Selman

Mazda Türkiye Hakkında Şikayetler - Öneriler

Bu konuda 282 ileti var

Bu konu altında Mazda Türkiye veya Belçika merkezleri ile ilgili şikayet ve önerilerimizi belirtelim, servislerle ilgili münferit şikayetler için lütfen bu başlığı değil aşağıdaki linki kullanalım...

 

Benim forumdan edindiğim izlenime göre kullanıcı veya alıcı şikayetlerini belli başlı şu ana noktalarda toplayabiliriz,

1. Fiyatlar pahalı, dizeller daha da pahalı.

2. Mermerler ile olan hukuki anlaşmazlık bir türlü çözümlenemediği için mazda.com.tr adresi yeni alıcıları büyük ölçüde yanıltıyor, kaçırıyor..

3. Mazda Türkiye merkez organizasyonu yetersiz bir şekilde mahalli bir deposu bile olmadan organize olmuş daha doğrusu olamamış durumda.. Güzel, marka değerini yükselten, örnek bir fiziki ortama bile sahip değiller.. Servislerin talep ettiği bütün parçaların veya yüzde 98 inin bir haftada getirildiği söylemi bir iyiniyet söylemi, bunun aksini gösteren bir çok yaşanmış tecrübe var...

4. Garanti süresi içindeki araçların km.si dolmadan 6 ayda bir servise çağrılması ve yapılacak işlerin muhtemelen Belçika merkez tarafından dikte edilmesi de hoş değil, hele telefon etmek yerine pek nazik sayılamayacak mektupların gönderilmesi daha fena..

Altı ayda bir yağ değişmesi gerekiyorsa, kullanıcı gelir, yağını ve yağ filtresini değiştirir ama mesela bir hava tutmakla hallolacak hava filtresinin değiştirilmesinin garanti işleyişi ile hiçbir ilgisinin olmaması gerekir..

Sizler de bu çerçevede görüşlerinizi ekleyeceksiniz herhalde, ben kısacası yeni gnl. md.e başarılar ve kolaylıklar diliyorum

oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benimde forumdan edindiğim izlenim ve bir kaç defa aramam dolayısı ile;

Mazda iletişim hattının çok geç geri dönmesini söyleyebilirim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

burada mutabık kalınan, gerçekten problem gibi görünen ve çözüm bulunabilecek konuları veya çeşitli önerilerinizi benimle paylaşırsanız mayıs ayı içindeki bayi genel müdürleri-ortakları toplantısında gündeme getirebilim. bundan daha direk bir çözüm olamazdı heralde...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Halen arabayı tanımayan servisler mevcut,başına geçip hava filtresini ters şekilde oturtmaya uğraşan ustalar var ya da aracın bileşenlerinden bilhaber olan teknik adam sıfatlı kişiler ...

Yetersiz eğitilmiş servis elemanları istemiyorum ya da aracımı onlara emanet etmek istemiyorum...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

müşterilerini yolunacak kaz olarak görmemeliler....(6 aylık bakım gibi)....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu konuda gerçekten bende çok sıkıntılıyım. Çünkü saygın bir markaya, gerçekten böyle zafiyetler yakışmıyor...

1- googleden arasak bulamıyoruz ( yeni web adresi )

2- sıkıntılamızı yazan bir mail gönderiyoruz, ilgilenipte dönüş yapan yok

3- müşteri temsilcisi telefon numarımı alıp ilgileneceğini söylüyor, hala bekliyoruz...

Bence bu gibi sıkıntılardan dolayı türkiyede, mazda arabasının popülaritesi yok. Ne şekilde düzelir allah bilir.......

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim sadece söylemek istediğim tok satıcı olarak devam etsinler. Arabayı satmamak için elinden geleni yapıyorlar. Servis konusunda cem abiye gittiğimden dolayı bir sıkıntı yaşamadım fakat cem abiyi tanımadan önce servislerden nefret etmiştim  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu konuda gerçekten bende çok sıkıntılıyım. Çünkü saygın bir markaya, gerçekten böyle zafiyetler yakışmıyor...

1- googleden arasak bulamıyoruz ( yeni web adresi )

2- sıkıntılamızı yazan bir mail gönderiyoruz, ilgilenipte dönüş yapan yok

3- müşteri temsilcisi telefon numarımı alıp ilgileneceğini söylüyor, hala bekliyoruz...

Bence bu gibi sıkıntılardan dolayı türkiyede, mazda arabasının popülaritesi yok. Ne şekilde düzelir allah bilir.......

Bir kaç düzeltmeyi de yapalım.

6 ay zorunlu bakım evet fakat eğer değişecek parçalar uygun km'ye gelmediyse değişim yapmıyorlar.

Google'da mazda yazdığımda resmi sayfası en üstte geliyor. Mermerlerin eski sitesi ikinci sırada geliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir kaç düzeltmeyi de yapalım.

6 ay zorunlu bakım evet fakat eğer değişecek parçalar uygun km'ye gelmediyse değişim yapmıyorlar.

Google'da mazda yazdığımda resmi sayfası en üstte geliyor. Mermerlerin eski sitesi ikinci sırada geliyor.

Savaş, sponsor / reklam bağlantısı olarak en üste geliyor evet ama insanların ciddi bir kısmı eminim com.tr adresini görünce oraya gitmeyi yeğliyordur. O adres de şu anda mahkemelik olduğu için yani Mazda Türkiye'de olmadığından içindeki bilgiler insanları yanıltıyor. Bir an önce bu mahkeme sürecinin sonlanıp com.tr uzantılı adresin Mazda Türkiye'nin kontrolüne geçmesi gerekiyor.

6 ay meselesine gelince, bunu malesef her servis bu şekilde uygulamıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dediklerinde haklısın Burak. com.tr uzantısı bilmeyenler için tercih sebebidir. Ama bu olay mahkemelik olsa da sitede bunun belirtilmesi gerekir diye düşünüyorum. Çünkü eski bilgiler mevcut. Mahkemenin başlangıçta bu yönde karar vermesi gerekir. Mahkeme sonucu Türkiye şartlarında uzadıkça uzayacaktır.

Servis olayını ise sadece tek servise gittiğim için çok iyi bilmiyorum. Eğer dediğim gibi uygulanmıyor ise pek hoş bir durum değil açıkçası.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mahkemenin tam olarak içeriğini ve seyrini bilmediğimizden bir yorum yapmamız mümkün değil ama ortada bir sorun olduğu ve en kısa sürede çözümlenmesi gerektiği kesin.

Servis konusunda kimseyi itham altında bırakmak istemeyiz , eminim benzer şekilde uygulamaları  olan birçok servis vardır ama üyelerin bizlere ilettiği bakım detaylarından bunun her yerde senin dediğin gibi uygulanmadıoğı anlaşılıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda markası eskinin Kredisini yemekte, araç reklamsız, ilgisiz olunmasına rağmen kendini sattırmakta. İyi bir distribütöre geçmediği sürece bizim burda yazacaklarımız belki sadece tampon olacaktır. Ya Koç, yada Doğuş( VW harici bir gruba bakacağını sanmam ama ) alırsa ivme kazanır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gerçekten de çok önemli bi noktaya değinmişsiniz.Bu kadar fanatiği olan bi aracın servis ve satış altyapısının zayıf kalması benim gibi m3 fanatiklerini soğutuyor.Bir  de m3 lerim 1,6cc motoru 120 bg olsa.....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Başka bir distribütörün çözüm olacağını çok düşünmüyorum çünkü kim alırsa alsın var olan daha büyük bir markanın gölgesinde olacağı için üvey evlat muamelesi görecektir. Benzer bir durumu 2. marka olarak satış / servis yapan bayi ve servislerin bir kısmında gözlemlediğim için bu hisse kapılıyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Başka bir distribütörün çözüm olacağını çok düşünmüyorum çünkü kim alırsa alsın var olan daha büyük bir markanın gölgesinde olacağı için üvey evlat muamelesi görecektir. Benzer bir durumu 2. marka olarak satış / servis yapan bayi ve servislerin bir kısmında gözlemlediğim için bu hisse kapılıyorum.

Toyota, Kia, Honda Türkiyede bence Distribütör sayesinde yükselen değerler. Mazda gibi mümessil kullanmayıp epey başarılı olan bir marka olarak sadece Nissan var dikkat ettiğim . Ürünlerin ülke şartları ile uyumlu olup olmaması da işin içine katılır ama Mümessil ile ülkenin en çok satan yabancı meşeili bir aracı , Toyota ve Honda gibi burada imalata geçecekken . birden herşey tepe taklak oluyor ve iş çıkmaza giriyor. Ben bu strateji karşısında büyük oranlarda ana merkezi sorumlu tutmaktayım. Kaç gen. md. değiştirdiler bu arada.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Amerika'ya giden ile Türkiye'ye gelen Mazda'lar arasında baya farklar var burada olmadığından mıdır nedir bilmiyorum ama :) Amerika versiyonlarının dış görünüşleri daha bir güzel geliyor bana ayrıca yeni Mazda 3 ü ilk çıktığı zamanlarda tanıtırken üstüne basa basa söylerikleri i-stop lu modellerden bihaberiz Türkiye'de

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Amerika'ya giden ile Türkiye'ye gelen Mazda'lar arasında baya farklar var burada olmadığından mıdır nedir bilmiyorum ama :) Amerika versiyonlarının dış görünüşleri daha bir güzel geliyor bana ayrıca yeni Mazda 3 ü ilk çıktığı zamanlarda tanıtırken üstüne basa basa söylerikleri i-stop lu modellerden bihaberiz Türkiye'de

Amerika ve Avrupa modelleri pazar itibari ile birbirinden farklılık gösteriyor Berkay. Orada hiç 1.6 Lt yok. 2.0, 2.3 ve 2.5 Lt seçenekleri mevcut. Bununla birlikte doğal olarak da donanımsal değişiklikler de oluyor.

Biz Mazda Avrupa'ya bağlıyız ülke olarak. Bize gelenleri Avrupa ülkelerine gidenlerle kıyaslamak daha doğru olur.

Avrupa'ya i-stoplu motora sahip modeller gidiyor ama bunlar 2.0 Lt olduğu ve Türkiye'ye 2.0 gelmediği için biz göremiyoruz ( Mazda3 için konuşuyorum )

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

anladım abi teşekkürler bilgilendirdiğin için ama keşke buraya da 2.0 lık mazda 3 getirseler 2.0 lık mazda 6 satıyor da 3 satmaz diye mi korkuyorlar yoksa mazda 6 dan donanım olarak yüksekte olacak D segmentindeki mazda 6 nın satışlarını baltalar diye mi getirtmiyorlar acaba

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

O segmentteki bir arabaya sence kaç kişi 60-70.000 TL verir ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.