Jump to content

Makale : Yepyeni Mazda MX-5 Cenevre'de Tanıtıldı


MazdaClubTR
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Yepyeni Mazda MX-5: Dördüncü nesil, tarihteki en çok satan roadster olarak dünya rekorunu kırmasını sağlayarak Mazda’yı tüm zaman satışlarında 1 milyon satışa ulaştırması beklenen araç.

  • Sade ve hafif Jinba Ittai –at ve binicisi bütün halinde- eğlencesi günümüz ihtiyaçlarına uyacak şekilde spor araçta yeniden vücut buluyor
  • Tüm araçta bulunan ideal yapıların izinden giderek çıkış modeli neslinden 100 kg daha hafiftir
  • Teknoloji harikası ekipmanlarından bazıları şöyledir:
    • Araç içi akıllı telefon internet erişimi MZD Connect
    • i-ACTIVSENSE gelişmiş güvenlik teknolojisi
    • MX-5’in bugüne kadarki en gelişmiş insan-makine ara yüzü
  • Ultra sportif yeni KODO tasarımı
  • Güz döneminde Avrupa’da satışa sunulması planlanıyor

Ürün Konsepti

  • Aşağıdaki özellikleriyle sürücülere keyif veriyor ve sürücülerin hisleri ve duygularına hitap ederek roadster deneyimini maksimuma çıkarıyor:
    • Tarz ve hareket arasındaki zıtlığı her açıdan ifade eden gövde yüzeyleriyle birlikte nefes kesen sağlam bir tasarım
    • Üstün Jinba Ittai hissiyle her sürücüyü baştan çıkaran deneyim
    • Heyecan veren yeni ve evrensel roadster deneyimi
  • Aynı zamanda günümüz teknolojisi ve taleplerini de karşılıyor

Gövde

  • Mazda’nın ödüllü KODO – Hareketin Ruhu tasarımının aşırı sportif ve eşsiz yorumu
  • Hafifçe arkaya doğru kayan kabin ve kalça noktaları düşürülmüş koltuklarla her zamankinden daha dinamik
  • Kapı döşemesine uzanarak aracın içi ve dışı arasındaki sınırları kaldıran gövde panelleri
  • Işığın açısı ile değişen ve arabanın canlı gibi görünmesini sağlayan gövde yüzeylerindeki yansımalar

Kabin

  • Aşağıdaki özelliklere sahip, tamamen roadster zevkini yaşatmak üzere tasarlanmış bir kabin:
    • Kapı kaplaması şeklindeki gelişmiş rüzgar kontrolü ve yukarıdan aşağı rüzgara göre tam olarak optimize edilmiş daha küçük kelebek camları
    • İster müzik dinlerken ister telefonla konuşurken net ses veren yeni kafa desteği hoparlörleri
    • Otururken bile kolay çalıştırılabilen bir yumuşak tavan
  • MX-5’in özgün Jinba Ittai özelliklerinden olan kabin küçük ve rahattır fakat sürücünün odaklanmasını sağlayan bir simetriye sahiptir.

Bağlanabilirlik, işlevsellik & donanım:

  • MZD Connect, sürüş sırasında güvenli ve kolay internet ve iletişim hizmetleri sunmak için akıllı telefonla uyumlu olarak çalışan Mazda’nın yeni nesil bağlantı sitemi
  • MX-5’in en gelişmiş ve oldukça ergonomik bir düzene sahip insan-makine ara yüzü
  • Sürücünün sabit ve konforlu bir şekilde oturmasını sağlayarak optimum şekilde konumlandırılmış pedallar, kontrol düğmeleri, göstergeler ve diğer ekipmanlar

Güç Aktarma Organları

  • MX-5’in ön ortaya konumlanmış motorunu ve 50:50 ön-arka ağırlık dağılımlı arkadan çekişli sürüş düzenini destekler
  • Doğrudan tepkisellik ve sütün çeviklik sunmak adına MX-5 için özel olarak modifiye edilen iki adet hafif SKYACTIV-G benzinli motorlarından biriyle çalışır
    • SKYACTIV-G 1,5: 7000 devirde 96 kW/131PS
    • SKYACTIV-G 2,0: 6000 devirde 118 kW/160PS
  • Özel olarak ayarlanmış altı vitesli düz veya otomatik şanzıman seçeneklerinden biriyle çalışan, SKYACTIV-MT’nin patentli kısa ve canlı vites geçiş stroku özelliğine sahiptir

Şasi ve gövde

  • Üstün Jinba Ittai deneyimini yeni bir seviyeye çıkarmak için doğru tepkisellik ve doğu yol tutuşu sunar
  • Bugüne kadarki en düşük ağırlık merkeziyle ve düşük ağırlık merkezine mümkün olan en yakın şekilde maksimum konsantre ağırlık miktarıyla harika ön-arka ağırlık dağıtımı yapar
  • Sürücünün sert frenlerde bile sabit oturma şeklini korumak adına üstün kontrol ve verim için optimize edilmiş fren sistemi
  • Önde çift salıncaklı ve arkada çoklu bağlantı düzeneğini kullanarak hafif fakat aşırı dayanıklı süspansiyon

Güvenlik

  • i-ACTIVSENSE aktif güvenlik teknolojisi ve Mazda Proaktif Güvenlik felsefesiyle birlikte hareket eder, bu felsefenin amaçları şunlardır:
    • Riskleri önceden belirleyerek kaza olasılığını en aza indirmek
    • Sürücünün aracı güvenli bir şekilde sürebileceği koşulları maksimum seviyeye çıkarmak
  • Çok kademeli bir pasif güvenlik yaklaşımı vardır:
    • Üstü açık gövdeyi daha da güçlendiren ve çarpışma etkisini emen SKYACTIV Teknolojisi sayesinde hiç olmadığı kadar güvenli
    • Baş koruma fonksiyonuna sahip SRS yan hava yastıkları özellikli

Resmi ekleyen

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Otomobil gerçekten çok hafif. Şu anki Mazda3lerde kullanılan motordan 131 beygir elde edilmiş, her ne kadar 7000 devirde olsa da. Hızlanma verileri paylaşılmamış mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Göremedim Mehmet ama dediğin gibi 1000 kg ve 131 beygir güzel bir tat verebilir . Mazda turboya yönelmek yerine aracın sportifliğini ağırlığı azaltarak arttırmış.

131 hp motor acaba ileride Mazda3 e de konur mu merak ettim

Yalnız Türkiye'ye gelecek olan modelin 195/50/R16 olması kötü olmuş. Jant çok sırıtacaktır

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda3 e de bu motoru koysunlar :D 7500 civarı devir çevirmesi süper. İşte atmosferik farkı...

Dezavantajı 4800 devirde maksimum torkunu vermesi. Düşük devirlerde cansız olur. Ama yüksek devirlerde muazzam zevkli araç olacağı kesin

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

efendim cadde tipi seri üretim atmosferik motorların ürettiği torklar genelde sabit gibidir..

kabaca  "1600cc için 160NM" --- "2000cc için 200NM"    +- %15 gibi kabul edebiliriz. 

şartlar böyle iken sizin yüksek güç elde edebilmeniz için geriye tek bir yol kalıyor.. o da torkun elde edildiği deviri ileriye atmak.

geç gelen tork  devir ile çarpılarak daha yüksek çıkış gücü sağlayacaktır..  

ama üzülmeyiniz,  tork dönüştürülebilir bir kavramdır ve kısa şanzıman oranları ile düşük devirlerdeki tekerlek gücü arttırılabilir..   zaten bence ekstra hafif olmasına güvenerek maksimum tork üretilme devrini atabildikleri kadar ileriye atmışlar.. böylece yüksek maks. güç elde edilmiş.  skyactive in felsefesinde bu var.  araç hafiflikten besleniyor... 

 

sanırım yine biraz karışık oldu... kusura bakmayın.. araç harika gözüküyor

saygılar

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ufuk hocam maşallah.. Bu tork devir işlerinden iyi anlıyorsunuz. Daha genel bilgi verici bir makale bekliyoruz sizden

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ufuk hocam maşallah.. Bu tork devir işlerinden iyi anlıyorsunuz. Daha genel bilgi verici bir makale bekliyoruz sizden

 

Teşekkürler. Güzel bir makale için çok fazla vakit ve özveri lazım. Bir gün vaktimiz olursa inşallah olur.
 
Dizeller çıktı, hayatımıza bir tork girdi..  uzun bir süre de çıkmayacak gibi gözüküyor.. Çok fazla bilgi kirliliği var..
 
saygılar
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aslında sitede makine mühendisi veya bu konulara ilgili ve bilgili kişiler var. Biraz vakit bulunabilirse çok güzel yazılar çıkabilir. Biz de böyle yazıların çıkmasını kenarda bekliyoruz :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Torku ileriye atmak maksimum gücü elbette artırır. Tork X devir X v.s = Güç (kw veya hp)

Fakat bunun dezavantajı örneğin 120 ile yokuş çıkacaksınız devir 2000 bandında ama tork çok düşük dolayısıyla güç de yok :) Hafif olması bu dezavantajı kaldırıyor fakat Mazda 3 için aynısı söz konusu değil. Sürekli vites küçült büyült yorar insanı :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Torku ileriye atmak maksimum gücü elbette artırır. Tork X devir X v.s = Güç (kw veya hp)

Fakat bunun dezavantajı örneğin 120 ile yokuş çıkacaksınız devir 2000 bandında ama tork çok düşük dolayısıyla güç de yok :) Hafif olması bu dezavantajı kaldırıyor fakat Mazda 3 için aynısı söz konusu değil. Sürekli vites küçült büyült yorar insanı :)

otomatik kullan sende :P amma tembel oldun ha iki vites atacan burnumuzdan getirdin :D 

 

Teşekkürler. Güzel bir makale için çok fazla vakit ve özveri lazım. Bir gün vaktimiz olursa inşallah olur.
 
Dizeller çıktı, hayatımıza bir tork girdi..  uzun bir süre de çıkmayacak gibi gözüküyor.. Çok fazla bilgi kirliliği var..
 
saygılar

 

Hocam bekleriz. Burada çok sayıda işin özünü öğrenmek isteyen arkadaş olduğuna eminim :) yoksa Mazda hayranı olmazlardı zaten.Hepberaber Vosvosa biner, dsg över, en ufak arızaya 100 kağıt verip mutlu mesut yaşardık :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

otomatik kullan sende [emoji14] amma tembel oldun ha iki vites atacan burnumuzdan getirdin :D

Hocam bekleriz. Burada çok sayıda işin özünü öğrenmek isteyen arkadaş olduğuna eminim :) yoksa Mazda hayranı olmazlardı zaten.Hepberaber Vosvosa biner, dsg över, en ufak arızaya 100 kağıt verip mutlu mesut yaşardık :)

Otomatikle aramız bozuk :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Mazda CX-3 , günümüzün aktif yaşam tarzı için tasarlanmış ve üretilmiş olan Mazda’nın ilk küçük SUV’si, yepyeni bir çağda kıstas olmaya hazır görünüyor.
      Mazda, ortalığı kasıp kavuran özellikleriyle sektörün en hızlı büyüyen sektörünü silkelemeyi hedefliyor: KODO'dan esinlenilmiş gövde tasarımı Üstün dinamik performansı için SKYACTIV Teknolojisi, Mazda'nın patentli sportif kullanımı ve hibrid düzeyinde yakıt tasarrufu Son aktif güvenlik yenilikleriyle birlikte internet bağlantısı. Araç, Mazda’nın yeni nesil AWD sistemi veya yakıt tasarruflu FWD olarak mevcut Yaz başında Avrupa’da satışa çıkması planlanıyor Gövde
      Diğer yeni nesil modellerle birçok KODO tasarım özelliğini paylaşırken, Mazda CX-3’ün ödün vermeyen gövde tasarımı kaliteyi, hız hissini, özünü ve amacını açıkça ifade ediyor.
      Belirgin ön kısım ızgara merkezine yerleştirilmiştir ve gümüş renginde yedi uç ise krom imza niteliğindeki kanatlar boyunca farlara kadar uzanarak konsantre enerji görünümü sağlar Güven uyandıran yüksek bir burun kısmı Bir yırtıcının bakışlarını andıran tam LED farlar* İmza niteliğindeki kanat kısmını far ünitesi içinde aydınlatan geleceğin ışık yönlendirme teknolojisi Arka park kamerası gibi özellikleri gizleyen tarz sahibi bagaj kapağı Aracın sportif her yerde kullanılabilme özelliğini vurgulayan çift egzoz borusu Arka birleşik lambalar, farları yansıtan bir şekilde gövdeden bagaj kapağına kadar uzanır 18 inç alüminyum jantlar, top metal grisi metalik konturlu yüzeylerle kontrastlık yaratan dış kaplamaya sahip beş set ikili jant koluna sahiptir Ayrıca daha basit ve cesur görünümüyle 16 inç alüminyum jantlar veya 16 inç çelik jantlar da mevcuttur __________________
      *Bulunabilirlik durumu, trim düzeyine ve piyasaya bağlıdır.
      Seramik Grisi Metal, Ateş Kırmızısı, Kutup Beyazı, Jet Siyahı, Derin Mavi, Meteor Grisi, Titanyum Grisi, Dinamik Mavi ve Kristal Beyazı dahil olmak üzere dokuz gövde rengi bulunuyor. İç Tasarım
      Kabin, SUV'lerin ve normal araçların en iyisini bir araya getiriyor. Sonuç: crossover özgürlüğü ve üstün görünürlük sayesinde sınırsız eğlence, aracın daha geniş bir sınıfı hatırlatan eşsiz ergonomik kabin konforu, esnek ve pratik bagaj.
      Tasarımcılar, aşağıdakiler dahil CX-3’ün gövde tasarımını yansıtan yeni ve radikal bir kabin tasarladılar: Devamlılığı sağlamak için bir araya getirilmiş kalitenin el yapımı düzeyine çıkarıldığı kabin elemanları Deri dokusu görünümüyle tamamlanmış olan CX-3’e özel gösterge paneli başlığı Sınıfının en iyisi sürücü koltuk ayarı: 260mm ön-arka mesafesi, 40mm dikeylik, 45mm direksiyon simidi eğimi ve 50mm teleskopik mesafe Sınıfının en iyisi ön omuz mesafesi ve bacak mesafesi Üç döşeme çeşidi* sunuluyor: Siyah Lux Suede® kaplama ve koyu kırmızı vurgularla birleştirilmiş beyaz deri ve alüminyum görünümlü cilasıyla metalik paneller Yine kırmızı vurgularla birleştirilmiş siyah suni deri ve koyu gri kumaş döşeme ile kırmızı dikişli siyah pamuklu dekoratif panel Gümüş renk vurgular, koyu kırmızı klima kontrol çerçeve halkaları ve gümüş renk dikişli siyah dekoratif panelin yanı sıra iki farklı kumaş döşeme kombinasyonu da mevcut Esnek 350 litrelik bagaj, arka koltukların yatırılmasıyla** 1,260 litreye çıkıyor __________________
      *Bulunabilirlik durumu, trim düzeyine ve piyasaya bağlıdır.
      ** Alt bagaj dahil DIN hacimleri
      Bağlanabilirlik, İşlevsellik ve Donanım:
      Emniyet ve kullanışlılık, Mazda’nın yeni nesil insan-makine ara yüzünün önceliklerini oluşturuyor. Buradaki amaç, maksimum konfor ve minimum göz hareketi veya fiziksel hareketle birlikte sürücünün CX-3’ün çok çeşitli teknolojilerinden yararlanmasını sağlamaktır.
      Sürücünün kendi gövdesinin bir parçasıymış gibi konumlandırılmış önemli kontrollerle (örn. Pedallar, vites, döner kumanda) birlikte sürücü odaklı düzen Bu segmentteki ilklerden biri olan göz hizasında Aktif Sürüş Ekranı* Orta konsolun üzerindeki panele yerleştirilmiş olan 7 inç dokunmatik gösterge paneli* Navigasyon sistemi* Sürücünün gözünü yoldan ayırmadan sürüş yapmasını sağlamak için tasarlanmış olan merkez konsoldaki döner kumanda Sürüş sırasında emniyetli ve kolay internet erişimi için MZD Connect* akıllı telefon bağlantı sistemi Subkompakt Mazda’da bir ilk olan ve CX-3 ile kompakt kabini için özel olarak geliştirilmiş olan yedi hoparlörlü BOSE® premium ses sistemi* __________________
      *Bulunabilirlik durumu, trim düzeyine ve piyasaya bağlıdır.
      Güç Aktarma Organları
      SKYACTIV güç aktarma organları seçeneği, Mazda CX-3'ün güçlü doğrusal hızlanma ve güçlü torkla birlikte sürücünün doğal sürüşü hissedeceği şekilde sunulmasını sağladı.
      SKYACTIV-G 2.0 direkt enjeksiyonlu benzinli motor
      Üstün doğrusal performans ve muhteşem gerçek yakıt tasarrufu için “doğru şekilde boyutlandırılmıştır” ve doğal soğutmalıdır Seri üretim modellerinde dünyanın en yüksek* sıkıştırma oranı (14.0:1) Standart i-stop rölantide durdurma sistemiyle birlikte CX-3 için iki versiyon halinde sunulmaktadır ve Mazda’nın eşsiz fren enerjisi rejenerasyon sistemi olan i-ELOOP'un son versiyonuyla birlikte de mevcuttur Güç çıkışı:
      FWD: 6,000 devirde 88 kW/120 PS & 2,8000 devirde 204 Nm AWD: 6,000 devirde 110 kW/ 150 PS & 2,800 devirde 204 Nm Yakıt tüketimi & CO2 emisyonu**:
      5.9l/100km & 137g/km (altı vitesli düz şanzımanlı FWD) 5,8l/100km & 136g/km (altı vitesli otomatik şanzımanlı FWD) 6,4l/100km & 150g/km (altı vitesli düz şanzımanlı AWD & i-ELOOP) 6,3l/100km & 146g/km (altı vitesli otomatik şanzımanlı AWD & i-ELOOP) Emisyon sınıfı: Euro 6
      SKYACTIV-D 1.5 temiz dizel
      Yepyeni Mazda2’de yer alan versiyonu gibi, aşağıdaki özellikleri sayesinde hibrid türü yakıt ekonomisi ve düşük vuruntulu işletim sunar: Düşük 14.8:1 sıkıştırma oranı Soğuma kayıplarını azaltmak adına özel yanma odası ve yakıt enjeksiyon sistemi Çeşitli türbin geometrisiyle kompakt ve yüksek verimli turboşarj Dünyanın en hızlı dizelde yeniden başlama sunan standart i-stop rölantide durdurma sistemi Güç çıkışı:
      4000 devirde 77kW / 105PS ve 1600-2500 devirde 270Nm Yakıt tüketimi & CO2 emisyonu**:
      4,0l/100km & 105g/km (altı vitesli düz şanzımanlı FWD) 4,7l/100km & 123g/km (altı vitesli düz şanzımanlı AWD) 5,2l/100km & 136g/km (altı vitesli otomatik şanzımanlı AWD) Emisyon sınıfı: Euro 6
      SKYACTIV-Drive altı kademeli otomatik
      Düz şanzımanın doğrudan hissini verir, kusursuz sıfırdan hızlanma ve muhteşem yakıt tasarrufu özelliği bulunur Hızlanma basıncına tepki olarak daha fazla tork için ”spor” moduna geçmeyi sağlayan Sürüş Seçenekleri değiştirme (benzinli modeller) özelliğine sahiptir SKYACTIV-MT altı kademeli manüel
      Kısa, canlı ve sorunsuz vites değişimi için kilit bilya tipi senkronizasyon özelliğine sahip kompakt hafif şanzıman Kusursuz çalışma için kısa mesafeli şaft ve büyük düşme açısı __________________
      * Şirket içi verilere göre Şubat 2015 itibariyle
      ** Kombine çevrim için Mazda şirket içi rakamları
      Şasi ve gövde
      Sınırsız ve ilham verici hareket kabiliyeti sunmak için tasarlanmış olan Mazda CX-3, hem önden çekiş (FWD) hem de dört çekiş (AWD) seçenekleriyle mevcuttur. Yeniden tasarlanmış süspansiyon, güven ve ilham veren yol tutuş ile yol dengesi sunarken hem güçlü hem de hafif SKYACTIV-Gövde ise mükemmel çarpışma koruması ve daha fazlasını sunuyor.
      SKYACTIV-Şasi
      Şasi ve gövde
      CX-3’ün daha fazla ağırlığı, yüksek ağırlık merkezi ve daha büyük güç aktarma organları için Mazda2’den uyarlanmış elektrik destekli direksiyon sistemi Özgürlük sunan yeni nesil AWD sistemi özellikleri ise şöyle: Sürücünün hareketlerini ve sürekli değişen yol koşullarını izlemek için 27 sensor sinyaliyle çalışan ve anlık olarak doğru tekerleklere güç ileten yenilikçi önden kayma tespit uyarı sistemi Hangi tekerleğin ne kadar yol tutuşuna ihtiyacı olduğunu belirleyen ve otomatik ve anlık olarak her bir tekerleğe doğru miktarda tork ileten aktif tork kontrol bağlantısı SKYACTIV-Gövde
      Sınıfındaki en hafif gövde olmasına rağmen üstün güç ve çarpışma emniyeti Daha büyük benzinli motoru tutması için Mazda2 ve daha fazlasına uyarlanmış benzer NVH ölçümler, en az ağırlıklı AWD ve yüksek frekanslı ses söz konusu olduğunda CX-3’ü C segmentiyle eşit düzeye taşıması Gövde altında doğru hava akışı sağlamaya ve aşağıdaki özelliklerle gövde arkasında birleşen yukarı ve aşağı akış dengesini geliştirmeye dayalı aerodinamik konsept: Ön tamponlardan D sütun süslemelerine kadar araç çevresinde hava akışını arttırmak için şekilleri optimize etme çeşitli şasi korumaları ekleme Güvenlik
      Mazda CX-3’ün önemli i-ACTIVSENSE aktif güvenlik teknolojisi, Mazda’nın ilk küçük SUV'sinin ardındaki sınırsız hareket kabiliyeti konseptinin diğer bir özelliğidir.
      Aktif güvenlik teknolojisi*
      Mazda Radar Sabit Hız Kontrolü (MRCC), güvenli bir takip mesafesi sürdürmek için gaz ve freni ayarlayarak önceki araçların hız ve mesafesini takip etmek için 76GHz radarı kullanır. Mesafe Tanıma Destek Sistemi (DRSS), radar ölçümlerine dayalı olarak ve CX-3’ün çok fazla yaklaşması durumunda ikonu yakıp söndürerek öndeki araçlarla olan mesafeyi görüntüler. Önde Bulunan Engel Uyarısı (FOW), DRSS’nin çarpışma riskinin arttığını tespit etmesi durumunda sürücünün önleyici eylem gerçekleştirmesi için alarm sesi çıkarır. Akıllı Fren Desteği (SBS), yolda araç veya engel olup olmadığını tespit etmek için kamerayla birlikte 76GHz radarını kullanır ve FOW’un alarm sesi çıkarması durumunda frenlere baskı yaparak önce hafif fren uygular, tehlikenin devam etmesi durumunda ise bu basıncı arttırır. Akıllı Şehiriçi Fren Desteği (SCBS), SBS gibi düşük hızda (4-30km/s) acil fren sistemine dayalı olan yakın kızılötesi kameradır ve 6m önde bir araç veya engel olması durumunda etkiyi engellemek veya en azından azaltmak için önce frenlere basınç uygular ardından fren uygular. Kör Nokta İzleme (BSM), CX-3’ün yanında ve arkasındaki kör noktaları algılamak için 24GHz radarı kullanır, sürücü şeridi değiştirmek üzere sinyal verdiğinde yan şeritten yaklaşan araçlar olması durumunda yan aynalardaki göstergeleri yakıp söndürerek ve sesli ikazla birlikte uyarıda bulunur. Böylece BSM, yandan geri geri gelen bir aracın olması durumunda sürücüyü uyaran Arka Çapraz Trafik Uyarısını (RCTA) ekleyerek aracın her yanını görüntülemek için Araç Arkası Görüntüleme (RVM) sisteminin işlevlerini arttırır. Şeritten Ayrılma Uyarı Sistemi (LDWS), bir kamera yardımıyla şerit çizgilerini gözlemler ve yanlışlıkla şerit değiştirme durumunda sürücüyü uyarır. Uzun Far Kontrolü (HBC), karşıdan gelen araçların farlarını ve öndeki araçların arka farlarını incelemek için bir kamera kullanarak, diğer sürücülerin görüş açısını etkilememek için uzun ve kısa farlar arasında otomatik olarak geçiş yapar. __________________
      *Sistem bulunabilirlik durumu, trim düzeyine ve piyasaya bağlıdır.
      Pasif güvenlik
      CX-3’ün SKYACTIV-Gövdesi, sınıfının en iyi çarpışma güvenlik koruması için güçlendirilmiştir. Özellikleri şöyledir: Önden çarpışma gücünü daha iyi emmek ve kabini korumak için daha güçlü 1,180MPa zemin panelleri Daha sağlam B sütunları ve yüksek dayanıklı çelik kapı destekleriyle dış paneller Daha geniş burkulma bölgesi sunan ve hafif etkilerden gelen motor bölümü hasarını önleyerek onarım maliyetini kısıtlayan ön konsol çıkıntısı Arka taraf çerçeve deformasyonunu kontrol etmek için jant bariyerlerinin yanı sıra artı şeklindeki çapraz kesit güçlendirme parçalarına sahip arka tampon çarpışma bölmeleri
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Mazda, tüm yeni nesil modellerini 85. Cenevre Otomobil Fuarı’nda ilk kez bir araya getiriyor. Cenevre’nin yıldızı, Avrupa prömiyerini yapan Mazda CX-3 olacak. Mazda’nın ilk küçük SUV modeli CX-3 Los Angeles Otomobil Fuarı’nda gerçekleştirilen dünya prömiyerinden sonra heyecanla beklenen otomobil sınıfının belki de en eğlenceli aracı.
      .Mazda, 2014 yılında da Avrupa’da başarılı bir yılı geride bıraktı. Şirketin agresif model çıkışlarıyla da kanıtladığı üzere Mazda görünüş bakımından da geri adım atmıyor: Şirket altı ay içinde beş yeni modeli piyasaya çıkaracak.
      Tüm bu modeller 85. Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı’nda görücüye çıkıyor. Özellikle de üç adet yepyeni model nesli olan Mazda CX-3, Mazda MX-5 ve Mazda2, Mazda CX-5 2015 ve Mazda6 2015’in yanında yerini alacak.
      ABD, Japonya ve Avustralya’da görücüye çıkışının ardından Avrupa prömiyerini yapan yepyeni Mazda CX-3’e medya yoğun ilgi gösterdi. Bu ilgi, gelecek yıllarda sektörün en hızlı büyüyen segmenti olması beklenen bu segmentte oldukça teşvik edici bir durum.
      Rakip modellerle ilgilenmek yerine Mazda; şirketin ilk SUV'sini alması muhtemel olan kişiler üzerinde çalıştı ve bu kişilerin ihtiyaç ve beklentileri doğrultusunda aracını tasarladı. Sonucunda da genç, aktif, yaratıcı ve tamamen yeni bir ürün olan CX-3 ortaya çıktı. Mazda’nın SKYACTIV Teknolojisine dayanan yakıt verimli bu eğlence dolu araç, hem önden çekişli (FWD) hem de dört çekişli (AWD) seçeneklerini sunuyor. KODO tasarımı, akıllı telefon bağlantı sistemi ve çok çeşitli aktif güvenlik teknolojileri de, bu hedef grupta yankı uyandıracak.
      Mazda standının göz bebeklerinden bir diğeri olan yepyeni Mazda MX-5 de, yaklaşık 25 yıl önce başlamış olan hafif spor araç geleneğini sürdürüyor. Dördüncü nesil roadster, araç kullanmayı seven dünyanın her yerindeki kişilerin hislerine hitap etmek üzere tasarlandı.
      Mazda'nın bu yepyeni iki modelinin yanı sıra, hepsi yakın zamanda Avrupa'da satışa çıkmış ve övgüye boğulmuş olan üç model daha bulunuyor. Yepyeni Mazda2, Mazda CX-5 2015 ve Mazda6 2015 için başlangıçta gelen talepler, bu yıl Avrupa’da güçlü bir ivme yakalama çabasında olan Mazda için sevindirici görünüyor.
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Sade ve hafif Jinba Ittai –at ve binicisi bütün halinde- eğlencesi günümüz ihtiyaçlarına uyacak şekilde spor araçta yeniden vücut buluyor
      Tüm araçta bulunan ideal yapıların izinden giderek çıkış modeli neslinden 100 kg daha hafiftir
      Teknoloji harikası ekipmanlarından bazıları şöyledir: Araç içi akıllı telefon internet erişimi MZD Connect
      i-ACTIVSENSE gelişmiş güvenlik teknolojisi
      MX-5’in bugüne kadarki en gelişmiş insan-makine ara yüzü

      [*]Ultra sportif yeni KODO tasarımı
      [*]Güz döneminde Avrupa’da satışa sunulması planlanıyor



      Ürün Konsepti

      Aşağıdaki özellikleriyle sürücülere keyif veriyor ve sürücülerin hisleri ve duygularına hitap ederek roadster deneyimini maksimuma çıkarıyor: Tarz ve hareket arasındaki zıtlığı her açıdan ifade eden gövde yüzeyleriyle birlikte nefes kesen sağlam bir tasarım
      Üstün Jinba Ittai hissiyle her sürücüyü baştan çıkaran deneyim
      Heyecan veren yeni ve evrensel roadster deneyimi

      [*]Aynı zamanda günümüz teknolojisi ve taleplerini de karşılıyor



      Gövde

      Mazda’nın ödüllü KODO – Hareketin Ruhu tasarımının aşırı sportif ve eşsiz yorumu
      Hafifçe arkaya doğru kayan kabin ve kalça noktaları düşürülmüş koltuklarla her zamankinden daha dinamik
      Kapı döşemesine uzanarak aracın içi ve dışı arasındaki sınırları kaldıran gövde panelleri
      Işığın açısı ile değişen ve arabanın canlı gibi görünmesini sağlayan gövde yüzeylerindeki yansımalar


      Kabin

      Aşağıdaki özelliklere sahip, tamamen roadster zevkini yaşatmak üzere tasarlanmış bir kabin: Kapı kaplaması şeklindeki gelişmiş rüzgar kontrolü ve yukarıdan aşağı rüzgara göre tam olarak optimize edilmiş daha küçük kelebek camları
      İster müzik dinlerken ister telefonla konuşurken net ses veren yeni kafa desteği hoparlörleri
      Otururken bile kolay çalıştırılabilen bir yumuşak tavan

      [*]MX-5’in özgün Jinba Ittai özelliklerinden olan kabin küçük ve rahattır fakat sürücünün odaklanmasını sağlayan bir simetriye sahiptir.


      Bağlanabilirlik, işlevsellik & donanım:

      MZD Connect, sürüş sırasında güvenli ve kolay internet ve iletişim hizmetleri sunmak için akıllı telefonla uyumlu olarak çalışan Mazda’nın yeni nesil bağlantı sitemi
      MX-5’in en gelişmiş ve oldukça ergonomik bir düzene sahip insan-makine ara yüzü
      Sürücünün sabit ve konforlu bir şekilde oturmasını sağlayarak optimum şekilde konumlandırılmış pedallar, kontrol düğmeleri, göstergeler ve diğer ekipmanlar


      Güç Aktarma Organları

      MX-5’in ön ortaya konumlanmış motorunu ve 50:50 ön-arka ağırlık dağılımlı arkadan çekişli sürüş düzenini destekler
      Doğrudan tepkisellik ve sütün çeviklik sunmak adına MX-5 için özel olarak modifiye edilen iki adet hafif SKYACTIV-G benzinli motorlarından biriyle çalışır SKYACTIV-G 1,5: 7000 devirde 96 kW/131PS
      SKYACTIV-G 2,0: 6000 devirde 118 kW/160PS

      [*]Özel olarak ayarlanmış altı vitesli düz veya otomatik şanzıman seçeneklerinden biriyle çalışan, SKYACTIV-MT’nin patentli kısa ve canlı vites geçiş stroku özelliğine sahiptir



      Şasi ve gövde

      Üstün Jinba Ittai deneyimini yeni bir seviyeye çıkarmak için doğru tepkisellik ve doğu yol tutuşu sunar
      Bugüne kadarki en düşük ağırlık merkeziyle ve düşük ağırlık merkezine mümkün olan en yakın şekilde maksimum konsantre ağırlık miktarıyla harika ön-arka ağırlık dağıtımı yapar
      Sürücünün sert frenlerde bile sabit oturma şeklini korumak adına üstün kontrol ve verim için optimize edilmiş fren sistemi
      Önde çift salıncaklı ve arkada çoklu bağlantı düzeneğini kullanarak hafif fakat aşırı dayanıklı süspansiyon


      Güvenlik

      i-ACTIVSENSE aktif güvenlik teknolojisi ve Mazda Proaktif Güvenlik felsefesiyle birlikte hareket eder, bu felsefenin amaçları şunlardır: Riskleri önceden belirleyerek kaza olasılığını en aza indirmek
      Sürücünün aracı güvenli bir şekilde sürebileceği koşulları maksimum seviyeye çıkarmak

      [*]Çok kademeli bir pasif güvenlik yaklaşımı vardır:
      Üstü açık gövdeyi daha da güçlendiren ve çarpışma etkisini emen SKYACTIV Teknolojisi sayesinde hiç olmadığı kadar güvenli
      Baş koruma fonksiyonuna sahip SRS yan hava yastıkları özellikli




    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Mazda, ortalığı kasıp kavuran özellikleriyle sektörün en hızlı büyüyen sektörünü silkelemeyi hedefliyor: KODO'dan esinlenilmiş gövde tasarımı
      Üstün dinamik performansı için SKYACTIV Teknolojisi, Mazda'nın patentli sportif kullanımı ve hibrid düzeyinde yakıt tasarrufu
      Son aktif güvenlik yenilikleriyle birlikte internet bağlantısı.

      [*]Araç, Mazda’nın yeni nesil AWD sistemi veya yakıt tasarruflu FWD olarak mevcut
      [*]Yaz başında Avrupa’da satışa çıkması planlanıyor


      Gövde

      Diğer yeni nesil modellerle birçok KODO tasarım özelliğini paylaşırken, Mazda CX-3’ün ödün vermeyen gövde tasarımı kaliteyi, hız hissini, özünü ve amacını açıkça ifade ediyor.
      Belirgin ön kısım ızgara merkezine yerleştirilmiştir ve gümüş renginde yedi uç ise krom imza niteliğindeki kanatlar boyunca farlara kadar uzanarak konsantre enerji görünümü sağlar Güven uyandıran yüksek bir burun kısmı
      Bir yırtıcının bakışlarını andıran tam LED farlar*
      İmza niteliğindeki kanat kısmını far ünitesi içinde aydınlatan geleceğin ışık yönlendirme teknolojisi

      [*]Arka park kamerası gibi özellikleri gizleyen tarz sahibi bagaj kapağı
      Aracın sportif her yerde kullanılabilme özelliğini vurgulayan çift egzoz borusu

      [*]Arka birleşik lambalar, farları yansıtan bir şekilde gövdeden bagaj kapağına kadar uzanır
      [*]18 inç alüminyum jantlar, top metal grisi metalik konturlu yüzeylerle kontrastlık yaratan dış kaplamaya sahip beş set ikili jant koluna sahiptir
      Ayrıca daha basit ve cesur görünümüyle 16 inç alüminyum jantlar veya 16 inç çelik jantlar da mevcuttur



      __________________
      *Bulunabilirlik durumu, trim düzeyine ve piyasaya bağlıdır.

      Seramik Grisi Metal, Ateş Kırmızısı, Kutup Beyazı, Jet Siyahı, Derin Mavi, Meteor Grisi, Titanyum Grisi, Dinamik Mavi ve Kristal Beyazı dahil olmak üzere dokuz gövde rengi bulunuyor.

      İç Tasarım

      Kabin, SUV'lerin ve normal araçların en iyisini bir araya getiriyor. Sonuç: crossover özgürlüğü ve üstün görünürlük sayesinde sınırsız eğlence, aracın daha geniş bir sınıfı hatırlatan eşsiz ergonomik kabin konforu, esnek ve pratik bagaj.
      Tasarımcılar, aşağıdakiler dahil CX-3’ün gövde tasarımını yansıtan yeni ve radikal bir kabin tasarladılar: Devamlılığı sağlamak için bir araya getirilmiş kalitenin el yapımı düzeyine çıkarıldığı kabin elemanları
      Deri dokusu görünümüyle tamamlanmış olan CX-3’e özel gösterge paneli başlığı

      [*]Sınıfının en iyisi sürücü koltuk ayarı: 260mm ön-arka mesafesi, 40mm dikeylik, 45mm direksiyon simidi eğimi ve 50mm teleskopik mesafe
      [*]Sınıfının en iyisi ön omuz mesafesi ve bacak mesafesi
      [*]Üç döşeme çeşidi* sunuluyor:
      Siyah Lux Suede® kaplama ve koyu kırmızı vurgularla birleştirilmiş beyaz deri ve alüminyum görünümlü cilasıyla metalik paneller
      Yine kırmızı vurgularla birleştirilmiş siyah suni deri ve koyu gri kumaş döşeme ile kırmızı dikişli siyah pamuklu dekoratif panel
      Gümüş renk vurgular, koyu kırmızı klima kontrol çerçeve halkaları ve gümüş renk dikişli siyah dekoratif panelin yanı sıra iki farklı kumaş döşeme kombinasyonu da mevcut

      [*]Esnek 350 litrelik bagaj, arka koltukların yatırılmasıyla** 1,260 litreye çıkıyor


      __________________
      *Bulunabilirlik durumu, trim düzeyine ve piyasaya bağlıdır.
      ** Alt bagaj dahil DIN hacimleri

      Bağlanabilirlik, İşlevsellik ve Donanım:

      Emniyet ve kullanışlılık, Mazda’nın yeni nesil insan-makine ara yüzünün önceliklerini oluşturuyor. Buradaki amaç, maksimum konfor ve minimum göz hareketi veya fiziksel hareketle birlikte sürücünün CX-3’ün çok çeşitli teknolojilerinden yararlanmasını sağlamaktır.

      Sürücünün kendi gövdesinin bir parçasıymış gibi konumlandırılmış önemli kontrollerle (örn. Pedallar, vites, döner kumanda) birlikte sürücü odaklı düzen
      Bu segmentteki ilklerden biri olan göz hizasında Aktif Sürüş Ekranı*
      Orta konsolun üzerindeki panele yerleştirilmiş olan 7 inç dokunmatik gösterge paneli*
      Navigasyon sistemi*
      Sürücünün gözünü yoldan ayırmadan sürüş yapmasını sağlamak için tasarlanmış olan merkez konsoldaki döner kumanda
      Sürüş sırasında emniyetli ve kolay internet erişimi için MZD Connect* akıllı telefon bağlantı sistemi
      Subkompakt Mazda’da bir ilk olan ve CX-3 ile kompakt kabini için özel olarak geliştirilmiş olan yedi hoparlörlü BOSE® premium ses sistemi*

      __________________
      *Bulunabilirlik durumu, trim düzeyine ve piyasaya bağlıdır.



      Güç Aktarma Organları

      SKYACTIV güç aktarma organları seçeneği, Mazda CX-3'ün güçlü doğrusal hızlanma ve güçlü torkla birlikte sürücünün doğal sürüşü hissedeceği şekilde sunulmasını sağladı.

      SKYACTIV-G 2.0 direkt enjeksiyonlu benzinli motor
      Üstün doğrusal performans ve muhteşem gerçek yakıt tasarrufu için “doğru şekilde boyutlandırılmıştır” ve doğal soğutmalıdır
      Seri üretim modellerinde dünyanın en yüksek* sıkıştırma oranı (14.0:1)
      Standart i-stop rölantide durdurma sistemiyle birlikte CX-3 için iki versiyon halinde sunulmaktadır ve Mazda’nın eşsiz fren enerjisi rejenerasyon sistemi olan i-ELOOP'un son versiyonuyla birlikte de mevcuttur

      Güç çıkışı:
      FWD: 6,000 devirde 88 kW/120 PS & 2,8000 devirde 204 Nm
      AWD: 6,000 devirde 110 kW/ 150 PS & 2,800 devirde 204 Nm

      Yakıt tüketimi & CO2 emisyonu**:
      5.9l/100km & 137g/km (altı vitesli düz şanzımanlı FWD)
      5,8l/100km & 136g/km (altı vitesli otomatik şanzımanlı FWD)
      6,4l/100km & 150g/km (altı vitesli düz şanzımanlı AWD & i-ELOOP)
      6,3l/100km & 146g/km (altı vitesli otomatik şanzımanlı AWD & i-ELOOP)

      Emisyon sınıfı: Euro 6

      SKYACTIV-D 1.5 temiz dizel
      Yepyeni Mazda2’de yer alan versiyonu gibi, aşağıdaki özellikleri sayesinde hibrid türü yakıt ekonomisi ve düşük vuruntulu işletim sunar: Düşük 14.8:1 sıkıştırma oranı
      Soğuma kayıplarını azaltmak adına özel yanma odası ve yakıt enjeksiyon sistemi
      Çeşitli türbin geometrisiyle kompakt ve yüksek verimli turboşarj

      [*]Dünyanın en hızlı dizelde yeniden başlama sunan standart i-stop rölantide durdurma sistemi


      Güç çıkışı:
      4000 devirde 77kW / 105PS ve 1600-2500 devirde 270Nm

      Yakıt tüketimi & CO2 emisyonu**:
      4,0l/100km & 105g/km (altı vitesli düz şanzımanlı FWD)
      4,7l/100km & 123g/km (altı vitesli düz şanzımanlı AWD)
      5,2l/100km & 136g/km (altı vitesli otomatik şanzımanlı AWD)

      Emisyon sınıfı: Euro 6

      SKYACTIV-Drive altı kademeli otomatik
      Düz şanzımanın doğrudan hissini verir, kusursuz sıfırdan hızlanma ve muhteşem yakıt tasarrufu özelliği bulunur
      Hızlanma basıncına tepki olarak daha fazla tork için ”spor” moduna geçmeyi sağlayan Sürüş Seçenekleri değiştirme (benzinli modeller) özelliğine sahiptir

      SKYACTIV-MT altı kademeli manüel
      Kısa, canlı ve sorunsuz vites değişimi için kilit bilya tipi senkronizasyon özelliğine sahip kompakt hafif şanzıman
      Kusursuz çalışma için kısa mesafeli şaft ve büyük düşme açısı

      __________________
      * Şirket içi verilere göre Şubat 2015 itibariyle
      ** Kombine çevrim için Mazda şirket içi rakamları


      Şasi ve gövde

      Sınırsız ve ilham verici hareket kabiliyeti sunmak için tasarlanmış olan Mazda CX-3, hem önden çekiş (FWD) hem de dört çekiş (AWD) seçenekleriyle mevcuttur. Yeniden tasarlanmış süspansiyon, güven ve ilham veren yol tutuş ile yol dengesi sunarken hem güçlü hem de hafif SKYACTIV-Gövde ise mükemmel çarpışma koruması ve daha fazlasını sunuyor.


      SKYACTIV-Şasi
      Şasi ve gövde
      CX-3’ün daha fazla ağırlığı, yüksek ağırlık merkezi ve daha büyük güç aktarma organları için Mazda2’den uyarlanmış elektrik destekli direksiyon sistemi
      Özgürlük sunan yeni nesil AWD sistemi özellikleri ise şöyle:
      Sürücünün hareketlerini ve sürekli değişen yol koşullarını izlemek için 27 sensor sinyaliyle çalışan ve anlık olarak doğru tekerleklere güç ileten yenilikçi önden kayma tespit uyarı sistemi
      Hangi tekerleğin ne kadar yol tutuşuna ihtiyacı olduğunu belirleyen ve otomatik ve anlık olarak her bir tekerleğe doğru miktarda tork ileten aktif tork kontrol bağlantısı

      SKYACTIV-Gövde
      Sınıfındaki en hafif gövde olmasına rağmen üstün güç ve çarpışma emniyeti
      Daha büyük benzinli motoru tutması için Mazda2 ve daha fazlasına uyarlanmış benzer NVH ölçümler, en az ağırlıklı AWD ve yüksek frekanslı ses söz konusu olduğunda CX-3’ü C segmentiyle eşit düzeye taşıması
      Gövde altında doğru hava akışı sağlamaya ve aşağıdaki özelliklerle gövde arkasında birleşen yukarı ve aşağı akış dengesini geliştirmeye dayalı aerodinamik konsept:
      Ön tamponlardan D sütun süslemelerine kadar araç çevresinde hava akışını arttırmak için şekilleri optimize etme
      çeşitli şasi korumaları ekleme

      Güvenlik
      Mazda CX-3’ün önemli i-ACTIVSENSE aktif güvenlik teknolojisi, Mazda’nın ilk küçük SUV'sinin ardındaki sınırsız hareket kabiliyeti konseptinin diğer bir özelliğidir.

      Aktif güvenlik teknolojisi*
      Mazda Radar Sabit Hız Kontrolü (MRCC), güvenli bir takip mesafesi sürdürmek için gaz ve freni ayarlayarak önceki araçların hız ve mesafesini takip etmek için 76GHz radarı kullanır.
      Mesafe Tanıma Destek Sistemi (DRSS), radar ölçümlerine dayalı olarak ve CX-3’ün çok fazla yaklaşması durumunda ikonu yakıp söndürerek öndeki araçlarla olan mesafeyi görüntüler.
      Önde Bulunan Engel Uyarısı (FOW), DRSS’nin çarpışma riskinin arttığını tespit etmesi durumunda sürücünün önleyici eylem gerçekleştirmesi için alarm sesi çıkarır.
      Akıllı Fren Desteği (SBS), yolda araç veya engel olup olmadığını tespit etmek için kamerayla birlikte 76GHz radarını kullanır ve FOW’un alarm sesi çıkarması durumunda frenlere baskı yaparak önce hafif fren uygular, tehlikenin devam etmesi durumunda ise bu basıncı arttırır.
      Akıllı Şehiriçi Fren Desteği (SCBS), SBS gibi düşük hızda (4-30km/s) acil fren sistemine dayalı olan yakın kızılötesi kameradır ve 6m önde bir araç veya engel olması durumunda etkiyi engellemek veya en azından azaltmak için önce frenlere basınç uygular ardından fren uygular.
      Kör Nokta İzleme (BSM), CX-3’ün yanında ve arkasındaki kör noktaları algılamak için 24GHz radarı kullanır, sürücü şeridi değiştirmek üzere sinyal verdiğinde yan şeritten yaklaşan araçlar olması durumunda yan aynalardaki göstergeleri yakıp söndürerek ve sesli ikazla birlikte uyarıda bulunur. Böylece BSM, yandan geri geri gelen bir aracın olması durumunda sürücüyü uyaran Arka Çapraz Trafik Uyarısını (RCTA) ekleyerek aracın her yanını görüntülemek için Araç Arkası Görüntüleme (RVM) sisteminin işlevlerini arttırır.
      Şeritten Ayrılma Uyarı Sistemi (LDWS), bir kamera yardımıyla şerit çizgilerini gözlemler ve yanlışlıkla şerit değiştirme durumunda sürücüyü uyarır.
      Uzun Far Kontrolü (HBC), karşıdan gelen araçların farlarını ve öndeki araçların arka farlarını incelemek için bir kamera kullanarak, diğer sürücülerin görüş açısını etkilememek için uzun ve kısa farlar arasında otomatik olarak geçiş yapar.

      __________________
      *Sistem bulunabilirlik durumu, trim düzeyine ve piyasaya bağlıdır.


      Pasif güvenlik
      CX-3’ün SKYACTIV-Gövdesi, sınıfının en iyi çarpışma güvenlik koruması için güçlendirilmiştir. Özellikleri şöyledir: Önden çarpışma gücünü daha iyi emmek ve kabini korumak için daha güçlü 1,180MPa zemin panelleri
      Daha sağlam B sütunları ve yüksek dayanıklı çelik kapı destekleriyle dış paneller
      Daha geniş burkulma bölgesi sunan ve hafif etkilerden gelen motor bölümü hasarını önleyerek onarım maliyetini kısıtlayan ön konsol çıkıntısı

      [*]Arka taraf çerçeve deformasyonunu kontrol etmek için jant bariyerlerinin yanı sıra artı şeklindeki çapraz kesit güçlendirme parçalarına sahip arka tampon çarpışma bölmeleri



×
×
  • Yeni Oluştur...