GökayT

Jant Değişimi Ve Basınç Sensörleri

Bu konuda 22 ileti var

Michelin Primacy 3 kullanıyorum yaklaşık 15-16 bin km'deler genel kontrol yaptırmak için; 

Geçen hafta 3. sanayide ki Batı Lastiğe gittim, 4 tekerlek söküldü, ön tekerlekler makinede çevrildi, hasar vs. var mı diye elle ve gözle kontrol edildiler sonuç olarak ön tekerlekler tamamen sağlam çıktılar ve balans ayarları yapılarak geri takıldılar.

 

Sıra arka tekerleklere geldi  ve ilk gözümüze çarpan düzensiz aşınmaları oldu, ikisinide makinede çevirdik ve sonucunda sol arka jant az yamuk, sağ arka jant çok yamuk + lastiklerde jantın yamuk basmasından dolayı yamuk aşınıp yamulmuşlar.

Çok yamuk olan sağ arka jantı doğrultmaya gönderdik ama sonuç pek iyi olmadı, hem jantın kenarları ezilmiş hemde jant tam düzelmemiş, o an için arka tekerleklerin balansını yaptırıp geri taktırdım. Geçici olarak tabiki de. 

 

Arka tekerlekler için 2 yeni orjinal jant ve 2 yeni Michelin lastik almam gerekli.

 

Sonuç olarak; Yetkili servise gidip arka tekerlekler için 2 adet orjinal jant alıcam, ancak yamuk jantların üzerindeki basınç sensörlerini söküp yeni jantlarda kullanabilir miyim ?

 

Janttaki sensör sökülmez diyen var, sökülür diyen var, sökerken kırılır diyen var, sensörlerimin hepsi sorunsuz çalışıyor 2 yeni jant aldıktan sonra ekstra olarak 4 adet yeni basınç sensörü almak zorunda kalmak istemiyorum.

4 adet sensör takım olarak 575 TL .

Bu konuda tecrübesi ve bilgisi olanlar fikir verirler ise sevinirim :) .

oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yenisini aldığında takılabiliyorsa, çıkartılabiliyor da demektir. İşini bilen birine götürürsen hiç sıkıntı olmaz diye düşünüyorum.


Bizimkiler de buna benzer veya aynısı. Dikkat edersen sibobu janta tutturan basit bir somun var o sökülünce serbest kalıyor gibi. Kısacası değiştirilir diye düşünüyorum.

 

tpms-mazdaspeed.jpg

GökayT bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

peki yeni skyaktive lerde de bu şekilde jantta mı yoksa farklı bir sistem mi var bilginiz varsa paylaşırmısınız ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teşekkür ederim Burak abi  :D , büyük ihtimalle senin paylaştığın resimdeki gibi bir düzenek çıkacak benim jantlardan, resmi gördüğüm çok iyi oldu çünkü malum servislerde nasıl olsa müşteri bir şey bilmiyor diye öyle olmaz böyle olur, şunun yenisi lazım eskisi olmaz gibi bahanelerle bazen gereksiz işlemler yapılabiliyor. En azından sökülebildiğini öğrendim artık.

 

Önce yetkili serviste söylerim sensörleri eski jantlardan söküp yenilere takalım diye, verecekleri cevaba göre özel servise giderim o da olmazsa iyi bir lastikçiye giderim, en olmadı jantı önüme alırım uygun anahtarı bulup ben sökerim takarım. Hiç akılda yokken durduk yere çıkan, jantlar + lastiklerin masrafını hesap ederken ilave olarak o 575 liranın bana monte olmayacak olmasının mutluluğu içindeyim şu an. :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dikkat et ama, biraz kırılgan bunlar. Hava basarken bile kırılabiliyor. Yukarıdaki resimdeki de dikkat edersen kırık. Çok sık karşılaşılan bir durum olduğu için resmini bile koymuşlar. Yalnız senin için bu resmi ararken bunların yurtdışında tamir edilebildiğini de öğrendim :)

GökayT bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Son bir bilgi, şimdi EVO'dan Cem ile görüştüm, yukarıda dediklerimi teyit etti ve ekledi, değiştirilmesinde hiç bir sıkıntı yok ama değişirken (yukarıdaki resimde de görünen) yüzük çok ezilmiş olursa oradan hava kaçırabilir dedi, bilgin olsun

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok teşekkür ederim Burak Abi , ilgilendiğin için çok sağol :)

Daha önce de yazmıştım arabamda yeri tespit edilemeyen 40 Km 'de başlayıp 80 Km'de biten ve sadece hız ile bağlantılı olan gup gup gup , gop gop gop diye bir ses vardı ve bu ses nedeni ile arka iki bilye yenileri ile değiştirildi , bu bilyeler hem biraz pahalı hemde çok zor bulunuyor ve çok bekleniyorlar, bilye değişiminden sonrada bu sesten kurtulamayınca en son çare olarak lastikçiye gittim ve lastikçide keşfettik bu arka jantların yamuk olduğunu, yamuk jantlarla ve yamuk lastiklerle kullansam arkaya takılan yeni bilyeleride bozma ihtimalinden korkuyorum o yüzden arabayı şu anda evin önüne park ettim kullanmıyorum yarın ilk iş yetkili servise gidip önce jantları alıcam, daha sonra yeni lastikleri ayarlıycam. 

Yetkili servis ile görüşüp sensör sökümünü yapıp yapamayacaklarını sorucam ona göre nasıl bir yol izleyeceğime karar vericem. İşlem bitince hem nasıl yapıldığını hemde sonucun fotoğraflarını buraya atarım. 

Burak bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yenilerde sensör yok. lastik tur sayılarından hesaplanıyor..

 

http://www.mazdaclubtr.com/topic/21100-3nesil-mazda-3-jant-de%C4%9Fi%C5%9Fimi/#entry496418

WOW Çok mantıklı. Hayran kaldım doğrusu. :clap:

Sanayide bunların lastik sökülürken bile kırılanını gördüm. Bilinçsiz bir lastikçi çok rahat kırabiliyor. Sonra tamir için kapı kapı dolaşıyorlar. Alacağı lastik değişim parasının kaç katını sadece kırdığı bir sensöre veriyor. Sanayicinin başına bela bu sensörler. Çok nazik ama servis çok aksi bir durum olmadıkça zaten çıkarır. Sanmıyorum bir şey olacağını. 

Jantların yenisi çok pahalı olacaktır. Çıkma bulabilirseniz yarı fiyatından daha uyguna halledebilirsiniz. Lastikçide boş jantı dönderip kontrol edersiniz almadan önce olur biter. Ben 2011 mazda 3 jantlarını lastikleriyle kargosuyla birlikte 600e almıştım. 

Acaba benim jantların da içinde var mıdır basınç sensörü? Kafamda acaip projeler dolanmaya başladı  ;D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Orası basit en azından maliyeti yok haberleşme Protokolünü çözdükten sonra program devre düzülür 2011 touring de var mı lastik basınç sensörü?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Touring'de yok Fatih bildiğim kadarıyla. Bu sensörler pille mi çalışıyor? Hadi pille çalışıyor diyelim datayı RF mi gönderiyor? Hep merak etmişimdir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Baya uzun Ömürlü bir pil ve RF olması lazım, benim mantığım öyle diyor en azından Capon amcalar başka yol bulmadılarsa :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

RF' tir bencede :)  Belirli frekanstan yayın yapıp bu sensörlerin çalışması ve sinyal yollaması için gereken elektiriği sağlayan küçük bir radyo vericisi vardır mutlaka arabanın bir yerinde.

Genel bilgi olarak; RF devreleri ilk olarak 60'lı yıllarda ruslar tarafından icat edilmişlerdir ve herhangibi bir pile ihtiyaç duymadıkları için casusluk amacıyla kullanılmışlardır.

 

Bu arada jant ve lastik operasyonum için bir tanıdığımın bana olan borcunu ödemesini bekliyordum ama yine ödeyemiyor, bu nedenle benim jant ve lastik operasyonum biraz zor olacak ve uzun bir zaman alacak şu anda çözüm arıyorum. :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hareketten aldığı enerjiyi de kullanbilir bir ihtimal.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aşağıdaki gibi bir video buldum, bizim sensörlere çok benziyor. Kısaca şunları söylüyor ;

 

  • Sensörler radyo frekansı ( RF ) kullanarak haberleşir
  • İçlerinde pil vardır , ömürleri 5-7 yıldır
  • Pil sensörün içinde olduğu için bitince sensörü değiştirmek gerekir
  • Eğer ışık sürekli yanıyorsa lastik basınçlarından biri veya bir kaçı  düşmüştür
  • Eğer ışık yanıp sönüyorsa sensörlerde bir problem ( pil bitmesi gibi ) oluşmuştur.

 

Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet uzun bir aradan sonra foruma geri geldim, bu kez bütün sorunları halletmiş halde geldim :D .

Çok mutluyum ağlamak istiyorum sayın seyirciler :D

 

Arabayı aldığım ilk andan itibaren aracın içinde nereden geldiği bellirlenemeyen 40 kilometre ve 80 kilometre arasında çok fazla duyulan rahatsız edici  (von von von ve gup gup gup) seslerinin, nereden geldiğini tespit etmek yaklaşık 7 ay sürdü, ve en sonunda işi çözdük.

 

Ön jantlar sağlam fakat, arka 2 jantta yamulma varmış ve bu nedenle arka lastikler yamuk aşınmış, bu sebepten dolayı da araç içinde böyle bir ses oluşuyormuş. 

Arkaya 2 yeni jant alacaktım ancak birisinin iyi durumda olduğuna  ve pres ile doğrulabileceğine karar verildi, bu sebepten dolayı Yetkili servisten 1 adet yeni jant sipariş ettim ve Yetkili servisin anlaşmalı olduğu lastik bayisinden

4 adet Michelin Primacy 3 lastik sipariş ettim.

 

Geçen hafta Cumartesi günü hem yeni jant hemde yeni lastikler geldi, jantımızı alıp Yetkili servisin anlaşmalı olduğu lastik bayisine gittik.

Daha 10 günlük taptaze lastikler getirmişler, gerçekten işlerini çok iyi yapıyorlar.  O0  Helal olsun. 

 

Ön jantları iç yüzey temizliğine gönderdiler, sol arka jant pres ile doğrulmaya gitti, presten gelindikten sonra sol arka jantta iç yüzey temizliğine gitti. Jantlar geri geldiğinde iç yüzeyleri pürüzsüz kaymak gibi pırıl pırıl olmuşlardı. Preste doğrulan jant o kadar iyi doğrulmuş ki en ufacık zarar görmemiş ve yeni gibi olmuş. İşlerini çok iyi yapmışlar. 

 

İşlem yapılırken en başından beri başında bekledim ve izledim, önler temizlik, sağ arka yenisi ile değişim, sol arka pres için derken 4 jantında basınç sensörleri söküldü ve geri takıldı. Basınç sensörleri sibop kısmından janta tek bir somun ile bağlılar ve eli alet tutan her normal insan gayet kolaylıkla o sensörleri somunu çevirip çıkartabilir, bazı ustaların ve lastikçilerin iddia ettiği gibi kırılır, parçalanır, ufalanır, dağılır gibi bir şey söz konusu değil, kırmak ve parçalamak için özel olarak uğraşmak ve çok yeteneksiz olmak gerekli. Ben ilk başta korktum ama sonra izleyince, görünce anladım, elimle inceledim,  çok basit şekilde tek bir somun ile takılıp çıkarılıyorlar. İşini bilen birisinin elinde hiç bir sorun yaşamadan sökülüp takılabilirler, hiç bir sakınca yok. 

 

( 225 / 55 / 17 ) ebatındaki 10 günlük taptaze 4 adet Michelin Primacy 3 lastikler, gıcır gıcır jantlara takıldı O0 .

Lastiklere önlere ve arkalara 36 Psi Nitrojen basıldı.  

Ön ve arkaya bilgisayarlı rot balans ayarı yapıldı. 

 

Bir heves ile firma sahibi ve ben test sürüşüne çıktık ve işte beklenen o an aylardır başımızı şişiren, servis servis gezdirten o ses problemi tamamen yok oldu.  :tey:

 

1 Haftadır arabayı kullanıyorum hiç radyo açmadan gezdim, yaklaşık 250 kilometre otoyol + şehir karışık gezdim, 190' da yaptım 60' la gezip arabayı da dinledim. Kaymak asfalt, borlu asfalt, stabilize yol, parke yol, arnavut taşı yol vs. her tür yolda değişik hızlarda denedim. 250 km ve 1 haftalık testimin sonucunca en ufacık bir ses duymadım, tamamen kusursuz olmuş  :nazar:    8)  .

Yapanların ellerine sağlık, helal olsun.

Her türlü konuda yardımcı olan, fikir veren, ve bu işin çözülmesinde emeği geçen Yetkili servisteki herkese ve anlaşmalı lastikçilerine çok teşekkür ederim.  O0

Mehmet Özdemir, SeymeN67, Burak ve 1 diğer kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İyi günler de kullanın abi. :) Birde bu işlemleri nerede yaptırdığınızı adres ve telefon numarası şeklinde verirseniz çok daha iyi olur. Görünüşe göre ilgili ve bilgili insanlar. Başka insanlar da yararlanırlar. :)

GökayT bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İzmir' de zaten tek bir tane yetkili servis var Yeni Mazda o yüzden ayrıca isim yazmaya gerek duymamıştım :) lastikçinin adını bilmiyorum, Yeni Mazda'nın anlaşmalı lastikçisi, Yeni Mazda üzerinden alışveriş yaptığım için belgelerde de ismi yok, ama adresini verebilirim;  Buca' da otokentin orada ki sanayi sitesine girince ilk sağdan döndüğünde sağdaki 2. veya 3. dükkan, Goodyear bayisi, ama istenilen markayı getirtiyor. :)

Araba girişi tarif ettiğim gibi cadde üzerinden de yaya girişi var.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun uğraştırmış ama değmiş. Güle güle bin arabana :)

GökayT bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.