Evreka

1992 Model Mazda 323 LPG Kokusu ve Çok Yakma Sorunu

Merhaba arkadaşlar,

 

Uzmanına veya konudan mağdur olan benim gibi kader arkadaşlarıma 2 önemli sorum olacak. Aracıma 50-60 tl LPG alıyorum 4 led full olarak doluyor ve şehir içinde en fazla 125 km yol yapıyorum ikaz ışığı yanıyor, LPG bitiyor. Bu kesinlikle normal değil farkındayım... Bunun nedenlerini sormuyorum bir sürü nedeni olabilir. Ama özellikler şundan olmazsı kuuvetle muhtemel diyebileceğimiz bir konu varsa onu öğrenmek isterim.

 

Diğer en önemli sorum ise özellikle 100 km hız ve 3000 4000 bin deviri geçtiğimde içeri çok fazla tüp kokusu geliyor. Ne kadar hassas ve devirli kullanırsam kullanayım engel olamadım. Özellikle ani gaz kesme ve hızlanmalarda geliyor diyebilirim.

 

Karbüraötrde gaz kesme kelebeinde sorun olabilir henüz baktırmadım. Bunun nedeni benim için önemli bilenlerden ya da tahmini olan arkadaşlardan yardım rica ediyorum.

 

Bu arada otomatik şanzımandır.

 

 

Hepiniz sevgiyle sağlıcakla kalın

 

 

 

oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Lpg ayarına bir baktırın, çok zengin karışımda çalışıyor gibi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Lpg ayarına bir baktırın, çok zengin karışımda çalışıyor gibi.

 

Bir kere eksoza tel sokup ayarlandı ama birdaha baktırmakta fayda var zira hem çok yakıyor hem de çok koku alıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi sahibi arkadaşların bilgilerinden ben de yararlanmak isterim.. keza yeni aldığım araç ile yaklaşık iki hafta içinde 1.500 km yol yaptım ancak sadece bir kere 10 km'lik bir yolu giderken ve gelirken içeriye gaz kokusu geldi..

 

Diğer zamanlarda yaşanmayıp sadece o gün bu olayı yaşamam olayın üstüne pek düşmeyişime sebep oluyor ancak yine de kuşkulanmıyor değilim.. sonuçta gaz en kolay alev alabilen ürünlerden ve olası bir kaçak durumunda olabilecekler pek dramatik olabilir..

 

İki hafta sonra Kağızman'dan İstanbul'a yola çıkacağım.. Özeliikle Erzurum'a kadar test edeceğim, bu durumu yaşadığım gün bir süre klima açık gitmiştim, klimanın bir etkisi var mı diye tekrar bakacağım.. ancak olası bir gaz kokusu durumunda Erzurum'daki Yılmaz Yılmazlar'a gitmeyi düşünüyorum.. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi sahibi arkadaşların bilgilerinden ben de yararlanmak isterim.. keza yeni aldığım araç ile yaklaşık iki hafta içinde 1.500 km yol yaptım ancak sadece bir kere 10 km'lik bir yolu giderken ve gelirken içeriye gaz kokusu geldi..

 

Diğer zamanlarda yaşanmayıp sadece o gün bu olayı yaşamam olayın üstüne pek düşmeyişime sebep oluyor ancak yine de kuşkulanmıyor değilim.. sonuçta gaz en kolay alev alabilen ürünlerden ve olası bir kaçak durumunda olabilecekler pek dramatik olabilir..

 

İki hafta sonra Kağızman'dan İstanbul'a yola çıkacağım.. Özeliikle Erzurum'a kadar test edeceğim, bu durumu yaşadığım gün bir süre klima açık gitmiştim, klimanın bir etkisi var mı diye tekrar bakacağım.. ancak olası bir gaz kokusu durumunda Erzurum'daki Yılmaz Yılmazlar'a gitmeyi düşünüyorum.

 

 

 

Öncekikle hayırlı yolculuklar, Allah kaza bela vermesin. Özellikle ani hızlanma ve yüksek hızda iken ani gaz kesmelerde deneyin zira bende o zamanlarda geliyor. Klima çalışırken denemedim ama normal zamanda da geliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncekikle hayırlı yolculuklar, Allah kaza bela vermesin. Özellikle ani hızlanma ve yüksek hızda iken ani gaz kesmelerde deneyin zira bende o zamanlarda geliyor. Klima çalışırken denemedim ama normal zamanda da geliyor.

Teşekkürler Allah razı olsun.. 

 

Aracı sakin kullanırım, ani hızlanmalar ve frenlemeler yapmam.. ki o gün de bu tarz bir kullanımım olmamıştı.. bu sebeple bu ihtimal değil gibi duruyor..

 

Yeni alınan gazın kalitesinden olabilir diye okumuştur mükerrer bir konuda.. Bahsettiğim bu gaz kokusu olayından çok önce Mogaz'dan gaz almış ve Kağızman'dan Iğdır'a gitmiştim.. yolda hiçbir surette gaz kokusu almadım.. Iğdır'dayken yaşadığım bu olaydan sonra yeni gaz da almadım ve hala aynı dolumun devamını kullanıyorum ancak ne Iğdır'dan dönerken ne de Kağızman içinde bu olay tekrarlanmadı.. Bu sebeple tek değişken olarak klimayı görüyorum..

 

Sizin durumunuzla ilgili olarakta, teknik bilgilerim yoktur ancak anlayabildiğim kadarıyla motora bağlanmış gaz tesisatının bir noktasından sızdırma yapıyor ve bu sızan gaz aracın içine geliyor.. sızan gaz dolayısıyla da çok bir km yapmadan aracınızdaki gaz bitiyor.. 

 

İşini iyi bilen bir otogaz ustası sorununuza yardımcı olacaktır diye düşünüyorum..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

radyatörde de koku varsa diyafram işlevini yitirmiştir üstten mikserli arabalarda bazen bu koku duyulabiliyor kaçak kontrolü egzoz kontrolü yaptırmanızı tavsiye ederim 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

     Araçtaki gaz kokusu genelde lpg beyninden sızan gazdan kaynaklıdır, bu sorunun en belirgin olduğu zaman ilk çalıştırmadan hemen sonrasıdır, genellikle kaputun altına sızan gaz , kalörifer veya klima açılınca içeri gelir, lpg beyninizi kontrol ettiriniz , bazen lpg ana vanasının fazla açılmasından da kaynaklanır, eğer zaten beyin epey kullanılmış bir beyin ise değiştiriniz,

    Gelelim fazla yakıt mevzusuna arabanın fazla yakmasının bir çok sebebi olabilir lpg kaynaklı olabileceği gibi arabanın elektriksel problemlerinden , motorun ayarlarından da olabilir, size yazıcağım link bu konuda epey bir deneyim ve öneri içermektedir, kolay gelsin.

http://www.mazdaclubtr.com/topic/14479-mazda-323-89-94-16-karb%C3%BCrat%C3%B6rl%C3%BC-d%C3%BCz-ve-oto-vites-%C3%B6nemli-bilgiler/

    Bu linkin dışında 323 bölümünde epey bir bilgi bulucaksınız bakmanızı öneriyorum.

Mehmet Özdemir ve oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

     Sn Evreka verdiğim linkteki bilgiler kendi arabama yani 323 hb için uyguladıklarım vede bildiklerim, sedan içinde  aynıdır, sadece lastik havaları farkldır, çünkü motor aynı, sadece kasa farklı, dikkatinizi çekmek istedim , sizinki sedan diye es geçmeyesiniz diye.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

     Sn Evreka verdiğim linkteki bilgiler kendi arabama yani 323 hb için uyguladıklarım vede bildiklerim, sedan içinde  aynıdır, sadece lastik havaları farkldır, çünkü motor aynı, sadece kasa farklı, dikkatinizi çekmek istedim , sizinki sedan diye es geçmeyesiniz diye.

 

Öncelikle ilgi ve alakanıza teşekkür etmek isterim. forumda sizin yazınızda dahil hemen hemen tüm yakıt ve lpg ile bilgileri okudum. Havaların biraz ısınmasına mütakip iyi bir gaz ustasına götürerek bir kontrol ettirticem. Sonrasında aracımın cam otomatikleri ve merkezi kilitlerinde sıkışma var hepsini bir arada halletmeye çalışacağım.

 

Diğer arkadaşlarada buradan kısmetse bilgi vereceğim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Rica ederim,Kolay gelsin kardeş, gelişmeleri ve yaptığın uygulamaları görmek isterim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaşlar,

 

Aracımın sorunlarını daha önceden belirtmiştim. LPG ve benzin harcaması çok üst düzeyde ve rolanti sornu ile LPG deyken koku yapma sorunu vardı.

 

Bu gün arabamın karbüratörünü komple söktüm. Gaz kelebeğine bağlı milin karbüratöre girdği yerde boşluk olduğu , otomatik jikle sisteminin çalışmadığını belirledim.

 

Gas kelebiğini miliyle beraber tornacıda burç yaptırıp boşluksuz hava almaz şekilde yeniden yerine taktık. avans ve rolanti ayarıyla cebelleşitikten sonra aracın çekişi, rolantisi ve koku geride kaldı.

 

Yakıt durumunu henüz test edemedim, muhtemelen oda düeltmiştir diye düşünüyorum.

NoooFearrrr, Mehmet Özdemir ve oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hem teşhisi koymuş, hem de tedaviyi gerçekleştirmişsiniz, tebrikler.. Geçmiş olsun..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

     Elinize sağlık umarım verilen emekler amacına ulaşır, yakıt konusu çok önemli.    

     Bizim arabaların  kelebek mili belli bir km den sonra boşluk yapıyor doğrudur , galiba benim arabada da hafiften başlamış boşluk lakin bu boşluğu sökmeden , tornaya gerek olmadan almanın bir yolu olmalı, yani böle yandan bir conta benzeri bişey , ne bilim işte en azından o kısımdan hava almayı engelleyecek bir proje düşünmek gerek , sonuçta km yaptıkça benim arabada aynen boşluk artacaktır.

      Aklına bir fikir gelen olursa yazsın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Elinize sağlık, insanın kendi aracının dilinden anlaması güzel bir meziyet :)

 

Bundan sonraki km'lerde daha zevkli sürüşler dilerim :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • kuzey55
      Yazan: kuzey55
      son 1 aydır (ilgisi varmı bilmem ama havalar soğuduktan sonra) herzaman olmasada  ayda 3-4 kere benzinden lpg ye geçişte sorun yaşadım. aracı çalıştırıyorum hareket halinde benzinden lpg ye geçiş yaptığında bazen motor ışığı yanıp sönmeye araba teklemeye başlıyor. elimle benzine alıyorum benzinde gidiyorum araba ısınana kadar ısınınca elle lpg ye çevirdiğimse sorun yok. yada durduğum yerde aracın ısınmasını dolayısıyla benzinden lpg ye geçmesini beklersem yine sorun yok.. sadece araba soğukken hareket halinde benzinden lpg ye geçerken bu sorunu yaşıyorum. arabam 1.5 senedir bende yani geçen kış da bendeydi böyle bir sorun yaşamamıştım. nedeni hakkında fikri olan varmı?
    • Gökhan
      Yazan: Gökhan
      Bu böyle olmayacak, arkadaşlar 626larınızın 100kilometrede kaç metreküp LPG yaktığını burada belirtir misinz?
      Kullanım şartlarını da (Devir, vb.) belirtmeniz ileride fikir edinecekler için iyi kaynak olur.
      Ama lütfen kuruştu, peniydi, sentti yazmayın. İki gün sonra bu veriler hiç bir halta yaramıyor.
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      14.0:1 sıkıştırma oranına sahip benzinli motorları ile dikkat çeken Mazda, bu oranı 18.0:1'e çıkartmayı hedefliyor
       
      Avrupa Ar-Ge Şefi Kenichiro Sarutawari'ye göre Mazda benzinli motorlarının verimlilik oranlarını 2020'ye kadar %50 arttırmayı planlıyor.  Benzinli motorların şu anki verimlilik oranları %40'ı buluyor, 5 yıl içerisinde bu %60'a çıkartılacak. Bu verimlilik hedefine ulaşmak için homojen şarj basınçlandırmalı ateşleme teknolojisi (HCCI) geliştiriliyor. Bu sistemde karışım kıvılcım yerine dizel gibi basınçla ateşleniyor. Bu da kompresyon oranını 14.0:1'den 18.0:1'e çıkartmayı ve vuruntuyu önlemek için hassas bir yanma kontrolünü gerektiriyor. Hedef benzinli motorun daha temiz emisyonları ile dizelin verimliliğini biraraya getirmek. Skyactiv verimlilik programının bir parçası olarak Mazda aynı zamanda yakıt enerjisinin %30'unu tüketen, egzoz sisteminde kaybedilen ısıyı azaltmanın yollarını arıyor.
       
      Firma 2002 yılında Mazda 6'yı geliştirdiğinden beri verimlilikle ilgili şu anki politikasını oluşturmaya başlamıştı. Mazda 6 bu politikanın ilk nesliyken, CX-5 crossover ise 7. nesil olacak. Ar-Ge Şefi Kenichiro Saruwatari Skyactiv programının ana hedefinin değişmediğini, zaman zaman bir adım ileri götüren yeni teknolojiler ve materyaller eklediklerini belirtiyor.

       
      Mazda yakın zamanda Toyota ile ortaklık kurduğunu duyurdu. Bu ortaklık sonucunda Mazda'nın bir plug-in hibrit modeli üretmesi bekleniyor. Ayrıca nenzinli arabaların da kuyudan tekere verimliliği ile elektrikli arabalarla yarışabileceğini ön gören Mazda, Skyactiv 2. nesil motorla ortalama bir model için yaklaşık 80g/km kuyudan tekere CO2 emisyonları hedefliyor. 3. nesil Skyactiv motorları bunu daha da ileri götürebilir. Mazda, kesin bir tarih vermese de 50gr/km kadar düşük ortalama kuyudan tekere CO2 emisyon değerleri uzun dönemde hedeflediğini de belirtiyor. 
    • Smyrna
      Yazan: Smyrna
      Çok sevdiğim, gözüm gibi baktığım arabamı satıyorum.    2009 model MAZDA 3 HB Renk: Galaksi Gri 1.6 motor benzinli + LPG’li 94bin km (İlk sahibi benim) Şehiriçi – şehirdışı karma ortalama yakıt tüketimi: ~0.28 TL / km *** 35 PLAKA ***   Standart donanıma ek donanımlar: BRC LPG sistemi Good Year Ultragrip 8 Kış Lastikleri (Dört mevsim lastikleri de yenilendi) Kameralı, Türkçe konuşan, uzaklığı cm cinsinden söyleyen arka park sensörü (monitör dikiz ayna üzerinde) Parrot CK3000 Evolution Bluetooth Kit   Tüm periyodik bakımları Bursa İnallar Mazda'da yapıldı.  Sürücü kapı dış sacı değişti, göçük ve çiziklerden dolayı ön ve arka tampon farklı zamanlarda boyandı. Bunun dışında bir şey yok.    Fiyat: 32bin TL  
    • Lethe41
      Yazan: Lethe41
      Selam arkadaslar bu konuyu bir zamanlar kpg taktirirken kaldigim kararsizliktan oturu bilgi amacli actim. Baskalari faydalansin diye.
      Aracim 2011 mazda 3 imp. Aracima lpg taktirmak icin baya bi arastirma yapmistim. Ve araci yeni aldigim icinde 100 tl nin bile benim icin onemi vardi.

      Bilirsiniz mesur mazda magnezyum subab egme sikintisi vardir. Ben buu goze alarak taltirdim lpg yi. Uzun fiyat performans arastirnalarim sonucu aracima. Zavolli Aliese Bora kitini kocaeli de Kogaz a taktirdim. Oraya gittigimde ilk sordugum subab egmesiydi. Sahibi ahmet beyin deyimiyle bu sistem ile yuksek devirlerde arac benzinde yakmaya baslayip lpgnin verdigi zarari minimize ediyormus. 1400 tl ye anlastik ve iki yil motor garantiside mecvut oldugunu soyledi ve taktirdim.Diger firmalar bunun icin ikiyuz tl para istiyolar. Ilk bin km ye kadar ilk ayda arac iki kere ariza isigi yakti zengin fakir karisimindan sebeb. Sonra ahmet beyin dedigi gibi aracimi uzun yolda performansli kullandigimda uzun sure benzinin azaldigini gordum . Bi kac kez geldi basima yani gercekten devir yukseldikcr.arac benzinde kullanmaya basliyor belki yakit sarfiyatini biraz dusurebilir ama motoru korumaya yararlidir. Ve aracim mazda servisinin dahi 190a sabitleme var.gecmez demesine ragmen lpg de 215 gordu bursa otobaninda. 4-5 ay oldu lpg takali 10.000 km yol yapildi lpgde suanlik bir sorun gozukmuyor insallah ilerleyen zamandada olmaz. Birde ahmet beyinde sasirdigi bir durumduu, aracim lpgye gecince yol bilgisayari yakiti lpgye gire hesapliyor yakit tuketimi artiyor benzine aldigimda geri dusuyor. Yani anlik tuketim yakita gore degisiyor. Lpgde 9.5 9.8 civarinda sehir ici. Benzinde 6 civarinda. Paylastigim tecrubeler insalah baskalatina faydali olur


Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.