dj_pclord

Far Camı Temizleme ve Parlatma İşlemi

abiler dun eli bu islere yatgın yanı elinde her iş gelen arakadasımla guzumun farlarını söküp temizlemeye karar verdik ve cok korkarak da olsa basladık sökmeye farları elimize aldık dogru eve ve ortalama 4 saatte en ince ayrıtısına kadar farları temizleyip tekrar birlestirdik sandıgımız kadar zor olmadı hatta elinizde gerekli malzemeler varsa cok kolay oluyormus dün saat 19 da basladık ve gece 01.30 guzuma geri taktık herseyi ve gercekten sıfır ayarına geri döndü

cu1w5.jpg

cu1xu.jpg

cu1zw.jpg

cu218.jpg

cu220.jpg

cu23n.jpg

cu24x.jpg

cu273.jpg

oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tebrikler çok güzel olmuş şimdilik benim guzunun buna ihtiyacı yokta ilerde gerekirse diye ayrıntlı bilgi versen iyi olur yardımın olur yapmak isteyenlere.bende zenon takmak istiyorum ama bu konuda hiç bir fikrim yok hem uygun fiyata hemde kaliteli bir zenon bulabilirmiyim acaba ve nasıl takılır bilmiyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güzel olmuş, elinize sağlık. Bu arada sormak istediğim bir şey var. Bu guzu kelimesi ne anlamda söyleniyor?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

begenmenize sevindim ayrıntılı bi sekilde islem sırasını anlatıcam yapmak isteyen arkadaslarada burdan özelden veya cep yardımcı olurum tabikide ama inanın temzilemeden önce yolda kör gidiyormusun inanın

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tebrikler çok güzel olmuş şimdilik benim guzunun buna ihtiyacı yokta ilerde gerekirse diye ayrıntlı bilgi versen iyi olur yardımın olur yapmak isteyenlere.bende zenon takmak istiyorum ama bu konuda hiç bir fikrim yok hem uygun fiyata hemde kaliteli bir zenon bulabilirmiyim acaba ve nasıl takılır bilmiyorum

tesekkür ederim yorum için

xenon konusuna gelince ben yeni taktır 2 ay falan oluyor aslında o kadar zor is degil alında cok basıt bi islem xenon konusu

ben marka olarak monza hid diye bi marka kullandım piyasada hem fiyat olark uygun hemde baya kaliteli cevremdeki xenon taktıgımız bütün araclara bu markayı alıyoruz fiyat olarakta 100 tl fiyatı var

nasıl takıcanız konusunda hemde size hemde burdakı diyer bilmeyen arakadaslara yardımcı olmak için nasıl yaptıgımı fotoraflayıp koyucam orda yarnanıp cok rahatlıkla yapabilirsiniz

benim aracımda kulladıgım xenon ve ampül cesidi

marka: monza hid

kısalar : h7 8000 k

uzunlar : 9005 diye geciyor 8000k

sisler : h11 suan daha yapmadım ama 30000k takicam

aklınıza takılan bisi olursa burdan özelden gerekirse cepten ulasabilirsiniz yardımcı olurum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güzel olmuş, elinize sağlık. Bu arada sormak istediğim bir şey var. Bu guzu kelimesi ne anlamda söyleniyor?

Kuzu... Anlamında söyleniyor.

Küçük, yavru, minik anlamları yüklemek için. Yoksa koyunun yavrusu ile ne işimiz olur forumcak...

:D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuzu... Anlamında söyleniyor.

Küçük, yavru, minik anlamları yüklemek için. Yoksa koyunun yavrusu ile ne işimiz olur forumcak...

:D

güzel acıklamıssın abi :D guzumuz bizim bu araclar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benimde kanki (guzu) istiyor.helede arka stoplar..ot bitecek nerdeyse...arka stopları da yaptınız demi..:)))

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arka stopları yapmadım ama eminim cok oda kolaydır yarın sizin için bi inceleyim siz sadece yapma cesereti gösterin cok kolay oluyor aslında farları ve stopları silmek önemli degil asıl nedeni bulmanızdır neden kirlendigini ve tekrar aynı duruma gelmemesi için önem almanız lazım ben farın üstünde bulunan 4 adet hava alma yerinin 2 tanesi kapatım nedeni ise orlardan su aldıgı için yarın bos zamanım var sizin için bi inleyebilirim nasıl söküldügünü ve neler yapmanız lazım oldugunu

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tmm..teşekkürler..mazdayı yeni aldım ben..çok hor kullanılmışş..temizlemeye çalışıyorum...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçen sene aracımı aldığımda ön farları; sararmış, çıkmayan su damlası lekeleri ve ince çiziklerle kaplı, puslanmış bir halde idi. 

İzmir'e gelince bir serviste far temizleme işlemi yaptırdım, sadece su damlası lekeleri çıktı,  puslanması azaldı ama sararması ve ince çizikleri aynen kalmıştı. Bu farlar ancak bu kadar olur, düzelmez bunlar diyerek beni yolladılar, hiç inanmadım.

 

O zamandan beri farları her görüşümde canım sıkılıyordu, geçen hafta kafaya taktım, arabayı aldım Meguiars'a götürdüm, daha önce far temizlemesi yaptırdığımı ancak hiç sonuç alamadığımı anlattım, farları incelediler ve biz yaparız dediler, fiyat olarak piyasanın 2 katı bir miktar söylediler ama kesin sonuç alma garantisi verdiler, kabul ettim. 

Farların etrafındaki tampon, çamurluk ve kaput kısımlarını bantladılar, ve işlemin her aşamasını dikkatli şekilde inceleye inceleye, sürekli kontrol ederek, hiç aceleye getirmeden yavaş yavaş ve çok özenerek yaptılar.

 

İşlem 1 saat sürdü, işlemin sonunda farlar pırıl pırıl, ışıl ışıl oldu, tamamen tertemiz ve yeni gibi oldular, bir tek  kusur kalmadı , gece aydınlatması iyileşti, arabanın görüntüsü olumlu anlamda çok değişti  8) .

 

Ben çok memnun kaldım, çok da iyi bir sonuç aldım, far temizleme yaptıracaklara " Meguiars " ı tavsiye ederim :).

 

post-8273-0-52471100-1423625605_thumb.jp

post-8273-0-34962200-1423625621_thumb.jp

post-8273-0-56182600-1423625633_thumb.jp

Burak, Mehmet Özdemir ve kenanegm34 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun , fotoğraflarda önce ve sonra şeklinde bir ayrım var mı ?

GökayT bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güle güle kazasız, belasız kullanman dileği ile. Fotoğraf olayını bende çözemedim. :)

 

Not: Mevcut konunun altında birleştirdim, buradan devam edebiliriz.

GökayT bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İşlemden önce fotoğraf çekmeyi unuttum.  Fotoğraf olmasa da göz önünde canladırmak mümkün olsun diye yukarıda ki yazımda temizlikten önce ki kirli ve kötü durumlarını tam tarif ettim.

İşlemin yapıldığı gün çok yağmur yağıyordu, o yağmurda kullandım, üzerine bir gece çamur yağmuru yağmış. 

Ancak ertesi gün fotoğraf çekebildim. 

Evin önünde arabaya su döktüm sildim elimden geldiğince, ama kenarlarda köşelerde ve tamponda biraz çamur kalmış kusura bakmayın :)

 

" Fotoğrafların hepsi işlemden sonrasını gösteriyor. "

Hava kapalı iken flaş kullanarak çektim, çok güzel fotoğraflar olmasa da far yüzeylerinde ki tertemiz sonuç hakkında fikir veriyor O0

 

İyi dilekleriniz için teşekkür ederim :) .

İlhan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güzel olmuş, güle güle kullan.

GökayT bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.