Jump to content

1990 Model Mazda 626'ya 18x9,5 Offset Jant ve 1,5'luk Flansh


Dexter
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar uzun zaman oldu ama forumun yeni yüzüne alışamadım konuları takip edemiyorum acıkcası ne zamandır bu konuyu açacaktım nasip şuanaymış =)

 

Malum 90 626 lara modifiye eden yapan pek yok ondan yaptığım şeyleri paylaşmak istiyorum bilgi olsun 

 

18' jant taktım 18x8

Q4NdNy.jpg

bgpopZ.jpg

 

sonra gittim 18x8,5 9,5 inat ettim jantları taktım ama kolay olmadı =)

31MkYp.jpgRbNjon.jpg

A0Njnr.jpg

 

ön tarafta hiç bir sıkıntı olmazken arkaya sığmadı bende 1,5cm lik flansh ve onlara özel saplamalar yaptırdım o sayede arkaya 9,5 offset jant sığdı az dışarıda kaldı.

 

 

rmpG1B.jpg7VdjDm.jpg

 

tabi sonradan yolcu bindiğinde sürtmeler oldu onuda amortisöre frenleme yaparak çözdük ama 

z2LNp6.jpg

 

proje değişikliği sebebiyle tekrar jant değiştirdim =)

17*7,5

4ZQNyA.jpg

04g3JZ.jpg

 

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şu ilk jant süpermiş :D

Ben orijinalden yanayım o yüzden rx8 jantı araştırmıştım nasib olmadı. :P (ne orijinal ama aracı üreten mühendis bu yazdığımı okusa k.cıyla güler) 


Konu dışı olacak uzun yolda aracın aydınlatması yetersiz. Şu önlere bağladığın sis lambalarının fotolarını görebilir miyim? Elimde bi takım h7 xenon kit var değerlendirebilir miyim acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Açıkçası orjinallik tamamen aracı 2. Elde satarken bir avantaj da nerde orjinal araç hemde 20 li yaşlarında. Hem yabancı modifiyeli araçlara bukadar pür dikkat bakıp iç çekerken orjinal diye tutturmak yersiz bence temiz olsun bakımlı olsun doğru modifiye edilmiş olsun benim olsun :) fikrim bu. Tüm jantlarımı severek aldım ama ilki benim içinde özel =) sisler oem yol aydınlatmasına xenonla iyi bir katkısı yok normal h3 ampullerle açısını yukarı verirsen o zaman yakın önüne etki ediyor ama gene fazla değil. Ki bende elimde fazla h7 var diye h3 yerine h7 taktım =))

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

buda yeni projeden bir ipucu olsun =)))))

5obGVd.jpg

Idolumsun kazasiz belasiz darısı benim jantlarin başına [emoji1]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Idolumsun kazasiz belasiz darısı benim jantlarin başına [emoji1]

eyvallah çok teşekkür ederim. tamam ince yanak lastik vs güzelde bence en makulu 16 jant 195/50/16 çok konforlu ve güzel oluyor. şu projem bitsin de aklımda 195/45/15 teneke jant lastik fikri var bakalım =))) bu arabaya aldığım 8. jant olacak oda =)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

eyvallah çok teşekkür ederim. tamam ince yanak lastik vs güzelde bence en makulu 16 jant 195/50/16 çok konforlu ve güzel oluyor. şu projem bitsin de aklımda 195/45/15 teneke jant lastik fikri var bakalım =))) bu arabaya aldığım 8. jant olacak oda =)

Hey maşallah [emoji4] benim aklimda da 50-55 yanak 15 bilemedin 16 jant var bakalım hayırlısı
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

unutmazsam bak sanayiye gittiğimde bir honda civic var 90lardan 16 jant takmış ama 17 gibi duruyor ve çok hoş olmuş oda mavi =) fotosunu çeker atarım sana ben bile düşündüm onları

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 8 ay sonra ...

eyvallah çok teşekkür ederim. tamam ince yanak lastik vs güzelde bence en makulu 16 jant 195/50/16 çok konforlu ve güzel oluyor. şu projem bitsin de aklımda 195/45/15 teneke jant lastik fikri var bakalım =))) bu arabaya aldığım 8. jant olacak oda =)

Hacı abi ben de 195x65x16 jant almayı düşünüyorum,biliyorsunuz ki orjinal ebatları 185x65x14 taban enini 1 cm çapı da 2 inç büyütmek istiyorum,sizce nasıl olur?? Yanak ebatını oynamayı düşünmüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İkisi de 16 jant,yalnız biri 6 diğeri 7 kol bir de aracımın rengi beyaz,Sizzce sarı mı beyaz mı yakışır,Ya da bana gösterebileceğiniz bi jant modeli var mı?

Adsız.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Fotifoti
      Yazan: Fotifoti
      Bir otomobil ne kadar hafifse, sürüşü de o kadar eğlenceli olur.
      Shigeo Mizuno
      Program Müdürü – Mazda.
      .Kodo tasarım felsefesi ile otomobile yeni bir bakış açısı kazandıran ve ruhunu iade eden Mazda, 2010 yılı ekim ayında duyurduğu konsepti shinari ile açılışı yapmıştı.

      Daha atak, daha hafif, sürüş keyfine odaklı Skyactive teknolojisini barındıran CX-5 2012 , Mazda 2 ise 2014 yılında Japonya'da yılın otomobili seçildiler. Cx-3 ile 2015 ödülünü de aday. Sadece ruhunu harekete geçirmekle kalmayan Mazda, 94 yıllık şirket tarihinde rekor kırarak 1.36 milyar € faaliyet karı elde etti. İçinde bulunduğumuz Avrupa pazarında %28 büyüme elde eden Mazda, sadece Almanya'da %20 büyüyerek 47bin araç sattı.*
      Yönetimini mühendislerin yaptığı tek otomobil firması olan Mazda, dünya devlerine de ilham kaynağı oluyor. Mercedes'in ardından önden çekişli araç üretme sevdasına kapılıp 2 serisi ile hüsrana uğrayan BMW anlaşılan hatasından dönüş yapmış.
      Auto Bild'e açıklamalarda bulunan Finansal İşlemler Yöneticisi Dr. Friedrich Eichiner daha önce 35up mimarisi olarak adlandırılan yeni arkadan itişli CLAR (Cluster Architecture) mimarisinin seri üretime hazır ve gelecek modellerde kullanılacağını bildirdi. Yeni 3,5,6,7 ve x3,x5,x6,x7 modellerinde karşımıza çıkacak CLAR yüksek çekmeli çelik, alimunyum ve karbonfiber karışımı ile daha hafif bir şaşi üretilmesi ile bu şaşinin ortak kullanımına dayanıyor. Bu yönüyle de Mazda'nın gram stratejisi ve skyactive mimarisini çağrıştıran CLAR yeni 5 serisinde 80 kiloluk avantaj sağlayacak.Yıl sonunda x5 ve 3 serisinde göreceğimiz yeni mimari,gelecek sene hibrit 2 serisi ve 7 serisi eDrive'da kullanılacak. **

      Bunlara ek olarak 5 serisinde ilk kez 3 silindirli bir motor kullanılması da gündemde. Giriş seviyesi 518d ‘nin 3 silindirli 150 hp lik bir motorla gelmesi bekleniyor. Beklenilen satışa ulaşamayan 2 serisinin tamamen 4 çeker olarak devam ederek kulvar değiştireceği de bir diğer söylenti. ***
      *http://www.mazda-tr....arllk-bildirdi/
      **http://www.bmwblog.c...future-hybrids/
      ***http://otomobil.habe...ndan-vazgecmedi
    • Efebey
      Yazan: Efebey
      Rüya garajda yeri hep hazır.
       
       

       
       
      Bundan yaklaşık 20 sene önce Mazda, Miata adında riskli bir model piyasaya sürdü. O günlerde pek popüler olmayan tarzda bir araç üreterek Mazda, roadstar denince akla ilk gelen marka olmayı başardı. 
       
      Miata yıllar boyunca insanların aklında makul fiyatlı, güvenilir ve go-kart benzeri sürüşüyle birlikte eğlenceli bir araba olarak kaldı.
       
      İlk üretilen Miata’nın üstünden yaklaşık çeyrek asır geçti. Geçen yıllar Miata’yı bir efsane yaptı ve bir çok insan, bu efsaneye tutkuyla bağlandı.
       
       Mazda da bu tutkuyu yenilenen Miata’nın reklam filminde işlemiş. Umarız Mazda Miata MX5 efsanesi, yeni modeliyle de devam eder.
       
       
       

       
       
      ---------------------------------------
       
      Kaynak : otopark.com
    • SafakOZKAN
      Yazan: SafakOZKAN
      Merhaba arkadaşlar. Aracım satılıktır ilan linkini tıklayarak görebilirsiniz.

      http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mazda-mazda-323-1vv988-model-kazasiz-enjeksiyonlu-2017-ye-kadar-muayene-209816982/detay
    • hkserifoglu
      Yazan: hkserifoglu
      Iyi gunler..
       
      Ilk defa araba alacagim ve mazda rx8 uzerinde bir 5-6 aydir duruyorum kismetse bu yaz sonu almanyadan 2.el bir mazda rx-8 alacagim.. Ama hangi modeller tercih edilmeli tabiki en iyisi en yuksek modelidir ama alcagim araba 4-5 bin euro civari olacak.. kac yilindan sonraki araclara yonlenmem daha dogru olur? birde renesis r3 gibi yazilar goruyorum bazen farki nedir?
       
      cevaplariniz icin simdiden tesekkurler.
    • By_eyicaN
      Yazan: By_eyicaN
      Merhaba arkadaşlar, 88-91 model Mazda 626 için orjinal jant kapağının eksikliği görsel olarak gerçekten büyük problem. Aracı görsel olarak ciddi anlamda olumsuz etkiliyor ve maalesef temin etmek çok zor. Uzun arayışım netice vermeyince alternatif yöntemler düşünmeye başlayınca ya tutarsa deyip sizlerle paylaştığım bu yöntemi uygulamaya karar verdim ve sonuç bana göre harikulade oldu, sizlerin de bu konuda hem fikrini almak hem de ihtiyacı olup ta uğraşmak isteyenlere seçenek sunmak istedim. >Öncelikle en anlaşılır tarifiyle hani şu baklavacıların kullandığı dikdörtgen alüminyum tepsilerden yeterli büyüklükte olan bir tepsi buldum. >Sonrasında orjinal jant kapağı ölçülerini en pratik uygulanacağı düşüncesiyle karton kullanarak şablon haline getirip kestikten sonra asetat kalem ile temin etmiş olduğum alüminyum üzerine çizdim. >Daha sonra demir testeresi ve sac makası yardımıyle çizmiş olduğum şablona göre tepsiyi kestim. (İmkanı olan sanayide kestirebilir ya da avuçiçi taşlama gibi bir elektronik aletle yorulmadan kesebilir, elle kesmenin tahmin edilebilenden çok daha fazla zahmetli olduğunu belirtmeliyim.) >Daha sonra (janta delik delmek zorunda kalmamak için) jant üzerinde orjinal kapakları için halihazırda var olan tırnaklara en uygun olarak aklıma gelen montaj yöntemi olarak eski tarz duvar prizlerinin duvar tutma tırnak sistemlerinden yola çıkarak atıl durumdaki 4 tane prizin tırnaklarını kesmiş olduğum parçalara jant turnaklarına uygun şekilde ölçüp vida yeri açarak uyguladım. >Janta kapağı takma esnasında uyguladığım bu tırnak sisteminin hareket edip montaj esnasında ciddi zorluk olduğunu farkedince şeffaf silikon kullanarak tırnakları sabitledim. Aynı zamanda kullanmış olduğum alümninyum malzeme yeterli et kalınlığına sahip olmadığından dolayı jant içerisine basılı gibi duruyordu, o nedenle parçaların kenarlarına küçük parçalar ekleyerek hazırlamış olduğum kapakların jant üzerindeki basık görüntüsünü ortadan kaldırdım. >İnce alçı zımparasını halı gibi yumuşak bir zemine sabitleyip hazırlamış olduğum kapağı üzerine koydum, düzgün dairesel şekilde çevirerek orjinal jant kapağındaki çember parlaklığını elde ettim. >Son olarak İnternetten mazda orjinal logosunu etiket kağıdına çıktı alıp maket bıçağı yardımıyla logoyu şablon haline getirdikten sonra hizalı şekilde kapağa yapıştırıp asetat kalem ile logoyu kapağa uyguladım. Daha sonra kapakları janta monte ettim. Bu işlemi yapalı yaklaşık 8 ay oldu, kapak parlaklığının korunması için vernik atmayı düşündüm fakat zamanım olmadı buna rağmen kapaklar halen ilk yaptığım günki gibi duruyor bu sayede de yetkili servislerin verdiği yada çıkma parçacıların verdiği uçuk kaçık rakamları ödemekten kurtuldum. Bu forumdaki bilgilerden çok faydalandım, karşılar mı bilmem ama en azından çorbada benim de bir tuzum olsun istedim.
      birkaç resim daha..







×
×
  • Yeni Oluştur...