45sinyor45

Mazda 626 Şanzımanını 6 İleri 1 Geri Nasıl Yapabiliriz?

Bu konuda 28 ileti var

s.a benim makinanın şanzumanını yedim . 220 km le giderken vites karıştırdı şimdi sadece 1. vites var.

Hazır sanzumanı açmışken 6 ileri yapalım diyorum bunu ege bölgesinde yapabilen bi usta varmıdır.

yapan varsa sonuç nedir boşuna emek harcamıyalım . Yardımcı olursanız sevinirim .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İşiniz zor, çok zor.

Kendi sanzimanınin çıkmasına bakmaya başlayın bence.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

   Mevcut aracınıza uygun O yıllarda üretilmiş ise 6 ileri şanzıman uyum sağlayan varsa, atılabilir ama be duymadım, mevcut şanzımanı 6 ileri yapmanın mümkün olduğunu sanmıyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

traktörlere (massey) sonradan hız dişlisi takılıyor ama otomobil şanzımanlarında eklendiğini hiç duymadım.  Dişlilerin takılı olduğu milde uygun yer olması lazım. İleri geri manevralar için uygun boşluk olması lazım vs..  Sanırım pek mümkün değil.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dediğiniz gibi dişli eklemek mümkün değil. Ama 6 ileri bir şanzuman aracınıza uydurulabilir. Bir araba parasını yer. Değmez 1 vites için. Geçmiş olsun. Muhtemelen 1. viteste takılı kalmıştır. Senkromeç ve 1. vites dişlisi değişir. Olay nasıl oldu anlatabilir misiniz?

Geçmiş olsun. 

Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

geçmiş olsun 6 vites mevzusunu unutun onun yerine 5.vites dişlisini büyütmek daha mantıklı böylece düşük devir yüksek hız yapabilirsiniz

Mehmet Özdemir ve 45sinyor45 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bizim pederde 4 vites taunus vardı ona 5 vites takılmıştı çokda güzel olmuştu... fakat ikiside ford otosan ürünü ...mazdanın aynı model 6 vites olmadığı için biraz duruyor.....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

91model 626 220 km hız :blink:

Mürsel abi bn otomatikte 3. vites de 195 yaptım 4 de atsaydi daha gider diye düşünüyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kadran 200 olunca 195 neyse de 220 için yokuş aşağı filan anca olur kanaatindeyim.

Ömer626 ve oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sizin bu planınızı, benim tombak (93 626) şanzımanı yiyince düşünmüş araştırmıştım.

Aynı şanzıman bloğu içinde bu projeyi yapacak Türkiye'de usta veya atölye yok. Vardı da ben bulamamış olabilirim.

Sonra perte çıkmış bir 6 şanzımanı aradım. Ankarada bir tane 2004 model (5 İleri) bulmuştum. O da zamanında 3 bin lira istemişti. Artı Bin lirada işçilikle 4 binlira bana çok gelmişti.

Ama iyi bir usta ile (Şayet blokta sorun yoksa) yeniden toplamanızı öneririm. Şansınız varsa düşeşe 6 şanzımanı bulup adapte ettirmeniz.

Şunu da unutmayın, O şanzımanı 115Beygirlik motorun ne derece doyuracağını kimse bilmiyor.


Bu arada, bende şanzımanı İzmir-Aydın yolunda 200le giderken yemiştim.

Bu yaşta bir araba için, bu hızların kötü olacağını düşünememiştim.

Mehmet Özdemir, oguzhan89 ve okanemreocal bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fotoğraf altındaki yorum doğru, mezara bir adım kala çekmişsiniz, Allah korumuş..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arabaya Bonzai mi içirdiniz ne yaptınız :D Resmen intihar etmiş :D 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ama araba çok cool....hararet hiç kımıldamamış....... :)

 

 

gallery_2327_38_891736.jpg

oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

5 vitesli şanzımani 6 vitese çeviremezssiniz imkansız ben OR vites kutusu imalat dişli çalışıyorum her vites kutususunun farklı yapıları var 5 vitesli ve 6 vitesli şanzımanlarda bütün disliler farklı yapıda ve sertlikleri bile farklı birde bu araçlar bu kadar hıza ulaşamazlar diye düşünüyorum  göstergeyi çıkarıp ibreleri ayarlayıp fotoğrafı öyle çektiniz galiba

Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.