Burak

Makale : Yeni Mazda CX-3 Donanım

Yeni Mazda CX-3 Donanım

İnsan odaklı donanımlarda gerçek kullanım kolaylığı amaçlandı

Stil sahibi oranlara ulaşmak adına KODO tasarım dilinin son ürününün uygulanmasına ek olarak, CX-3 tasarımcıları yeterli genişlikte alan sağladılar. Amaç, bir aracın nasıl olması gerektiği konusunda Mazda’nın vizyonunu doğru şekilde temsil eden bir donanıma ulaşmaktı. Sonucunda da CX-3, kendi crossover SUV donanımına özgü olan bir kullanım seviyesi sunuyor. Sürücülere ihtiyaçları olan net görüşü sunan araca binmek ve inmek kolay. Aynı zamanda araç, sürüş sırasında daha fazla güven veren düşük kütle merkezli bir oturma pozisyonu sunuyor. Aynı zamanda müşterinin aktif yaşam tarzını destekleyen araç içi bağlantı sistemi olan gelişmiş MZD Connect* donanımına sahip.

* Japonya, ABD, Kanada ve Meksika'da Mazda Connect olarak bilinmektedir.

Boyutlar, konfor ve iniş/biniş kolaylığı

  • 4,275 mm (toplam uzunluk), 1,765 mm (genişlik) ve 1,550 mm (yükseklik, yüksüz, köpek balığı yüzgeci anten dahil) boyutlarına sahip gövde, şehir içinde sürüşte ya da park ederken bile CX-3’ün kolay idare edilmesini sağlıyor. Uzun burun 910 mm ön konsol çıkıntısına sahip, yekpare görünümlü arka çıkıntı 795 mm ve dingil mesafesi 2,570 mm. Bu da, konforlu koltuklar için yeterli yer sunarken akıcı oranlar oluşturuyor.
  • Ön koltuklarda, oturan kişinin ölçüsü ne olursa olsun rahat etmesi için iki ön koltuk arası yeterli mesafe, omuz boşluğu ve diz mesafesi bulunuyor.
  • Arka koltukların konumu, ön koltuklara göre kabin merkezine daha yakın ve kalça noktası ön koltuklardan daha uzun tutuldu. Ortaya çıkan düzen sayesinde, arka koltuklarda oturan yolcular ön tarafı daha kolay görebiliyor ve ön koltuklarda çaprazlama oturan kişilerle muhabbetin tadını çıkarabiliyorlar.
  • CX-3'ün kalça noktası, hem ön hem de arka koltuklar için optimal düzeyde ayarlanmıştır. Vücut ölçüsüne bakılmaksızın herkesin kabine rahatça binip inmesini sağlamak adına, asılı yan eşik yapısı ve arka kapıların alçak bölümüyle birleşir.
Sürüş Pozisyonu
  • Sürücünün göz hizası 1,250 mm’ye ayarlanmıştır. Optimal bir sürüş pozisyonu, sürücünün net bir görüşle sürüş keyfini yaşamasını ve güven duyarak aracı kullanmasını sağlar.
  • CX-3, ön tarafta çok geniş bir görüş alanına sahiptir. Aynı zamanda, dış dikiz aynalarının kapıların gövde paneli üzerine yerleştirilmesi de ön pencere ve ayna arasındaki görüş alanını genişletir. Arka görüşü en üst seviyeye çıkarmak için, kemer hattının arka taraf yüksekliği ve C sütunlarının pozisyonu özenle tasarlanmıştır ve kelebek camları yerleştirilmiştir.
  • Ön tekerleklerin öne doğru konumlandırılması ve aralarındaki pedalların şekli ve mesafenin optimizasyonu, sürücünün rahatça oturduğu, bacaklarını uzatabildiği ve pedallara daha doğal ulaşabildiği optimal bir sürüş pozisyonu sunmaktadır. Sürgülü organ tipi gaz pedalı kullanılmıştır.
  • Her bir kontrol cihazı için optimum pozisyona ulaşmak adına çok çalışılmıştır. Vites kolunun ön konsolun en üstüne yerleştirilmesi sayesinde, sürücü vites kolu ve direksiyon arasında elini kolayca hareket ettirebilir ve aşırı güç uygulamadan vites kolunu kolayca çalıştırabilir. Kontrol kumandası, ele uyumlu şekilde tasarlanmıştır.
  • Muhteşem uyum ve tutuşla birlikte rahat bir sürüş için koltuk arkalıklarının ve minderlerinin yanı sıra koltukların şekli ve dayanıklılığının optimize yapısı, koltuk minderlerinde ve arkalıklarında kullanılan titreşim emici özelliğe sahip üretan köpük malzeme ile birleşiyor. Arka koltukların uzatılmış arkalıkları ise koltukların daha geniş olmasını sağlamaktadır.
İnsan-makine ara yüzü (HMI) ve araç içi bağlantı sistemi

Mazda’nın yeni nesil HMI’si, en önemli öncelik olan güvenliğin izinden gidiyor. Kokpit tasarımı, doğru sürüş pozisyonunu korurken ve emniyetli sürüşe konsantre olurken sürücülerin büyük miktarlardaki bilgiyi işlemelerini sağlamaya yönelik uyarı kokpit konseptine dayanmaktadır.

Sürücüye gerekli olan bilgi ve gösterge panelini kontrol etme cihazları, güvenlik için optimal düzeyde konumlandırılmıştır. Bunlar arasında Aktif Sürüş Ekranı, yedi inçlik orta gösterge paneli ve HMI Kumandası da mevcuttur.

MZD Connect*, hareket halindeyken bile internet bağlantısı ve iletişim gibi işlevlerin daha güvenli ve daha kolay yapılmasını sağlayan bir araç içi bağlantı sistemidir. Çok büyük bir rahatlık sağlar ve eller serbest telefon özelliği, kısa mesajların alımı gibi Bluetooth® hizmetleri ile HARMAN** Aha™ dâhil internet radyosu da sunar.

Click here to view the makale

M.E.G bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.