NoooFearrrr

LPG Konusunda Bir Projem Var.

Bu konuda 26 ileti var

Gürhan, LPG'nin basınç altında depolandığı, benzinin ise atmosferik şartlarda depolandığını düşünürsen aynı depoyu kullanmaları imkansız ama dersen ki var olan depoyu ikiye bölelim bir kısmını benzin bir kısmını LPG kullansın onun için de benzin pompası ve ilgili ekipmanın baştan tasarlanması gerekecektir. Muhtemelen bu sebeplerden dolayı yani ayrı depolar kullanmak daha az maliyetli olduğu için bu yola başvurmuş olmalılar en baştan.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

   Bence o kadarda karmaşık sayılmaz benzin pompasını v.s. ilgili ekipmanlarının yeri zaten belli ona göre tasarlanabilir güvenlik açısından iki farklı ünüte tek bir depo ebatında birleştirilebilir, benzinle lpg arasındaki farkı bende biliyorum, depoyu ikiye bölmek olarak düşünme olayı,  iki farklı depoyu aracın orjinal deposu tipinde tek çatıda birleştirmek olarak düşündüm ben , şimdiki uygulama tabiki daha az malieyetlidir, ben bagaj hacmi açısından çok elverişli olacağını düşündüm vede tercih edilebilecek bir tasarım olur, tabii bu bir fikir olabilirliğini anca uzmanlar bir fizibilite yaptıktıktan sonra öğrenebiliiriz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Evet  40+15 de olabilir. 40+20 , arabanın depo hacmine göre ve içindeki sistemin uyacağı şekilde ayarlanabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

LPG nin en büyük handikapı yer kaplaması zaten.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet bende öle düşündüm o yüzden bu fikir aklıma geldi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

   Bence o kadarda karmaşık sayılmaz benzin pompasını v.s. ilgili ekipmanlarının yeri zaten belli ona göre tasarlanabilir güvenlik açısından iki farklı ünüte tek bir depo ebatında birleştirilebilir, benzinle lpg arasındaki farkı bende biliyorum, depoyu ikiye bölmek olarak düşünme olayı,  iki farklı depoyu aracın orjinal deposu tipinde tek çatıda birleştirmek olarak düşündüm ben , şimdiki uygulama tabiki daha az malieyetlidir, ben bagaj hacmi açısından çok elverişli olacağını düşündüm vede tercih edilebilecek bir tasarım olur, tabii bu bir fikir olabilirliğini anca uzmanlar bir fizibilite yaptıktıktan sonra öğrenebiliiriz.

 

Aynı şeyi söylüyoruz. Depo aynı anda hem benzin hem de LPG için kullanılamayacağına göre depoyu iki bölmek benim de söylediğim yalnız acil durumda tahliye problemi çıkabilir bu durumda da.. Biliyorsunuz deponun acil durumlarda içindeki gazı tahliye edebilmesi için aşağıya doğru bir çıkışı olması gerekiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Lpg icin depoya 10 yil ömür veriyorlar pas korozyon vs önlemi nasıl olacak depo mu degistirilcek? Korozyonu önlemek için anot katot mevzusu yüzey kaplamalae vs derken 15 sene olsa bile bence tehlikeli bunu illaki mühendisler düşünmüştür denemistir diye düşünüyorum fikire saygim sonsuz Gürhan abi yanlış anlama :)

Oğuzhan ALTUĞ

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dostum çok mantıklı bir fikir.bu zamana kadar yapılmaması akıl edilmişte beğenilmemiş anlamına gelmez bence sonucta düşünce ürünüdür bu işler.kore hariç kimse biz gibi lpg kullanmadıgından böyle bir ihtiyaç var olduğunun farkında bile olmaz özellıkle alman amerikan japon üreticiler zaten lpg gerçeğini düşünselerdi araçlarımızı lpg ye uyumlu olarak yaparlardı.mesela şahsen 4 ay kadar abd de bulundum lpg hiç görmedim mazotta benzinde pahalıydı??bence güzel bir fikir teknik altyapısıda olusturulsa cok büyük paralar kazanabilir son kasa mazda 6nın her rengini kapıya dizebilir cx-9u bagajındada kalan parayı muhafaza edebilirsin :2funny:  :2funny: şaka bir yana ciddi ciddi beğendim hatta heryerde paylaşmayın girişimci biri kendi fikri olarak patentini alırsa bizede parasını verip taktırmak düşer :clap:

NoooFearrrr bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aracın orjinal benzin deposunun şeklinde lpg deposu yapmak öncelikle aşırı pahalı olacaktır.. işin seri üretim boyutu kenara dursun zaten sadece piyasda çok tutulan arabalara yapılabilir. o da depoları bu duruma elverişli ise..

 

bir diğer yandan lpg tankı basınç a karşı homojen tepki verebilmesi açısından radyal - silindirik yapıda olması gerekli.  benzin depoları çok karmaşık şekillere sahipler.  

 

lpg tanklarının ömrü 5 yada civarı 5 yıl..  muayenede bakıyorlar..  1. tank çok pahalı olacak. 2. tank ile beraber bir avantajı kalmayacak.

 

alttan aracınızı biryere sürttüğünüzde deponuz taş'a takıldığında endişelemeniz gerekebilir.

 

tekrar etmekte fayda var. benzin deposunun şekli LPG tankı olmaya elverişli değildir. 

 

Mümkün değil ama  bir gün böyle birşey olursa çok çok yaygın olursa  lpg montajı 2500 TL+ özel tank 2500 TL  olacaktır.  o da arabanıza göre tank bulabilirseniz..

Mehmet Özdemir ve oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

 

bir diğer yandan lpg tankı basınç a karşı homojen tepki verebilmesi açısından radyal - silindirik yapıda olması gerekli.  benzin depoları çok karmaşık şekillere sahipler.  

Bu kesin bir şey birinci engel bu ama bu engel aşılabilir. Benzin depoları genellikle sizin de dediğiniz gibi arka koltuğun altında kalır. Toplam hacimden ödün vererek (köşeler yumuşatılarak) bu sağlanabilir. yanına da ayrıca benzin deposu konup en dıştan dışarı ile hava bağlantısı kesilmeyecek şekilde bir bir sac kutu yapılabilir. 

LPG tankının aracın altında olmasına bence hiçbir kurum (CE, ISO, TSE) izin vermez. Bu riski almazlar. Bu belgeleri almadan da piyasaya mal süremezsiniz. Eğer çok gönüllüyseniz:

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX:31994L0009

standartlar bu ve Türkiye de avrupa birliği uyum yasaları çerçevesinde aynen birebir bu standartları uyguluyor. Standartlar sadece temel gereksinimleri belirler. Burada bulamazsanız bunların bir de açıklaması var ansiklopedi gibi. Yüreğiniz varsa bulun okuyun. Yeni dünyada yeni bir ürün piyasaya sürmek deveye hendek atlatmaktan zor :D

Ha kendim yapar riskini alır kullanırım derseniz muayeneden muayeneye istenen şartları sağlayıp :) yapıp kullanabilirsiniz veya merdivenaltı üretim yapıp yasal olmayan yollarla satabilirsiniz. Sonunu söylememe gerek yok herhalde :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

     Arkadaşlar, bir lpg deposunun ömrü 10 yıldır, yapılacak olan şu iki farklı depo mevcut büyük benzin deposunun alanına göre uyarlanacak , fiyata gelince maliyeti fazla olmaz , zaten lpg deposu mevcut üretilecek çok çok her araca uygun depo uyarlaması gerekecek toplamda maliyet iki tane lpg tankı fiyatına gelecek tabii mevcut seri üretim için, araca özel olacak tabikide , her araç mazda kadar az satılmıyorki TR de,  bir vw, bir reno, bir fiat, bakarmısınız satış rakamlarına.

     Ben güvenlik içinde zzaafiyet oluşturmayacağını düşünmekteyim nedeni ise şu zaten simit tankları stepnenin yerine takıyolar yani gene alta denk geliyor, mevcut koltuk altına denk gelse farkı nedir, değişen nedir, ağaşı tarafada havalandırma kanalı bırakılabilir,olmayacak bişey değil güvenlik şartnamalerine uyarlanabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Düşünce güzel ve mantıklı ancak pratik olarak uygulamak mümkün değil demiyorum, mümkün ama çok zor.

1.si biri sıvı, basınç altında olmayan bir yakıt, diğeri yüksek basınç altında sıvı olarak bekleyen bir gaz. Bunları aynı bünyede aynı malzemeden yapılma bir rezervede saklayamazsınız.

2.si benzin deposunu aracın en boş ve müsait yerine istediğiniz eğimi ve bükümü vererek tasarlayabilirsiniz ancak Lpg tankını tasarlayamazsınız homojen ve laminar bir akış elde edemezsiniz.

3.sü LPG tankın asla ve asla aracın altında yer alması istenmez.

4.sü emin olun eğer böyle bi-fuel uygulamalarda bu sistemin oluru olsa idi Lpg yi geçiyorum konvansiyonel Cng, Hidrojen yakıtlı vs otomobil üreticileri bu yöntemi kesinlikle uygularlardı, milyar dolarlık ar-ge yatırımları olmasına rağmen dikkat edin halen tanklar tek parça halinde bagajda yer almakta çünkü sistem tasarımı buna itmekte.

Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1) Aynı bünyede ve aynı rezervde saklayalım demiyorum, sadece benzin depo alanını iki farklı yakıt deposuna uyarlayalım diyorum, örnek benzin deposunun %75 kısmını küçültüyoruz , açılan yerede mevcut şartnameye uygun  lpg tankı uyduruyoruz, hem yeni bir benzin deposunada ihtiyaç olmaz sadece mevcut depoyu revize edecez.

2) Benzin deposunu ufaltınca kalan yere uygun ve lpg şartmanesine uygun depo üretilecek, simit depo gibi yani yerin uyacak biçimde küçülen benzin deposunun alanına göre uyralanacak.

3 ) Lpg tankı simit depo kullanan araçlarda tamda alt kısımdadır sadece arada aracın kaporta sacı var , illa güvenlikse hemen deponun altına 2 cm ara bırakılarak koruma kalkanı kaynak edilebilir maliyeti 20- 30 tl anca tutar.

4) Bahsi geçen araçlarda CNG ve diğer benzeri yakıtlar gene bizdeki gibi ek yakıt olarak düşünülüyor yani aracın asıl yakıtı gene benzin ve benzine aynen her zamanki deposu ayrılıyor hacim olarak, artı olarak belki Ar-Ge ye ayırdıkları 1 milyar dolardan daha değerlidir benim üretken ve düşünen zihnim  nerden biliyosun. :D :D :P

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

düşünceleriniz çok güzel ve üretici olmaktan asla vazgeçmeyin.

 

bahsi geçen projenizde rakamsal konuşalım öncelikle 45 litre benzin deposunun hacminin %75 lik kısmı 34 litre yapar ve siz buraya bir ihtimal, belki , ancak 10 litrelik bir lpg tank ı koyabilirsiniz..  -eğer koyabilirseniz..-  

 

o benzin deposunun hacmine göre bir lpg tankı olmaz efendim. benzin deposu kıvrımlarla dolu şaseye göre şekillenmiş bir şekilde olabilir.  zaten her araçta farklı bir şekilde..  

 

sizin vw golf  jetta passat için ayrı ayrı tanklar yapmanız gerekmekte.  inanın bana bunun oluru olsa, fabrika çıkışı lpg ile satılan araçlar kendi ürettikleri araca bir de lpg tankı tasarlarlardı. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Yani benzin deposu kıvrımlı diye, siz yeni tasarlanan depoları kıvrımlı yapmak zorunda değilsiniz, bakınız düşünün bir kere ;, bir benzin deposu 55 ltreden az değildir, bunu benzin pompasının ve ekipmanların doğru çalışacağı şekilde 15 litrelik bir hale revize edeceksiniz yani kesip küçülteceksiniz, gelelim açılan bölüme lpg tankı bırakmaya, siz ille kıvrımlı yapmak zorunda değilsiniz oraya uygun, lpg şartnamelerini karşılayacak ebat ve şekilde yerleştirceksiniz yani benzin deposunu küçültüp , açılan alana uygun bir lpg tankı monte edilecek, çokmu zor , eğer buna zor diyosanız, diyecek sözüm yok.

       Her araca göre tank yapmanızda zor olan nedir, anlamadım, çok basit bişey, sadece düzgün bir proje gerek, hem benzin deposunun revizesi için hemde yeni lpg deposunu monte etmek için, her modelin projesi hazır olduktan sonra üretim çok basittir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

çok mu zor dediğiniz kısım gerçekten çok zor efendim..  

 

her araca göre tank yapmak da zor. bir ürünün  seri üretim adedi azaldıkça , ürün başı maliyeti parabolik olarak artar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Daha önceki mesajımda belirttiğim gibi benimkisi fikir sadece ; sonuçta fizibilitesi yapıldıktan sonra belli olur ancak maliyet.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Standartları inceledin mi Gürhan abi? Burada ne konuşsak yetersiz. Sana en doğru bilgiyi CE standartları söyler. Bi google yap kurcala bakalım. 

oguzhan89 ve SeZaR_323 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.