Jump to content

1.Nesil Mazda3 AT Yakıt Tüketimi -Benzinli-


PeterPAN
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar, merhaba forumu araştırdım ama genelde LPG üzerine yakıt bilgileri var. Aracı alırsam bir süre LPG montajı yaptıramayacağım için benzinde binmek durumunda kalıcam, bu sebeple 1.nesil otomatik vites 2009 model bir mazda 3 ün yakıt durumu hakkında tecrübelerinizden faydalanmak istiyorum.

 

Yakıt deposu kaç lt ?

 

Bir depo ile istanbul içinde ortalama bir trafikte kaç km gidiyor bir depo ile ?

 

Teşekkürler şimdiden.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben de inceledim, gerçekten benzin için böyle bir konu yok. Büyük ihtimalle; 2. Nesille aynı motoru ve şanzımanı kullandığı için bir hatayla orjinal konu birleştirilerek güme gitmiş olabilir.

 

Aynı motor ve şanzımanı kullandığımıza göre sorularınıza ben de yanıt vermek isterim. LPG hiç takılmadı aracıma, Konya'da şu soğuklarda aracın hesaplamalarına göre yakıt tüketimim 9.3 lt/100 km görünüyor. Yazın bu değer 8 - 8.5 'a kadar geriliyor. Genelde kullandığım güzergâh; 15 km, şehir içi, 12 - 13 trafik ışığına yakalanma potansiyeli olan işlek bir yol.

 

İstanbul için değerler mutlaka değişiklik gösterecektir. Umarım yardımcı olabilmişimdir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Konuya bir yanıt daha vereyim, yakıt tankı 55 Lt..

 

Bir yerde geçmişti, 1. Nesil makyajlı kasanın bizimkinden daha az yaktığı, yanlış mı hatırlıyorum ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bana LPG li olan kısmet oldu, sağlıklı bir sonuç mu bilmiyorum ama istanbul da son iki sefer ki şehir içi kullanımım da yol bilgisayarı 9,8 ve 10.1 di ortalama olarak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

LPG'li araçta yol bilgisayarı biraz şaşabilir. Ben çok güvenilir bulmamıştım o göstergeyi gerçek değerlerle karşılaştırdığımda 2004 Mazda6 aracımda ama öyle ya da böyle İstanbul için normal değerler 9-10 arası

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • enginkaypak
      Yazan: enginkaypak
      Merhaba arkadaşlar nisan 2011 de 2011 model mazda3 sedan touring gri aldım.
      (Bursa inallardan onlara sonsuz teşekkürler ve gönül rahatlığıyla tavsiye)
      mazdanın gram stratejisinden çok etkilendim geleneksel çelik yerine + %20 sağlam %8 hafif yüksek dayanıklı çeliktir.

      Her parçanın yeniden yapılandırılması gerçek bir emek, azim, kararlılık. emsallerinden
      iyi yol tutan erişilemeyen fren mesafesi(dün aniden çıkanköpeğe çarpmadım) iyi aerodinamik,
      sürtünme %50 azaltılmış bilyalı devirli şanzıman, devirli performans motor, orta seviyelerde yakıt tüketimi,(sadece aklıma gelen megan, honda dan az) bol zenginlikte ve kaliteli donanım (en kalitelisi %17 arıza oranı ile 1.sorunsuz)

      çift bölge klima benim için önemli. c segmentteki araçların yakıt tüketimi ortlalamasının biraz üstünde yaksın varsın. neticede compact spor otomobil. emsaleri arasında en hafifi beni bildiğim en yakını honda yeni kasa 1220 kg, megan-fuluence 1265, cruze 1285, corollo 1295, astra 1320, jetta 1400 ortalaması 1298 kg.dır. (passatta 1460) ortalama 1298-1160: 140 kg.

      hafif olan mazda3 aracımız harika. ben sizlerle paylaşmak istedim. Ben mazda3 mü dahada hafiflettim kuru ağırlık olarak 52 kg. bunun içinde dönen parçada var azaltılan ağırlık.
      10 ay dan bu yana zaman zaman bıkmadan çalışmalarda bulundum bilinçli bir şekide, hiçbir sistem iptal olmadan güvenlikten konfordan da vazgeçmeden klima cam motoru radyo hava yastığı koltuk ve başlığı sis farı vs. yerindedir.

      maksadım performansı arttırmak, yakıtı biraz düşürmekti.  hedefime ulaşmanın mutluluğunu siz mazda severlerle paylaşmak belkide örnek teşkil edebilmek geliştirmek güzel şey elle tutulur gözle görülür somut verilere ulaştım aşağıda belirteceğim.

        1-dönen parça hafifletilmesi: en etkili ve katlamalı çarpım sonucuna götüren yöntem direk ivmelenmeye tesir eder: lastik biris b 25 olan lastikleri michelin enerji saver ile değiştim aynı ebat aynı yük endeksi eskilerin her biri 9,5 kg idi yeniler 7,5 kg.toplam:8 kg. (eskiler aynı zamanda sert idi şimdi yumuşak bunlar %20 düşük yuvarlanma direnci ile 1 numara)

      ve jantlar uzun internet araştırmalarından sonra uygun jantları buldum ölçüler birebir, sağlamlık: 500 beygir civarı araçlarda da kullanılıyor çarpma basınç,ısı ve x rey kontrollü fiyat olarakta uygun tl olarak nakliye dahil 4ü: 1480tl 15x7 114.3 et40 ağırlık 5,5kg. önceki üzerindeki jantlar
      7,5 kg. idi. piysada bu ölçü jantlar 7ila10kg.arası pekte kaliteli olmayan jantlardı benim yeniler dünyanın eniyisi değil herhalde ama iyilerden oz ssr volk gibiler 3-4 kat pahalılar gerçi dahada hafifler 4-4,5 kilolar.

      15 yerine 15 tercih ettim amacım istikametinde çünkü aynı ağırlık tada olsa büyük jantın ağırlık merkezi çap merkezinden uzakta olacağından ivmelenme azalır kaldıki büyük jant ağırdır
      almanya 4tuner.de den temin ettim: rota slipstream. toplam: 8 kg.

      dönen parçanın ağırlığa etkisi (kasnaklar,volan,tekerlekler) aracın sırtındaki yük ağırlığı gibi olmaz. 4le,8le,10la çarpılır şeklinde değişik geçmiş ben ortalama rakam olarak 7 ile 4tekerlekten kazanılan 16kg. çarptım: 112 kg. aracın sırtından atılmış 112 kg. etkisi.

      2-aracın sırtından azaltılan ağırlık: 36 kg. da bu şekilde hafiflettim. stepne kaldırdım bodruma kriko ve teferuatıyla 11,750kg. köpük bulunduruyorum (daha önceki aracımın stepnesi 18kgdı) akü 17,5kg.idi 42 amp. mutlu ile değiştim 11,5 kg : 6 kg. iki kornadan sadece tiz olanı seçtim diğeri bas olan tesbit ayağı ile 330 gr. ekzost borusu altındaki atkı kuşakları hafiflettim 1,2 kg paspasları daha ince malzemeden ürettim 1.3 kg fren ve debriyaj pedalları delikli spor pedal yapıldı delinip boyanarak, kaput içi keçenin alınması ve benzer şeyler.

        hepsi toplamda 148 kg. yapıyor 140kg. da zaten hafifti: emsallerden 288 kg.hafif anlamındadır. kendisi önceki haline göre ise 1160-148:1012 kg.dır. (kantarda 1110kg.dır.dönen parça ağırlık etkisi kantarda gözükmez, hareket halinde belli olur) bu müthiş ataklık vermekte
      balıkesirdeki rakım da 0-100 denemelerinde 4 kez 2 ayrı yolda 10,3-10,6-10,7-11,1 değerlerini elde ederek ortalama '10,67' değerine ulaştım.

      kalkışlarım tek kişi, çeyrekten biraz az yakıt ve rolantiden itibaren (deviri yükseltipte değil) şeklinde oldu. 180 ne kadar nerdeyse bir çırpıda, hızlı bir hızlanma, 60 dan 80 e çıkar gibi aynı. ara hızlanmalar çok başarılı (ama ölçmedim 60-100 ve benzeri 4.vites,5 gibi) ve son hızı henüz ölçmedim. ayrıca 2. vites dip gaz denemelerimde daha önce 99-100km. hızı görebiliyorken 101 demiyordu şimdi 106km. gördüm.

      mazda gram stratejisinde ağırlığın performansa olan etkisi 100kg.da % 8 dir yani 1kg.da 0,08 dir 148x0,08: 11.84 yani % 12 performans geliştirildi sağlamasını yaparsak fabrika verisi 0-100: 12,1 sn. 12,1 x 12(%12) / 100 : 1,45 sn. yüzde 12, 12,1 lik derecede 1,45 sn.iyileşme
      sağlıyor 12,1-1,45: '10,65' sn. yani demek istiyorum mazda gr.stratejisi ve benim test birbirini tutuyor.

      birde yakıt etkisini tam anlamıyla ölçemedim ancak şehir dışına çıkıp geldim 30 km. yol 110km.hız civarı (hız sabitleyici ilave ettirmiştim çoğunluk kullandım) döndüğümde 5,5 i gördüm. baş üçlü akü lastik ve jant tır çünkü 3/2 si bunlardan elde edildi. kantarı elinize alın ve değişimleri mutlaka daha hafif ve kalteli olanlar ile değiştirin.

      birde ben hepsi burada dan 150 tl ye kutu içi performans filtre kn marka değişimi yaptım 1milyon km. değişim yok yani yalnız bakımlarda hava tututturmayın yada oldukça uzağından hafif hava tutturabilirsiniz ilk 50 bin bakım istemiyen özellikte zaten. performans filtre getiri sağlar pamuktur.

      forumlarda 5 ayrı araçta yapılan test sonuçlarında 2 ila 6 hp sağladığı yazıyordu örneğin focusta 3,5 hp veriyor. kutu içi kullanırsanız harici filtreye göre konumlandırma sorunu olmayacak ve sıcak hava alma ihtimali kalmayacaktır, ayrıca tadilat istemez. özel solüsyonu ile yıkanmalı. 97 oktan benzin kullanırsanız sürtünme azaltıcı ve aşınma önleyici var % 1-4 arası performans getirisi olduğunu da yazmış bp ve shell 6-7 kuruş fark 1 dolu depoda 3tl yapar ben artık 97 kullanıyorum.

      önce: güç/ağırlık oranı 1160/105: 11 idi 11 denfazla olanlar a kasa ağır geliyor, kaldırmıyor dedikleri. tork/kg. oranı ise:1160/145: 8 idi
      şimdi: güç/ağırlık oranı 1012/105: 9,6 oldu 9 dan aşağı az araba bulunur 11 den yukarı olan çok var normali 10-11 arası yani 1 beygir
      başına 11 kg. yerine şu an 9,6 kg. düşüyor tork/kg. oranı ise: 1012/145: 6,97 çeşitli araçların ağırlıklarını güç ve torklarına bölerseniz çıplak motor güçlerini değil araba olarak verebildikleri güçleri böylece görebilirsiniz.

      bilgi bağlantısı 

      http://forum.donanimhaber.com/m_24892038/mpage_16/tm.htm

      41890_12ab9332aaaaf330edaf06ad338b7abeacb65a8b.txt
×
×
  • Yeni Oluştur...