kaangormek

Mazda 626 205 55 16 Ölçü Görüşleri

Bu konuda 38 ileti var

arkadaşlar aracıma ( 626 1991 hb )205 55 16 bu ölçüde lastik ve jant takmayı düşünüyorum. sizce + ve - leri ne olur. 

oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şu an üzerinde ki orjinal jant/lastik ebatlarınız nedir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

orj ölçü değil ama 195 60 15 var şuan.   orj ölçü 185 65 14 jant olması lazım bildiğim kadarıyla

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bazı lastik jant sitelerinde orjinal ebatta ne kadar oynama yapabileceğiniz bilgiler mevcut bir araştırın derim. Orjinal ebatınız nedir ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

orj ölçü 185 65 14


Aracın üzerinde bulunan veya orijinaline ( 195/65/R14 ) göre %3 lük bir sapma olur 205/55/R16 takarsan. R16 da en uyumlu boyut 205/50/R16 görünüyor..

 

http://www.tyresave.co.uk/tyresize.html

50 yanak bayağı sert olmaz mı sizce

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Eğer orijinal ölçü 185/65/14 ise durum daha da vahim. 205/55/R16 da %6 sapma olur, olması gereken de 205/45/R16 olur..

 

Bir kaç sitede orijinal boyutu 195/65/R14 gördüm, ona göre kontrol ettim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

     Hesaplama sitelerindeki % lik fark genellikle yuvarlanma çapının değişimini baz alıyor yani tabandaki büyüme ve sürtünme dolayısıyla yakıttaki değişim gözlemlenemiyor.

     Benim bu konudaki önerim şudur jant kaç inç oluyosa olsun tabanı yani 185 İ korumalısın onra göre jant lastik hesaplamalısınız, böle olunca aracın tutunması, direksiyon ağırlığı ve yakıt sarfiyatı değişmeyecektir, sadece yanak daralacağı için belki eseme yani konfor azalacaktır.

      Bu açıklamaya göre 185 tabana sahip ve 16 inç lastik varsa aracınıza uygun hesaplama linklerinden hesaplama yapın ve ona göre lastik seçimi yapınız.

     Ben yapınca en uygun 185-50-16 gözüküyor, 4mm kadar lastik çevresi azalıyor ama kıymetsiz bir fark bu, sonuç değişmez.

http://www.lastikcim.com.tr/index.php?do=catalog/results&q=185/50R16

 

 

     Buyrun bunlarda uygun lastikler.

kaangormek bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Eğer orijinal ölçü 185/65/14 ise durum daha da vahim. 205/55/R16 da %6 sapma olur, olması gereken de 205/45/R16 olur..

 

Bir kaç sitede orijinal boyutu 195/65/R14 gördüm, ona göre kontrol ettim.

dediğim gibi kendi orijinal boyutundan emin değilim . % 6 biraz fazla gibi . 

     Hesaplama sitelerindeki % lik fark genellikle yuvarlanma çapının değişimini baz alıyor yani tabandaki büyüme ve sürtünme dolayısıyla yakıttaki değişim gözlemlenemiyor.

     Benim bu konudaki önerim şudur jant kaç inç oluyosa olsun tabanı yani 185 İ korumalısın onra göre jant lastik hesaplamalısınız, böle olunca aracın tutunması, direksiyon ağırlığı ve yakıt sarfiyatı değişmeyecektir, sadece yanak daralacağı için belki eseme yani konfor azalacaktır.

      Bu açıklamaya göre 185 tabana sahip ve 16 inç lastik varsa aracınıza uygun hesaplama linklerinden hesaplama yapın ve ona göre lastik seçimi yapınız.

     Ben yapınca en uygun 185-50-16 gözüküyor, 4mm kadar lastik çevresi azalıyor ama kıymetsiz bir fark bu, sonuç değişmez.

http://www.lastikcim.com.tr/index.php?do=catalog/results&q=185/50R16

 

 

     Buyrun bunlarda uygun lastikler.

bu hesaplardan sonra vazgeçerim gibi görünüyor :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Orjinal ebatı hakkında haklısınız 185-65-14 bende öle biliyorum ve şu an bahsi geçen ebat hiçte sizin aracınıza uygun değil.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

185-70-14 ise eğer

185-55-16 olabilir   -0,77 fark var

185-60-16 olabilir, bu durumda  2,19'luk bir fark oluşuyor ve ben 185-55-16'yı öneriyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

91" 626nın o dönemde üretilen 2 versiyonu var Türkiyeye gönderilen standart modellerin orijinal ölçüsü 185 70R14tür. Avrupa da GT versiyonunda 195 60R15 kullanılmış. Bunlar benim aracın kapı içinde yazıyor:

122025.jpg

kaangormek ve mursel_balci bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

10 sene boyunca 1993 model (sizinkinin bir üst kasası)  mazda626 kullandım.

195/65/R14 orjinal lastik ebatları idi.

burdan yola çıkarak arkadaşların söylediğine katılıyor ve  sizinkinin de 185/70/R14  olduğunu düşünüyorum. Lakin türkiye piyasasında bu ebat yaygın olmadığı için 185/65/R14 takılmış olabilir., hatta bu ebat etiketi kapı içine vurulmuş olabilir.

 

Dipnot: şuanki mevcut aracım 2007 mazda6 ve kapı içinde 205/55/R16 yazmasına rağmen, aracın doğru lastik ölçüsü 205/60/R16. Zaten aracın kilometre saati de tam aradaki ÇAP farkı kadar eksik gösteriyor . GPS ile ölçtüğümde..

 

Uzatmadan konumuza devam edelim. Öncelikle sizde aracınızın gerçek hızını 100km ile giderken GPS ile ölçün. 185/65/R14 lastikler ile biraz eksik gösterdiğini farkedeceksiniz.  Buraya kadarki kısmın doğru olduğunu varsayarak, 

ben kendi aracımda

 uzun periyotlarda  orjinal ebatının dışında 

185/65/R14 T serisi küçük çaplı kış lastiği Bridstone Blizak 

225/45/R16 ZRserisi Aynı çaplı RunOnFlat(çelik yanak) extra performans  lastik  Bridstone LM72 idi sanırım

215/55/R16  W serisi büyük çaplı Roadstone Marka V desenli lastik

Kullandım.   tüm lastiklerle de sürekli uzun yol ve yüksek sürat yaptım.

 

tecrübelerime dayanarak    205 / 55 / R16 lastik kullanabilirsiniz.  hatta oldukça da memnun kalırsınız.   

aracınızda ekstra alçaltma kiti yoksa çok düşük bir ihtimalle 5 kişi + bagaj ile çok sert bir çukura hızlı girerseniz  davlumbaza sürtebilir lastikler. 

 

 

burada dikkat etmeniz gereken husus 

 

jantınız 5x114,3mm bijon aralığında olacak.   Jant göbeğinizin çapı uygun olacak.  Jant offseti 30-40 civarı olacak. kalitesiz bir jant almaktan sakının.  ve en önemlisi alacağınız jant genişlik ölçüsü 7" den büyük olmamalı.  

Biryerden denk gelirse bile asla RunOnFlat lastik takmayın..   özetle görünüşünü beğendiğiniz her jantı takamazsınız. 

 

Sorunuz olursa yanıtlamaya çalışırım

Teşekkürler

Ali kaplan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

görüntü güzel olur ama konfor,performans düşer diye düşünüyorum 205/55/16-(15 de olabilir) ve ya 195 /55 / 16 daha mantıklı değiştirecek olsam bu şekilde değiştirirdim karar elbette sizin  O0

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geniş taban dar yanak lastik her durumda olmasa da sizin verdiğiniz gibi bir örnekte yoltutuşunu arttıracaktır. Ama yakıta ve performansa ciddi külfet getirir. Eğer bunu göze alıyorsanız değiştirin araç çok değişiyor. mesela ben orijinalinden şaşmadım yazlık lastiklerim 15" jant üzerinde takılı. 195 tabanla kullanıyorum inanın 185 tabanla arasında ciddi bir fark var. 1cm fark bu kadar etkiler mi etkiliyormuş ben 205 55R16 ile düşünemiyorum. Şu anda elime kelepir bir rx8 jantı geçse düşünmeden alırım düşünsenize görüntüyü :D

post-13366-11498317541185841827.jpg

 

bizim kasa için olanı bulamadım ama yeni kasaya uygulayanlar var.


Bu da benim R15 ler

899ygr.jpg

kaangormek bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Jantın büyümesine bişey diyemem ama taban asla değişmemeli.

kaangormek bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

evet arkadaşlar en iyisi 15 jant a devam. yanakları inceltim aracın yere kütür kütür vurmasına içim elvermiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Zaten orijinal boyut kullanıyorsunuz en doğru karar. 

iyi forumlar...

kaangormek, NoooFearrrr ve oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • By_eyicaN
      Yazan: By_eyicaN
      Merhaba arkadaşlar, 88-91 model Mazda 626 için orjinal jant kapağının eksikliği görsel olarak gerçekten büyük problem. Aracı görsel olarak ciddi anlamda olumsuz etkiliyor ve maalesef temin etmek çok zor. Uzun arayışım netice vermeyince alternatif yöntemler düşünmeye başlayınca ya tutarsa deyip sizlerle paylaştığım bu yöntemi uygulamaya karar verdim ve sonuç bana göre harikulade oldu, sizlerin de bu konuda hem fikrini almak hem de ihtiyacı olup ta uğraşmak isteyenlere seçenek sunmak istedim. >Öncelikle en anlaşılır tarifiyle hani şu baklavacıların kullandığı dikdörtgen alüminyum tepsilerden yeterli büyüklükte olan bir tepsi buldum. >Sonrasında orjinal jant kapağı ölçülerini en pratik uygulanacağı düşüncesiyle karton kullanarak şablon haline getirip kestikten sonra asetat kalem ile temin etmiş olduğum alüminyum üzerine çizdim. >Daha sonra demir testeresi ve sac makası yardımıyle çizmiş olduğum şablona göre tepsiyi kestim. (İmkanı olan sanayide kestirebilir ya da avuçiçi taşlama gibi bir elektronik aletle yorulmadan kesebilir, elle kesmenin tahmin edilebilenden çok daha fazla zahmetli olduğunu belirtmeliyim.) >Daha sonra (janta delik delmek zorunda kalmamak için) jant üzerinde orjinal kapakları için halihazırda var olan tırnaklara en uygun olarak aklıma gelen montaj yöntemi olarak eski tarz duvar prizlerinin duvar tutma tırnak sistemlerinden yola çıkarak atıl durumdaki 4 tane prizin tırnaklarını kesmiş olduğum parçalara jant turnaklarına uygun şekilde ölçüp vida yeri açarak uyguladım. >Janta kapağı takma esnasında uyguladığım bu tırnak sisteminin hareket edip montaj esnasında ciddi zorluk olduğunu farkedince şeffaf silikon kullanarak tırnakları sabitledim. Aynı zamanda kullanmış olduğum alümninyum malzeme yeterli et kalınlığına sahip olmadığından dolayı jant içerisine basılı gibi duruyordu, o nedenle parçaların kenarlarına küçük parçalar ekleyerek hazırlamış olduğum kapakların jant üzerindeki basık görüntüsünü ortadan kaldırdım. >İnce alçı zımparasını halı gibi yumuşak bir zemine sabitleyip hazırlamış olduğum kapağı üzerine koydum, düzgün dairesel şekilde çevirerek orjinal jant kapağındaki çember parlaklığını elde ettim. >Son olarak İnternetten mazda orjinal logosunu etiket kağıdına çıktı alıp maket bıçağı yardımıyla logoyu şablon haline getirdikten sonra hizalı şekilde kapağa yapıştırıp asetat kalem ile logoyu kapağa uyguladım. Daha sonra kapakları janta monte ettim. Bu işlemi yapalı yaklaşık 8 ay oldu, kapak parlaklığının korunması için vernik atmayı düşündüm fakat zamanım olmadı buna rağmen kapaklar halen ilk yaptığım günki gibi duruyor bu sayede de yetkili servislerin verdiği yada çıkma parçacıların verdiği uçuk kaçık rakamları ödemekten kurtuldum. Bu forumdaki bilgilerden çok faydalandım, karşılar mı bilmem ama en azından çorbada benim de bir tuzum olsun istedim.
      birkaç resim daha..







    • mazda3barisss
      Yazan: mazda3barisss
      Herkese merhaba .. Askerliğinin son dönemini yapmakta olan ve forumumuz üyelerinden olan değerli bir abimizin isteği üzerine bunu paylaşıyorum .. 4 jant 4 lastik ve toplam 1500 km bile yapmadı şuan depoda durmaktadır lastikler 2014 üretim tarihlidir .. Fiyat olarak ise 2200 TL istemektedir .. Lastiğin markası michelin pilot exalto xl ebatları 215 / 45 / R18 dir .. En ufak hasar vuruk vs si yoktur .. İlgilenenler benimle irtibata geçebilirler ..
       

       

    • xanatoliax
      Yazan: xanatoliax
      Sevgili dostlar , power 1.5 araçtaki 18 jantları 16 ile değiştirmek istiyorum . Fakat lastik basınç sensörü olması sebebiyle bunu yapamazmıyım bilgi istiyorum konuya hakim olan arkadaşlardan .
    • kaangormek
      Yazan: kaangormek
      elimde fazla bulunan jantları satıyorum fiyat uygundur arkadaşlar. 15 inc jantla takas olabilir.
       
      http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-jant-lastik-jant-4-adet-kelepir-17-inc-jant-takasli-102651883/detay/
    • mayday720p
      Yazan: mayday720p
      Arkadaşlar merhaba, kaç zamandır araştırıyorum ama net bir bilgi bulamadım.

      Mazda 3 Skyactive'i hem 16 inç hemde 18 inç jant ile ard arda test sürüşüne tabi tutan arkadaşımız var mı ?

      Konfor olarak bize bir kıyaslama değerlendirme yapabilir mi acaba ?

      Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.


Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.