Jump to content

Mazda 323 Radyatörün Su Eksiltmesi


wolcano
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

öncelikle herkese merhabalar,

siz değerli üyelere ve ustalara bir konuda nacizane fikirlerinize ihtiyaç duymaktayım.

aracımın kalorüfer ısıtma konusunda randıman düşüklüğünden dolayı, sanayide bir ustaya gittim, usta termostatı değiştirelim sonrada bir kontrol edelim demesi ile parçacıdan kendim aracın modelini söyleyerek bir termostat aldım, usta aracın üzerindeki termostadı çıkartınca farkettik yeni aldığım termostat çıkan parçaya nazaran biraz daha kısa fakat üzerinde yazan derecesi aynıydı. termostata uygun conta bulamadığımız için usta etrafına sıvı conta sürerek montajını yaptı ve boşalan antifirizi tamamlayarak araca bindi ve biraz gezdikten sonra kalorüferi kontrol ettik herşey normal. esas konu buradan sonra başlıyor. aracıma binip evin yolunu tuttum. ertesi günü araç ile yaklaşık 50-55 km yol yaptıktan sonra akşam yağ ve su kontrolü yapmak için arabanın kaputunu açtığımda radyatör ek su deposunun ağzına kadar dolduğunu farkettim. radyatör kapağını açtığımda su eksikti fakat kapağı açtıktan sonra ek depodaki su radyatöre dolmaya başladı ama tamamen dolduracak kadar değil. ertesi günü ustayı arayarak söylediğimde, ya radyatör kapağından olur, ya hava yapmıştır yada conta yakmıştır dedi. fakat termostat değişmeden önce bu sorunun olmadığına çok eminim. kontrol ettik yağa su karışmamış, radyatör kapağını değiştirdik, havası alındı. fakat ek depodaki suyu full çizgisine göre ayarlıyoruz, radyatör suyunu tamamlıyoruz. araç ile 10-15 km yol yapıyoruz yine radyatördeki su ek depoya aktarılıyor. aracın hararet göstergesi normal. fakat aracın motoru eskiye nazaran daha çabuk ısınıyor. günlerdir kabusum oldu. engin bilgi ve tecrübeleriniz ile destek rica eder, iyi forumlar dilerim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

muhtemelen termostad ta sıkıntı görünüyor bunun ile ilgili yazıcak çok şey var sorunun kaynagı radyatör kapagı olabilir radyatör kapagının takıldıgı yuva bozuk olabilir radyatör kapagının üzerindeki numara 1.1 olması gerekiyor aksi takdirde kapak termostat gibidir erken kendini yukarı çeker ve suyu tahliyeye doldurur bunun yanında radyatör tıkalı olabilir iyi sogutamıyodur araç hararete kalkar araç ta lpg var ise lpg suya gaz sızdırıyor olabilir bunların hepsini anlamak için bazı kontrollerin yapılması gerekiyor  daha detaylı yazıcaktım ama mazda 3 geldi  bakmam gerekiyor 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Normal çalışma ısısında suyu radyatörden genleşme kabına aktarması normal, şayet genleşme kabından taşırıyor ise radyatör kapağı uygun değildir. Hararet normal ise sorun yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

biraz önce arabayı çalıştırıp radyatörün suyunu tamamladım ve motor ısınıp hararet ortaya geldiğinde araç LPG de iken sağlam şekilde gaz verdiğim zaman egzozdan su atıyor. sizce durum nedendir peki?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

akşama doğru aracımı LPG servisine götürdüm. aracı bilgisayara bağlayarak ve kontrol ederek regülatörde ve borularda herhangibir sorun bulunmadığını belirttiler. aracın eski radyatör kapağı üzerinde 0.9 yazdığı için tekrardan aynısını aldım. acaba 1.1 mi alarak değiştirsem hararet yaptırırmı araca. servisten çıkıp oradaki bir tamirciye uğradım oradada ban en son contadan süpelenmeli radyatörde kaçak olabilir oradan hava yapıyo olabilir dedi. nitekim yılan hikayesine döndü olay, kafam acayip bulandı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

        Sn Wolcano  öncelikle geçmiş olsun, aracınızda termostat değişiminden önce sorun yok da sonra bu sorun olduysa bu sorun radyatör kapagıyla alakalı olmamalı bence, ama kapağı açtığınızda tekrar normale dönüyosa sebep bu gibi duruyor yani kapak normal basıncından daha önce suyu genleşme kabına aktarıyor, genleşme kabının belli bir maximum seviyesi vardır ondan daha fazla doldurulmamalıdır, acaba usta suyu tamamlayınca genleşme kabını çokmu doldurdu böle olunca da yapması gereken görevi ters tepti, bakın bakalım  kapağı açtığınızda genleşme kabındaki su tekrar radyatöre dönünce içinde kalan su maximum seviyeden fazlamı , bir ihtimal tabii ,  bana göre sorunu iyicene sebebi tahlil etmek gerek ama yanlış bilmiyosam sizin arabaların kapakları 1.1 idi önce orjinal kapakla başlayınız onu alıp takınız, yoo değişmez ise zaten uyumsuz ve yan sanayi olan termostatın orjinalini yetkili  servisten alarak onuda değişin, ayrıca bir termostat contası yapmak 3 dakka almaz, güzelcene conta melzemesinden kesip yapıp, contası ile takınız.

        Termostat çok önemli bir motor parçasıdır, bir kaç dakka geç açması bile  su radyatöre dahi uğramadan motorun aşırı ısınıp conta yakmasına sebep olur , o bakımda  termostatın doğru çalıştığından emin olmak için orjinal kullanmak doğru olacaktır, kapağıda 1.1 alırsanız, hem parçalardan emin olmuş hemde mevcut problemin çözümünde bir kaç alternatifi elemiş olursunuz.

        Kolay gelsin.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yardımınız için teşekkür ederim Gürhan Bey,

termostat ı takarken conta takmadığına eminim sıvı conta sürerek taktı. ayrıca termostat orjınal değildi garantili yansanayi termostat taktı. radyatör kapağını aldığım yer sanayi, aldığım adam orjinal kapak tedi 16 TL para verdim açıkçası kapağa, Made ın Japan yazıyor ama güvenemem açıkçası. radyatör kapağının eskisinde 0.9 yazdığı için aynısından verdi parçacı. çok muallakta kaldım doğrusu acaba orjınalde 1.1 mıdır diye. ondan alıp taksam başka bir problem çıkarmı acaba?

unutmadan birde,

dün genleşme kabına aktardığı su maximum seviyenin baya üzerindeydi neredeyse ağzına kadar doluydu, fakat bu sabah baktığımda yeniden maximum seviyesine kadar inmişti, fakat radyatör kapağını açıp baktığımda su yaklaşık 250 ml kadar eksikti tamamladım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

     Yazdığım gibi sizin arabaların kapakları 1.1 diye biliyorum ama servisten sorarsanız çok daha güvenilir olacaktır, hem termostatı hemde kapağı servisten alabilirsin.

     Eksilen suyu bir yerlerden sızdırmadıysa muhakkak buharlaşan miktardır yani kaçan basınçla berabar her kapağı açtığınızda uçup giden su, kaçak yoksa önemi yok.

      Bişey sormak istiyorum bu bakım termostat değişimi öncesinden veya bu arada araç hararet falan yaptımı bir sorun oldumu, bu problem bazen conta yanma durumunda da olur bide siz yağa su karışmıştı yazmışsınız, conta yazmazsa yağa su karışmaz, sanırım aracınız suyu yağa karıştırdığı esnada basıncıda soğutma sistemine basıyor.

     Demem oki soğutma sistemi sorunlu olsa dahi yağla alaksı olmaz sadece conta yanarsa veya motor bloğunda bir çatlak olursa bu tip sorunlar olabilir, bence sizin contanız yanık.

    http://www.mazdaclubtr.com/topic/3992-hararet-problemi-ve-conta-yanmas%C4%B1-89-94/

 

    Bu linkte epey bir bilgi var bakabilirisiniz.  Bizzat tecrübelerimde mevcut termostat konusunda.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

merhaba,

inanın bu zamana kadar aracım hiç hararet yapmadı. bu durumda bile halen hararet yapmıyor. bugün aracı biraz kullandım ve motoru sıkıştırmadıktan sonra ek depo sabit yani su atmıyor ama kabarcıklar hep var. hararet çalıştıktan sonra devamlı ortada sabit kalıyor. sadece dikkat ettiğim şey motorun üst kapağın oradan yağ kaçırdığı, acaba üst kapak contasındamı sıkıntı var sadece üst kapak contasını değiştirsem bir yararı olurmu?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Sanırım üst kapak derken külbütor kapağından  yani sübap kapağından bahsediyosunuz, onunla alakası yok sadece biraz yağ eksiltir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

     89-94 değilki araba,  doch 1998 familia ve galiba 1.8 motor,  tabiiki emin olmak için servise sormasını önerdim bende, bakalım ne imiş. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

merhaba,

bugün farklı bir ustaya sorıym dedim, kendisine konuyu anlattım ve bana termostattanda yapabileceğini orjinal olmayan parçanın bu gibi sorun çıkarabileceğini söyledi ve bakmak gerekiyor dedi. sizce termostattan olsa radyatör ek depoya su gönderirmi? bugün yetkili servise termostat sordum ve ellerinde olmadığını söyledi, sipariş ile getiriyorlarmış. orjinal termostadı nereden bulabilirim sizce? ve dediğim gibi bunu termostat yaparmı sizce?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Termostat normalde motor bloğunda bypaası kullanarak dolaşan suyun, belli sıcaklığa ulaştığında radyatörden geçmesine izin veren bir parçadır, yani erken açarsa motor geç ısınır geç açarsa fazla ısınıp hararete sebep olur lakin bu kadar fazla basınca sebep olacak bir etkisi olacağını tahmin etmem, ama termostatın üstünde, kenar kısmında küçük bir çivi geçecek kadar bir delik ve üstünde o deliği gerektiğin kapatacak bir valf vardır o valf blokta oluşan basıncı termostat kapalıyken de atılmasını sağlar yani onunda bu konuyla alaksı yok bence , sonuçta önemli bir parça ve orjinal olması tavsiye edilir.

     Bu arada radyatör kapağınız 0.9 muymuş yoksa 1.1 mi ??? onuda servise sormanız ve önceki cevabımda yazdığım gibi servisten almanız iyi olacaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kıdemli abiler daha iyi bilir ama bence sizin aracınız antifiriz değişiminden sonra hava yapmış olabilir. radyator su eksilttiği zaman bir kaç kez suyu tamamladıktan sonra normale döneceğini düşünüyorum.hava olduğu için suyu depoya itiyor olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

merhaba,

öncelikle buzamana kadar konu ile ilgili destek veren herkese teşekkürler. bugün aracımı tavsiye üzerine iyi bir ustaya götürdüm. usta yaptığı kontrolde aracın contasında hiçbir sıkıntı yok, bu arabanın radyatörü tıkalı ve değiştirelim dedi. radyatör ve termostat değişti araçta ve şu anlık herhangibir sıkıntı kalmadı. inşallahta bir sıkıntı yaratmaz. buzamana kadar destek olan herkese teşekkür ederim. Allah kalpazan ve gözü aç ustalardan uzak tutsun bizi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Çok geçmiş olsun , sorunun çözülmesi iyi olmuş ama radyatörün tıkalı olma ihtimali hiç aklımın ucundan bile geçmedi, bir radyatör nasıl tıkanırki ???

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...