msinang

Lpgli Mazda 6 stop etme?

bi dostumuzun mazda 6sında şöyle bir sorun var:

 

arabayı çalıştırıp ısınmasını ve LPGye geçmesini beklemeden kalkıca hareket halindeyken stop ediyor..hatta stop ettiğini direksiyon sertleşince farkediyor..haliyle de çok riskli bi durum oluşuyor!!

 

tüpe geçerken mi stop ediyor, geçmeden mi ediyor yoksa geçtikten sonra mı, tam anlayamamış..

buji ve enjektörlerde bi sorun yok hepsi yeni diyor..

 

tüpe geçiş derecesi de 40..

 

bi fikri olan?


konuyu LPG çatısı altında mı açmak gerekir bilmem ama bi hata varsa zaten kıymetli moderatörümüz düzeltir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arabayı çalıştırıp bekleyince LPG ye düzgün geçiyor mu peki ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bi dostumuzun mazda 6sında şöyle bir sorun var:

 

arabayı çalıştırıp ısınmasını ve LPGye geçmesini beklemeden kalkıca hareket halindeyken stop ediyor..hatta stop ettiğini direksiyon sertleşince farkediyor..haliyle de çok riskli bi durum oluşuyor!!

 

tüpe geçerken mi stop ediyor, geçmeden mi ediyor yoksa geçtikten sonra mı, tam anlayamamış..

buji ve enjektörlerde bi sorun yok hepsi yeni diyor..

 

tüpe geçiş derecesi de 40..

 

bi fikri olan?

konuyu LPG çatısı altında mı açmak gerekir bilmem ama bi hata varsa zaten kıymetli moderatörümüz düzeltir

Hocam önce suyuna bir bakın. Antifiriz eksikse yapar. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Calistirip bekleyince sorun yok normalde..

zaten bu stop işini nadir yapiyo diyo..

Radyatorteki antifirizle nasil bi bağ olabilir anlayamadim, gerçi soğuk havalarda motor soğukken oluyo bu ama..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Calistirip bekleyince sorun yok normalde..

zaten bu stop işini nadir yapiyo diyo..

Radyatorteki antifirizle nasil bi bağ olabilir anlayamadim, gerçi soğuk havalarda motor soğukken oluyo bu ama..

LPG suyun sıcaklığı ile regülatörde yoğunlaşır. Antifriz ile alakası o şekilde.

Ayrıca bunu genel olarak aracım erken LPG ye geçsin diye ustaya gidip LPG ye geçiş ısısını düşürttüyse yapar.

LPG ye geçiş için ideal sıcaklık 35 derecedir onu düzelttirin sorun ortadn kalkacaktır.

Birde LPG regülatörü motorun arka taraflarına doğru monte edilmelidir ön panjura yakınsa direk rüzgar alıyorsa yerini de değiştirin o sorunun bir sebebi de odur.

msinang ve Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

servise baktırdınız mı.. aklı başında bir usta anlayabilir durumu.

 

-otomatikse , şanzıman yağı da motor sıcaklığından etkilenir..  babamın Forester da soğukken hareket etmiyordu. sanırım soğukken yağ basıncı selenoidleri doldurmuyordu. otomatikse araba çalışır çalışmaz P-R-N-D-...  sırası ile her birinde 3 sn bekleyip en geriye doğru getirin. sonra tekrar P ye kadar alın..  sonra hareket etmeyi deneyin. 

 

 

-hava akışmetre(MAF) veya bağlı olduğu ecu arızalı olabilir.  motorun her sıcaklığı için farklı bir hava/yakıt karışım oranı var.  düşük sıcaklıklardaki oranı ayarlayamıyor veya yanlış ölçüyordur..

 

-1. oksijen sensörü(pre-cat) arızalı olabilir. verdiği yanlış bilgiler doğrultusunda yine araç fakir/zengin karışım yapıyordur..

-lpg ile ilgili birşeyler olabilir.  

-herşey olabilir. 

 

yakından bakmakta fayda var. 

msinang bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.