MazdaClubTR

Makale : Yepyeni Mazda MX-5 Cenevre'de Tanıtıldı

Yepyeni Mazda MX-5: Dördüncü nesil, tarihteki en çok satan roadster olarak dünya rekorunu kırmasını sağlayarak Mazda’yı tüm zaman satışlarında 1 milyon satışa ulaştırması beklenen araç.

  • Sade ve hafif Jinba Ittai –at ve binicisi bütün halinde- eğlencesi günümüz ihtiyaçlarına uyacak şekilde spor araçta yeniden vücut buluyor
  • Tüm araçta bulunan ideal yapıların izinden giderek çıkış modeli neslinden 100 kg daha hafiftir
  • Teknoloji harikası ekipmanlarından bazıları şöyledir:
    • Araç içi akıllı telefon internet erişimi MZD Connect
    • i-ACTIVSENSE gelişmiş güvenlik teknolojisi
    • MX-5’in bugüne kadarki en gelişmiş insan-makine ara yüzü
  • Ultra sportif yeni KODO tasarımı
  • Güz döneminde Avrupa’da satışa sunulması planlanıyor

Ürün Konsepti

  • Aşağıdaki özellikleriyle sürücülere keyif veriyor ve sürücülerin hisleri ve duygularına hitap ederek roadster deneyimini maksimuma çıkarıyor:
    • Tarz ve hareket arasındaki zıtlığı her açıdan ifade eden gövde yüzeyleriyle birlikte nefes kesen sağlam bir tasarım
    • Üstün Jinba Ittai hissiyle her sürücüyü baştan çıkaran deneyim
    • Heyecan veren yeni ve evrensel roadster deneyimi
  • Aynı zamanda günümüz teknolojisi ve taleplerini de karşılıyor

Gövde

  • Mazda’nın ödüllü KODO – Hareketin Ruhu tasarımının aşırı sportif ve eşsiz yorumu
  • Hafifçe arkaya doğru kayan kabin ve kalça noktaları düşürülmüş koltuklarla her zamankinden daha dinamik
  • Kapı döşemesine uzanarak aracın içi ve dışı arasındaki sınırları kaldıran gövde panelleri
  • Işığın açısı ile değişen ve arabanın canlı gibi görünmesini sağlayan gövde yüzeylerindeki yansımalar

Kabin

  • Aşağıdaki özelliklere sahip, tamamen roadster zevkini yaşatmak üzere tasarlanmış bir kabin:
    • Kapı kaplaması şeklindeki gelişmiş rüzgar kontrolü ve yukarıdan aşağı rüzgara göre tam olarak optimize edilmiş daha küçük kelebek camları
    • İster müzik dinlerken ister telefonla konuşurken net ses veren yeni kafa desteği hoparlörleri
    • Otururken bile kolay çalıştırılabilen bir yumuşak tavan
  • MX-5’in özgün Jinba Ittai özelliklerinden olan kabin küçük ve rahattır fakat sürücünün odaklanmasını sağlayan bir simetriye sahiptir.
Bağlanabilirlik, işlevsellik & donanım:

  • MZD Connect, sürüş sırasında güvenli ve kolay internet ve iletişim hizmetleri sunmak için akıllı telefonla uyumlu olarak çalışan Mazda’nın yeni nesil bağlantı sitemi
  • MX-5’in en gelişmiş ve oldukça ergonomik bir düzene sahip insan-makine ara yüzü
  • Sürücünün sabit ve konforlu bir şekilde oturmasını sağlayarak optimum şekilde konumlandırılmış pedallar, kontrol düğmeleri, göstergeler ve diğer ekipmanlar

Güç Aktarma Organları

  • MX-5’in ön ortaya konumlanmış motorunu ve 50:50 ön-arka ağırlık dağılımlı arkadan çekişli sürüş düzenini destekler
  • Doğrudan tepkisellik ve sütün çeviklik sunmak adına MX-5 için özel olarak modifiye edilen iki adet hafif SKYACTIV-G benzinli motorlarından biriyle çalışır
    • SKYACTIV-G 1,5: 7000 devirde 96 kW/131PS
    • SKYACTIV-G 2,0: 6000 devirde 118 kW/160PS
  • Özel olarak ayarlanmış altı vitesli düz veya otomatik şanzıman seçeneklerinden biriyle çalışan, SKYACTIV-MT’nin patentli kısa ve canlı vites geçiş stroku özelliğine sahiptir

Şasi ve gövde

  • Üstün Jinba Ittai deneyimini yeni bir seviyeye çıkarmak için doğru tepkisellik ve doğu yol tutuşu sunar
  • Bugüne kadarki en düşük ağırlık merkeziyle ve düşük ağırlık merkezine mümkün olan en yakın şekilde maksimum konsantre ağırlık miktarıyla harika ön-arka ağırlık dağıtımı yapar
  • Sürücünün sert frenlerde bile sabit oturma şeklini korumak adına üstün kontrol ve verim için optimize edilmiş fren sistemi
  • Önde çift salıncaklı ve arkada çoklu bağlantı düzeneğini kullanarak hafif fakat aşırı dayanıklı süspansiyon

Güvenlik

  • i-ACTIVSENSE aktif güvenlik teknolojisi ve Mazda Proaktif Güvenlik felsefesiyle birlikte hareket eder, bu felsefenin amaçları şunlardır:
    • Riskleri önceden belirleyerek kaza olasılığını en aza indirmek
    • Sürücünün aracı güvenli bir şekilde sürebileceği koşulları maksimum seviyeye çıkarmak
  • Çok kademeli bir pasif güvenlik yaklaşımı vardır:
    • Üstü açık gövdeyi daha da güçlendiren ve çarpışma etkisini emen SKYACTIV Teknolojisi sayesinde hiç olmadığı kadar güvenli
    • Baş koruma fonksiyonuna sahip SRS yan hava yastıkları özellikli
Resmi ekleyen

makale yi okumak için buraya tıklayın

Mehmet Özdemir, zealot ve M.E.G bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Otomobil gerçekten çok hafif. Şu anki Mazda3lerde kullanılan motordan 131 beygir elde edilmiş, her ne kadar 7000 devirde olsa da. Hızlanma verileri paylaşılmamış mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Göremedim Mehmet ama dediğin gibi 1000 kg ve 131 beygir güzel bir tat verebilir . Mazda turboya yönelmek yerine aracın sportifliğini ağırlığı azaltarak arttırmış.

131 hp motor acaba ileride Mazda3 e de konur mu merak ettim

Yalnız Türkiye'ye gelecek olan modelin 195/50/R16 olması kötü olmuş. Jant çok sırıtacaktır

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

vay be eski 626 1090 kiloydu 115hp uçuruyordu . Motor konusunda sıkıntı olmayacak demek ki.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Biliyorsun bu tür şeyler hep beklentilere bağlı. Insan 130 hp motordan 200 Performansı beklerse hata olur :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda3 e de bu motoru koysunlar :D 7500 civarı devir çevirmesi süper. İşte atmosferik farkı...

Dezavantajı 4800 devirde maksimum torkunu vermesi. Düşük devirlerde cansız olur. Ama yüksek devirlerde muazzam zevkli araç olacağı kesin

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

efendim cadde tipi seri üretim atmosferik motorların ürettiği torklar genelde sabit gibidir..

kabaca  "1600cc için 160NM" --- "2000cc için 200NM"    +- %15 gibi kabul edebiliriz. 

şartlar böyle iken sizin yüksek güç elde edebilmeniz için geriye tek bir yol kalıyor.. o da torkun elde edildiği deviri ileriye atmak.

geç gelen tork  devir ile çarpılarak daha yüksek çıkış gücü sağlayacaktır..  

ama üzülmeyiniz,  tork dönüştürülebilir bir kavramdır ve kısa şanzıman oranları ile düşük devirlerdeki tekerlek gücü arttırılabilir..   zaten bence ekstra hafif olmasına güvenerek maksimum tork üretilme devrini atabildikleri kadar ileriye atmışlar.. böylece yüksek maks. güç elde edilmiş.  skyactive in felsefesinde bu var.  araç hafiflikten besleniyor... 

 

sanırım yine biraz karışık oldu... kusura bakmayın.. araç harika gözüküyor

saygılar

Mehmet Özdemir ve fotifoti bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ufuk hocam maşallah.. Bu tork devir işlerinden iyi anlıyorsunuz. Daha genel bilgi verici bir makale bekliyoruz sizden

zealot bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ufuk hocam maşallah.. Bu tork devir işlerinden iyi anlıyorsunuz. Daha genel bilgi verici bir makale bekliyoruz sizden

 

Teşekkürler. Güzel bir makale için çok fazla vakit ve özveri lazım. Bir gün vaktimiz olursa inşallah olur.
 
Dizeller çıktı, hayatımıza bir tork girdi..  uzun bir süre de çıkmayacak gibi gözüküyor.. Çok fazla bilgi kirliliği var..
 
saygılar
Mehmet Özdemir ve fotifoti bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aslında sitede makine mühendisi veya bu konulara ilgili ve bilgili kişiler var. Biraz vakit bulunabilirse çok güzel yazılar çıkabilir. Biz de böyle yazıların çıkmasını kenarda bekliyoruz :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Torku ileriye atmak maksimum gücü elbette artırır. Tork X devir X v.s = Güç (kw veya hp)

Fakat bunun dezavantajı örneğin 120 ile yokuş çıkacaksınız devir 2000 bandında ama tork çok düşük dolayısıyla güç de yok :) Hafif olması bu dezavantajı kaldırıyor fakat Mazda 3 için aynısı söz konusu değil. Sürekli vites küçült büyült yorar insanı :)

Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Torku ileriye atmak maksimum gücü elbette artırır. Tork X devir X v.s = Güç (kw veya hp)

Fakat bunun dezavantajı örneğin 120 ile yokuş çıkacaksınız devir 2000 bandında ama tork çok düşük dolayısıyla güç de yok :) Hafif olması bu dezavantajı kaldırıyor fakat Mazda 3 için aynısı söz konusu değil. Sürekli vites küçült büyült yorar insanı :)

otomatik kullan sende :P amma tembel oldun ha iki vites atacan burnumuzdan getirdin :D 

 

Teşekkürler. Güzel bir makale için çok fazla vakit ve özveri lazım. Bir gün vaktimiz olursa inşallah olur.
 
Dizeller çıktı, hayatımıza bir tork girdi..  uzun bir süre de çıkmayacak gibi gözüküyor.. Çok fazla bilgi kirliliği var..
 
saygılar

 

Hocam bekleriz. Burada çok sayıda işin özünü öğrenmek isteyen arkadaş olduğuna eminim :) yoksa Mazda hayranı olmazlardı zaten.Hepberaber Vosvosa biner, dsg över, en ufak arızaya 100 kağıt verip mutlu mesut yaşardık :)

Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

otomatik kullan sende amma tembel oldun ha iki vites atacan burnumuzdan getirdin :D

Hocam bekleriz. Burada çok sayıda işin özünü öğrenmek isteyen arkadaş olduğuna eminim :) yoksa Mazda hayranı olmazlardı zaten.Hepberaber Vosvosa biner, dsg över, en ufak arızaya 100 kağıt verip mutlu mesut yaşardık :)

Otomatikle aramız bozuk :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Mazda, tüm yeni nesil modellerini 85. Cenevre Otomobil Fuarı’nda ilk kez bir araya getiriyor. Cenevre’nin yıldızı, Avrupa prömiyerini yapan Mazda CX-3 olacak. Mazda’nın ilk küçük SUV modeli CX-3 Los Angeles Otomobil Fuarı’nda gerçekleştirilen dünya prömiyerinden sonra heyecanla beklenen otomobil sınıfının belki de en eğlenceli aracı.
      .Mazda, 2014 yılında da Avrupa’da başarılı bir yılı geride bıraktı. Şirketin agresif model çıkışlarıyla da kanıtladığı üzere Mazda görünüş bakımından da geri adım atmıyor: Şirket altı ay içinde beş yeni modeli piyasaya çıkaracak.

      Tüm bu modeller 85. Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı’nda görücüye çıkıyor. Özellikle de üç adet yepyeni model nesli olan Mazda CX-3, Mazda MX-5 ve Mazda2, Mazda CX-5 2015 ve Mazda6 2015’in yanında yerini alacak.

      ABD, Japonya ve Avustralya’da görücüye çıkışının ardından Avrupa prömiyerini yapan yepyeni Mazda CX-3’e medya yoğun ilgi gösterdi. Bu ilgi, gelecek yıllarda sektörün en hızlı büyüyen segmenti olması beklenen bu segmentte oldukça teşvik edici bir durum.

      Rakip modellerle ilgilenmek yerine Mazda; şirketin ilk SUV'sini alması muhtemel olan kişiler üzerinde çalıştı ve bu kişilerin ihtiyaç ve beklentileri doğrultusunda aracını tasarladı. Sonucunda da genç, aktif, yaratıcı ve tamamen yeni bir ürün olan CX-3 ortaya çıktı. Mazda’nın SKYACTIV Teknolojisine dayanan yakıt verimli bu eğlence dolu araç, hem önden çekişli (FWD) hem de dört çekişli (AWD) seçeneklerini sunuyor. KODO tasarımı, akıllı telefon bağlantı sistemi ve çok çeşitli aktif güvenlik teknolojileri de, bu hedef grupta yankı uyandıracak.

      Yepyeni Mazda CX-3 ile ilgili tüm bilgileri aşağıdaki makalede bulabilirsiniz ;

      http://www.mazdaclub...e-tanıtıldı-r64

      Mazda standının göz bebeklerinden bir diğeri olan yepyeni Mazda MX-5 de, yaklaşık 25 yıl önce başlamış olan hafif spor araç geleneğini sürdürüyor. Dördüncü nesil roadster, araç kullanmayı seven dünyanın her yerindeki kişilerin hislerine hitap etmek üzere tasarlandı.

      Yepyeni Mazda MX-5 ile ilgili bilgileri de aşağıdaki makalede bulabilirsiniz ;

      http://www.mazdaclub...e-tanıtıldı-r66

      Mazda'nın bu yepyeni iki modelinin yanı sıra, hepsi yakın zamanda Avrupa'da satışa çıkmış ve övgüye boğulmuş olan üç model daha bulunuyor. Yepyeni Mazda2, Mazda CX-5 2015 ve Mazda6 2015 için başlangıçta gelen talepler, bu yıl Avrupa’da güçlü bir ivme yakalama çabasında olan Mazda için sevindirici görünüyor.

      2015 Mazda 6 ve 2015 Mazda CX-5 ile ilgili bilgilere de daha önce yayınladığımız aşağıdaki linkllerden erişebilirsiniz ;

      http://www.mazdaclub...leri-açıklandı/

      http://www.mazdaclub...leri-açıklandı/

      makale yi okumak için buraya tıklayın
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Sade ve hafif Jinba Ittai –at ve binicisi bütün halinde- eğlencesi günümüz ihtiyaçlarına uyacak şekilde spor araçta yeniden vücut buluyor
      Tüm araçta bulunan ideal yapıların izinden giderek çıkış modeli neslinden 100 kg daha hafiftir
      Teknoloji harikası ekipmanlarından bazıları şöyledir: Araç içi akıllı telefon internet erişimi MZD Connect
      i-ACTIVSENSE gelişmiş güvenlik teknolojisi
      MX-5’in bugüne kadarki en gelişmiş insan-makine ara yüzü

      [*]Ultra sportif yeni KODO tasarımı
      [*]Güz döneminde Avrupa’da satışa sunulması planlanıyor



      Ürün Konsepti

      Aşağıdaki özellikleriyle sürücülere keyif veriyor ve sürücülerin hisleri ve duygularına hitap ederek roadster deneyimini maksimuma çıkarıyor: Tarz ve hareket arasındaki zıtlığı her açıdan ifade eden gövde yüzeyleriyle birlikte nefes kesen sağlam bir tasarım
      Üstün Jinba Ittai hissiyle her sürücüyü baştan çıkaran deneyim
      Heyecan veren yeni ve evrensel roadster deneyimi

      [*]Aynı zamanda günümüz teknolojisi ve taleplerini de karşılıyor



      Gövde

      Mazda’nın ödüllü KODO – Hareketin Ruhu tasarımının aşırı sportif ve eşsiz yorumu
      Hafifçe arkaya doğru kayan kabin ve kalça noktaları düşürülmüş koltuklarla her zamankinden daha dinamik
      Kapı döşemesine uzanarak aracın içi ve dışı arasındaki sınırları kaldıran gövde panelleri
      Işığın açısı ile değişen ve arabanın canlı gibi görünmesini sağlayan gövde yüzeylerindeki yansımalar


      Kabin

      Aşağıdaki özelliklere sahip, tamamen roadster zevkini yaşatmak üzere tasarlanmış bir kabin: Kapı kaplaması şeklindeki gelişmiş rüzgar kontrolü ve yukarıdan aşağı rüzgara göre tam olarak optimize edilmiş daha küçük kelebek camları
      İster müzik dinlerken ister telefonla konuşurken net ses veren yeni kafa desteği hoparlörleri
      Otururken bile kolay çalıştırılabilen bir yumuşak tavan

      [*]MX-5’in özgün Jinba Ittai özelliklerinden olan kabin küçük ve rahattır fakat sürücünün odaklanmasını sağlayan bir simetriye sahiptir.


      Bağlanabilirlik, işlevsellik & donanım:

      MZD Connect, sürüş sırasında güvenli ve kolay internet ve iletişim hizmetleri sunmak için akıllı telefonla uyumlu olarak çalışan Mazda’nın yeni nesil bağlantı sitemi
      MX-5’in en gelişmiş ve oldukça ergonomik bir düzene sahip insan-makine ara yüzü
      Sürücünün sabit ve konforlu bir şekilde oturmasını sağlayarak optimum şekilde konumlandırılmış pedallar, kontrol düğmeleri, göstergeler ve diğer ekipmanlar


      Güç Aktarma Organları

      MX-5’in ön ortaya konumlanmış motorunu ve 50:50 ön-arka ağırlık dağılımlı arkadan çekişli sürüş düzenini destekler
      Doğrudan tepkisellik ve sütün çeviklik sunmak adına MX-5 için özel olarak modifiye edilen iki adet hafif SKYACTIV-G benzinli motorlarından biriyle çalışır SKYACTIV-G 1,5: 7000 devirde 96 kW/131PS
      SKYACTIV-G 2,0: 6000 devirde 118 kW/160PS

      [*]Özel olarak ayarlanmış altı vitesli düz veya otomatik şanzıman seçeneklerinden biriyle çalışan, SKYACTIV-MT’nin patentli kısa ve canlı vites geçiş stroku özelliğine sahiptir



      Şasi ve gövde

      Üstün Jinba Ittai deneyimini yeni bir seviyeye çıkarmak için doğru tepkisellik ve doğu yol tutuşu sunar
      Bugüne kadarki en düşük ağırlık merkeziyle ve düşük ağırlık merkezine mümkün olan en yakın şekilde maksimum konsantre ağırlık miktarıyla harika ön-arka ağırlık dağıtımı yapar
      Sürücünün sert frenlerde bile sabit oturma şeklini korumak adına üstün kontrol ve verim için optimize edilmiş fren sistemi
      Önde çift salıncaklı ve arkada çoklu bağlantı düzeneğini kullanarak hafif fakat aşırı dayanıklı süspansiyon


      Güvenlik

      i-ACTIVSENSE aktif güvenlik teknolojisi ve Mazda Proaktif Güvenlik felsefesiyle birlikte hareket eder, bu felsefenin amaçları şunlardır: Riskleri önceden belirleyerek kaza olasılığını en aza indirmek
      Sürücünün aracı güvenli bir şekilde sürebileceği koşulları maksimum seviyeye çıkarmak

      [*]Çok kademeli bir pasif güvenlik yaklaşımı vardır:
      Üstü açık gövdeyi daha da güçlendiren ve çarpışma etkisini emen SKYACTIV Teknolojisi sayesinde hiç olmadığı kadar güvenli
      Baş koruma fonksiyonuna sahip SRS yan hava yastıkları özellikli






Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.