xanatoliax

Otomatik Vites Araçta Fren Kullanımı

Sevgili dostlar  , cahilliğimi mazur görün.İlk otomatik vites aracım kafama birşey takıldı . Yokuş aşağıya giderken  frene basmazsan haliyle hızlanıyor araç sürekli frende gitmekte yakıta balatalara zararlı olur gibi geliyor . Bunun bir kullanım şekli varmı yoksa hayatın olağan akışına mı bırakayım :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Manuel vitese alıp vites küçülterek kompressör yapacaksınız daha ufak viteste gideceğiniz için o kadar hızlanamayacaksınız,aracınızı yavaşlatmışta olacaksınız , yada aynı şekilde devam edeceksiniz 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Frene mutlaka basacaksınız, bunun kaçar yolu yok. Bu yüzden; manuel araçlara göre balatalarımız daha erken değişiyor ve daha fazla yakıyoruz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Anladım , dik ve uzun bir yokuşun olduğu yerde oturuyorum yani nerden baksanız 1 km yokuş inip çıkıyorum demekki balataları erken değiştireceğiz. erkenden kasıt ne acaba :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Anladım , dik ve uzun bir yokuşun olduğu yerde oturuyorum yani nerden baksanız 1 km yokuş inip çıkıyorum demekki balataları erken değiştireceğiz. erkenden kasıt ne acaba :)

 

35 - 40K gibi değişim olur herhalde ortalamaya vursak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben çok sert kullanmama rağmen ilk nesil Mazda 3 te 70 bin km de değiştirmiştim balataları. 

 

Dizelde 45 bin km de değiştirdim. En az 50 bin km gider diye düşünüyorum.

 

Manuelden vites küçültüp gidebilirsiniz. Frene daha az basarsınız. Fakat motor soğukken düşük devirde sürmek de fayda var. Vitesi manuele alıp yüksek devirlere çıkmayın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

En mantıklısı olağan akışına bırakmak anladığım kadarı ile 50 k 'de balata değişimi çok normal gibi geldi bana .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben senelik olarak değiştiriyorum aracimda 30 bin ideal diye düşünüyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

valla benim kullandığım otomatik vites araçlarda OVERDRİVE tuşu mevcut ve ben böyle durumlarda vites kolunun sol kenarında ki o mini tuşa basarak 3 ileri konumunda bi nevi motor freni sağlamış gibi kullanıyorum gayette işe yarar sağlıyor.;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim dikkatimi çeken olaysa araçta  sadece ben olduğumda 80km/h hızla indiğim yokuşu geçen 5kişi+ bagaj full dolu şekilde indim, araç 55 km/h hızı geçmedi..... yüke göre kompersyon uyguluyor demekki.......fakat yine istediğim hızdan daha süratli gidiyorsa arkadaşlarında dediği gibi manuele alıp bir alt vitese almak veya-benim lantiste  vardı- lock tuşuna basıp 3 e çekeceksiniz... 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Büyükler der ki bir yokuşu çıktığın vites ile ineceksin :)

Her ihtimale karşı fren yerine vites küçültüp motor freni ile inmeler fayda var

Sent from my iPhone using Tapatalk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Otomatik viteste yokuş aşağı eğer D 'de ise zaten yük olmadığından hemen en büyük vitese çıkacaktır, yaz aylarında ve temiz yolda frenle inmenin bir zararı yok varsın, balata biraz tükensin , yakıttan amorti eder kendini ama kış aylarında ve buzlu yolda sakın D'de inmeyiniz en uygun 3 ileri 323 lerde 2. vitesdir, çok ideal bir ayarı var, aksi halde araba hızlanacak ve fren yapmaya gerek olacaktır bu durumda da aracın kontrolden çıkması ve kayması an meselesi olacaktır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

böyle bir durumda aracı manuele alıp vites düşürerek  motor freninden  yardım almış olmak gerekiyor hatta yokuş çıkarkende yine manuele alıp daha rahat bir şekilde ve daha kontrollü bir şekilde istenilen devirde çıkmış olursunuz bu araçlarda hold yok hold tuşunun görevini manuele çekerek kendiniz yapıyorsunuz yada dip gaz da vites düşürerek üst devir hızlanmasını saglamış oluyorsunuz ..

Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.