve vitesler arası geçişte bazı bazı vuruntu yapıyor manuel olarak vites değiştirme özelliği şuan yok ve AT ışığı aracımda yanmakta motor arıza ışığı yanmıyor cihaza bağlandığında sadece bu kodu veriyor arıza kodu olarak

şimdiden yardımcı olanlara teşekkür ederim.. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

peki sorunun çözümü için istanbul anadolu yakasında iyi bir usta tavsiye edebilecek biri var mı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracın şansımın yağı ne zaman değişt? veya değişti mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sanziman yagini degistirdim 1000km once ama duzelme olmadi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Araç kaç km de ? Yağı değişirken filtreyi de değiştiniz mi, ayrıca yağın tamamını değişmek mümkün değil genelde bir kez boşaltılıp doldurulur ve bir kaç dakika çalışıtılıp tüm viteslerde gezindikten sonra tekrar boşaltılıp filtre değiştikten sonra yeniden doldurmak  gerekir Tabii bu yöntem makina kullanılmadığında uygulanır..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

peki sorunun çözümü için istanbul anadolu yakasında iyi bir usta tavsiye edebilecek biri var mı

Yetkili servis dersen Merser Koşuyolu, özel servis dersen Bostancı Sanayi de Ikiler Mazda - Taber Usta

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • PiMan
      Yazan: PiMan
      1 nesil mazda 3 2006 hb otomatik aracımda yakın zamanda double teyp taktırdım. Bugün bindigimde geri vitese geçişlerde sert bir geçiş oluyor. Sanki tak diye bir ses geliyor. Sebep ne  olabilir acaba???
      Double teyp de geri görü görüş kamerası mevcut onunla alakali olabilir mi?
    • PiMan
      Yazan: PiMan
      1. Nesil Mazda3 2006 tüplü otomatik vites aracımda vitesi n den d ye alırken aracımda bir güç kaybı oluyor gibi ibre rölantiden daha az duruma geliyor. 1-2 kere de stop etmesine sebep oldu. Saygılar. 


Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.