serdarhan

3. Nesil Mazda3 Sprint Booster Detaylı Bilgi Lütfen

Bu konuda 38 ileti var

Merhaba.formda hergün uzun uzun geziniyorum. Sebebi yeni aldığım arabamin görüldüğüne yakın bir serilikte olmasi.malesef arabamda tatmin edici chip yolu ile ne tork nede beygir alabiliyorUm.sprintbooster taktiranlar varsa yada bilgisi olan ,paylasirsa sevinirim.bu arada aracım 1.5 skyactive

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende uzun uzun araştırdım bi yerde pedal ile beyin arasındaki yazılımı komple sildiğini okuyunca vazgeçtim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Forumda taktıran olmadı bugüne kadar takip ettiğim kadarıyla. HP artışı değil ama gaz tepkimelerini hızlandırıyor anladığım kadarıyla. Otomatik araçlar için iyi bir şey olabilir. Bir de araştırdınız mı fiyatları ne civardaymış?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Eskiden araçlarda gaz teli kullanılırdı.. Yani direkt olarak gaz pedalına bağlı idi.. Şimdi ise sistemler elektronikleşti.. Siz gaza basınca aracın beynine elektronik sinyal gidiyor ve gaza basmış oluyorsunuz.. Bu bir nebze gaz teli kadar hızlı tepki vermese de en nihayetinde elektrik hızıyla iletildiği için yavaş denecek kadar yavaş değil.. Lakin dizel araçlarda durum farklı.. Dizel araçlarda gaz tepkimesi gerçekten de yavaş denecek kadar yavaş.. O sebeple Sprintbooster ve benzeri ekipmanlar bu yavaşlığı bir nebze olsun azaltıyorlar.. Ama tabii bununla birlikte ani kalkışa neden olduğu için yakıt tüketimini de arttırabiliyor.. Bir süre acemilik çektikten sonra alışılır sanırım.. Hatta Sprintbooster'ın eski modellerinde sadece açık/kapalı konumlar varken güncel modellerde bildiğim kadarıyla kapalı/normal/spor konumları var..

 

Dediğiniz gibi beygire yahut torka katkısı zerre kadar olmaz.. Araç benzinli ise gaz tepkimesine de pek katkısı olmaz.. Yakıt tüketimine negatif katkısı ise yadsınamaz.. :) Üstelik güncel maliyeti yaklaşık 700-750 Lira imiş..

Mehmet Özdemir, EMRbrc2144 ve drronk bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sprint booster gaz teli olmayan elektronik sistemlerde gaz ile boğaz kelebeği arasındaki sinyalin gönderilirken ki gecikmesini kısaltarak araca daha hızlı tepki verdirdiğini iddia eden bir sistem. Yalnız araca ilave beygir katmaz daha fazla güç isterseniz Kat iptali (ki tek başına hele de turbo olmayan araçta önermem alt devirleri öldürür araç düşük hızlarda yığılır) yapılır, Açık filtre takılır (ki araç LPG liyse ya benzine ya LPG ye uyum sağlar uyum sağlamadığı yakıtta rölantiyi bozar) Performans eksoz takılabilir pek zararı olmaz ama kısaca en etkili yol Chip yaptırmak ama dizel 1.6 ve üzeri araçlarda çok etkili olurken Atmosferik olan 2.0 dan küçük araçlarda pek bir faydası olmaz Verdiğiniz paraya değmez. Hatta 2.0 benzinli araçta bile 15/20 hp maksimum Artış oluyor.

Ha bir de chip olayı Atmosferik 1.5 subarularda kışın çalışmama sıkıntısı çıkarıyordu Mazda da ne yapar bilemem bu da bir risk yani.

Ayrıca Skyactive lerin normal emsal hacimli araçlardan biraz daha performanslı olduğunu okumuştum yalan mı acaba?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dediginiz gibi yazılımı siliyorsa kötü ama bildiğiM kadariyla tek tuşla kapatilabiliyor. Ankarada bi bayiyle görüştüm gel takılan arabayi test et sonra kapatalım öyle dene dedi.aslinda benim istediğim tork kalkislardaki serilik. Başka fikri olan yada deneyen varsa sevinirim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yazılımı silmesi söz konusu değil.. Sadece gaz pedali ile araç beyni arasındaki sinyali güçlendirici bir araç gibi düşünün.. Satıcının dediği doğru, tek tuşla kapatılabiliyor.. Kafanızda soru işareti olacaksa mutlaka deneyin.. Ama dikkat edin denediğiniz araç benzinli ve atmosferk bir araç olsun..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yani 1.5 skyactive de ise yarar diyorsunuz. Denediginiz oldumu herhangi aracla

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İstediğim tork demişsiniz , bu cihaz motorun verdiğinden daha fazlasını Vaad edemez, sadece gaz tepkisini geliştirebilir. Bu yüzden yanlış bir beklenti içine girmeyin

MYA bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ön tekerleklerin çapını/çevresini küçültün.. aracınız manuel şanzımanlı ise son dişli oranını büyütün.

 

her iki seçenekte de istediğinizi elde edersiniz.

 

 

 

yazılımsal olarak şu noktada skyactive e pek müdahale edilemiyor, doğru da değil.

Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İstediğim tork demişsiniz , bu cihaz motorun verdiğinden daha fazlasını Vaad edemez, sadece gaz tepkisini geliştirebilir. Bu yüzden yanlış bir beklenti içine girmeyin

Tork için değil tabii de şu ani hızlanmalarda gaz pedalına yüklensen de istediğin tepkiyi alamıyorsun ya; ona çare olabilir belki.
alpay99 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yani 1.5 skyactive de ise yarar diyorsunuz. Denediginiz oldumu herhangi aracla

 

Evet 320d'de denedim.. Farkediyor.. Tabii 2.0 motorun da etkisi vardır.. SkyActiv-D motorda işe yarayabilir..

 

 

İstediğim tork demişsiniz , bu cihaz motorun verdiğinden daha fazlasını Vaad edemez, sadece gaz tepkisini geliştirebilir. Bu yüzden yanlış bir beklenti içine girmeyin

 

Aynen Burak Abi.. Daha fazla motor gücü gibi bi beklenti boş olur..

 

 

Tork için değil tabii de şu ani hızlanmalarda gaz pedalına yüklensen de istediğin tepkiyi alamıyorsun ya; ona çare olabilir belki.

 

Zaten sadece o işe yarar.. :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Foruma Chip Tuning işi yapan uzman bir Arkadaşı dave ettim. Umarım yardımcı olabilir.

EMRbrc2144, universitely76 ve Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet o arkadaş la ayrı bir sayfa da detaylı görüşereksek iyi olur. Aslında ilk 1 2 ve 3. vites te biraz daha seri olsa beni dahada tatmin eder o yüzden 6 700 u gönül rahat rahatlığıyla veririm tek sorun sıkıntı çıkarmasın ve dedikleri tepkileri versin

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aslında araç Hızı göstermediği için bir çok Kullanıcı Aracın gitmediği yanılgısına Düşüyor. Hatta testlerde motor Eleştirisi de ondan. Önceki kasadan 11 beygir fazlası var halbuki. Son hıza olan istegi de çok güzel. Yani hissi bir sıkıntı olabilir sizinki. Bence de arkadaşların dediği gibi denemeden almayın. Ve hızlanma sûresini iki araçta da ayni güzergahta test etseniz çok güzel olur. Sizden sonra düşünecek olanlara da somut veri vermiş olursunuz.

EMRbrc2144 ve s.halilduru bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aslında Fotifoti çok doğru söylüyor. Bende aracın çıkardığı sesten dolayı uçacakmış gibi beklenti içerisinde oluyorum ancak kaçıyor. Fakat eski araçlarımla karşılaştırıyorum geri kalır bir yanı yok. Evet belki dizel bir araç gibi değil, yada leon fr gibi bir performans sağlamaz ama çok ağır olduğu eleştirisine bende katılamıyorum. Yapacağınız işlem etkisiz olur demek istemiyorum ama kesinlikle deneyip aradaki farkları iyice karşılaştırın. Saygılar....

fotifoti bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aynen katılıyorum yalnız özellikle otomatik kullanımda kalkarken bastığınızda anda fırlatmiıyor illaki 3000 devri görecek .belki şu ana kadar turbo motorlu araçlar kullandığım için olabilir. Manuel kullanımda sanki biraz daha atak gibi.neyse kafaya koydum ankaraya gidince bi deneyecem sonucu gene buradan aktaririm yorum yapan herkese tesekkurler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende 2 ayrı firmaya sordum Mazda da dahil olmak üzere japon araçların %90'ı yazılıma kapalı olarak çıkıyor dediler.

 

Yazılımına (ECU) herhangi bir müdahale ne yazık ki mümkün değil.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Subaru ve honda da baya bi oynadıklarını biliyorum ama bizim mazda farklı gibi.dedigim ben şunu bi taktırayim bakalım ne olacak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sonucu merak içerisinde bekliyoruz...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.