bknt

Motorun Sol Tarafından Gelen Kayış Sesi.

Arkadaslar aracim 2009 model manuel mazda3. Daha bir hafta olmadı alalı. İki gün önce yaşadığım yerde aşırı yağmur oldu. İstemeden de olsa arabayla suya girmek zorunda kaldım. Aracin altı olduğu gibi sudaydi. Bir sure o yolda kullandım. Dun arabaya bindigimde motordan anormal bir kayış sesi geldiğini farkettim. Böyle bir durumla karşılaşan ve yardimci olacak birisi var mi acaba? Araçla ilgili ikinci sorunum da şu. Araç şuan 116 binde. 50000 km de LPG takılmış. Araba LPG ye geçtiği andan itibaren titreme yapıyor. Motor soğuk olsun, sıcak olsun durum değişmiyor. Benzine aldığında titreme anında geçiyor. Bir de dikkatimi çeken bir olay daha var. Araç 2000-3000 devir arasında bir noktada ufak bir Silkeleme yapıyor. Bu sorunun da LPG fen kaynaklandığını düşünüyorum. Benzer durumlarla karşılaşan arkadaşlarin yorum ve önerilerini sabırsızlıkla bekliyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kayış suda kalınca bollaşmıştır. Gerdirilebilir. Lakin kontrol etmek lazım. Deforme olmuş ise değişecek.

Titreme için aracınızin gaz kelebeğini temizletin. Sorununuz büyük ihtimalle çözülecektir. Bu işi aklı selim birine yaptırın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Titreme olayı inşallah gaz kelebegiyle ilgili bir durumdur. Malum sorunu aklıma getirmek bile istemiyorum. Subaplarda sorun olsa benzinde de yapar mi titreme?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Titreme olayı inşallah gaz kelebegiyle ilgili bir durumdur. Malum sorunu aklıma getirmek bile istemiyorum. Subaplarda sorun olsa benzinde de yapar mi titreme?

 

Evet benzinde de yapması gerekir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teşekkürler arkadaşlar yuregime su serptiniz. Çok şükür benzinde hicbir problem yok. Yaşadığım şehirde bildiğim bir mazda ustası olmadığı için de her yere goturemiyorum aracı.inşallah su kayış sesine de bir çözüm bulursam sonuçları burada paylasacagim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Askı gergi kayışı gevşemiş yada deforme olmuş. Çok pahalı tutacak bir şey değil.

Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bugün bahsettiğim sıkıntılardan dolayı sanayiye gittim. İki sorun da çözüldü çok şükür. Motordan gelen kayış sesi sandığım ses için usta, motorun altında kayışların bağlı olduğu yerden bir rulman çıkardı ve yenisiyle değiştirdi. Sesi rulman yapıyormuş.

LPG sorunu ise, enjektörlerin birinin çalışmamasından kaynaklı olduğunu gördük. Çalışmayan enjektörü değiştirdi, titreme sorunu çözüldü.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun ucuz atlatmışsınız. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet ucuz atlattım çok şükür korktuğum şey başıma gelmedi. En büyük arızamız bu olsun. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gecmis olsun öncelikle arkadasinda dedigi gibi ucuz atlatmissiniz. Onceki aracimda sele kapilmistim gece karanliginda farlar bile suyun altında kalmıştı yarim debriyaj son gaz filan 15 dakika kadar savasmistim. Neyseki kurtulduk ama arabada sizinkine benzer ufak seylerle kurtuldum ama arac suya girdiginde unutmamamiz gereken en onemli sey araci calisir durumda birakmamiz. Yogun suya girdikten sonra stop ederseniz birkac saat sonra calistiramayabilirsiniz. Beni kurataran en önemli sey arabayi bahcede 20 dak kadar çalışır durumda tutmamdi. Ertesi gun ustamda soylemisti eger stop etseydin sen bana gelemezdin ben arabana gelirdim dedi. Paylasmak istedim aklimizda bulunsun.

Burak ve Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir şey daha öğrenmiş olduk. Bilgiler için teşekkürler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.