Burak

Makale : Sübap Yatağı (Bagası) Aşınması - Valf Yatağı Resesyonu

Bu konuda 28 ileti var

LPG kıtı kullanılması ardından karşılaşılabilecek zararları da yazar mısın?

Bu etkiyi ne kadar surede yada km de görürüz ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

LPG kıtı kullanılması ardından karşılaşılabilecek zararları da yazar mısın?

Bu etkiyi ne kadar surede yada km de görürüz ?

 

 

Makale tamamlanınca bir çok nokta açıklanmış olacak ama genel tecrübelere baklılırsa LPG takıldıktan 50.000 sonra bu problemler görünmeye başlıyor.

muhendisxy ve Ilgaz-p bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu yağlama hıc ınandırıcı gelmıyordu bana boşuna para kaybı.

Bunun dışında LPG takılı araçta 3000 devır ı gecmeyınce uzun vadede daha fazla km yı gorecegımıze ınanıyorum.

En son olarakta uzun km ler yaptığımızda en azından 300 km nın 50 km benzınle gıtmek aracı rahatlatır sanırım.

Kısaca kullanım cok onemlı

Ilgaz-p, Burak ve oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Makale tamamlanınca bir çok nokta açıklanmış olacak ama genel tecrübelere baklılırsa LPG takıldıktan 50.000 sonra bu problemler görünmeye başlıyor.

kullanıma bağlı olması seçeneği mantıklı geliyor. keza aracımı alalı ve brc lpg kiti taktıralı 2,5 sene (40 bin km) olmasına rağmen bu sorunu yaşadım ve subaplar değişmek zorunda kaldı. kullanıma gelince bu sürenin 2 senesi yumuşak kullanım  son 6 ayı ise yoğun seyehatler sebebi ile hızlı ve yüksek devirde geçti.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu olay sadece Lpg'de mi olur? Benzin veya motorin kullanan motorlarda da karşılaşılır mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Motorinde çok geç oluyor diye biliyorum. Ama benzinlilerde uzun vadede subap ayarı ister. Ama LPG bu işi biraz daha erkene alır hatta sağlıklı montaj yapılmamışsa yağlama ballama gibi sistem eklenmişse daha büyük sıkıntıların baş göstermesi de olası bir durum.

Şu an için bilinen en sağlıklı sistem Sıvı LPG yani Vialle.

Birde Tsi Fsi Tfsi Gdi gibi motorlara bağlanan sürekli %15 benzin tüketen LPG sistemleri biraz daha uzun Ömürlü.

Ancak bu işin her zamanki gibi Püf Noktası sağlam işçilik kaliteli montaj ve kalibrasyondur.

Siz siz olun adam gibi referansı olmayan yerlerde montaj yaptırmayın.

Ben eski aracıma Brc taktırmıştım rölantiden arıza lambasına oksijen sensörü arızasından stop etmeye kadar olası tüm sorunlarla boğuşmuştum.

O zamanlar Urfadaydım sonra Sivas a tayinim çıkınca Surtaş ta Selahattin ustaya götürdüm aracımı. Tüm sorunlarımı halletti. Uzun yolda 410 km yol giden 1.4 cc aracımı öyle bir düzeltti ki menzilim 560 km ye çıkmıştı. Şehiriçi 250 km giderdim 330/340 km ye çıktı menzilim. Eski montaj yapan ustanın bir sürü montaj ve kalibrasyon hatasını düzeltti.

Sonraki 2 aracımı da sırf Selahattin usta montaj yapsın diye benzinli aldım çok şükür birini hiç sorun yaşamadan sattım ikincisine biniyorum yine sorun yok.

O yüzden önce usta seçin sonra kit e karar verirsiniz.

oguzhan89, Mehmet Özdemir ve Ilgaz-p bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar, makalenin tercümesini bitirdim. Birebir bir tercüme olmadı. Merak edenler için makalenin orijinal linkini de paylaştım orada çok az daha detay bulabilirsiniz.

 

Makalenin yazarı ile yaptığım görüşmede fakir karışımın neden yüksek ısıya sebep olduğuna dair teknik bir bilgi alamadım ama Emre Deler arkadaşımızdan aldığım bilgi şu yönde ;

 

"LPG bilindiği gibi benzine göre daha yavaş yanan bir yakıttır. Yüksek yük altında ( yüksek devir ve map değeri ) egzoz sübapları açıldığında yanma henüz bitmemiş veya ortam soğumamış olur. Bunun etkisi ile yatak aşınmaya ve sübap içe geçmeye başlar.

 

Dikkat edilirse aynı ısıya maruz kalan, aynı malzemeden yapılmış olan emme sübabı bu ısıdan hiçbir şekilde zarar görmez çünkü bu sübaplar içeri alınan hava sebebi ile soğutulmaktadır".

fotifoti, Mehmet Özdemir ve weya bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aslında sebep üretilen yüksek sıcaklık değil (ki zaten öyle bir durum yok), ısının sübap üzerinde daha uzun süre etkin olması gibi duruyor değil mi Ufuk ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Burak abi fakir karışım olayını izah edemez bence çünkü hem az yakıt hem yavaş yanma ile fakir karışımda LPG nin çıkabileceği en yüksek sıcaklık muhtemelen benzin kadar olur.

Ancak bir ihtimal var bu durumda mesela kalitesiz benzinlerin yaptığı etkiyi yaratabilir mi fakir karışım yani subap vurma yaptırabilir mi orası tartışılır. Çünkü bir ara Urfa'da bol bol bulunan kaçak benzinden bir teneke almıştım ilk aracıma subaplar vurmaya başlamıştı meğer solvent tiner gibi madde de katıyorlarmış çakallar. O etkiyi yaratabilir gibime geliyor uzun vadede fakir karışım.

oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Burak abi bu konuyu Subaruclub a da taşıyorum müsaadenle.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Burak emeğine sağlık. Güzel bir çeviri ve çalışma olmuş..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Burak abi bu konuyu Subaruclub a da taşıyorum müsaadenle.

Tabii Özgür, mutluluk duyarım

Burak emeğine sağlık. Güzel bir çeviri ve çalışma olmuş..

Teşekkürler, ben de keyif aldım ve bir çok şey öğrendim çevirirken

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

O zaman Uzun surelivkullanimlarda; Yusek devirlerde (3500) ustu aracimizi benzinle, dusk devirlerde 3500 alti LPG kullanalim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

zaten böyle bi kanı var.  üst devirlere çıkma sebebiniz güç almak olduğu için, bari benzine de alın. tam güç olsun.. 

 

öte yandan 3500 - 4000  devir üstüne benzinlede lpg ile de hiç çıkmazsanız, muhtemelen subaplarınız zor eskiyecektir..

muhendisxy bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

çok bilgilendirici olmuş :) lpg için en iyi koruma arada benzinle gitmek gibi görünüyor . 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Araba üreticileri sadece LPG için bir motor geliştirinceye kadar bu tarz arayışlar olacaktır. Bunun çözümü ilk orjinal LPG'li aracın (yerli olması hayalimdir) piyasaya çıkmasıdır. Zaten Türkiye şartlarında aracınız dizel değilse ve petrol istasyonunuz yoksa LPG den başka seçenek kalmıyor. Bana sorarsanız bu tür bir geliştirme (tahminimce) daha az artık madde çıkardığı için benzinliden daha verimli olması beklenir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

çok bilgilendirici bir yazı özellikle mazda3 ümde yasadım

iyi bir lpg montajı  ve yüksek devirlerde aracı benzinde kullanmayı tercih ederek lpg ile uzun kilometreler yapılabilir

Burak bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.