dba

Mazda 626 1991 Araç Muayenesi(eksikler) ?

Merhaba arkadaşlar ...

 

aracımın muayene zamanı geldi, götürdüm muayeneden geçemedi.

2 adet ağır kusur tespit edildi. Bunlar;

 

1- Ön sağ rotil boşluk var

2- Ön sol tekerlek yataklama rulmanı : çok fazla boşluk mevcut.

 

Sorularım;

 

1- rotil ile rot başı aynı şeymi. benim hangisini değiştirmem gerekiyor, rotilimi

    yoksa rot başınımı? Bunun sadece arızalı olanımı değiştimek yeterli yoksa takım halinde

    bozuk olmasada soldaki de değişmelimi.

2- rot başı yada rotil ile rot kollarının değiştirmeye gerek varmı?

3- tamirciden önce bir rot balansçıya gidip ön takımda nelerin değiştirilmesi gerektiği hakkında

    araç gösterilmelimi.

4- yataklama rulmanı derken porya bilyasınımı kastediyor. ön aks bilyası ile porya bilyası aynı       şeymi?

 

yorum yapacak arkadaşlara teşekkür eder iyi forumlar dilerim.

post-3767-0-90400500-1421153420_thumb.jp

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Sn dba gidin bir tamirciye güzelcene lifte kaldırın ne gerekiyosa yaptırın, belki onların gözünden kaçan başka değişmesi gerekenlerde vardır, ön düzen çok  önemlidir, hiç ihmal etme, elinden geldiğince ve bütçe müsaitse  çoğunu yenile, rulmana gelince, bahsi geçen parça  ön bilyedir, onuda değişmen gerekiyor, normalde arkalardaki rulmanlar porya ile beraber değişiliyor önlerin mevzusu ne bilmiyorum , büyük ihtimalle, porya komple değişecek.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bunlar basit problemler ama korkarım bunlarla sınırlı olmayacak. bir öndüzenciye (mümkünse dürüst ve açıklama yapmaktan korkmayan) gösterin. rotil tablanın tekere bakan yüzü bence tek değiştirmek riskli sıkışarak ya da puntayla yenisi takılabilir. aracın yoldaki bütün darbelerini alan bir parça olduğu için tabla ile değişmesi uygundur. Burçlar tek tek değişebilir ciddi bir tehlike yaratmaz ancak rotil öyle değil. Bilya tek değişir. NSK bulun -fiyatı 2 katına ulaşabilir- ve işçilik vermişken tam olsun. belki şaşırtıcı gelebilir ama orijinal bir NSK bilyanın ömrü 10 seneyi bulabiliyor. tornada presle takılıyor.

oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu arada bilya bozuk olmayabilir. rotil boşluğunu bilya boşluğu gibi algılamış olabilirler sonuçta tüvdeki elemanlar usta değil

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fatih kardeş merhaba uzun zaman oldu umarım iyisindir.

 

Rot balansçıya gösterdim o eksikleri yaptır yeter dedi. Kimse ya bişeyden anlamıyor yada söylemiyor ustaları anlamak mümkün değil. 

 

Yazdıklarından anladığım; rotil tablaya tornacı marifetiyle takılıyor ve bunu sağlıklı bulmuyorsun. Tabla dediğin sanırım parça

listesinde ön alt salıncak denen malzeme.  Tablayıda değiştirmek istesem tornacıya yine gerek varmı.

 

Benim sağ rotil arızalı deniyor. Sağ tarafın tablasını ve rotilini değiştirmem yeterlimi yoksa takım halinde hem sağ hem solumu

değiştiriyim.? Tabla değişmişken ek olarak değişmesi gereken baş bir şey varmı?

 

Aks bilyasını gösterecem değişmesi gerekiyor ise nks'yi arayacam.

 

Cevabın için sana ve gürhan beye çok teşekkür eder kazasız belasız sürüşler dilerim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

     Rica ederim kardeş, size de  kazasız , belasız günler dilerim, kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İyiyim sağol abim. Nolsun hayatın koşturması bildiğin gibi. 

pr_01_5860_max.jpg

bu bizim araçların alt tablası yani alt salıncak solda görünen yer tekere bağlantı noktası (bu görünen sol tarafın, sağ tarafınki de simetriği) diğer iki burçtan da doğrudan şaseye bağlanıyor. aynen dediğin gibi tabla burcu da tek değişir ama tek değiştirmek biraz riskli. O yüzden tabla ile değişmesi uygundur. Tablayı siz bile değiştirebilirsiniz yarım saatlik işi var tornacıya gerek yok. eğer burcu tek değiştireceksen bunu tornacı yapar. Eğer diğer taraf sağlamsa çift değiştirmeni gerektirecek ciddi bir sebep yok ben biraz pimpirikliyim çift değiştirmiştim. 

Bilyaya gelince kolay kolay boşluk yapmaz bizim araçlarımızın bilya sistemi çok sağlamdır. Ama benim aracımda da ufak bir ses geliyordu ben değiştirdim. Eğer bilya değişecekse porye çıkar onu da tornacıya yeni bilya ile götürürsünüz preste yenisi takılır. teker bilyasının boşuğu aracın tekeri havadayken elle teker sallanır boşluk hissediliyorsa alt takımda sağlamsa bilyada sıkıntı var demektir. ama aynı şekilde tabla burcu da aynı boşluğu hissettirir. Dediğim gibi tüvtürkteki elemanlar usta değil bilya boşluğu olmayabilir. Önce tabla burcu veya tabla değişsin tamircinize bunu izah edin. bilyayı da değişmeden önce kontrol etsin. 

Geçmiş olsun basit problemler bunlar (Gerçi benim elimden geliyor benim için sıkıntı yok ama kolay gelsin diyeyim : :))

NoooFearrrr ve oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.