esesmaniac

2.Nesil Mazda 3 DPF (Dizel Parça Filtresi) ve Dijital Termostat Göstergesi

Bu konuda 26 ileti var

Arkadaşlar dizel 3lerde biliyorsunuz dpf uyarısı yok. Bazen araç çok fan çalışmasına sebeb oluyor ve bunun göstergesi ise dpf tıkanıp kalibrasyon yapması. dpf 1500-5000 liracık bir parça Ve neden tıklandığında uyarı vermez ?

Bir diğer husus önceden başka marka bir aracımda da termostat yoktu. Ama dijital olarak bunun açılabilir olması gerekir bence mazda burda saçmalamış. Bu sıcaklığı göstermek mümkün müdür ?

Yani bence bunun olmaması tamamen saçmalık belki aracımda conta hatası var hep 70 derece geziyorum 90 ları görmeden motoru bitiriyorum daha önce bu hatayla karşılaştım ve bugünün parasıyla 2000 liraya patladı 70 liralık conta.( açılınca triger conta termostat müşürü üst kapak kaynak vs markası Peugeot sakın bakmayın bu markaya aman)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracinizi servise goturdugunuzde bilgisayara baglatip DPF'nin durumunu gorebilir ve bilgisayardan araca DPF rejenerasyonu yaptirabilirsiniz. Arac rolantide calisir halde kendi kendine yapabiliyor, bilgisayardan DPF rejenerasyonu yaptirildigi zaman

Mehmet Özdemir ve M.E.G bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgisayar dışında rejenerasyon yapmıyor mu?

 

40 km hızın üzerinde benim bildiğim rejenerasyonu kendi otomatik yapıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Termostat göstergesinin tam çalışma mantığını araçtırmak lazım.


Biraz araştırdım, gördüğüm kadarı ile aracın nominal bir çalışma ısısı var. Bu ısının belirli bir miktar üstüne çıkınca kırmızı ışık yanıp sönmeye başlıyor. Daha da yukarı çıkarsa sürekli yanıyor. Hiçbir uyarı vermeyen sabit bir göstergeden çok daha verimli bence bu sistem.

M.E.G bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2.2 dizellerde DPF uyarı ışığı varmış, 1.6 larda yok. 2000 d/d veya 40 km hızın üzerinde otomatik kendi yapıyormuş DPF temizlemesini. Fakat otomatik olarak çalışmazsa DPF uyarı ışığı yanması iyi olurdu.

 

Aşağıdaki durumlarda temizleme yapmayabilirmiş;

 

- Araç 15 km/s veya daha düşük hızlarda uzun süre kullanıldığında

- Araç, sürekli kısa süreli olarak ( 10 dakika veya daha az) veya motor soğukken kullanıldığında

- Araç uzun süre rölantide kaldığında

Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aşağıdaki resimler Yeni Mazda6'daki çalışma mantığı ve ısıları ama fikir olarak aynı. Tek doğrulanması gereken 2. Nesil Mazda3'te hangi aralıklarda bu ışıkların yandığı ;

 

Kısacası anlatmak gerekirse Yeni Mazda6'da

 

Motor suyu sıcaklığı < 50oC ise Mavi ışık yanar

Motor suyu sıcaklığı > 55oC ise Mavi ışık söner

 

Motor suyu sıcaklığı < 119 oC ise Kırmızı ışık söner

Motor suyu sıcaklığı > 122 oC ise Kırmızı ışık yanıp söner

Motor suyu sıcaklığı > 127 oC ise Kırmızı ışık sürekli yanar

 

 

am6xun00001475.gif

 

 

ac5wzn00000625.gif

İlhan, M.E.G ve Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaşlar.

Dizel Mazda 3 lerimiz için DPF temizliği/rejenerasyonu konusu aklıma takıldı, baktığım kadarıyla forumda bir şey bulamadım, (var ise yönlendirebilirseniz eş konu olmasın)

Malum dizelin nazı çok. Özellikle DPF ile ilgili amcam hiç bir uyarı yada belirti göstermeden Nissanı ile DPF nin tamamen tıkanması sonucu araç stop edip yolda kalınca DPF ile ilgili konulara bakmaya başladım. Arada Çorlu Tekirdağ yolunda 3.500-3800 devir sabit hızla 10 dk civarında sürüş gerçekleştiriyorum ama her zaman fırsat olmuyor. Şehir içi trafiğinde de devirli kullanmak özellikle İstanbul için her zaman kolay değil. Dur-kalktan bir yere gidemiyoruz ki devirli kullanalım.

Konu ile ilgili biraz araştırdım ama tam emin olamadım. Şu belgeye ulaştım;
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda3/20060311105619/html/id0116f1805100.html

3 şekilde yapılabileceğinden bahsetmiş ama yarım yamalak ingilizce ve google translate karışınca doğru anladığımdan da emin değilim.

1. Yol; 14 dk rolanti ve 1. viteste 1750 devirde tutup, 3 dk rolantide dinlendirmek, sonra tekrar 14 dk 1750 devir sabit 3 dk rolantide dinlenme... (Toplam 34dk işlem süresi demiş)

2. Yol; (ki bu yazılım ve bağlantı donanımı olmadan zor gibi görünüyor) M-MDS kullanarak yapmak.

3. Yol; en ilginci bu. Motor önünde bir sokette köprü gibi bir işlemle işlemi başlatmak ve gerekli gaz verme vs işlerini aracın kendi yapması. 

En ilgimi çeken ve işlemin sağlıklı olması açısından (14dk gaz verip işlemin başarılı olup olmadığından emin olamayabiliriz.) 3. seçenek görünüyor ama bu konuda bilgisi olan bu tarz bir uygulamayı yapan arkadaş var mı? Bu işlemde anladığım kadarıyla araç gaz verme ve DPF ye gerekli karışımı gönderme işini kendisi yapacağı için eğer araç gaz vermiyorsa işlemi tekrarlayın denmiş. 
Ama hangi soket, soketi sadece kısa devremi yapacağız tam emin olamadım. Bu olayı bilen bir arkadaş var ise burada bu konu ile ilgili bildiklerimizi toparlar isek dizel araç sahiplerinin faydalanacağı bir paylaşım olur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu konuyla ilgili forumda bir iki konumuz var.

O konulardan birisinden ALINTlDIR.

Yeni bakım gerektirmeyen dizel parçacık filtresi (DPF)

Önceki MZ-CD 1.6 motor, dizel parçacık filtresindeki (DPF) parçacık maddesini yakmak için bir katı maddesi kullanıyordu. Güncellenmiş 1.6 litrelik motor, egzoz gazı sıcaklığını artırmak ve parçacık yanma işlemini geliştirmek için oksidasyon katalizörü kullanmaktadır. Bu da katkı maddesi kullanımı olmaksızın DPF’nin çalışmasını sağlar. Yeni kaplı DPF bakım gerektirmez ve çalıştırma maliyetlerinde önemli tasarruf sağlar.

Bu paylaşacağım konuda da DPF temizliği mantığının nasıl işlediğinin bilgisi var.

 

Bu konuda da arızalarla ilgili bir takım şeyler konuşulmuş.

 

Olmadı bir üstteki konu ile birleştirelim isterseniz konunuzu..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şu videoyu buldum;
 


BK kasa sanırım araç. Servis Manuelinde bahsi geçen 3. seçeneği uyguluyor. 

Birleştirebiliriz tabii ki. Ben DPF diye aradım ama yanlış yerde mi aradım acaba :s 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Öncelikle belirteyim, bilgilerin hepsi bana ait veya benim keşfettiğim şeyler değil. Yabancı forumlar, yerli Focus forumları, forscan yazılımının forumları gibi bir çok yerden okuyarak iki OBD cihazı değiştirerek elde ettiğim ve faydalanılması için paylaştığım bilgiler. Günlerdir kafayı taktığım filtre rejenerasyonu ile başlayıp geldiğim nokta ile paylaşımımdır.
Umarım faydasını görenler olur.

Daha önce OBDII Bluetotthlu cihazım vardı. Ancak bağlantı yavaşlığı sebebiyle Forscan yazılımı ile bağlantı kurulamıyordu. Bunun için OBD II usb cihazı almak için araştırma yaptım. Cihaz ile ilgili araştırma yaparken değişik durumlar ile karşılaştım. Öncelikle bundan bahsedeyim. Bendeki cihazın çalışmama sebebi Bluetoothdan ziyade içerisindeki çipin orijinal olmamasından kaynaklanıyormuş. Cihaz alacak arkadaşların FT232RT ve 2480 çipli (ikisi aynı cihazda olacak) üründen almaları gerekiyor. Yoksa Torque ve buna benzer bir çok yazılımla çalışan OBD okuyucu cihaz bizim kullanacağımız programla çalışmıyor. Sadece motor ecusuna dair arıza kaydı okuma, bir kaç sensör değeri görme ve motor ecusuna kayıtlı arızaları silme fonksiyonu var. Bendeki mevcut cihaz da böyleydi, ancak kapsamlı servis gibi erişme sahip durumlarda işe yaramıyor. Sonunda çalışan OBDII Usb li okuyucuyu aldım.
Almak isteyenler için satıcı olarak bulabildiğim bu ürünü tek getiren arkadaşın irtibat bilgisini paylaşabilirim.

Cihaz standart olarak HS diye adlandırılan protokol bağlantısı ile geliyor. MS/HS değişimi için çift konumlu anahtar ile cihaz içerisinde dönüşüm bağlantısı yapmak gerekiyor. (MS/HS diye aratınca şemalar çıkıyor, onlardan birini paylaşıyorum.)
Bu konum anahtarı ile aracın sadece motor Ecu suna değil, Rvm, ABS, iç kontrol paneli gibi tüm beyinlerine erişim ve arıza teşhisi yapabiliyorsunuz. Bağlantı yaparken tüm ecuları sıralıyor, MS konumunda iletişim kurulanlar için anahtarı MS konumuna diğer ecular için HS konumuna almanızı istiyor. Anahtarı bu şekilde bağlantı yapmaz iseniz bazı eculara erişim ve lisanslama yaptığınızda programlama yapamazsınız sadece. 
jnkVPg.jpg

Yardımcı olması açısından bağlantıyı yaparken çektiğim fotoğraflar;
PMLPEv.jpg
go3ZLL.jpg
9LJ2p9.jpg

Bağlantı şemasında gösterilen pin numaralamaları görünüyor, işinizi oldukça kolaylaştırıyor.
qBoP23.jpg
 
MJnLl6.jpg

X4QLYo.jpg
 
kvNBg7.jpg

Bir diğer konu Focccus ve Elmconfig yazılımları ile gizli menü ve uygulama açmadan bahsetmiştim, ne yazık ki bu üniteler için kullanılan Ecu Mazda da farklı olduğu için bu programların aktif, deaktif edeceği kısımlara erişim olmadı.

Asıl mesele olan Forscan yazılımı ve bu yazılım ile yapabileceklerimiz. Program oldukça kapsamlı. Aracın bir çok arayüzüne erişim, hepsinin arıza kodunu okuma/silme ve en önemlisi teşhis yapabiliyor. Bunlara ilaveten DPF sıfırlama, rejenerasyon vs gibi bir çok komutta var.
Hatta program içerisinde ünitelerin programlanabilir özelliklerini de (kullanıcı ve mühendis olarak gruplamış) aktif/deaktif yapabiliyorsunuz ama bu kısım için lisans gerekiyor. Bu kısımı ileride düşünebilirim, lisans ücretleri çok abartılı değil ise.  (Programın forumuna kaydolduktan sonra deneme için 2 aylık genişletilmiş lisans ile ilgili bazı durumlar var ancak tam inceleyemedim. )

Aracımda bir kaç arıza kaydı çıktı, ki genelde abs ve DSC ile ilgili kısımlarda, onlar da bozuk yollarda giderken bir iki kere yanan ışıktan kaynaklandığını düşünüyorum. Arıza kaydını silip tekrar sistemi kontrol et dediğimde herhangi bir sorun bulunamadı.

Programa ait bir kaç menü görseli; (programın türkçe olması ve her aşamada sizi yönlendirmesi çok güzel.)
Arıza kodları;
NEvr6k.jpg

Test edilebilen sistemler;
mLY1j2.jpg

Arıza kodları silindikten sonra test sonucu;
EJa5nD.jpg

Bakım onarım menüsü;
aEO2Jd.jpg

Peşine düştüğüm için beni buralara sürükleyen DPF rejenerasyon menüsü :)
814D0d.jpg


Programlama ve özellik aktifleştirme kısmı. (Ürün tam lisanslı olmadığı için erişim yaptırmıyor.)
DJN4Vy.jpg

Hız sabitleyici takılınca aktifleştirme, kapıların yolda kilitlenmesi, emniyet kemeri uyarısı vs gibi bir çok programlama var. Bazıları mühendislik konumunda (emin olmadan kurcalarsanız araç zarar görebilir uyarısı ile paylaşılmış forumlarında) 
Lisans  alındıktan sonra da mühendis olarak değil, kullanıcı olarak veya ne olduğundan emin olunan sistemlerde ekleme yapılabilir.

Dağıtımı ve paylaşımı ücretsiz olan Forscan yazılımı için link:
http://forscan.org/download/FORScanSetup2.3.3.beta.exe

Yasal uyarı: Herkesin kendi bilgisinin ve aracının durumunun farkında olduğunu düşünerek bunları paylaşıyorum. Bağlantılar ve program ile bilmediğiniz, emin olmadığınız menülere girmeniz durumunda sorumluluk kabul etmiyorum. Sonra demeyin İbrahim sana uyduk bunlara girdik, orada format diye bir komut vardı bakalım ne yapıyor bu diyip bastık araçta ışıklar söndü diye >:D

Şaka bir yana, programı incelediğim kadarıyla bu versiyonunda zaten araca zarar verebilecek kısımları devre dışı bırakılmış. Ancak yine de DPF rejenerasyonu yaparken, el atmışken DPF öğrenilmiş değerleri sıfırlayım, enjektör öğrenilmiş değerleri sıfırlayım gibi parametrelere girerseniz aracınız bir süre bu ekipmanlar yeni değiştirilmiş gibi çalışmaya çalışacak, sensörlerden gelen değerlere göre bir süre yeniden öğrenme yapacaktır. Bu süre zarfında yakıtta olumsuz değişiklikler, çekişte gariplikler olabilir. (tam emin değilim.) Onun için yapmadığınız değişiklikle ilgili menülerde sıfırlama yapmamanızı öneririm. 

Yine çenem düştü, fazla uzattım. :-)
Umarım faydalı olur arkadaşlar. Yardıma ihtiyacı olan olur ise yardımcı olmaya çalışırım.
Tarahumara, M.E.G ve İlhan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İlave;

FORScan forumuna üye olup, üyeliğiniz onaylandıktan sonra 2 aylık genişletilmiş lisansı ücretsiz olarak kullanabiliyorsunuz :)

Bu kısımı inceleyip, kayda değer ilave özellikler görür isem (zararı olmayacak ilave fonksiyonlar vb.) konunun devamına eklerim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
9 hours ago, ibrasoft said:

Yardımcı olması açısından bağlantıyı yaparken çektiğim fotoğraflar;

Elinize sağlık hocam aydınlatıcı olmuş. Ben de aynısını yapacağım switch nerede bulabilirim 6 pinli on on bildiğiniz bir yer var mıdır? internetten araştırdım hep on off switchler var. RBCM modülüne bağlanıp otomatik kapı kilidini aktif etmek istiyorum ben de.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Inverter swic kullanacaksın. Ford club'ten birçok arkadaş bu sistem ile araçlarında bir dünya özelliği aktif hale getirdi. Mazda için uçacağı hiç aklıma gelmemişti. Bende hem Wifi hemde usb var. Müsait ara yapayım bağlantıyı

ibrasoft bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
9 saat önce, tarahumara :

Elinize sağlık hocam aydınlatıcı olmuş. Ben de aynısını yapacağım switch nerede bulabilirim 6 pinli on on bildiğiniz bir yer var mıdır? internetten araştırdım hep on off switchler var. RBCM modülüne bağlanıp otomatik kapı kilidini aktif etmek istiyorum ben de.

Hocam google çift konumlu anahtar yazarsanız ilk çıkan görsel :) 
Elektronikcilere çift konumlu 6 bacaklı anahtar derseniz verirler. Veya direk görseli gösterin 3 TL gibi bir fiyatı var.
 

TOGGLE-SWITCH-TO61.jpg

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
9 saat önce, Servet :

Inverter swic kullanacaksın. Ford club'ten birçok arkadaş bu sistem ile araçlarında bir dünya özelliği aktif hale getirdi. Mazda için uçacağı hiç aklıma gelmemişti. Bende hem Wifi hemde usb var. Müsait ara yapayım bağlantıyı

Bluetoothlu olan sürüm çalışmıyor. Bende aynı ürünün bluetoothlusu ama araç iletişiminde tepki süresi çok yavaş olduğu için bağlantı kurulamıyor. Wifi de ayarlarıyla ilgili değişiklik yapınca bağlantı kurulabiliyor. Ama Forscan yazılımı çip seçiyor. İçindeki OBD okuyucunun içindeki çip bizim tabirimizle taklit ise bağlantı sağlıklı olmuyor. Araçla bağlantı kuruluyor, ama araç bilgilerine erişemiyor. Böyle sorunlarla karşılaşırsanız OBD yi değiştirmeniz gerekecektir.

Evet Focuslar için çok daha fazla seçenekler var. Bizim araçta da; kapıların otomatik kilitlenmesi, arka cam rezistansı otomatik kapanma süresi, far otomatiği hassasiyet ayarı, korna geri dönüş demiş (tam anlamadım, ama kapıların otomatik kilitlenme süresi iptal oluyor bunu seçince, muhtemelen otomatik kapanma yerine korna ile ikaz veriyor.), anahtar içerde hatırlatması,(anahtarsız girişlerdedir muhtemelen diye düşündüm.) lastik ölçüleri (jant lastik değişiminde gösterge hatalarını azaltmak için, karşılama, yolcu hava yastığı iptali, şoför ve yolcu kemer ikazı sadece sesli veya sesli ışıklı vs.. bir kaç seçenek var. Okuyup yazabiliyor.
Mesela kapıların kilitlenmesini yolda giderken kilitle, kontağı kapatınca aç, konumuna alıyorum, beyine kaydediyorum, oku dediğimde değerlerin bu olduğunu okuyor ama herhangi bir kilitleme yapmadı. Çözemedim Forscan desteğe mail attım. 

DPF rejenerasyonunu da son basamakta işleme başlamadan önce 30 sn aracı beklemeye alıyor, sonra gaz verip başlaması gerekirken işlem iptal edildi diyor. Bunu da araştırıyorum, DPF sıvısı için arka taşıyıcının ortasında DPF Addivite tankı gösteriyor yurtdışında, dolum için pratik yollar fln var. Ama bu sabah baktım benim aracımda yeri boş duruyor, Fordlarda da ilk gelen serilerde olup sonraki serilerde bu sıvının olmadığını okumuştum. Sanırım bizim araçlarımızda da yok. En azından 115liklerde yok görünüyor. Bundan dolayı mı DPF rejenerasyonunu son aşamada iptal ediyor çözemedim. Eğer öyle ise sorun yok.

Ama diğer fonksiyonlar için kapı kilitleme, kornalı ikaz vs gibi şeyleri aktifleştirebilirseniz veya farklı yazılımla farklı seçenekler olursa paylaşırsanız sevinirim. 

 

Servet bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tabiki de paylaşacağım. Forum ruhu bu değilmi zaten ;)

ibrasoft bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaşlar 2014 Mazda 3 kullanıcısıyım. ELM 327 üzerinde işlemleri yapmak için kapağını açtım fakat karşıma yukarıdaki gibi bir sistem çıkmadı. Resimlerini sizlere gönderiyorum bana yardımcı olabilecek arkadaşlar varsa yardımlarını bekliyorum.

1.jpg

2.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ne yazık ki yukarıdaki konuda bilgim yok. Ama linkteki ürünü aldım. Bağlanmayı başardık ancak forscan deneme sürümünden çıkmak için üyelik onayı bekliyorum. ELM327 USB V1.5 modified for Ford ELMconfig CH340 25K80 chip HS-CAN / MS-CAN Forscan OBD2
http://s.aliexpress.com/N7JVrEjU
(from AliExpress Android)

Redmi Note 3 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Mustafa Yılmaz bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
13 saat önce, Mustafa Yılmaz :

Merhaba arkadaşlar 2014 Mazda 3 kullanıcısıyım. ELM 327 üzerinde işlemleri yapmak için kapağını açtım fakat karşıma yukarıdaki gibi bir sistem çıkmadı. Resimlerini sizlere gönderiyorum bana yardımcı olabilecek arkadaşlar varsa yardımlarını bekliyorum.

1.jpg

2.jpg

Sizin aldığınız üründe plaket sokete direk lehimlenmiş. Bunu ayırmanız biraz uğraştırıcı olacaktır. (Yapılamaz demiyorum, Soketi devreden ayırıp benim paylaştığımdaki gibi kablolu hale getirirseniz devreyi çevirmesi kolaylaşır ama bu biraz uğraştırıcı olacaktır.)   Ama burada önemli olan bağlantı şekli değil. OBD nin içinde yer alan Chip. Forscan ve Ford/Mazda grubunun ECU suna tam erişimi belirli Chipler sağlayabiliyor. Muhtemelen bu OBD yi modifiye etseniz de Forscan ile bağlanamayacaksınız. Torque gibi yazılımlarla bazı temel ilgileri okuma ve arıza ışığını söndürme işlemi yapılabilir. 
Forscan programı ile DPF temizliği yapılabiliyor. Şuan sitede yer alan güncel sürüm DPF temizliği için işlemi başlamadan kesiyor. Forum adminleri ile görüşüp durumu ve log dosyalarını araç bilgilerini ilettim. Mail olarak başka bir sürüm gönderdiler. Onunla DPF temizliği işlemini yaptım. Programın ilgili sürümünü isteyen arkadaşlara mail olarak gönderebilirim. DPF temizliği ve servis menüsü için lisans almanıza gerek yok. 2 aylık deneme lisansları araç ayarlarında değişiklik yapmak istediğiniz zaman ihtiyacınız olacak bir durum. (Ki kayda değer çok fazla bir şey yok araç kişiselleştirmesinde. Emniyet kemer ikaz kapatma, tavan lamba gecikme süresi, yolcu airbag kapama, hız sabitleyici takıldı ise aktifleştirme, otomatik silecek ve otomatik far hassasiyet ayarı, lastik ebat değişikliği gibi)

DPF temizliği 50 dk sürüyor. Araç kendisi gaz vererek 40 dk boyunca çalışıyor, sonra 8 dk dinlenme modunda rolantide çalışıyor. 
çok fazla ilgilenen olmadığı için DPF temizliği ile ilgili uygulamayı ve anlatımı yazmadım buraya ama. İlgilenen, yapmayı düşünen arkadaş olursa yardımcı olurum. Türkiyeye gelen dizellerde DPF temizliğinin çalışmasını engelleyen bir durum var forscan sitesinde yer alan sürümde. Bunun da Türkiye deki araçlarımızın DPF sıvısı olmayan seri olmasından kaynaklı olduğunu düşünüyorum. (Fikir yürüttüm sadece, çünkü yurtdışındaki araçların teknik çizimlerinde depo altındaki bölmede DPF sıvısı tankı var. Benim aracımda yok.Olmamasına ayrıca çok sevindim zaten.)

M.E.G bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@ibrasoft cevabınız için teşekkürler. Ayakları teker teker deneyerek sistemi uygulamayı deneyeceğim. 

Ama olmazsa yenisini alacağım sizin önereceğiniz bir adres var mı acaba?? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.