dcdesign

2. Nesil Dizel Mazda 3 Touring 6. Vites Sorunu

Merhaba Arkadaşlar. Benim 2012 mazda 3 touring dizel aracımda bir sıkıntı var. 6. viteste yolda giderken. bir anda vites atıyor. bu konu hakkında bilginiz var mı? neden yapar? ve ağır bi sorun mu?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle geçmiş olsun Deniz, kaba bir araştırma yapınca şanzımanda bir problem olabileceği bilgisine ulaşıyorsun. İnşallah çok masraflı bir şey değildir.

 

2. el mi aldın aracı ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracınızın km'si nedir ? Sıfır mı, 2.el mi ? Servis bakımları bu güne kadar düzenli yapılmış mı ? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba Arkadaşlar. Benim 2012 mazda 3 touring dizel aracımda bir sıkıntı var. 6. viteste yolda giderken. bir anda vites atıyor. bu konu hakkında bilginiz var mı? neden yapar? ve ağır bi sorun mu?

 

 

aracın 6 ncı vitesten atma sebebi şanzuman inince net belli olur fakat şanzuman içersine maruti bilyası bozuk olabilir bozuk  oldugu zaman gurub gezme yapıyor yani grub dişlilerinde boşluk oluyor dolayısı ile vitesten atıyor bunun dışındı 6 vites dişlisi aşınmış olabilir agzı ters dönüyor ve tişliler birbirini tutmuyor bundan dolayıda vitesten atar çok fazla bişey çıkıcagını sanmıyorum açılınca net belli olur 

İlhan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle geçmiş olsun Deniz, kaba bir araştırma yapınca şanzımanda bir problem olabileceği bilgisine ulaşıyorsun. İnşallah çok masraflı bir şey değildir.

 

2. el mi aldın aracı ?

 

evet kardeşim 2. el aldım aracı.

Aracınızın km'si nedir ? Sıfır mı, 2.el mi ? Servis bakımları bu güne kadar düzenli yapılmış mı ? 

 

51000 2. el kardeşim. servis bakımları düzenli şekilde yapılmış. izmirden aldık aracı. gelirken 1 kere yaptı. biz fazla önemsemedik. sonra tekrar uzun yol yaptığımız zaman. sadece 74 km yolda 15 defa yaptı bunu. ve artık kabak tadı vermeye başladı. aldığımız kişiyi aradık. bu hafta içinde izmire geri götüreceğiz. izmirde servise gösterilecek.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdi Mazda Servisini Aradım. Garantisi Hala Devam Ediyormuş. Umarım Garanti Kapsamına Girer...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hadi hayırlısı sonucu bizle paylaşırmısınız tşk..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu hafta İçerisinde Aracımı Aldığım Kişiye Vereceğim. Onlar Yaptıracak. Sonuçları Sizinle Paylaşacağım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arabanın garantisi devam ediyor mu ? Eğer devam ediyorsa serviste gerekli işlemi rahatlıkça yaptıra bilirsiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar Arabama sonunda kavuştum. 1 aylık sancılı bir süreçten sonra aracım teslim edildi. komple şanzuman değişti. aracın bu kadar zamana kadar beklemesinin sebebi şuymuş. aracın parçası 2 ülkeden geliyormuş. ya avusturalyadan yada japonyadan. avusturalyadan gelseydi. 15 gün. ama japonyadan geldiği için 30 ila 40 gün arası. bu yüzden bu kadar bekledik. şu an içinde aracımın hiçbir sıkıntısı yok. ama şunu söylemeliyim ki. müşteri hizmetleri konusunda mazda beklentilerinizi karşılamıyor. ama tekrar söylediğim gibi. bundan sonra serviste işim düşerse. sizden önerileriniz alıcam. şimdiden herkese teşekkür ederim...

PAN bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun.. Buna ne neden olmuş onun hakkında bir bilgi veriler mi? Şanzımanı ilgili birimlere test etmek için göndermişler herhalde.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun.. Buna ne neden olmuş onun hakkında bir bilgi veriler mi? Şanzımanı ilgili birimlere test etmek için göndermişler herhalde.

 

Bununla İlgili Bana Şöyle Bir Bilgi verdiler. Bu her 10 mazdadan 4 veya 5 inde karşılaşılıyormuş. özellikle 2012 touring dizel modellerinde. yani kronik bir sorunmuş. 6. vites dişlişi hasarlıymış. ve bu yüzden komple şanzıman değişti. japonyadan orjinal sıfır şanzıman ile. ve şu kadarınıda söyliyim. illaki arabayı yetkili seviste bakım yaptırmanıza gerek yok. eğer bakım yaptırmak istiyorsanız markalaşmış kurumlarda bakım yaptırın. o zaman garanti kapsamı dışında kalmıyor. aklınızda olsun. yani ahmete mehmete yaptırmayın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben anlamadım şimdi ya, 2012 touring dizel bakarken hemde. bunların %50 si sorunlu, bunu da mazda biliyor ve satmaya devam mı ediyor ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben anlamadım şimdi ya, 2012 touring dizel bakarken hemde. bunların %50 si sorunlu, bunu da mazda biliyor ve satmaya devam mı ediyor ?

 

tabiki öyle bir durum yok epey abartılı bir tanımlama olmuş "abi bunların hepsi böyle" geyiği. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tabiki öyle bir durum yok epey abartılı bir tanımlama olmuş "abi bunların hepsi böyle" geyiği. 

kardeşim bunların hepsi böyle geyiği diye bişi yok. adamlar sorun çıkanların hepsini garantiye bakmaksızın değiştiriyorlar. yalan borcumuz mu var sana. japonya fabrikasının dediği şey bu. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kardeşim bunların hepsi böyle geyiği diye bişi yok. adamlar sorun çıkanların hepsini garantiye bakmaksızın değiştiriyorlar. yalan borcumuz mu var sana. japonya fabrikasının dediği şey bu. 

 

Sanırım bir yanlış anlaşılma var. Sayın Pan'da abartılı bulduğu için böyle bir ifadede bulunmuş !!

PAN bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • M.E.G
      Yazan: M.E.G
      Araç 50 bin' e yaklaşıyor. Her ne kadar 100 bin km de şanzıman yağı değişin yazsa da 50 bin bence idealdir ve 50 bin bakımında değiştireceğim. Bakım konusunda titiz olmaktan nefret ediyorum
       
      Serviste Castrol Syntrans 75W -80 var. Genelde bunu kullanıyorlar. API  GL-4  Sınıfı. 
       
      Benzinli 1.6 larda sıkıntı yok kitapçıkta zaten bu değerler yazıyor.
       
      Dizelde ise durum farklı. WSS-MC200-D2 onayı gerekiyor. Bu da sadece Castrol 75W yağında yer almakta. Bu da API GL-4 sınıfını karşılıyor.
       
      Sorum şu : 75 W yerine 75W-80 kullanılsa faydalı mıdır? Yoksa 75W alıp orjinaliyle devam mı etmeli?
    • mersinden_ersin
      Yazan: mersinden_ersin
      Merhabalar, Mazda 3 almayı düşünürken kendimi bu forumda buldum, aksilik çıkmaz da alırsak müdavim olmaya adayım

      Babamla ortak kullanacağımız bir araca ihtiyacımız var, kendisi Ford sever biri (Diğer 3 aracımız Fiesta, Connect, Transit) olduğu için Focus istiyor ancak aynı altyapıya sahip (http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_C1_platform) ve japon olması, üstüne fiyat avantajı sebebiyle Mazda'ya aklını çelmeye çalışıyorum. Bir kaç sorum olacak.


      İlk soru için geniş paragraf oldu, kusura bakmayın Donanımlı araç severim, kim sevmez ki Beyaz, max 40 50bin kmlerde araç bakınıyorum. 3-4 Titanium Focus ve alttaki Mazda'yı gidip gördüm, bayağı da etkilendim kendisinden. Km si biraz fazla da maksat Mazda'yı tanımaktı, başka şehirden benzer ama daha düşük kmli gelirse gidip alırız diye düşündük. Ayrıca satıcı pek güven vermedi, galeridense sahibinden araç almayı istiyorum, http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mazda-seyyah-otomotiv-den-2013-mazda-3-impressive-1%2C6d-mt-navi-hatasiz-190160712/detay


      Yukarıdaki etkenler girince (beyaz, dizel, kmsi az, temiz) ve söz konusu Mazda olunca araç bulmak zorlaşıyor. Çok önemli farklar yoksa Touring bakınayım dedim ancak donanım listesini bulamadım, bazı farklar anlaşılıyor da detaylı bilgi arıyorum, yeni kasalar sebebiyle sitesinde yok, iki mazda forumunda da listelere ulaşamadım. Comfort, Touring, Impressive sırasıyla, bazılarında (touring ve impressive) orta konsolda navigasyon varken bazılarında yok. Sanırım ek paket olarak alınabiliyormuş.


      İkincisi sorum, garanti süresi kaç yıl? Garantisi bitmemiş araç almak istiyorum, ne kadar garantide kullanabileceğimi merak ediyorum


      Üçüncü sorum da Ford parça ortaklığı ne seviyede? Aynı platform, aynı motor* var ama şanzımandır, frenlerdir, süspansiyondur bu noktalarda da ortaklık mevcut mu?

      *Bu motor 2004 te ikinci nesil focusla ortaya çıktı. PSA-Ford ortaklığıyla geliştirilmiş, (psa=citroen peugeot). Sonrasında Volvo ve Mazda da kullanıldı. Sonrasında güncellemeler ufak değişikliklerle bugün halen kullanılan 115 bg (2011 olması lazım) haline geldi.

      Parça ortaklığı şu açıdan önemli. Eldeki Fiesta Connect ve yeni gelecek araç babam ben ve enişte-ablam arasında dönüşümlü kullanılacak. Ben Ankara'dayım, servis vs çok sıkıntı olmaz ancak araç bende değilken Mersin-Mut'ta ikame edecek. Kaskolu kullanılacağı için kaporta vs kaza derdi olursa kasko ilgilensin, emanet aracı alır bineriz parça bulunup temin edilene kadar ancak ilçedeyken basit bir fren balatası için beklemek gerekirse sıkıntı olur. Ford parçaları rahatlıkla bulunuyor ilçede.


      Ayrıca ikinci el dizel Mazda 3'te standart ikinci el araç alırkenki mevzular hariç dikkat edilmesi gereken noktalar nedir? Her marka modelde ufak tefek kronik sıkıntılar olur ya onları merak ediyorum, Misal 109 bg dizel focus 2 lerin ilk nesillerinde turbo hortumu yırtılması çok oluyordu(Mazda larda da olması muhtemel), servis bakımlılarda garantiden değişti halledildi ama dikkatsiz elemanlar o şekilde uzunca süre kullanıp motor ömrünü yediler.


Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.