mursel_balci

Mazda 626 Far Ampulü Nasıl Değiştirilir? (1989 - 1991)

3. nesil mazda 626'da far ampülü değiştirmek için

 

öncelikle aracın içinden direksiyon altındaki mandalı çekiyorsunuz.

daha sonra kaputun başına gidip elinizi kaput ile ızgara arasına sokup mandalı yoklayarak buluyorsunuz.

mandalı çekip kaputu açıyorsunuz.

kaputun kafanıza düşmemesi için aracın ön kısmında farların üst kısmına denk gelen yerde kaputun ayakta kalmasını sağlayan demir çubuğu bulunduğu plastik klipsten söküp kaputun sağ üst köşesinde bulunan yere takıyorsunuz.

Buraya kadar işimiz kolaydı geldik işin zor kısmına

Aracın ön kısımdaki farların ampüllerini sökmek için her birine ayrı ayrı kapak yapmışlar.

Öncelikle hangi far ampülünü sökmek istiyorsanız o farın arka kısmına bakıyorsunuz.

Arka kısımda bulunan 2 ayrı kapak var bunlardan ızgaraya yakın olanı uzun farı sökmek için

Ortada bulunan ise kısa farı sökmek için

Hemen onun yanında sinyale yakın duran park ampülü için.

Hangi ampülü değiştirecekseniz o ampülün bulunduğu yerdeki kapağı sağa doğru çevirerek açıyorsunuz.

İçeride bulunan ampülün demir klipsini söküp farın dışına alıyorsunuz.

Daha sonra ampülün üstündeki soketi çıkarıp bu sokete yeni ampülü takıyorsunuz.

Yeni ampülü takarken ampülün camına dokunmamaya özen gösteriyorsunuz.

Daha sonra bu ampülü farın içindeki yuvaya oturtup üzerine metal klipsini takıyorsunuz.

Açmış olduğunuz kapağı sola çevirerek kapatıyorsunuz. kaputu ise açtığızda yaptığınız işlemleri tersine yaparak kapatıyorsunuz.

 

Tebrikler yaklaşık 1 dk da 3. nesil mazda 626'ınız ampülünü değiştirdiniz. :tey:

oguzhan89 ve Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mürsel hocam bu 3. Nesil Mazda 626 hangi yıllar arasını kapsıyor?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mürsel hocam bu 3. Nesil Mazda 626 hangi yıllar arasını kapsıyor?

89-91 yılları benim araç yani. ama sanırım 4. nesil de olabilir.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

madem konu açılmış sinyali değiştirmeyi de anlatayım.

 

Öncelikle bizim sinyallerde iki adet ampül bulunur.

Bunlardan birisi normal sinyal ampülü diğeri ise yan kısımdaki küçük ampül .

Sinyali değiştirmek için sinyal üzerinde bulunan 2 adet vidayı söküyorsunuz.

Sinyali ön kısma doğru biraz çekince mevcut yerinden çıkıyor.

sinyal çıkınca arka kısmında bulunan duyları göreceksiniz.

dediğim gibi büyük olan duy ön kısımdaki normal sinyal ampülüdür.

Küçük olan ise yan kısımdaki ampüldür.

Hangisini değiştirmek istiyorsanız onu çevirip çıkarıyorsunuz.

Eski ampülü de duyundan sökmek için bastırıp çeviriyorsunuz.

yeni ampülü üzerindeki çıkıntılara dikkat ederek yine bastırıp yerine takıyorsunuz.

daha sonra sökerken yaptığınız işlemleri tersine yaparak geri takıyorsunuz.

oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sinyalden konu açılmışken amerikan park yapmak isteyenler için de nasıl yapılacağını anlatayım.

 

sinyali sökmeyi anlattım zaten. sinyali söktükten sonra sinyal ampülünün duyunu yerinden çıkarıyorsunuz.

mevcut duyun yerine çiftli sinyal duyu takıyorsunuz.

resimle anlatmak gerekirse soldaki benim dediğim çiftli sinyal duyu sağdaki ise orjinal duy.

7odnWr.jpg

mevcut duya bunu taktıktan sonra bir tane kablo açıkta kalmış olacak.

açıkta kalan kabloyu park ampülüne giden kablonun + kısmıyla birleştireceğiz. 

Çift flamentli turuncu sinyal ampülü alıp bu duya takacağız.

Bu çift flamentli turuncu sinyal ampülünün özelliği 2 farklı şekilde yanıyor olması aynen fren lambaları gibi.

P5NWAv.jpg

 

bu ampüller düşük ve güçlü olmak üzere 2 şekilde yanıyor.

park ampülüne taktığımız kablo sabit düşük güçte yanmasını sağlayacak.

Sinyal verdiğimizde ise güçlü bir şekilde yanacak.

 

Bu arada bu işlem ülkemizde yasal değildir ve araç muayeneden geçmez.

Bunun için ben park ampülüne taktığım kabloyu soketli yaptım.

soketi çıkarınca eski haline dönüyor takınca amerikan parklarda çalışıyor.

 

Yani araya modül vs takmadan iki adet çift flamentli ampül iki adet duy ile bu işi halletmiş oluyoruz.

10 liraya bu işi yapan modüller de var ama onlar aşırı ısınma yaptıkları için ben bu şekilde kullanıyorum daha sağlıklı bana göre.


ön kısmı anlattık gelelim stop lambalarına. sedan versiyonları nasıldır bilmiyorum ama benim aracım hatcback versiyon çok fark olacağını sanmıyorum.

 

Öncelikle göstergemizde yeri alan rear yazan lamba arka stop lambaları içindir.

bu lambalardan birisi patlak olduğunda rear ışığı yanar.

eğer sadece frene bastığınızda yanıyorsa fren lambalarınızdan birisi patlaktır.

Eğer sinyalleriniz normalden hızlı bir şekilde yanıp sönüyorsa sinyallerden birisi patlaktır.

 

Bagajın içinden stop lambalarını olduğu yerin arka kısmındaki döşemeyi açıyoruz.

Stop lambasının arka kısmında bir adet mandal var o mandalı çekip ampüllerin bulunduğu kısmı komple çıkarıyoruz.

Hangi ampül arızalıysa değiştirip tekrar yerine takıyoruz.

Bizim araçlarımız biraz eski olduğu için ampülleri tutan mandal biraz aşınmış olabilir.

Bunun için araya kağıt yada plastik bir parça ile tampon yapabilirsiniz.

Bu şekilde yerinden çıkmasını önlemiş olursunuz.

Mehmet Özdemir ve oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yav şu uğraşlarınizi görünce insan ozeniyor. Bende arabayi satmayim diyorum. Bi yandanda arkadaşların 25 30 binlik arabalarini görüyorum konforlu klimasi kaloriferi döşemesi motoru osu busu herseyi canavar. Son üç dort ayda arabaya 3200 harcamisim artik dellendim iyice. Bi yandanda arabami seviyorum ilk göz ağrım nede olsa

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bizim araçlar zamanının en kaliteli ve konforlu araçları. ben de aracı ilk aldığımda masraf yaptım ama şimdi keyifle biniyorum. eski olmasından dolayı arada ufak tefek masrafları çıkmıyor değil ama onlar da olacak artık.

oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Makalelerde Mazda 626 bölümü açmak şart oldu :D Ellerine sağlık ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

eline emeğine sağlık mürsel abi paylaşım için tşkler :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aslında ben ilk mesajı mazda 6 ampül değiştirme konusuna cevap olarak yazmıştım. onlarda ampül değiştirmek bayağı bir zahmetliymiş bende biraz mizah yapıp bizimki aslında çok kolay olmasına rağmen zor bir işlemmiş gibi uzun uzun tarif etmiştim. tarif hoşun gitmiş olacakki mehmet bey ayrı bir konu yapmayı uygun gördü.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bizim araçlarda kullanılan ampül tipleri.

http://am-application.osram.info/enbu siteden faydalandım. biraz photoshopla türkçeleştirdim. :) çoğunu biliyorum ama uzun far ve plaka lambalarından emin olamadım. yanlışsa uyarın düzeltirim.

QAZrOA.jpg
4gbBy0.jpg
d5kygZ.jpg
XvLQRo.jpg
Oq7140.jpg
qYPoO3.jpg
MELnA6.jpg
Am5Rr7.jpg
0qmMJD.jpg
 
 
Mehmet Özdemir ve oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

emeğine sağlık mürsel abi 

mursel_balci bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda 626 sahipleri çok şanslı

mursel_balci bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yav şu uğraşlarınizi görünce insan ozeniyor. Bende arabayi satmayim diyorum. Bi yandanda arkadaşların 25 30 binlik arabalarini görüyorum konforlu klimasi kaloriferi döşemesi motoru osu busu herseyi canavar. Son üç dort ayda arabaya 3200 harcamisim artik dellendim iyice. Bi yandanda arabami seviyorum ilk göz ağrım nede olsa

Hocam yani tabiki 25-30 binlik arabalardaki bizim araçlara göre epey  fark var. Ancak arabayla işimiz A noktasından B noktasına gitmek ise, Kesinlikle ödediğimiz paranın hakkını en üst seviyede verecek olan tek otomobil markası mazda 626 dır. 25 yasında bir araç sahibiyim ve ufak tefek bakımlarla beraber, A noktasından B noktasına sorunsuzca gitmemi sağlıyor bu araç. 

 

Kısa bir konu özetleyeyim, komşum dacia duster almış 2013 model ve, 2013 model araçta elektrikli ayna yok ancak 1990 mazda 626^da elektrikli ayna var. ikincisi mazda 626nın rahatlıgını ben bu araçta bulamadım kullanma imkanım oldu.

 

Yağına suyuna ve ağir bakımına dikkat etmeye çalışıyorum. Yağ eksiltme yok su eksiltme yok, araca gozum gibi bakıyorum( benden önceki sahibi arabaya hiç bakmamış)

 

Kısacası yeni olan her otomobil bir gün eski olacaktir. Önemli olan geçen yıllara rağmen otomobilin işlevselliğini sürdürebilmesidir.

 

Tabi üst düzey donanımlar yok bu araçta ancak çok Rahat bir araç, üretildiği yıla rağmen 25 senenin sonunda hidrolik direksiyon elektrikli ayna otomatik camlar bulunuyor araçta. Bakın elektrikli ayna hali hazırda 2015 model bir çok araçta yok ..!

 

Bence aracin tek eksiği kliması olmaması :) Klima motoruda ayarladıgım zaman epey bir süre işlevselliğide sürecektir.

 

bu arada aydınlatma ve far işlerine girişicem bende :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.