İlhan

Forester
Yılın En Güvenli Aracı Seçildi

gallery_5155_16_12732.jpg

 


Subaru katıldığı tüm kategorilerde en yüksek puanı alarak “Yılın En Güvenli Aracı” ödülünü aldı.

 

Subaru’nun farklı segmentlerde yer alan modelleri Amerika Otoyol Güvenliği sigorta Enstitüsü (IIHS) tarafından yapılan güvenlik ve çarpışma testlerini başarı ile geçerek “Yılın En Güvenli Aracı” ödülüne layık görüldü.

 

2015 model “EyeSight” teknolojisine sahip Legacy, Outback, Forester, Impreza ve Subaru XV Crosstrek modelleri IIHS en yüksek güvenlik standardı olan 2015 Yılı "Top Safety Pick+" ödülünü ve önden çarpışma önleme testinde ise en üst sıralama olan "Superior" (Üstün) derecesini almaya hak kazandı. Küçük araçlar kategorisinde ise yalnızca Impreza ve Subaru XV Crosstrek "Superior" (Üstün) derecesi sahibi oldu.

Subaru’nun 2015 model “EyeSight” teknolojisine sahip araçlarının IIHS-Otoyol Güvenliği Sigorta Enstitüsü tarafından yapılan testlerde sürücülere ve yolculara maksimum güvenlik sağladığı belirlendi.

Legacy, Outback, Forester, Impreza ile opsiyonel "EyeSight" özellikli Subaru XV Crosstrek modelleri önden çarpışma önleme konusunda 6 üzerinden 6 puan aldı.

2015 model WRX ve Subaru BRZ için yapılan Top Safety Pick sıralaması dâhil, beşi En Güvenli Araç+ ve ikisi ise En Güvenli Araç olmak üzere Subaru’nun yedi modeli* IIHS 2015 yılı güvenlik ödüllerini almaya hak kazandı. Orta sınıf araçlar kategorisinde ise yalnızca Subaru’nun Impreza ve XV Crosstrek modelleri "Superior" (Üstün) derecesinin sahibi oldu.

Bu ödülün alınmasında önemli role sahip olan Subaru EyeSight teknolojisi, araçlar, yayalar ve bisiklet kullanıcıları gibi hareketli nesneleri ya da raylar ve şeritler gibi sabit nesneleri algılamak için yalnızca stereo kamera teknolojisinin kullanıldığı ilk sistem. EyeSight teknolojisi Subaru mühendislerinin, seksenlerin sonunda Subaru yerel araçlarında test edilen ve uygulanan milimetrik dalga radar ve lazer radar gibi diğer sistemlerin ardından kapsamlı bir araştırma ve gelişimi sonucunda ortaya çıktı. Yeni Subaru Outback’le Avrupa’da lanse edilecek olan EyeSight sistemi, son 25 yılda geliştirilen teknolojinin son yansıması olarak öne çıkıyor. Yeni nesil EyeSight versiyonu, önleyici güvenlik ve sürücü yükünü azaltma özelliklerini daha da ileriye taşımak için yaklaşık %40 oranında görüş açısının artırıldığı tamamen yenilenmiş stereo kameralara sahip.

En Güvenli Araç ödülüne sahip olabilmek için araçların yüksek hızda önden ve yandan çarpışma testlerinden, devrilme testinden ve arkadan gelen darbelerde boyun yaralanmalarına karşı koltuk/baş koruma sistemleri değerlendirmelerinden “İyi” sonucunu alması gerekiyor.

Ayrıca, 2012 yılında kullanılmaya başlanan önden küçük çarpışma testinden de “İyi” veya “Kabul Edilebilir” performans derecesine sahip olmak gerekiyor. Bir üst ödül olan En Güvenli Araç+ ödülünü kazanmak için ise araçların, bu testten aynı performansı göstermeleri ve buna ek olarak önden çarpışma önleme kategorisinde de “Gelişmiş” veya “Üstün” derecesini elde etmeleri gerekiyor.

 

Kaynak

kindness, M.E.G ve Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kardeş marka Subaru'yu kutlarım. Mazda kullananların büyük bir çoğunluğunun Subaru'ya da ilgisinin olduğu kesin bir gerçek. Aynı durum Subaru kullananlar için de geçerli sanıyorum.

zemsta bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kardeş marka Subaru'yu kutlarım. Mazda kullananların büyük bir çoğunluğunun Subaru'ya da ilgisinin olduğu kesin bir gerçek. Aynı durum Subaru kullananlar için de geçerli sanıyorum.

 

 

Kesinlikle söylediklerinde hemfikirim. Subaru forumunu da takip ediyorum. Kullanıcıların bir çoğu, başka bir markaya geçecek olsalar. Tercih edecekleri ilk marka Mazda olacaktır. Aynı keza bende transfer olacak olsam, tercihim Subaru olur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Çok önemli bir başarı Subaru için , emek her zaman saygıyı hakeder, bu başarıya katkısı olanların emeklerine sağlık. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

MADE İN JAPAN sonuçta SUBARU sevilmez mi  O0  O0  O0  O0

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Subaru almama nedenim şehir içi gerçekten çok yakması... 

 

Forester kalbimin bir köşesinde ve birgün SUV alırsam ilk sırada olacaktır.

 

IIHS testleri Euroncap testlerinden çok daha zor.

 

Hatta mercedes testi geçemeyince, gereksiz ve karşılaşılması düşük çarpışma testleri diye açıklama yapmıştı.

 

Subaru güvenlikte bu test ile kendini kanıtlamakla kalmamış lider olmuş :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Su­ba­ru, tü­ke­ti­ci­ler­le ya­pı­lan an­ket­ler so­nu­cun­da be­lir­le­nen “2016 Au­to­Pa­ci­fic İde­al Araç­lar Ödül­le­ri­”n­de, XV, Fo­res­ter ve Out­Back mo­del­le­riy­le üç ödül bir­den ka­zan­dı.

      Outback ve Forester modelleri ile bu ödülü ikinci yıl üst üste kazanarak büyük bir başarıya imza atan Subaru, kendi segmentlerinde beklentileri en fazla karşılayan araçlar ürettiğini bir kez daha kanıtladı. 

      Subaru’un SUV modelleri, XV, Forester ve Outback, kendi segmentlerinde beklentileri en fazla karşılayan, kullanıcıları tarafından en ideal bulunan araçlar seçildi. 
      Otomobilleri satın alarak minimum 90 gün süre kullanan müşteriler ile yapılan anket sonucunda ortaya çıkan “2016 AutoPacific İdeal Araçlar Ödülleri”nde XV modeli bu yıl, 2013’ten sonra ikinci kez sıralamaya girerken, Forester ve Outback modelleri kendi segmentlerinde 2 yıl üst üste bu ünvanı kazanarak büyük bir başarı gösterdiler.
      Toplamda 24 kategorinin yer aldığı araştırmada 9 farklı SUV ve Crossover segmenti bulunuyor ve Subaru bu 9 kategorinin 3’ünü kazanarak müşterilerinin araçlarından ne denli memnun olduklarını bir kez daha kanıtladı. 
      Bu da Crossover ve SUV araçlar üretme konusunda Subaru’nun ne denli tüketici odaklı olduğunu bir kez daha göstermiş oldu. Subaru XV modeli, kompakt Crossover-SUV kategorisinde “En İdeal Araç” seçildi. 
      Orta Segment Crossover-SUV kategorisinde Subaru Forester “En İdeal Araç” seçilirken Subaru Outback modeli Premium Orta Segment Crossover-SUV kategorisinde “En İdeal Araç” olmayı başardı. 1986 yılında kurulan AutoPacific şirketinin 2016 anketi, 2015 ve 2016 model yıllarında otomobil satın almış 65.000’i aşkın kişiyi kapsıyor. 
      Minimum 3 ay boyunca otomobillerini kullanmış kişilere yöneltilen ankette 15 farklı sorunun cevaplanması isteniyor. Anketin yapılmasındaki amaç, müşteri araçlarının sürüş dinamikleri, iç mekan kapasitesi, güvenlik ekipmanı, performans ve teknoloji gibi 5 farklı alanda geliştirilmesine yönelik değerlendirmeleri içeriyor. 
      Müşteriler araçlarıyla ilgili ne denli az değişiklik talep ediyorlarsa, araçlar o denli hedefe uygun tasarlanmış ve pazarlanmış anlamına geliyor. Subaru’nun 3 kategoride ulaştığı bu ödül, tüketici beklentilerine ne denli yakın bir marka olduğunu kanıtlıyor. 
       AutoPacific gelecek odaklı bir otomotiv pazarlama ve araştırma şirketi. Merkezi Tustin California, ABD’de bulunan şirket, otomobil üreticileri, distribütörler ve yan sanayi şirketleri için çeşitli araştırmalar yürütüyor. 1986 yılında kurulan AutoPasific, her yıl otomotiv alanında farklı araştırmalar yayınlıyor.
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Sport Plus paketiyle birlikte gelen EyeSight ile artık daha da güven verici.
      WRX’in DNA’sında bulunan sportif sürüş zevkini Legacy’nin kullanışlılığı ve geniş iç mekan konforuyla harmanlayan 1.6 litrelik direkt enjeksiyonlu 170 HP güç ve 250 Nm tork üreten boxer turbo motora sahip Levorg’un EyeSight sistemine sahip yeni versiyonu Levorg 1.6 GTS-S Sport Plus modeli 131 bin 990 TL’lik perakende satış fiyatı ile bayilerdeki yerini aldı. GT-S modelinin fiyatı ise 122 bin 990 TL.

      Subaru’nun tam kapsamlı güvenlik sistemi EyeSight

      Subaru EyeSight teknolojisi, araçlar, yayalar ve bisiklet kullanıcıları gibi hareketli nesneleri ya da raylar ve şeritler gibi sabit nesneleri algılamak için yalnızca stereo kamera teknolojisinin kullanıldığı ilk sistem. EyeSight teknolojisi Subaru mühendislerinin, seksenlerin sonunda Japonya’da Subaru araçlarda test edilen ve uygulanan milimetrik dalga radar ve lazer radar gibi diğer sistemlerin ardından kapsamlı bir araştırma ve gelişimi sonucunda ortaya çıktı.
      Kullanıcının önündeki yol için ikinci bir çift göz gibi olan EyeSight, neredeyse insan gözü kadar etkin olan mükemmel görüntü tanımlama ile üç boyutlu renkli görüntüler yakalayan iki stereo kameraya sahip. İki kameradan alınan görüntüleri şekil, hız ve uzaklığı kesin bir şekilde belirlemek için kullanan EyeSight yalnızca araçları değil, aynı zamanda motorsiklet, bisiklet ve yayaları da algılıyor. Potansiyel bir tehlike algıladığında sürücüyü uyararak kazanın meydana gelmesini önlemeye yardımcı olmak için gerekirse fren sistemini de devreye sokuyor. Adaptif Hız kontrolü, Şerit İçi Kontrolü ve Şeritten Çıkma Uyarısı, Önde Giden Aracın Hareket Etme Uyarısı, Şerit Takip Asistanı, Çarpışma Öncesi Fren Sistemi ve Çarpışma Öncesi Gaz Kontrolü gibi geliştirilmiş güvenlik performansıyla EyeSight, sürücü üzerindeki yükü azaltıyor ve araçtaki güvenlik hissini artırıyor.
      Levorg’da sunulmaya başlanan “yeni nesil EyeSight”, mevcut özelliklerinin yanı sıra Şerit Takip Asistanı ve Şeritte Kalma Asistanı gibi özelliklere de sahip. Dünya çapındaki pek çok bağımsız testte veya benzer sistemler ile gerçekleştirilen karşılaştırmalarda Subaru’nun EyeSight sistemi türünün en iyi örneklerinden biri olarak nitelendiriliyor.
      Adaptif Hız Kontrolü
      EyeSight sadece geleneksel hız kontrolünde olduğu gibi sürücünün ayarlamış olduğu hızı muhafaza etmekle kalmaz; önünde bir araç saptadığında Adaptif Hız Kontrolüyle, önde giden araçla aradaki mesafeyi belirlemek için mesafeyi ve hız farkını takip ederek hızı kontrol eder. Motoru, şanzımanı ve freni hızınızı trafik akışı doğrultusunda yaklaşık olarak 0 km/s’den 180 km/s’ye kadar geniş bir aralıkta tutmak amacıyla ayarlar. Otoban, otoyol ve benzeri yollarda kullanım için tasarlanmış olan Adaptif Hız Kontrolü önde giden aracı ve fren lambalarını tespit eder ve hem yoğun trafikte hem de uzun sürüşlerde ise rahatlığı ve konforu sağlar.
      Şerit İhlal Uyarısı
      Yorgunluktan dikkatiniz dağıldığında ve şeritten saptığınızda ya da çıktığınızda Şerit İhlal Uyarısı, uyarı sesi ve yanıp sönen bir gösterge ile tetikte olmanızı sağlar. Ancak Şerit İhlal Uyarısı sadece, yaklaşık 60 km/s daha yüksek hızda harekete geçer. Yaklaşık 50 km/s ya da daha yüksek hızlarda seyahat ederken kazara şeridin kenarına kaydığınızda ve sinyal vermeden şeritten ayrılmaya başladığınızda Şerit İhlal Uyarısı sizi uyarı sesi ve yanıp sönen göstergesiyle şeridinden ayrılmadan uyarır.
      Önde Giden Aracın Hareket Etme Uyarısı
      Durma halindeyken EyeSight trafiğin yeniden hareket ettiğini algılarsa önde giden aracın hareket ettiğini göstermek için uyarı sesi ve yanıp sönen göstergesiyle sürücüyü harekete geçmesi yönünde uyarır.
      Şeritte Kalma Asistanı
      Sistem, Şeritte Kalma Asistanını devreye aldığınızda ve 65 km/s üzeri hıza çıktığınızda, aracınızın şerit üzerine doğru yöneldiğini fark ederek, sürüş güvenliğinizi sağlamak üzere direksiyon simidine müdahale ederek aracınızın tekrar şeridini korumasına yardımcı olur.Çarpışma Öncesi Fren SistemiBir araçla ya da karşıdaki engelle yaklaşan bir çarpışma saptadığında Çarpışma Öncesi Fren Sistemi sürücüyü uyarı sesi ve gösterge panelindeki ekranda ışık ile uyarır. Eğer sürücü çarpışmayı önlemek için bir manevra yapmıyorsa sistem, herhangi bir etkiyi ve mümkünse kazayı önlemek için otomatik olarak fren uygulayabilir. Eğer sürücü kazayı önlemek için bir manevra yaparsa Çarpışma Öncesi Fren Yardımı sürücünün çarpışmayı önlemesi için yardımcı olabilir.
      Çarpışma Öncesi Gaz Kontrolü
      EyeSight karşınızda bir engel gördüğünde, park halinden çıkarken, vites konumu R (geri vites) yerine D (sürüş) konumunda unutulduğu takdirde Çarpışma Öncesi Gaz Kontrolü Sistemi seri uyarı sesleri çıkarır, yanıp sönen göstergeleri harekete geçirir ve önden çarpışmayı engellemek için motor gücünü keser.
      Legacy, Revolution ve Touring: Levorg 
      Sportif özelliklerle kullanışlılığı birleştiren Levorg, direksiyon başında vakit geçirmeyi seven sürücüler için kusursuz bir otomobil. Ön tasarımını Subaru WRX STI’dan alan Levorg, kullanışlı teknolojisinin yanı sıra sürüş güvenliği ve çevre dostu özellikleriyle de günümüzün beklentilerine çok iyi yanıt veriyor. Benzersiz şık ve sportif bir tasarıma sahip olan Levorg, üstün performansı ve güvenlik özellikleriyle de Subaru’nun zengin mirasını zirveye taşıyor.
       
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Subaru, yeni WRX STI Time Attack aracıyla efsanevi Isle Of Man TT Parkuru’nu 17 dakika 23 saniyede tamamlayarak yine kendine ait olan 19 dakika 26 saniyelik rekoru kırdı.

      Subaru, Isle of Man TT Parkuru’nda Subaru WRX STI Time Attack aracı ile yeni bir rekor kırarak geçtiğimiz yıllarda yine kendine ait olan rekorları bir üst seviyeye taşıdı. Mark Higgins tarafından kullanılan WRX STI Time Attack, yaklaşık 60 km uzunluğundaki Isle of Man TT Yol Parkuru’nu ortalama 207 km/s hız ve 17 dakika 35 saniyelik bir süre tamamladı. Trafiğe tamamen kapalı yol koşullarda gerçekleştirilen bu rekor, daha önce yine Mark Higgins tarafından 187 km/s hız ve 19 dakika 26 saniye olarak kayda geçmişti.
      Yeni 2016 Subaru WRX STI Time Attack, Isle of Man TT Parkuru için özel olarak geliştirildi. Bu parkurun süspansiyon ve motor gerekliliklerine göre ayarlanan WRX STI Time Attack, Subaru’nun “Simetrik Sürekli Dört Çeker Sistemi”nin kabiliyetlerini bir kez daha gözler önüne serdi.
      Çok yüksek hızlara çıkılan ve tehlikeli virajları barındırmasıyla tanınan Isle of Man TT Parkuru, motosiklet sürücülerinin kendilerini kanıtladıkları bir rota. Araçlardaki üstün yol tutuş kabiliyeti ve pilotların refleksleri bu parkurdaki rekorların sürekli gelişmesine olanak sağlıyor. Isle of Man TT Parkuru’nun otomobil kategorisindeki rekorları yıllardır Subaru tarafından kırılıyor.
       
       
       
       
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Evet yanlış duymadınız, kendisi tam tamına 81 yaşında. Ama öyle bir tutkusu var ki, bundan vazgeçemiyor. Kendi tam bir Subaru VRX STI tutkunu. Bırakın yolda görmeyi, benim rüyamda bile göremeyeceğim otomobilin sahibi kendisi.  Michalina nine benim gibi tüm "Subaru" severlerin manevi ninesi artık.

      Avrupa’da ortalama emekli maaşı aylık 250 ile 1500 Euro arasında değişiklik gösteriyor. Polonya’da ise 504 Euro kazanıyorlar. 81 yaşındaki Polonyalı bu kadın ise bu tarz şeylerle ilgilenmiyor çünkü o 300 beygirlik bir Subaru sahibi.
      Bayanlar ve baylar Michalina Borowczyk-Jedrzejek ile tanışın. Görmüş olduğunuz emekli maaşı alan kişi hayatının son baharını muhteşem bir makinenin direksiyonunda geçiriyor. Michalina her zaman hızlı arabalardan etkilendiğini belirtiyor ancak emekli olduktan sonra kendini şımartarak 46.000 Euro’ya bir Subaru WRX STi alabilmiş.
      Michalina için emeklilik, 300 beygiri dört tekere altı ileri manuel şanzıman ile iletmek kadar zevkli değil. Büyükanne vitesi kesinlikle kendi değiştiriyor. “Bu aracın ruhu ve kalbi var, ayrıca beni kendine bağladı” diye ekliyor. Bu tam anlamıyla bir petrolhead’in söyleyeceği söz.
      Michalina hayallerini gerçeğe dönüştürecek parayı toplayıncaya kadar 13 yıl boyunca para biriktirmiş. Subaru WRX STi’dan önce birkaç Opel modeli, bir BMW ve bir Mazda sahibi olmuş. 81 yaşındaki bu büyükanne ile ilgili bir diğer ilginç ayrıntı ise her yıl Czestochowa, Krakow ve Wroclaw arasında ortalama 15.000 km yol yapıyor olması.
      Kaynak
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Subaru, yepyeni Impreza hatchback’in testlerinde final aşamasına geldi. Tanıtım gelecek aylarda gerçekleşecek.
      Amerika Birleşik Devletleri’nde yüksek hızlarda test edilirken görüntülenen prototip, ağır kamuflaj altında da olsa keskin tasarımını gizleyemedi. Geçtiğimiz yıl gösterilen 5 kapılı Impreza konseptinden bu yana bekleyişte olan Japon hayranları umarız daha önce olduğu gibi konsept ile üretim versiyonu arasındaki tasarım uçurumu nedeniyle hayal kırıklığına uğramaz.

      2017 Impreza hatchback ve sedan, Subaru’nun yeni geliştirdiği SGP (Subaru Global Platform) üzerinde yükselecek. Şu an piyasada olan modellere göre daha geniş bir yaşam hacmi sunması beklenen yeni Imprezalar, ağırlık konusunda da avantaja sahip olacak.
      Yeni platforma ek olarak yeni bir motor yelpazesi ile gelecek 2017 Impreza, downsizing adı verilen küçük hacimli turbo trendine uyarak daha ekonomik motor seçenekleri sunacak. Bu motor seçenekleri 6 ileri manuel ya da opsiyonel olarak yeni nesil CVT şanzımanlar ile tercih edilebilecek.
      Yenilenen Subaru Impreza’nın tanıtım tarihi belirsizliğini korusa da modelin sonbahar aylarında satışa sunulacağını düşündüğümüzde tanıtımın gelecek aylarda yapılacağını öngörebiliriz.





      Kaynak


Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.