blanebate

1990 Model Mazda 626'ımda Olmayan Parça

Bu konuda 31 ileti var

Merhaba arkadaşlar resimde okla gösterdiğim paraçanın benim aracımda olmadığını

farkettim bu parça nedir ne işe yarar bilgi verebilirmisiniz

post-9038-0-41310500-1426602452_thumb.jp

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bildiğim kadarıyla buharlaşmis benzini tekrar gonderiyor motora ekonomi amacli sanirim beninki de manifold a baglanan yerden kirik hic bir eksikligini görmedim baska marka karburator takılmışta mi iptal edilmis sizde hic bilmiyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kabüratörde 2 tane hortum giriş yeri boşta sanırım lpg takılırken iptal edilmiş ve çıkarılmış ama bir problem çıkarmadı

bu gün farkettim bende sahibinden parça bakarken

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Depoda buharlaşan benzini yakalayıp karburatöre verir. Nam-ı diğer Kanister valfi. Yokluğunda depodan uçan benzin dışarı verilir. Başka da bir problem olmaz. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aracınız 1.6 olabilir mi? bildiğim kadarıyla 1,6 motorlarda kanister yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yakıtı biraz arttırabilir olmaması sanırım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bizim araçlar genellikle lpg de kullanıldığından problem olmaz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar bugün gittim kanister aldım ve birde karbüratör aldım kargoda yarın gelir kanister 80 karbüratör 200tl araç benzinde düzgün çalışmıyor. Depo kapağıni açınca hava boşalması oluyor. Şu an isyerindeyim gece foto ekliyecegim bu kanister bağlantıları nasıl olacak yanlız onu bilmiyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aracınız 1.6 mı 2.0 motormu?


q4ZPNB.jpg

gkJZYZ.jpg


kjynRr.jpg

blanebate, oktay toker ve oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Araç 2.0 90 model mürsel bey yeni karbüratör geldi bugün üzerinde fe yazıyor benim araca baktım f6 yazıyor.

Araç 2.0 90 model mürsel bey yeni karbüratör geldi bugün üzerinde fe yazıyor benim araca baktım f6 yazıyor.

oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

motor kodu bizim araçların fe'dir. sıkıntı olacağını sanmıyorum. araç 2.0 motorsa kanister için hortum yerleri olması lazım. aracı lpg'de kullanıyorsanız kanistere gerek yok. karbüratörde sadece boğaz kelebeği görevi görüyor. ama benzinde kullanacaksanız. karbüratör çok önemli sizin eski karbüratörde ki sıkıntı neydi ki yeni bir karbüratör aldınız acaba? karbüratör temizliği ve bakımı yapan yerler var. ben 100 tl ye komple söktürüp detaylı bakım yaptırmıştım karbüratöre.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benzin de motor tekleme yapıyordu devir düşüyor sonra tekrar topluyor sürekli bu şekilde daha sonra kanister olmadıni farkettim jikle otomatik olarak durmuyordu elle tutmam gerekiyor du karbüratörcü 150 tl bakım demişti bende 200 liraya bulunca aldım benim karbüratörde ayrıca sol tarafta vakum gibi birşey var oda yok akşama pcden yeni karbüratör ve üstündekinin fotolarini yuklerim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

araç üzerindeki karbüratör

P5Za28.jpg

bldEpj.jpg

N5R2NL.jpg

 

bunnlarda yeni aldığım karbüratör ve kanister

gkJYpN.jpg

AAdXPz.jpg

N5R2JQ.jpg

 

araç lpg de sorunsuz çalısıyor  benzine alınca rölantide dalgalanma oluyor karbüratörcü hakkı ya  götürmüştüm (bursanın en iyisi diyorlar) aldığım zaman problem çıkarmaz dedi ama ıstersen 150 tl masrafı var demişti ben ilk aldığımda benzinde çalıştırıp gaza geçiriyordum depo kapagını açınca hava boşalması oluyor sonra forumda resimlere bakarken kanister olmadığını farkettim araştırdıkça ögrendim  sonra karbüratör denk gelince orjinali olsun diye aldım  bugun baktım araç üzerindeki karbüratörün manifoltunun üzerinde f6 yazıyor sanırım 83/87 model olanların karbüratörü  motorla oynanmış demekki  birde disbürütor üzerindeki vakum olmadığını ögrendim 

sübap sesi geliyor dıye ayar yaptırmaya götürünce sübaplar iyi demişti usta ama bıraz sıkmıstı avansı bıraz kısmıstı avansı kısınca yüksek hızdaki vuruntu sesi filan gitti  yanlız subaplar sıkı olmuş bugun gazcıda usta söyledi bilgisayarda deger kırmızı dedi bunun düşmesi lazım  yarın  hallettirecegim onu ama subap degerleri bu araçta normali nediir onuda bilmiyorum bursada bu araçlardan anlıyan bır ustada yok para vermemek için artık yaptırdığımız ustaya gideceğiz artık mecburen  karbüratörüde  kendim takmayı düşünüyorum kanister filan tabi bilen arkadaşların yardımlarınıda bekliyorum  

oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

çizgilı kısımlar araçta takılı olan manifoltta yok anlamadığım sahibinden comda başka bır karbüratör ilanı var satıcı 90 model626 2.0 olduğunu söyledi o karbüratörde takılı olanla bırebır aynı 

http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-mazda-626-2.0-karburator-162271778/detay/

 

P5ZN4Q.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben benim araca bakıp bir kaç foto atayım. bilgi lazım olursa tüm teknik tamir kılavuzları mevcut.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

teşekkürler mürsel arkadaşım işlerden dolayı fırsat bulamıyorum arabaya değmeye bu resimler çok işime yarar sizede zahmet vedim 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Rica ederim. eğer takıldığınız bir yer olursa benim araçtan bakıp söylerim. bu arada bende foto çekerken kanisterin bağlandığı müşürün fişlerinin takılı olmadığını gördüm. inceleyeceğim bakalım nereye kaybolmuş fişler. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaşlar hafta sonu araçın karbüratörünü sökmek için girişmiştim ki  peder bey engel oldu bende hazır üst kapağı sökmüşken karbüratörü inceledim ve ayar yaptım önce karbüratör temizleyici ile karbüratörü temizledim daha önceden lpgde rölanti yüksek çalıştığı için ayar vidasından rölantiyi 900 devire ayarlamıştım bu şekilde benzinde araç çalışıyor stop edıyordu bende benzindeyken 900 devire ayarladım ama karbüratör temizliğinden sonra dalgalanma gıtmışti su anda lpgde 1200devirde çalışıyor düşürünce benzinde çalışmıyor bende  her ikisinde çalışması için o şekil bıraktım aracı babama bırakacağım şimdilik karbüratör sökme işim yarıda kaldı araç su an köyde bugün wikipediadan incelediğimde http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_Capella#Fourth_generation_.28GD.2C_GV.3B_1987.E2.80.931991.29 

1.6 larda f6 motorların kullanıldıgını gördüm sanırım değiştirme olmuş  birde şu siteyi buldum karbüratör tamiratı hakkında

http://www.mazdabg.com/ftp-uploads/Mazda/929/Mazda%20Carburetor%20Training%20Manual.pdf 

 

bu arada mürsel beyın resimleri çok yardımcı oldu  kanister bağlantılarının nasıl yapılması gerektiğini çözdüm  ama yine bir şey yine dikkatimi çekti resimde işaretlediğim parça yeni karbüratörümde  mevcut değil çokmu takıntı yapıyorum anlıyamadım  bu arada şehir içi lpgde hesapladım 28krş yakmışım  şimdilik bu kadar araçı köyde bıraktım bu arada babama 

pROZAL.jpg

köyden bir resim

kj5NyA.jpg

oguzhan89, mursel_balci, oktay toker ve 1 diğer kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

siz aracın 1,6 motor olmadığına eminsiniz değil mi?

 

aracın rölanti meselesini benzinde 900 devire ayarladıktan sonra gazda lpg regülatörü üzerinden ayar yaparak 900 devire ayarlayabilirsiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.