xanatoliax

3.Nesil Mazda 3 Jant Tercihleri

Bu konuda 46 ileti var

Sevgili dostlar , power 1.5 araçtaki 18 jantları 16 ile değiştirmek istiyorum . Fakat lastik basınç sensörü olması sebebiyle bunu yapamazmıyım bilgi istiyorum konuya hakim olan arkadaşlardan .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Lastik basınç sensörleri jant üstünde değil zaten bizim araçlarda abs sistemi üzerinden lastik tur sayıları karşılaştırılıp bir lastiğin diğerlerine göre inik olup olmadığına bakılıyor ve buna göre uyarı yakıyor.

 

Sevgili dostlar , power 1.5 araçtaki 18 jantları 16 ile değiştirmek istiyorum . Fakat lastik basınç sensörü olması sebebiyle bunu yapamazmıyım bilgi istiyorum konuya hakim olan arkadaşlardan .

Burak bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sevgili dostlar , power 1.5 araçtaki 18 jantları 16 ile değiştirmek istiyorum . Fakat lastik basınç sensörü olması sebebiyle bunu yapamazmıyım bilgi istiyorum konuya hakim olan arkadaşlardan .

 

Sanırım en son yaşadığın problemden dolayı istiyorsun. 205/60/R16 da lastik seçenekleri var mı peki ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Buna çok sevindim çünkü balon yapan lastikleri ön arka değiştirmeyi bile yapmadılar lastikçide sensör var jant ta diye  . o halde ben istediğim gibi uygun ebat jant takabilirim doğru mu anladım ? yada ön ve arka lastikleri yer değitirebilirim .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Buna çok sevindim çünkü balon yapan lastikleri ön arka değiştirmeyi bile yapmadılar lastikçide sensör var jant ta diye  . o halde ben istediğim gibi uygun ebat jant takabilirim doğru mu anladım ? yada ön ve arka lastikleri yer değitirebilirim .

 

16" Jant takabilirsiniz. Kaldı ki her 20-25 bin katlarında lastiklerinizi ön-arka rotasyon yapmalısınız. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

net bir bilgim yok ama mantıken jant değişince uyarı veren sistem saçma geliyor başka jant beğenip almayı engelleyecek bir kısıtlama olcağını sanmıyorum..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende 2014 MAZDA 3 power sense var.18 inç lastiklerim.önceki MAZDA 3 aracımdan kalan yeni kışlık lastiklerimi, yeni 16 inç jant alarak değerlendirdim. Hem çok daha uyguna geldi. Hemde hiç sorun olmadı. Ama tabiki benim kullanımım mevsimlik olacak. Havalar düzelince tekrar diğer jant-lastik setimi takıcam. Rot balans sorunum da kalmadı böylelikle.

M.E.G bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende 2014 MAZDA 3 power sense var.18 inç lastiklerim.önceki MAZDA 3 aracımdan kalan yeni kışlık lastiklerimi, yeni 16 inç jant alarak değerlendirdim. Hem çok daha uyguna geldi. Hemde hiç sorun olmadı. Ama tabiki benim kullanımım mevsimlik olacak. Havalar düzelince tekrar diğer jant-lastik setimi takıcam. Rot balans sorunum da kalmadı böylelikle.

üstat konfor olarak bir fark oldu mu ? birde herhangi bir 16 jant alıp taktınız yanlış anlamadıysam . tabiki mazda 3 bijon uyumlu. sonuçta sensör vs hiçbir sorun yaşanmadı doğru mu anladım ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende konfordan şikayetçiyim ama 16 jant alıp da güzelim tasarımı mahvetmek istemiyorum. Görüntüyü önemsemiyorsanız eğer kesinlikle 16jant çok daha konforlu. Her ikisini de kullanmış biri olarak özellikle bozuk zemin konforu 18" için çok düşük. Hem daha konforlu hemde biraz daha sessiz olsun derseniz 16 jant çok etkili söyliyim :)

EMRbrc2144, Arabalar ve Burak bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kışlık lastik konusunda bende öyle yapacaktım fakat beni servis yanılttı .aynen şöyle dedi yetkili servis. sensör sürekli yanar ve arıza ya sebebp olur. bu durumda arıza lambası değişimi için göğüsün sökülmesi gerekir . Bu açıklama sonunda muadil almak zorunda kaldım . oda 40 yanak zaten az olan konforu hiçe indirdi .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kışlık lastik konusunda bende öyle yapacaktım fakat beni servis yanılttı .aynen şöyle dedi yetkili servis. sensör sürekli yanar ve arıza ya sebebp olur. bu durumda arıza lambası değişimi için göğüsün sökülmesi gerekir . Bu açıklama sonunda muadil almak zorunda kaldım . oda 40 yanak zaten az olan konforu hiçe indirdi .

Ne marka aldınız? Fiyatı nedir ? Son olarak memnun musunuz? Teşekkürler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kumho aldım 2204018  hiç memnun kalmadım forumdaki kimseye de tavsiye etmem

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

...aynen şöyle dedi yetkili servis. sensör sürekli yanar ve arıza ya sebebp olur. bu durumda arıza lambası değişimi için göğüsün sökülmesi gerekir...

Ama o zaman sürekli yanan RVM ve Cruise Control ışıkları ne olacak? Bence hafif bir sallama olayı yapmış servisteki eleman.

 

kumho aldım 2204018  hiç memnun kalmadım forumdaki kimseye de tavsiye etmem

Daha dün sürekli gittiğim lastikçideydim. Önceki aracımda Kumho KV27 mi ne takılı (ondan da önce KV17 kullanmıştım). Kar lastiği görünümlü dört mevsim kullandığım lastikler. Oldukça memnundum. 18" için alacak olsam ne alabilirim diye baktık, ama uygun ebat yok maalesef. Kaldım öyle. Aksi taktirde şahsen Kumho'dan memnundum. Yani, "idare eder" derecesinde tabii.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

şöyle memnun değilim 3 . günde hiçbir  zorlama yokken ki araba sıfır ken balon olduğunu farkettim lastikte  , ne bayi ne de kumho nun ana merkezi ilgilenmediği gibi sorumluluğuda bana yıktılar. Bir ürünü aldığınız andan sonraki hizmet benim için belirleyicidir . altından olsa kumho almam bir daha

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

şöyle memnun değilim 3 . günde hiçbir  zorlama yokken ki araba sıfır ken balon olduğunu farkettim lastikte  , ne bayi ne de kumho nun ana merkezi ilgilenmediği gibi sorumluluğuda bana yıktılar. Bir ürünü aldığınız andan sonraki hizmet benim için belirleyicidir . altından olsa kumho almam bir daha

abi yanlıs anlama ama lastiği sıfır aldın 1 saat içindede patlatabilirsin balon çıkarabilirsin,,ha balonlu sekılde takarlar,,o zaman yuzde 100 haklısında,sennkı sıfır telefon al klozete düşür,,git vodafona bu bozuldu bi günde diye şikayet et gibi olmus bnce,,şayet lastik ebatlarının 18lik olan ise ,,o ince yanakla sert bir cukarsa düşerseniz 3gün değil 3dk da da balon yapar lastik.bunda lstikçinin suçu ne orasını anlamadım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

okumamışsın da ondan anlamamışsın , hiç bir zorlama yokken yazmışım orda . Lastik firmasının sitesinde 6 yıl garanti yazıyor . peki ben soruyorum bu garanti neyi kapsar . sıfır araba almışız kıyamamışız bile binmeye kafadan lastik balon çıktı diyorum . Çivi girdi demiyorum , çukara düştüm demiyorum .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

okudum da zorlama yokken kısmını atlamısım,,birde aracı sıfır aldıgınız 3.gün mü oldu,yoksa lastik değiştiniz yeni lastik takılalı 3gün mü oldu orasını da tam anlayamadım,,malum çalısıyoruz,hızlı okuyup cvp yazmaya calısıyorum,k.bakmayın

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aracı aldığımın 3. günü . yani sıfır araç üzerine kışa denk geldiği için direk kış lastiği taktırdım  . Pahalı 18 jant olması sebebi ile 3. gün olan bir hasar için düzeltmese bile ilgili olmasını beklerdim firmanın . olay bu .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • By_eyicaN
      Yazan: By_eyicaN
      Merhaba arkadaşlar, 88-91 model Mazda 626 için orjinal jant kapağının eksikliği görsel olarak gerçekten büyük problem. Aracı görsel olarak ciddi anlamda olumsuz etkiliyor ve maalesef temin etmek çok zor. Uzun arayışım netice vermeyince alternatif yöntemler düşünmeye başlayınca ya tutarsa deyip sizlerle paylaştığım bu yöntemi uygulamaya karar verdim ve sonuç bana göre harikulade oldu, sizlerin de bu konuda hem fikrini almak hem de ihtiyacı olup ta uğraşmak isteyenlere seçenek sunmak istedim. >Öncelikle en anlaşılır tarifiyle hani şu baklavacıların kullandığı dikdörtgen alüminyum tepsilerden yeterli büyüklükte olan bir tepsi buldum. >Sonrasında orjinal jant kapağı ölçülerini en pratik uygulanacağı düşüncesiyle karton kullanarak şablon haline getirip kestikten sonra asetat kalem ile temin etmiş olduğum alüminyum üzerine çizdim. >Daha sonra demir testeresi ve sac makası yardımıyle çizmiş olduğum şablona göre tepsiyi kestim. (İmkanı olan sanayide kestirebilir ya da avuçiçi taşlama gibi bir elektronik aletle yorulmadan kesebilir, elle kesmenin tahmin edilebilenden çok daha fazla zahmetli olduğunu belirtmeliyim.) >Daha sonra (janta delik delmek zorunda kalmamak için) jant üzerinde orjinal kapakları için halihazırda var olan tırnaklara en uygun olarak aklıma gelen montaj yöntemi olarak eski tarz duvar prizlerinin duvar tutma tırnak sistemlerinden yola çıkarak atıl durumdaki 4 tane prizin tırnaklarını kesmiş olduğum parçalara jant turnaklarına uygun şekilde ölçüp vida yeri açarak uyguladım. >Janta kapağı takma esnasında uyguladığım bu tırnak sisteminin hareket edip montaj esnasında ciddi zorluk olduğunu farkedince şeffaf silikon kullanarak tırnakları sabitledim. Aynı zamanda kullanmış olduğum alümninyum malzeme yeterli et kalınlığına sahip olmadığından dolayı jant içerisine basılı gibi duruyordu, o nedenle parçaların kenarlarına küçük parçalar ekleyerek hazırlamış olduğum kapakların jant üzerindeki basık görüntüsünü ortadan kaldırdım. >İnce alçı zımparasını halı gibi yumuşak bir zemine sabitleyip hazırlamış olduğum kapağı üzerine koydum, düzgün dairesel şekilde çevirerek orjinal jant kapağındaki çember parlaklığını elde ettim. >Son olarak İnternetten mazda orjinal logosunu etiket kağıdına çıktı alıp maket bıçağı yardımıyla logoyu şablon haline getirdikten sonra hizalı şekilde kapağa yapıştırıp asetat kalem ile logoyu kapağa uyguladım. Daha sonra kapakları janta monte ettim. Bu işlemi yapalı yaklaşık 8 ay oldu, kapak parlaklığının korunması için vernik atmayı düşündüm fakat zamanım olmadı buna rağmen kapaklar halen ilk yaptığım günki gibi duruyor bu sayede de yetkili servislerin verdiği yada çıkma parçacıların verdiği uçuk kaçık rakamları ödemekten kurtuldum. Bu forumdaki bilgilerden çok faydalandım, karşılar mı bilmem ama en azından çorbada benim de bir tuzum olsun istedim.
      birkaç resim daha..







    • mazda3barisss
      Yazan: mazda3barisss
      Herkese merhaba .. Askerliğinin son dönemini yapmakta olan ve forumumuz üyelerinden olan değerli bir abimizin isteği üzerine bunu paylaşıyorum .. 4 jant 4 lastik ve toplam 1500 km bile yapmadı şuan depoda durmaktadır lastikler 2014 üretim tarihlidir .. Fiyat olarak ise 2200 TL istemektedir .. Lastiğin markası michelin pilot exalto xl ebatları 215 / 45 / R18 dir .. En ufak hasar vuruk vs si yoktur .. İlgilenenler benimle irtibata geçebilirler ..
       

       

    • arezar
      Yazan: arezar
      Arkadaşlar hepinize merhabalar

      Orjinalleri oldukça pahalı olan aksesuarlara alternatif uygulamalarım.

      http://www.mazda-tr.com/owning_mazda/accessories/
      http://phwt.mazda-tr.com/tr/tr/M3F2/3/AccessoryDetails/4da70441-103c-4e61-9523-0ddf84221288
      http://phwt.mazda-tr.com/tr/tr/M3F2/3/AccessoryDetails/f66e406d-a4d9-4924-8a23-700fbf97a767





    • Musen
      Yazan: Musen
      http://www.sahibinden.com/mazda_3_sedan_arka_spoiler_sifir_absWQQaXQQ7335495WQQpXQQdisplayitem
      Mazda 3 sahiplerinin dikkatine
    • honuuu
      Yazan: honuuu
      Anteni alalı çok olmuştu, takmak için zaman bulamamıştım, bugün hazır araba yıkanmışken takıvereyim dedim;












Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.