Jump to content

1. Nesil Mazda 3 Rölanti Problemi


hascompag
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

ışıklarda beklerken (n) boş konumunda arabaya bi titreme geliyor gidiyor anlık.
bu hep oluyor 1 kez kesin her uzun ışıkta.
bazende 2 olduğu oluyor.
sorun nedir acaba

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracinizda lpg varsa sistemin bir yerinde gevseme olmus ve hava aliyor olabilir.

Bahsettiginiz titreme bozuk devir gibi duruyor.ilk bahsettigim konu disindada bir cok sebeb olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

boğaz kelebeği ni temizleyi düşündün mü hocam kurum yapmış olabilir güzel bi sprey al kurum temizleyici bolca sık içine sonra arabayı 2 -3dakika boyunca 5 bin devirlerde çalıştır o kurumu atacaktır.ve inşallah düzelecektir.ilk aldığımda devirde dalgalanma ve titreme sorunu vardı benim guzuda ama çok şükür söylediğim işlemle hallettim...foto ekleyebilirim yerini bilmiyorsanız boğaz kelebeğinin..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Merhaba arkadaşlar aracımda bir problem var bir türlü çözemedik bilgisi olanların yaorumlarını bekliyorum.

 

 

aracım rölantide devamlı devir sati oynuyor ışıklara yanaşınca felan bazen stop ediyor.

 

ekstra olarak oksijen sensörünü takarsam araç stop ediyor ve birdaha çalışmıyor.

 

aracım 2004 mazda 3 otomatik lpg li.

 

 


Bu işlemi gerçekleştirdim değişen bir durum olmadı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

boğaz kelebeği ni temizleyi düşündün mü hocam kurum yapmış olabilir güzel bi sprey al kurum temizleyici bolca sık içine sonra arabayı 2 -3dakika boyunca 5 bin devirlerde çalıştır o kurumu atacaktır.ve inşallah düzelecektir.ilk aldığımda devirde dalgalanma ve titreme sorunu vardı benim guzuda ama çok şükür söylediğim işlemle hallettim...foto ekleyebilirim yerini bilmiyorsanız boğaz kelebeğinin..

 

Yukarıda da belirtildiği üzere boğaz kelebeği temizliği önemli. Bunun yanında ateşleme sisteminden de yapabildiğini okumuştum daha önce paylaşılanlardan.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba araca kompresyon testi yaptırdım çok iyi durumda dediler ben şuan tesisattan şüpheleniyorum.

Burak tarafından düzenlendi
Tamamı büyük harf ile mesaj yasaktır.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eğer ona bakıldıysa o zaman sıkıntı yok. Silindirler arasında belirgin bir fark da yok değil mi ? O da sarsıntı yapabilir. Eğer bu da tamamsa dediğin gibi buji - buji kablosunda sızıntı gibi sebeplere bakmak faydalı olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Mazda 3 2004 Hb aldım arkadaslar motor ilk calıstırdığımda 1600 1700 devire cıkıyor sonra kendiliğinden ufak ufak düşüyor 900 800 lere ancak bu düşüş esnasında hareket edersem ince bir hırıltı oluyor neden olduğu hakkında bir fikri olan varmı.

2. sorum arabamı istop ettiğimde sürekli olarak Bir işaret yanıp sönüyor ( Araba işareti ve içinde anahtar ) Çalıştırdığımda Sönüyor Bu nedemek  Cevaplar için simdiden tşk .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 saat önce, Mazdam-3 :

Mazda 3 2004 Hb aldım arkadaslar motor ilk calıstırdığımda 1600 1700 devire cıkıyor sonra kendiliğinden ufak ufak düşüyor 900 800 lere ancak bu düşüş esnasında hareket edersem ince bir hırıltı oluyor neden olduğu hakkında bir fikri olan varmı.

2. sorum arabamı istop ettiğimde sürekli olarak Bir işaret yanıp sönüyor ( Araba işareti ve içinde anahtar ) Çalıştırdığımda Sönüyor Bu nedemek  Cevaplar için simdiden tşk .

Emin merhaba,

Aracınla ilgili biraz daha detay verirsen daha sağlıklı yardım alabileceğini düşünüyorum.

Örneğin Lpg var mı ? 

Lpg var ise ne zaman takılmış ?

Aracının şu anki Km'si..

Bakımları düzgün yapılmış bir araç mı ?

Bu arada Mazda 3'lerde ilk çalıştırma esnasında bir ses mevcut. Bu sesi arkadaşlar "Metalin Metale Sürtme" sesi olarak tanımlıyorlar.. Ama sen hırıltı diyorsun..İş ses olunca yorum yapmak zor oluyor.

Ama soru yanıt şeklinde yol alacağız sanırım.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hırıtlı sesi subap iticilerinden kaynaklanıyor. Soğuk havalarda daha çok duyulur. Bunun için ilk numarası düşük bir yağ ve yağ değişimlerinden hemen önce motor iç temizleyici kullanın düzenli olarak. Yağ eskimeye başlayınca da bu ses duyulur. Km ye göre mobil 1 0w-40 ya da mobil 1 5w-50, motul 0w-50 öneririm.

Yanıp sönen araba işareti de immobilizer ın devrede olduğunu direksiyonun kitlendiğini yani anahtarın çıkarıldığını gösterir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 yıl sonra ...

Hortlatalim

300bin km de ve landirenzo omegas lpgli 2005 mazda 3 aracimla dun kirmizi isikta beklerken rolantide bir sorun oldu. 

Rolanti 800 un altina dusup geri geldi. Bir sure sonra ayni sekilde yapip stop etti. Bizim burada kirmizi isik yaklasik bi on dk yanar. 

Lpgciye gittim. Enjektorler saglam, ayarlar tam, filtreler yeni. 

Sabah Kompresyon testi yaptirdim. Kompresyon sorunsuz. 

Bogaz kelebegi, rolanti valfi, oksijen sensorunu temizlettim. Bayagi pis haldeydiler. 

Simdi motor stop etmiyor ama hafif de olsa tesebbus ediyor. 

Geriye bir tek bobin kaldi. Buji kablosu yok, masraftan yirttim diye sevinirken bobinlerin tanesinin 700 tl oldugunu ogrendim.  :( Yan sanayi atesleme istemedigim icin muhtemelen alacagim. 

Bu sorun sadece klima acikken oluyor. Klima kapaliyken oluyorsa da hissedilmiyor  

Simdi de debriyaja basinca bazen devir aninda dusmuyor . Galiba temizlikle alakali bir sorun. Umarim zamanla gecer.

Bu konuda bir tecrubesi olan var mi? Bosuna bobin almayayim. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

56 dakika önce, Lupara :

Hortlatalim

300bin km de ve landirenzo omegas lpgli 2005 mazda 3 aracimla dun kirmizi isikta beklerken rolantide bir sorun oldu. 

Rolanti 800 un altina dusup geri geldi. Bir sure sonra ayni sekilde yapip stop etti. Bizim burada kirmizi isik yaklasik bi on dk yanar. 

Lpgciye gittim. Enjektorler saglam, ayarlar tam, filtreler yeni. 

Sabah Kompresyon testi yaptirdim. Kompresyon sorunsuz. 

Bogaz kelebegi, rolanti valfi, oksijen sensorunu temizlettim. Bayagi pis haldeydiler. 

Simdi motor stop etmiyor ama hafif de olsa tesebbus ediyor. 

Geriye bir tek bobin kaldi. Buji kablosu yok, masraftan yirttim diye sevinirken bobinlerin tanesinin 700 tl oldugunu ogrendim.  :( Yan sanayi atesleme istemedigim icin muhtemelen alacagim. 

Bu sorun sadece klima acikken oluyor. Klima kapaliyken oluyorsa da hissedilmiyor  

Simdi de debriyaja basinca bazen devir aninda dusmuyor . Galiba temizlikle alakali bir sorun. Umarim zamanla gecer.

Bu konuda bir tecrubesi olan var mi? Bosuna bobin almayayim. 

Ben lpg ayarıyla ilgili olduğunu düşünüyorum abi. Küçük yerlerdeki lpgcilere güvenilmez bence. Benzinde 2-3 gün deneyip sorunun devam edip etmediğini görerek lpg şüphesini devre dışı bırakabilirsin.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Lupara :

Hortlatalim

300bin km de ve landirenzo omegas lpgli 2005 mazda 3 aracimla dun kirmizi isikta beklerken rolantide bir sorun oldu. 

Rolanti 800 un altina dusup geri geldi. Bir sure sonra ayni sekilde yapip stop etti. Bizim burada kirmizi isik yaklasik bi on dk yanar. 

Lpgciye gittim. Enjektorler saglam, ayarlar tam, filtreler yeni. 

Sabah Kompresyon testi yaptirdim. Kompresyon sorunsuz. 

Bogaz kelebegi, rolanti valfi, oksijen sensorunu temizlettim. Bayagi pis haldeydiler. 

Simdi motor stop etmiyor ama hafif de olsa tesebbus ediyor. 

Geriye bir tek bobin kaldi. Buji kablosu yok, masraftan yirttim diye sevinirken bobinlerin tanesinin 700 tl oldugunu ogrendim.  :( Yan sanayi atesleme istemedigim icin muhtemelen alacagim. 

Bu sorun sadece klima acikken oluyor. Klima kapaliyken oluyorsa da hissedilmiyor  

Simdi de debriyaja basinca bazen devir aninda dusmuyor . Galiba temizlikle alakali bir sorun. Umarim zamanla gecer.

Bu konuda bir tecrubesi olan var mi? Bosuna bobin almayayim. 

Yazdıklarına (özellikle klima açıkken kısmı) istinaden;

Ya bobin, ya buji, yada bobinlere giden kablo da kaçak/deforme.

Büyük ihtimalle de bobin.

Klima açıkken, bujileri sağlıklı besleme yapamıyordur.

Ara ara küt küt vuruntu yapması da lazım, kompresör devreye girdiğinde.

Yakiti ve çekişi hesaba katmiyorum bile.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Son olarak, eşden dosttan alınacak 1-2 orijinal, sorunsuz bobinle, deneme yanılma yöntemi yapılarak bütün bobinler denenmeli. Bir ihtimal, beyinde ateşleme hatası olabilir, varsa sorun daha kolay netlesir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...