Burak

Makale : Yeni Mazda CX-3 Güvenlik

Güvenlik

Dünya standardında güvenlik, CX-3 sürüş keyfinin temelini oluşturuyor

Mazda Proaktif Güvenlik, kazaya sebep olabilecek riskleri minimuma indirmek ve sürücünün aracı güvenli bir şekilde sürebileceği koşulları ise maksimuma çıkarmayı amaçlamaktadır.

Mazda CX-3 serisinin i-ACTIVSENSE aktif güvenlik teknolojisi ise sınırsız hareket kabiliyeti konseptinin diğer bir özelliğidir. Potansiyel risklerin erkenden belirlenmesini ve her türlü hasar ya da yaralanma şansının azaltılmasını sağlamak adına alınan aktif güvenlik önlemleri, Mazda’nın i-ACTIVSENSE gelişmiş güvenlik teknolojileriyle sağlandı.

Böylece sürücü şehir içi yollarda, otoyolda veya virajlı yollarda her türlü sürüşün tadını çıkarabiliyor. Pasif güvenlik özellikleri ise Mazda’nın yüksek dayanıklı SKYACTIV-Gövdesine dayanıyor. Emniyet kemerleri ve hava yastığı sistemleri dâhil olmak üzere yolcuların güvenliğini sağlamak ve aynı zamanda yayaları korumak adına oldukça özen gösterildi. Sonucunda gerçekten muhteşem güvenlik performansı ortaya çıktı ve Mazda CX-3 dünya çapındaki çarpışma testlerinde yüksek oranlar elde ediyor.

i-ACTIVSENSE aktif güvenlik teknolojisi

n Mazda Radar Sabit Hız Kontrolü (MRCC), güvenli bir takip mesafesi sürdürmek için gaz ve freni ayarlayarak öndeki araçların hız ve mesafesini takip etmek için 76GHz radarı kullanır.

n Mesafe Tanıma Destek Sistemi (DRSS), radar ölçümlerine dayalı olarak ve CX-3’ün çok fazla yaklaşması durumunda ikonu yakıp söndürerek öndeki araçlarla olan mesafeyi görüntüler.

n Önde Bulunan Engel Uyarısı (FOW), DRSS’nin çarpışma riskinin arttığını tespit etmesi durumunda sürücünün önleyici eylem gerçekleştirmesi için alarm sesi çıkarır.

n Akıllı Fren Desteği (SBS), radar kamera ve 15-145 km/s’te yolu izlemek için diğer bir kamera kullanır ve FOW’un alarm sesi çıkarması durumunda frenlere baskı yaparak önce hafif fren uygular, tehlikenin devam etmesi durumunda ise bu basıncı arttırır ve aynı zamanda sürücünün frene basması durumunda ek fren gücü sağlar

n Akıllı Şehir İçi Fren Desteği (SCBS), SBS gibi düşük hızda (4-30km/s) acil fren sistemine dayalı olan yakın kızılötesi kameradır ve CX-3’ün 6m önünde bir araç veya engel olması durumunda etkiyi engellemek veya en azından azaltmak için önce frenlere basınç uygular ardından fren uygular.

n Kör Nokta İzleme (BSM), CX-3’ün yanında ve arkasındaki kör noktaları algılamak için 24GHz radarı kullanır, sürücü şerit değiştirmek üzere sinyal verdiğinde yan şeritten yaklaşan araçlar olması durumunda yan aynalardaki göstergeleri yakıp söndürerek ve sesli ikazla birlikte uyarıda bulunur. BSM, yandan geri geri gelen bir aracın olması durumunda sürücüyü uyaran Arka Trafik Uyarısını (RCTA) ekleyerek aracın her yanını görüntülemek için Arka Araç İzleme (RVM) sisteminin işlevlerini arttırır.

n Şerit Değiştirme Uyarı Sistemi (LDWS), bir kamera yardımıyla şerit çizgilerini gözlemler ve yanlışlıkla şerit değiştirme durumunda sürücüyü uyarır.

n Uzun Far Kontrolü (HBC), karşıdan gelen araçların farlarını ve öndeki araçların arka farlarını incelemek için bir kamera kullanarak, diğer sürücülerin görüş açısını etkilememek için uzun ve kısa farlar arasında otomatik olarak geçiş yapar.

Pasif güvenlik

n CX-3’ün SKYACTIV-Gövdesi, aşağıdaki özelliklerle birlikte SUV boyutunu ve ağırlığını yansıtan ek güçlendirmelere sahiptir:

- önden çarpışma gücünü daha iyi emmek ve kabini korumak için daha güçlü 4400MPa zemin panelleri

- enerjiyi yaymak ve kabinden uzaklaştırmak için diğer Mazda’lardaki aynı çok yüklü yol yapısı

- daha geniş burkulma bölgesi sunan ve hafif etkilerden gelen motor bölümü hasarını önleyerek onarım maliyetini kısıtlayan ön konsol çıkıntısı

n Dört emniyet kemerinde de ön gergi tertibatı ve yük kısıtlama standardı

n Standart ön, yan ve perde hava yastıkları.

n Savrulmayı önleyen ön koltuk arkalıkları, arkadan çarpışma durumunda başı destekler

n “Kısa” ön koltuk yan çerçeveleri (aracın yanından da görüldüğü üzere) kaburga yaralanmalarını önlemeye yardımcıdır

n Yandan çarpışmalarda karın bölgesine gelen darbeyi en aza indirmek için ayarlanmış kapı trimi

n Arka koltuk arkası, bagajların öne gelmesini önlemek için güçlendirilmiş bağlantı noktaları, kilit, menteşeler ve gövde elemanlarına sahiptir

n Arka koltuklar için (sol ve sağ) ISOFIX barları

n Kaput ve motor arasındaki burkulma alanı yayanın başını korur

n Yayanın ön cama temas etmesi halinde enerjiyi emmek için özel s-şekilli kaporta

n Enerji emici köpük, yayanın doğrudan ön tampon bölümüne temas etmesini önler ve “takviye” bölümü ise alt bacak kısmının araç altına girmesine engel olur.

makale yi okumak için buraya tıklayın

Mehmet Özdemir ve M.E.G bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şunu eklemede fayda var; milimetre dalga radarı teknolojisi genelde askeri araçlarda kullanılır. Mazda, CX-3'te bu sistemi kullanarak bir ilke imza atmış olacak. 

İlhan ve bamir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu havalar cx-3'ü çağırıyor :)

bamir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sana herşey CX-3'ü hatırlatıyor desek :D

bedte yapayım :P bir şeyi çok istersen olurmuş. Bak Eskişehir'e kardan geçilmiyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şunu eklemede fayda var; milimetre dalga radarı teknolojisi genelde askeri araçlarda kullanılır. Mazda, CX-3'te bu sistemi kullanarak bir ilke imza atmış olacak. 

Mehmet bir de bu terimin manasını ya da sistemin ne olduğunu açıklasan veya ilk mesajı editlesek?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Selman Abi, MRCC yani Mazda Radar Cruise Control sistemi bu radarı kullanarak önündeki araç ile arasındaki mesafeyi ve hız farkını çok hassas bir şekilde hesaplıyor..

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu sistemi Mazda 3'te kullandım. Çok ilginç keyifli bir sistem. Otur çayını iç araç gitsin öyle bir şey  O0

 

şehir içi kullanmamak lazım onu da belirteyim :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

selman abi izninle ben açıklayayım mehmet in yerine

 

radar sistemleri malum uzak nesneleri yakına gelmeden tespit etmek üzere icat edilmiştir (II.dünya savaşında) her bir radar sisteminin kör ve hata payları vardır.şöyle açıklayayım top mermisi ile yapılan atışlarda +ve - olarak hata payı 30-40 yarda kabul edilir.1 Yarda = 91,5 cm büyük bir hata payı gibi gözükmekle birlikte tank,gemi ve insan topluluğu göz önüne alındığında ve bir de üzerine bir kaç salvo atış düzenlendiğinde makul seviyelere geldiğini göreceksiniz.( her bir top mermisi atıldığında ilk atılan arama atışıdır gözetleyici her atış sonrası düzeltme verir ve nihayetinde hedef tespiti sonrasında küme atışı icra edilir.

 

milimetre dalga sistemi ise çok daha kısa mesafelerde kullanılır.

bizim CX-3 de ise anladığım kadarı ile çarpışma önleyici olarak revize edilmiş

Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mehmet bir de bu terimin manasını ya da sistemin ne olduğunu açıklasan veya ilk mesajı editlesek?

 

Milimetre dalga bandı, 30 GHertz ile 300 GHertz aralığında radyo dalgalarının kullanıldığı en yüksek frekans bandıdır. Milimetre dalgada çalışmanın en büyük avantajları; küçük hacim, düşük güç gereksinimi ve düşük ağırlıktır. Şu özellikleri bile Mazda için bu sistemi çekici hale getirir.

 

Bunun yanında; bu sistemin taradığı alanda yüksek çözünürlükte görüntü elde edilebilmektedir. Mesela; aracınızı park ederken herhangi bir kameraya gerek kalmayacak. Bunun yanında, önünüzdeki araç ne kadar hızla gidiyor veya duruyor mu bunların bilgileri de kolaylıkla otomobilinize gelecek. Başlangıç için nasıl özelliklerde gelecek bunları kestiremeyiz fakat bu sistem sayesinde otomobilimizin ecu'suna yol hakkında çok fazla data geleceği kesin.

Selman Abi, MRCC yani Mazda Radar Cruise Control sistemi bu radarı kullanarak önündeki araç ile arasındaki mesafeyi ve hız farkını çok hassas bir şekilde hesaplıyor..

 

 

 

Bu sistemi Mazda 3'te kullandım. Çok ilginç keyifli bir sistem. Otur çayını iç araç gitsin öyle bir şey  O0

 

şehir içi kullanmamak lazım onu da belirteyim :)

 

Sizin bahsettikleriniz zaten birçok otomobilde kullanılan milimetre radara göre düşük frekansta çalışan sistemler. Milimetre radarı çok daha farklı bir teknoloji.  O0

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda 3'te de MRCC var. Aynı sistem değil mi? Hız sabitleyiciyi 90'a ayarlıyorsun mesela, öndeki araç yavaşlayınca araç otomatik yavaşlıyor mesafeyi koruyor. Hızlanınca hızlanıyor. Cx-3'te farklı olarak ne getiriyor bu sistem?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda 3'te de MRCC var. Aynı sistem değil mi? Hız sabitleyiciyi 90'a ayarlıyorsun mesela, öndeki araç yavaşlayınca araç otomatik yavaşlıyor mesafeyi koruyor. Hızlanınca hızlanıyor. Cx-3'te farklı olarak ne getiriyor bu sistem?

 

Henüz daha detay yok Fatih. Dünyada ilk CX-3'te kullanılacak bir teknoloji. Elbette getirisi MRCC'den farklı olcaktır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Henüz daha detay yok Fatih. Dünyada ilk CX-3'te kullanılacak bir teknoloji. Elbette getirisi MRCC'den farklı olcaktır.

o zaman yeni MRCC demek lazım. Isim aynı ve skyaktivelerde bulunuyor. Bekleyelim fuarda görelim :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teşekkürler hepinize, Burak'ın verdiği videoda "set distance" terimi kullanılmış, bunu şehiriçinde veya park sensörü olarak kullanabilmek için o uzaklığın 10 cm kadar düşürülebiliyor olması gerekir herhalde?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teşekkürler hepinize, Burak'ın verdiği videoda "set distance" terimi kullanılmış, bunu şehiriçinde veya park sensörü olarak kullanabilmek için o uzaklığın 10 cm kadar düşürülebiliyor olması gerekir herhalde?

Abi o ifade öndeki araçla mesafeyi ayarlamak için olmalı. Takip mesafesi de ayarlanıyor olabilir. Takip ettiğimizi anlamasın diye :P Sistem aynı sensörleri yeri geldiğinde otomatik fren, park sensörü, yakınlık sensörü olarak da kullanıyordur. Mazda 6'da var yakınlık sensörü. Benim park vukuatı uzun insanlar için ideal  :fiuw:  Yeni MRCC hakkında detaylı bilgi ben de bulamadım. Haziranda gelecek onu biliyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

mesafe ayarı mrcc veya bazı özelliklerde kullanıyor yan sollama uyarısı vs gibi 

 

ayarladığpınız mesafeye göre uyarıyro 

 

hani dip dipe giden biri için mesafeyi ksıyorsunuz 5 metrede sizi uyarıyor ama diyelimki 30 metre diyorsunuz dahada fazla yakınlaşmıyor uyarıyor :D 

 

 

mrcc ile giderken uzak mesafe ayarlamanın faydası oluyor dibine kadar yaklaşıp sollmaya çıkınca atoma alıp aşırı devirli ve sesli hız yğükseltmesi yaparken en uzak mesafe ayarlı ise sollamaya çıkınca daha yumuşak bir hızlanma yapmak mümkün oluyor 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.