Bikes44

Yeni Mazda3 Kapı Ses Yalıtımı

Bu konuda 66 ileti var

Faydalı bir paylaşım olmuş,teşekkürler.. Aracın lastikleri hangi markaydı bilmiyorum ama sessiz bir lastik ve ziebart vs.. yerlerde yapılan alt kısıma yalıtım yol sesini de bir hayli azaltacaktır.. Ancak motor sesi için çok detaylı bir çalışma gerekir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Faydalı bir paylaşım olmuş,teşekkürler.. Aracın lastikleri hangi markaydı bilmiyorum ama sessiz bir lastik ve ziebart vs.. yerlerde yapılan alt kısıma yalıtım yol sesini de bir hayli azaltacaktır.. Ancak motor sesi için çok detaylı bir çalışma gerekir.

Rica ederim. Lastiklerimiz Dunlop SportMaxx ama sessiz lastik nasıl bilmiyorum. Hangi marka yada tip lastik daha sessiz. Taban deseniyle alakalı sanırım.

 

Yalıtım konusunda da hocam motor sesinden şıkayetim yok. Ben sadece dış ses ve yol sesini azaltmayı amaçlıyorum. Ziebart'a gidecektim aslında haklısınız güzel uygulama ama fiyatına oranla çok başarılı olmayan bir uygulama dediler. Yani 700 TL vericeksiniz ama ses yalıtımı %20-30 arasında iyileşecek. Bana çok cazip gelmedi açıkçası.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Piyasada bilinen en sessiz lastikler michelin ve nokian diye biliyorum. Eski mazda 3 umde ben de duşunmuştum yalıtımı,sonra o paraya müzik tesisatı yaptırdım.. müziğin sesini fazla açarak yol ve motor sesini kestim:))

Bikes44 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben de çok düşündüm pütür falan attırmayı da, genelde 20 yıllık araçların altını kaplayarak pas çürük gizlemek amacı ile kullanıldığını duydum, vazgeçtim. Bizim araçların altı bayağı da kalabalık, nereleri sökecek nereleri maskeleyecek, nereye sıçratırlarsa parça değişiminde sorun olur vs derken vazgeçtim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Uygulama umarım faydalı olur yalıtım konusunda. Bu hortum kullanma fikri nereden geldi acaba merak ettim? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Uygulama umarım faydalı olur yalıtım konusunda. Bu hortum kullanma fikri nereden geldi acaba merak ettim? 

Gene benim gibi araba meraklısı bi dostum söylemişti ama o serum lastiği ile yapmıştı. Ben inceledim serum lastiği fazla yumuşak olduğundan amacına pek uygun değil. Bu iş için ne çok sert nede yumuşak malzeme olmalı dedim kendimce. Sert olursa girmez araya köşede kalır. Yumuşak olsa da bi faydası olmaz derken silikonlu olarak ancak bu malzemeyi buldum. Netice olarak da %15--20 civarı bir iyileştirme sağladım. Zaten içeriye gelen sesin temel kaynağı kapı arası gibi boşluklar..

 

Bu uygulama, fitili boşluklu olup da tüm kapı etrafınca dönen bütün araçlar için uygulanabilir. Herhangi bir zararı olmadığı gibi çok da ucuz ve basit :D

ismail1903 ve Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ziebart'a o kadar para vermemekle iyi etmişsiniz. Zira sizinde belirttiğiniz gibi bizim mazdaların ana problemi kapı ve pencere fitillerinin tasarımının yanlış olması yada malzemenin dandikliğinden ötürü kapı ve cam arasından gelen sesler.  Tabandan gelen seslerle sıkıntımız yok. Mazda 3 incelemedim ama benim 626 da bile alt taraf tamamen ziftli çamurluk içleri pütürle kaplı araba iç tabanıda ziftli keçelerle kaplı zaten. 

Mazdanın motor sesi hoş olduğundan o kısım rahatsız etmiyor pek ama uzun yolda rüzgar ve yol sesi insanı bezdiriyor. Müziğin sesini açarak bu iş olmaz. Hem dışardan gelen ses hem müzik sesi insanda beyin koymaz.

Bu arada hortum işini ben 8 ay önce yapmış işe yarar bir sonuç elde etmiştim. Ayrıca lastikler yol sesinde büyük etken. Lastiklerin gürültü seviyesi desibel cinsinden lastik etiketinde bulunuyor. Kumho ecowing ve goodyear egp serileri bu konuda iyiler

Bikes44 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ziebart'a o kadar para vermemekle iyi etmişsiniz. Zira sizinde belirttiğiniz gibi bizim mazdaların ana problemi kapı ve pencere fitillerinin tasarımının yanlış olması yada malzemenin dandikliğinden ötürü kapı ve cam arasından gelen sesler. Tabandan gelen seslerle sıkıntımız yok. Mazda 3 incelemedim ama benim 626 da bile alt taraf tamamen ziftli çamurluk içleri pütürle kaplı araba iç tabanıda ziftli keçelerle kaplı zaten.

Mazdanın motor sesi hoş olduğundan o kısım rahatsız etmiyor pek ama uzun yolda rüzgar ve yol sesi insanı bezdiriyor. Müziğin sesini açarak bu iş olmaz. Hem dışardan gelen ses hem müzik sesi insanda beyin koymaz.

Bu arada hortum işini ben 8 ay önce yapmış işe yarar bir sonuç elde etmiştim. Ayrıca lastikler yol sesinde büyük etken. Lastiklerin gürültü seviyesi desibel cinsinden lastik etiketinde bulunuyor. Kumho ecowing ve goodyear egp serileri bu konuda iyiler

Desibel oranını bilmiyordum hocam. Lastikler bitince buna dikkat edip sessiz lastik alayım. Beyin bırakmama olayına katılıyorum :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Desibel oranını bilmiyordum hocam. Lastikler bitince buna dikkat edip sessiz lastik alayım. Beyin bırakmama olayına katılıyorum :)

Eski aracımız için lastik araştırırken öğrenmiştim ben de.. lastiklerin üzerinde ıslak zemin fren performansı, yakıt etkisi ve ses kriterlerinin olduğu bir etiket var.. araştırırken işime yaramıştı ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yeni araca el atmak cesaret meselesi takdir ettim doğrusu. Eğer sonuç aldıysanız mazdanın merkezine konu linkini atabiliriz :D 

Elinize sağlık paylaşım için teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yeni araca el atmak cesaret meselesi takdir ettim doğrusu. Eğer sonuç aldıysanız mazdanın merkezine konu linkini atabiliriz :D

Elinize sağlık paylaşım için teşekkürler.

Sorun şu ki; yıl 2015 olmuş Mazda teknolojide donanımda uzaya çıkmışken ses yalıtımını neden çözemiyor?

 

Bu uygulama araca herhangi bi zarar veremez patron korkma :D

ismail1903 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hayirlı olsun. tam olarak yapmak istediğim şey. ne diye arayacam, nerede bulabilirim dediğiniz malzemeleri?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hayirlı olsun. tam olarak yapmak istediğim şey. ne diye arayacam, nerede bulabilirim dediğiniz malzemeleri?

Petshop larda bulabilirsiniz. Ama ben internetten aldım gayet kaliteli çıktı.

http://www.n11.com/silikonlu-akvaryum-hava-hortumu-10-metre-P34488615

Yaklaşık 15mt alın fitilden geçirin fazlasını kesin hepsi bu..

M.E.G bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ses kesildi ise ne mutlu  O0   o hortumu fitillerin deliklerinden geçirince hiç durmadan yol alıyor mu? kapının kapanması nasıl hafif itmeler de kapanmama olayı var mı? kapı üzerindeki ne mi, yoksa çıtalarda bulunan fitile mi takıyoruz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ses kesildi ise ne mutlu  O0   o hortumu fitillerin deliklerinden geçirince hiç durmadan yol alıyor mu? kapının kapanması nasıl hafif itmeler de kapanmama olayı var mı? kapı üzerindeki ne mi, yoksa çıtalarda bulunan fitile mi takıyoruz.

Yukarıda belirttiğim gibi (sadece dış ortam) sesi %15-20 civarında azaldı. Bunu net olarak söyleyebilirim. Bunu kapı kanadına monte edilmiş olan fitilin içine geçirceksiniz. Çektiğim resimde de görülüyor. Ama hortumun da çeşitleri var eğer ki benim alığımdan alırsanız (çap 4mm+silikonlu) rahat geçiyor. Dönüşlerde tabiki elinizle ufaktan ittirmeniz lazım. Ayrıca en üst noktadan başlarsanız daha rahat girer. Ama daha kalın yada silikonsuz sert hortum alırsanız geçmeyebilir. Onun dışında sorun çıkmaz basit ama etkili bir iş. :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Lastik konusunda ben yumuşak hamurlu diye good year aldım ve lastikten çok memnundum fakat kışlık lastikleri taktirirken ön iki tekerlekte balon yapmış. Sürüş tarzı olarak çok sakin kullanıyorum arabayı ama gel gelelim belediye her gün bir yeri kazıyor, yolu kesip bırakıyor olan lastiklere ve aracın rot balans ayarının bozulmasına yol açıyor. Eskişehir yolu, ıstanbul yolu, konya yolu vb ana güzergahlar dışında düz yol yok neredeyse.

Bu deneyimimden sonra çok yumuşak hamurlu lastik almayacağım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Haklısınız bozuk asfaltta sıkıntı oluyo.. bizim yollarımız da çok berbat sert lastik almak durumundayız öyleyse :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Lastikler daha 5 aylık 10.000 km yapılmış durumda ve yolun çoğunu anadolu bulvarinda yapmama rağmen böyle. Onkoloji hastanesinin yakınlarında oturuyorum akşam saati 40 ile falan giderken birden küt diye çukura dusuyorsun adamlar asfaltı kesiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • emregc
      Yazan: emregc
      Aracı bende test ettim bugün, 

      -İlk bakışta tasarımına vuruluyorsunuz
      -Ağır olan kapılarını açınca üst sınıf hissi uyandırıyor (bir audi/bmw kapısı gibi ağır , yalıtım olduğunun ispatı bu,  zaten ses falan da duymuyorsunuz kullanırken)
      -İçine oturunca kalın süngerli yumuşak koltuklar dikkat çekiyor (Eski kasa Mazda6 da bile bu koltuklar yok)
      -Çalıştırınca sessizlik bozulmuyor
      -Kalkışı güzel ancak fırlamasını beklemeyin, direksiyon çok hafif değil, ağırda değil, kontrol odaklı, aracın ataletini her daim hissediyorsunuz, hafif bir araç sürüyor hissi vermiyor, ağır bir araç hisside vermiyor, tam ortası diyebilirim, vitesler çok keyifli , otomatik şanzıman çok akıcı.
      -Aracın gaz pedalına asıldıkça headers bağırıyor, bu da performanslı kullanımı tetikliyor, bu sesi duymak istedim bazen tekrardan
      -Tüketim otoyolda 4,7 ortalama gösterdi, şehir içi 1-3 vites arası 50 km altı süratte 8 lt gösterdi. Karışık bununla ben istanbulda ortalama 6,5 ile gezerim diye düşünüyorum...
      -Konfor 10 numara, 215/45/18inç  Dunlop lastiklerle bile süspansiyon vuruntu yapmadan çalışıyor, 16 jant olsa Mercedesi aratmaz...Mazda 6 dan daha yumuşak süspansiyonları var
      - I stop çok hızlı çalışıyor , diğer markalarınki gibi sinir bozucu değil, devre dışı bırakmak istemiyor insan tüketimi azaltma faydasını düşününce
      -Klimanın , AC,  AC eko ve normal fan modu var
      -Ses sistemi güzel, konsol daki ekran ile ilgilenmek keyif verici, görsellik çok güzel, hiç karmaşık da değil diğer markalarınki gibi...
      -Aracı çalışıtırırken motorun çalışmaya başladığını azda olsa hissediyorsunuz ancak durdurmak için start/stop tuşuna tekrar basınca motorun durduğu hissedilmiyor, sarsıntı hiç yok

      Sonuç olarak bu araç Türkiye'ye geldiği kadar satılır derim, sadece Mazda severler değil, trafikte bu aracı gören herkes gelip bakacaktır ve beğenmemeleri için ben bir tek sebep bulamadım, Mazda kefeni yırtmıştır , geçmiş olsun ...




    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği, 3. Nesil Mazda 3 lerde gerektiğinde motoru soğutmak, çabuk ısınmasını sağlamak ve aerodinamiği arttırmak için kullanılır .

      .Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur. Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.

      Aktif Hava Kelebeği Açık Aktif Hava Kelebeği Kapalı Araç etrafındaki Hava Akışı Motora Giren Hava Akışı Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur. Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı) 66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık 90° (tamamen açık)

      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o Aktif Hava Kelebeği Açık 66o Kelebek Kanadı Fan Radyatör Kondansatör Aktif Hava Kelebeği Sistemi Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır. Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler. Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda A/C sistemi normal yük altında olduğunda Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATF Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu

      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar . Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.

      makale yi okumak için buraya tıklayın
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur.

      Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.



      Aktif Hava Kelebeği Açık
      Aktif Hava Kelebeği Kapalı
      Araç etrafındaki Hava Akışı
      Motora Giren Hava Akışı

      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur.

      Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı)
      66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık
      90° (tamamen açık)



      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o
      Aktif Hava Kelebeği Açık 66o
      Kelebek Kanadı
      Fan
      Radyatör
      Kondansatör
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır.
      Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler.
      Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir

      Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda
      Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda
      A/C sistemi normal yük altında olduğunda

      Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATX Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu

      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar .
      Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.

    • kursadnart
      Yazan: kursadnart
      Bazı arkadaşlarımın tasarımına hayran oldukları bu makinanın performansını da görmek istemelerinden kaynaklı tahrikleri neticesinde trafiğe kapalı ve oldukça güzel ve geniş kaymak gibi bir yolda; 2013 Ford Focus (1,6 lt benzinli 125 HP, atmosferik,6 ileri otomatik), 2014 Mercedes A-200 (1,6 lt benzinli 156 HP, turbo 7 ileri otomatik) araçlar ile 500 mtlik bir performans denemesi yaptık. Ben A200 ün iki boy (yaklaşık 10 mt) gerisinde kalırken , focusta benim 2 boy gerimde kaldı. Yani skyactive motor ve şanzımanın beklenen performansı ve ataklığı vermediğini kimse iddia edemez, aksine oldukça iyi ve beklentimin üzerinde bir performans sonucu diyebilirim. Özellikle A200 gibi oldukça iyi performansa sahip bir araca bu kadar direnebileceğini düşünmemiştim. Ayrıca bu test sonucu benim aracım 21,9 lt tüketim gösterirken, focus 22,8 lt , mercedes ise 23,5 lt tüketim gösteriyordu. Yani asıl rakibimiz focus hem performans olarak hemde tüketim olarak mazda 3 ün gerisinde kaldı.
    • asavasgultekin
      Yazan: asavasgultekin
      Merhaba
       
       
      Mazda 3 power aracımda vitesin önünde bulunan 'PASSENGER AIRBAG' lambası devamlı yanıyor.
      Yolcu koltuğu boş olsa da dolu olsa da bu uyarı beyaz ışıklı olarak yanmakta.
       
      Sizin araçlarınızda da böyle midir?
       
      Adana'daki test aracında da bu şekilde ama yurtdışı sitelerdeki kullanım kılavuzuna göre ön yolcu koltuğu dolu iken sönmesi gerektiğini düşünüyorum.
       
      Aynı araçtan olan arkadaşlar bilgi verebilir mi lütfen?
       
       
       


Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.