Mehmet Özdemir

Mazda'dan Yenilikçi Plastik Teknolojisi

Biyo temelli olarak üretilen plastik, boya gerektirmeyen ayna görünümlü cilaya sahip

 

Mazda, yeni geliştirdiği biyo-bazlı plastik teknolojisiyle, boyaya ihtiyaç duymayan, aracın dış aksamlarında bile kullanılabilecek teknolojisini tanıttı.

 

Mitsubishi Chemical Corp. şirketiyle beraber geliştirilen ürünün amacı; Mazda'nın ürettiği araçların, çevreye verdiği etkiyi minumuma indirmek. Teknolojinin isminden de anlaşılacağı üzere; plastik, bitki temelli materyaller kullanılarak üretiliyor. Bu da petrol kullanımını ve doğaya salınan carbon dioksid miktarını azaltıyor.

 

Elde edilen derin renk ve aynaya benzer pürüzsüz yüzey, üretilen malzemenin otomobilin dış aksamlarında kullanılmasını için uygun hale getiriyor.

 

Mazda proaktif bir yaklaşımla birkaç yıldır biyo kütle teknolojileri geliştiriyordu. Mazda Biotechmaterial (biyoteknolojik malzeme) adıyla şirket, hem otomotiv sektörünün kabin parçaları için ilk yüksek güçlü, ısı dayanıklı ve bitki temelli biyoplastiğini hem de koltuk döşemeleri için tamamen bitki temelli liflerden oluşan dünyanın ilk biyo kumaşını üretmiş oldu. Gövde parçalarına ve maruz kalınan zorlu çevresel etkenlere uygun olması için biyoplastiklerin hava şartlarına, çizilmelere ve darbelere son derece dayanıklı olması gerekiyor.

 

Mazda bu noktada hem kabin hem de gövde parçalarına uygun malzemeler geliştirmeyi başardı. Malzeme, yüksek ölçüde şekillendirilebilir ve dayanıklı yeni biyoplastik temelli malzemenin ek malzemeler ve renklendiricilerle (patent karar aşamasında) birlikte optimize edilmesi ve şekillendirme özelliklerinin arttırılmasıyla elde edildi. Böylece şirket, geleneksel ABS plastik parçalar kadar dayanıklı ve aynı zamanda hem yüksek kaliteli cilaya hem de beraberindeki tasarım avantajlarına sahip olan parçalar üretebilecek.

 

Mazda’nın biyoteknolojik malzemeli ürünleri ilk olarak yepyeni Mazda MX-5’te kullanılacak

 

İlk olarak 2015’te piyasaya çıkacak olan yepyeni Mazda MX-5’in kabin parçalarında kullanılacak olan biyoplastik, daha sonra diğer modellerin gövde bileşenlerinde de yer almaya başlayacak. Yarın Tokyo'da açılacak olan çevresel teknoloji fuarı Eco-Products 2014'te Mazda, biyoplastikten üretilen Mazda Biotechmaterial parçaların prototipini sergileyecek. Malzeme, Mitsubishi Chemical Corporation ile birlikte geliştirildi.

 

Aşağıdaki resimde, normal plastik aksam ve Mazda'nın ürettiğ biyo-bazlı plastiğin karşılaştırmasını görebilirsiniz.

 

10731129_808449285863821_899850522648782

 

M.E.G bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

       Üretimin amacı çok güzel, bakalım kalite ve görüntü nasıl olacak. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kalite ve görüntü olarak yeni MX-5'e bakılabilir. İçeride kullanılan çoğu plastik aksam, bu teknoloji kullanılarak üretilmiş.

NoooFearrrr bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kalite ve görüntü olarak yeni MX-5'e bakılabilir. İçeride kullanılan çoğu plastik aksam, bu teknoloji kullanılarak üretilmiş.

 

Yeminle sadece bu biyoplastik malzemeyi merak ettiğim için, Mx-5'i sabırsızlıkla bekliyorum.  :fiuw:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Efebey
      Yazan: Efebey
      Rüya garajda yeri hep hazır.
       
       

       
       
      Bundan yaklaşık 20 sene önce Mazda, Miata adında riskli bir model piyasaya sürdü. O günlerde pek popüler olmayan tarzda bir araç üreterek Mazda, roadstar denince akla ilk gelen marka olmayı başardı. 
       
      Miata yıllar boyunca insanların aklında makul fiyatlı, güvenilir ve go-kart benzeri sürüşüyle birlikte eğlenceli bir araba olarak kaldı.
       
      İlk üretilen Miata’nın üstünden yaklaşık çeyrek asır geçti. Geçen yıllar Miata’yı bir efsane yaptı ve bir çok insan, bu efsaneye tutkuyla bağlandı.
       
       Mazda da bu tutkuyu yenilenen Miata’nın reklam filminde işlemiş. Umarız Mazda Miata MX5 efsanesi, yeni modeliyle de devam eder.
       
       
       

       
       
      ---------------------------------------
       
      Kaynak : otopark.com
    • SafakOZKAN
      Yazan: SafakOZKAN
      Merhaba arkadaşlar. Aracım satılıktır ilan linkini tıklayarak görebilirsiniz.

      http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mazda-mazda-323-1vv988-model-kazasiz-enjeksiyonlu-2017-ye-kadar-muayene-209816982/detay
    • hkserifoglu
      Yazan: hkserifoglu
      Iyi gunler..
       
      Ilk defa araba alacagim ve mazda rx8 uzerinde bir 5-6 aydir duruyorum kismetse bu yaz sonu almanyadan 2.el bir mazda rx-8 alacagim.. Ama hangi modeller tercih edilmeli tabiki en iyisi en yuksek modelidir ama alcagim araba 4-5 bin euro civari olacak.. kac yilindan sonraki araclara yonlenmem daha dogru olur? birde renesis r3 gibi yazilar goruyorum bazen farki nedir?
       
      cevaplariniz icin simdiden tesekkurler.
    • tilki
      Yazan: tilki
      İyi günler, 92 Model Mazda 323 'ümün bagajı içerden açılabiliyor ama anahtar ile açılamıyor. Sanırım bozuk. Bugün ustama bıraktım... Sanırım değişecek. Düşüncem şu ; Bagaj kilidi değişince doğal olarak, ek olarak onun anahtarı olacak. Bende bulunan açma kapama sustalı anahtarın o anahtar eklenirmi sizce ? Yada bu kumandada boş bir tuş daha var ona basınca bagaj açılması ayarlanırmı ?
    • fotifoti
      Yazan: fotifoti
      Bir otomobil ne kadar hafifse, sürüşü de o kadar eğlenceli olur.

      Shigeo Mizuno
      Program Müdürü – Mazda.
      .Kodo tasarım felsefesi ile otomobile yeni bir bakış açısı kazandıran ve ruhunu iade eden Mazda, 2010 yılı ekim ayında duyurduğu konsepti shinari ile açılışı yapmıştı.



      Daha atak, daha hafif, sürüş keyfine odaklı Skyactive teknolojisini barındıran CX-5 2012 , Mazda 2 ise 2014 yılında Japonya'da yılın otomobili seçildiler. Cx-3 ile 2015 ödülünü de aday. Sadece ruhunu harekete geçirmekle kalmayan Mazda, 94 yıllık şirket tarihinde rekor kırarak 1.36 milyar € faaliyet karı elde etti. İçinde bulunduğumuz Avrupa pazarında %28 büyüme elde eden Mazda, sadece Almanya'da %20 büyüyerek 47bin araç sattı.*

      Yönetimini mühendislerin yaptığı tek otomobil firması olan Mazda, dünya devlerine de ilham kaynağı oluyor. Mercedes'in ardından önden çekişli araç üretme sevdasına kapılıp 2 serisi ile hüsrana uğrayan BMW anlaşılan hatasından dönüş yapmış.

      Auto Bild'e açıklamalarda bulunan Finansal İşlemler Yöneticisi Dr. Friedrich Eichiner daha önce 35up mimarisi olarak adlandırılan yeni arkadan itişli CLAR (Cluster Architecture) mimarisinin seri üretime hazır ve gelecek modellerde kullanılacağını bildirdi. Yeni 3,5,6,7 ve x3,x5,x6,x7 modellerinde karşımıza çıkacak CLAR yüksek çekmeli çelik, alimunyum ve karbonfiber karışımı ile daha hafif bir şaşi üretilmesi ile bu şaşinin ortak kullanımına dayanıyor. Bu yönüyle de Mazda'nın gram stratejisi ve skyactive mimarisini çağrıştıran CLAR yeni 5 serisinde 80 kiloluk avantaj sağlayacak.Yıl sonunda x5 ve 3 serisinde göreceğimiz yeni mimari,gelecek sene hibrit 2 serisi ve 7 serisi eDrive'da kullanılacak. **



      Bunlara ek olarak 5 serisinde ilk kez 3 silindirli bir motor kullanılması da gündemde. Giriş seviyesi 518d ‘nin 3 silindirli 150 hp lik bir motorla gelmesi bekleniyor. Beklenilen satışa ulaşamayan 2 serisinin tamamen 4 çeker olarak devam ederek kulvar değiştireceği de bir diğer söylenti. ***


      *http://www.mazda-tr....arllk-bildirdi/

      **http://www.bmwblog.c...future-hybrids/

      ***http://otomobil.habe...ndan-vazgecmedi

      makale yi okumak için buraya tıklayın


Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.