emrek1

Mazda6'ya Chip Taktırma

Bu konuda 30 ileti var

Selam

 

2009 mazda6 aracım var. Yaş genç sayılır, aracı seviyorum ama biraz güçlü birşey istiyorum. İnsignia'yla takas yapsam mı diye aklımdan geçiyor ara sıra ama atmosferikten aldığım sürüş keyfini başka araçlarda bulamam diye değiştirmekten de korkuyorum.

 

Birkaç kere çip'e yeltendim ama çok az etki ediyor, verdiğin fiyata değmez dediler üstüne gitmedim ama bu ara damarım gene debreşti. Rakamsal bilgisi olan ve ankarada sağlam bir yer bilen var mı bu konuda. %10 deniyor, 147+14 hiç yoktan iş görür diye düşünüyorum. Bir de yakıt konusunu merak ediyorum, artar mı azalır mı?

 

İşin detayından anlayan olursa sürüş tarzımı da söyleyim, ona göre daha net yorum yapabilirsiniz belki; genelde şehir içindeyim ama geçtiğim yollar genelde yüksek hız yapmaya uygun yollar, o yüzden hızlı şekilde 130-150 civarına çıkıyorum ve genelde bu hızlarda seyrediyorum. 

 

Şimdiden teşekkürler. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

atmosferik araca yazılım işi bence de boşa masraf. emin olun çok bişey hissetmezsiniz.

 

sadece yazılım yaptıracaksınız bu iş en verimli turbo motorlu araçlarda olur. yaşınızı genç statüsüne koyuyorsanız ve benzin masrafının altından kalkabilecek maddiyata sahipseniz Insıgnia 1.6 turbo güzel denilebilecek bir tercih

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Atmosferik araçta chip yaptırmak çok da mantıklı değil. Şu bakımdan mantıklı değil verdiğiniz paranın karşılığını alamazsınız. Zaten adam akıllı bir tuning firmasıyla görüştüyseniz yapmamaktan yana oluyorlar genelde.

Ya mazda6 ya turbo takacaksınız ki paranızın karşılığını alırsınız, ya da opel insignia 1.6 180 bg alacaksınız ki bu da 208 bg e falan yükseltiliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aracınıza uygun kaliteli yazılım yok diye biliyorum. benim aracımda aynı motora sahip ve  uluslararası pazarda pek yaygın değil 2,0 litre.  sizin görüşüp fiyat aldığınız bir yer var ise paylaşabilir misiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar belirtmiş, atmosferik motora chip boşa masraf olur. Eninde sonunda iş turboya gidiyor. Turbo ya takılacak ya da turbo olan bir araç alınacak .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kulaktan dolma bilgilere çok takılma. Chip olayını filtre sisteminin upgrade'i , komple headers, egzoz sistemi upgrade'i ve birkaç ufak ayar değişikliği ile desteklersen gayet de kayda değer güzel güçler alabilir, aracın nasıl değiştiğine şahit olabilirsin. Olay senin bütçende bitiyor. Ben olsam 6 gibi bir arabayı insignia gibi bir tenekeyle asla değiştirmezdim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ne kadarlık bir artış beklenebilir Sezer ?

+30 Hp kendini adam akıllı sıkıntıya sokmadan, kapağı, bloğu açmadan. Bu rakam kullanıcıyı çok güzel tatmin eder.

Dipnot olarak : Ayrıca ben ayda yılda bir gazlarım, ondada yapıştırsın isterim derseniz -yine bütçe dahilinde- 100'lük dry shot NOS kiti uygulanabilir. NOS insanlara çok astronomik geliyor ama hem uygulaması kolay hem de turbo kadar çok aşırı maliyetli değil, çok küçük değişikliklerle ve adam akıllı kullanılırsa stock Mazda 6 motoruna da en ufak bir zararı olmaz...

Örnek : http://www.ebay.com/itm/DRY-NITROUS-OXIDE-KIT-ADJUSTABLE-UP-TO-125HP-COMPLETE-/170683017023?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item27bd80273f&vxp=mtr

Bir hi-flow enjektör takımı, biraz port genişletme tamamdır ;)

Atmosferik sağlam motora neler neler yapılır da işte imkan meselesi olay ;)

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Önceki girişimlerde de aynı şekilde geri oturtmuşlardı yerime :)

 

Mesela örnek olarak şu tarz bir rakam görüyorum nette

güç: 147->160

tork: 184->215

http://www.atm-chiptuningdubai.com/chiptuning-mazda/mazda-6/

 

Torku bu kadar artırabilseler yetinirim diye tahmin ediyorum, 184 çok düşük ya. Gerçi makinaya da sokmadım aracı şu an benimki kaç bilmiyorum. 1-2 yer var aklımda, maddiyatı denkletip önümüzdeki ay bi görüşmeyi planlıyorum. Eğer taktırırsam sonuçları buradan da paylaşırım. 

 

Nos gibi şeyler kullanım tarzı olarak benlik değil, hatta turbodaki belirli bir devirden sonra devreye girme mantığı bile hoşuma gitmiyor. Gücü seviyorum ama stabil, hakim olabildiğim bir şekilde istiyorum, pedala ne kadar dokununca ne tepki vereceğini öncesinden kestirebilirsem kendimi rahat hissediyorum.

 

 

 

Konuyu dağıtmış gibi olmak istemem ama ufak birşey daha sormak istiyorum, forumda çip konusunu araştırırken hidrojen yakıt tasarruf sistemine rastladım. http://www.mazdaclubtr.com/topic/13867-hidrojen-yak%C4%B1t-tasarruf-cihaz%C4%B1/

Bu sistemle ilgili malumatı olan var mı, doğru olmak için fazla iyi duruyor. Bir de çipli sistemle çakışma olur mu? 

Sizin de dediğiniz gibi, bu performans işinde maddiyat önemli faktör. Benim durum o kadar da sağlam değil. Hatta insignia'ya geçersem gazlı kullanmayı düşünüyordum, 13-14litre benzini gözüm yemiyor. Çip sonrası performansta %10 artış olur da yakıtta %30 artış olursa o da uygun olmaz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Konuyu dağıtmış gibi olmak istemem ama ufak birşey daha sormak istiyorum, forumda çip konusunu araştırırken hidrojen yakıt tasarruf sistemine rastladım. http://www.mazdaclubtr.com/topic/13867-hidrojen-yak%C4%B1t-tasarruf-cihaz%C4%B1/

Bu sistemle ilgili malumatı olan var mı, doğru olmak için fazla iyi duruyor. Bir de çipli sistemle çakışma olur mu? 

 

 

Hocam o uygulamaya bulaşmaman senin yararına olacaktır.  Not; bu işlerle uğraşanları tanıyan bir dost :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Performans artışı isteyip bir yandan yakıt ekonomisi düşünüyorsanız benim menzilim orda biter :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Maksat durum nedir onu öğrenmek. Opelci bir tanıdık usta (insignia için) chip takıldığında beygir şu kadar artar, yakıt da 1-2 litre düşer demişti.. Hani derdim yakıt düşsün değil, biraz yükselebileceğini de tahmin ediyorum ama aylık yaptığım kilometre çok fazla, ne kadar artacağını dikkate almam lazım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

merak ettiğiniz hidrojen ile tasarruf  sistemi ile ilgili aklımda kalanları sizinle paylaşayım. yanlışım varsa kusura bakmayın

 tasarruf ilanındaki  yazılarını okudum ama  cevapları okumadım. 

mevcut teknolojide otto veya diesel motorlarda suyu yakıt olarak veya yakıta destek olarak kullanmak imkansıza yakındır. 

- öncelikle benzin veya mazotun miligram olarak hesap edilip ecu'ya bilgi verildiği günümüz teknolojisinde , motora karışan yabancı her madde kontrolsüz yanmaya ve vuruntuya sebep olacaktır.... 

- elektroliz işlemi aşırı yavaştır

- hidrojen patlayıcı bir gazdır. tehlikelidir

- istenilen hidrojenden 16 kat fazla  ortaya çıkan oksijen gazı da yakıcı olduğu için motor bölgesinde tehlikeli olabiir.

- hidrojen gazını emme manifolduna vermek hava ile karıştırmak v.s.  uydurma hareketlerdir.

- en önemlisi teorik olarak hidrojen bir kapta depo edilemez.  kaptan sızar. atom numarası 1dir. her türlü deponun içinden geçecektir.

- depo etmenin en bilinen yolu metal hidrür pillerdir. hidrojen atomları metallere bağlanarak tutunması sağlanır (kimyacı arkadaşlar  daha iyi yardımcı olabilirler)

- üniversitelerde yapılan hidrojenle çalışan araçlar gerçektir. hepsi metal hidrür hidojen pilleri ile çalışır. genellikle tek tekere bağlanan hub motorları vardır. 

 

ilgi duyanlar link'e göz atabilirler

http://www.saitem.org/tr/

Mehmet Özdemir, emrek1 ve Burak bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

merak ettiğiniz hidrojen ile tasarruf  sistemi ile ilgili aklımda kalanları sizinle paylaşayım. yanlışım varsa kusura bakmayın

 tasarruf ilanındaki  yazılarını okudum ama  cevapları okumadım. 

mevcut teknolojide otto veya diesel motorlarda suyu yakıt olarak veya yakıta destek olarak kullanmak imkansıza yakındır. 

- öncelikle benzin veya mazotun miligram olarak hesap edilip ecu'ya bilgi verildiği günümüz teknolojisinde , motora karışan yabancı her madde kontrolsüz yanmaya ve vuruntuya sebep olacaktır.... 

- elektroliz işlemi aşırı yavaştır

- hidrojen patlayıcı bir gazdır. tehlikelidir

- istenilen hidrojenden 16 kat fazla  ortaya çıkan oksijen gazı da yakıcı olduğu için motor bölgesinde tehlikeli olabiir.

- hidrojen gazını emme manifolduna vermek hava ile karıştırmak v.s.  uydurma hareketlerdir.

- en önemlisi teorik olarak hidrojen bir kapta depo edilemez.  kaptan sızar. atom numarası 1dir. her türlü deponun içinden geçecektir.

- depo etmenin en bilinen yolu metal hidrür pillerdir. hidrojen atomları metallere bağlanarak tutunması sağlanır (kimyacı arkadaşlar  daha iyi yardımcı olabilirler)

- üniversitelerde yapılan hidrojenle çalışan araçlar gerçektir. hepsi metal hidrür hidojen pilleri ile çalışır. genellikle tek tekere bağlanan hub motorları vardır. 

 

ilgi duyanlar link'e göz atabilirler

http://www.saitem.org/tr/

Teşekkürler.. 

 

Kafada şu an chip+tüp şekillenmeye başladı :), bakalım modifiyeci arkadaşlarla görüştükten sonra update geçeyim inşaallah. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

(1998-2002) 626' larda ve (99-03) 323' lerde hava filtresi kutusuna kaputun ön kısmından, dışarıdan serin hava akışı sağlayan yassı bir boru düzeneği vardı, bu boru sayesinde motora sürekli serin ve aracın hızına göre artan şiddette bir hava akışı sağlanıyordu, çok güzel ve ince düşünülmüş sanki fabrikasyon modifiyesi gibi bir düzenekti.

 

Fakat bizim mazda 6' larımız sol farın hemen arkasından çok çok küçük ve sıkışık bir yerden hava çekiyor, aracın motorunun altı tamamen kapalı, ön ızgaralardan, kaputun aralıklarından veya başka bir noktadan oraya hava girmesi pek mümkün değil, bu nedenle motora sürekli kaputun içindeki sıcak hava gidiyor, üstelikte giden havanın şiddeti aracın hızına göre değişmiyor, 10 yıl önce araçlarına fabrikada intake sistemi benzeri bir düzenek yapan mühendisler 10 yıl sonra neden farın arkasında hava almayan küçücük yerden sıcak hava çeken bir sistem yapmışlar anlayamıyorum.

 

Bende küçük değişikler ile aracımı biraz güçlendirmek gerektiği düşüncesindeyim, ilk yapacağım değişiklik motora dışarıdan taze, serin ve aracın hızına göre artan şiddette hava akışı sağlayabilecek bir boru düzeneği ile İntake sistemi tarzında bir iyileştirme düşünüyorum  8) . Yani (1998-2002) 626' larda standart özellik olan sistemi şimdi kendim yapmaya çalışacağım  :) . Sizde güç artışı istiyorsanız bunu da düşünün bence.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yurtdışı forumlarında resonator ü söküp soğuk hava emme sisteminin yapılması açık bi şekilde anlatılıyor. Faydası olduğunu da söylüyorlar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

önden çekiş b7 kasa multitronik  2.0 tfsi öneririm biraz bulmak zor temizini.opel insigniayı ve astrayı 122 hp 1.4 tfsi her türlü geçiyor opelin şanzumanı çok kötü performansı düşürüyor.herşey 180 hp demek değil ve insignia  ağır bir araç

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yok artık...Insignia 180 bg'i 1.4 122 bg passat mı geçiyor?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

merhaba

 

122 lik passatın 180'lik astrayı ve insignia yı "her türlü" geçmesi mümkün değildir.

 Ne teoride, ne pratikte böyle birşey olamaz.

 

180hp insignia ile 160hp  CC karşılaştırırsanız kompressor + turbo  ile kombine edilmiş CC nin  alt devirlerde boy ölçüşebileceğini oturup tartışırız. .  ama yalın turbolu 122hp lik araçların malesef şansı yok.

 

insanları yanlış bilgilendirmeyelim. 

 

saygılar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.